မဂၢ၀ီထိဆိုတာ
အေျဖ
= မကိုက္ဘူး၊ မဂၢ၀ီထိဆိုတာသည္ ဒီစိတ္ေတြ အကုန္ခ်ဳပ္သြားတာ (တင္ပါ့)
စိတ္နဲ႔သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္လည္း ခ်ဳပ္ပါတယ္။ (တင္ပါ့) ဒါျဖင့္
တိုတုိေျပာၾကပါစုိ႔ ဖႆ, ေ၀ဒနာဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ေတြ အာ႐ံုနာမ္႐ုပ္ေတြဟာ
အကုန္ခ်ဳပ္တယ္။ ဘာသစၥာတံုးလုိ႔ ေမးေတာ့ ဒုကၡသစၥာ၊ ဒီမွာျမင္တဲ့အတိုင္း
ဒုကၡသစၥာေတြ ခ်ဳပ္သြားေတာ့ကို ဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ရာ ဒီေနရာ အစားထိုးလာတာ
နိဗၺာန္ေပၚလာတယ္။ နိဗၺာန္ကို ေရွးဦးစြာ ျမင္တာက ေဂါၾတဘူ၊ ေနာက္က်ေတာ့
ေဂါၾတဘူခ်ဳပ္သြားေတာ့ နိဗၺာန္ကို မဂ္ကျမင္တယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ ဖုိလ္ကျမင္တယ္။
ေနာက္က်ေတာ့ ဘ၀ေတြက်ေတာ့ မျမင္ေတာ့ပါဘူး။ (တင္ပါ့) ဘ၀င္ေတြက်ေတာ့
ကံ,ကမၼနိမိတ္ကို အာ႐ံုျပဳပါတယ္ (တင္ပါ့) ေနာက္ပစၥေ၀ကၡဏာ
ေဇာျပန္လာလုိ႔ရွိရင္ ျမင္ျပန္ပါတယ္၊ နိဗၺာန္ကို။
အဲဒီေတာ့
နိဗၺာန္အာ႐ံုနဲ႔ အာရမၼဏိကနဲ႔ မခြဲရဘူး။ ခြဲရင္ဒီဥစၥာသည္ မဂ္ဆိုက္၊
ဖိုလ္ဆိုက္လုိ႔ မယူပါ နဲ႔၊ အာ႐ံုအာရမၼဏိက ဘယ္ေတာ့မွ မထိေစနဲ႔၊
ထိရင္ေသသြားမယ္၊ (တင္ပါ့) ဆိတ္ရင္ေသသြားမယ္ (တင္ပါ့ဘုရား) ဒါ
အေသျဖစ္သြားမယ္။
အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔ အတူတူပဲ
တကယ္လုိ႔သူသည္
တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီၾကာတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘ၀င္စိတ္ေတြ သူျဖစ္တာသာ ဆိုတာ
နိဗၺာန္ကို ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘ၀င္သည္ နိဗၺာန္ကို မျမင္ႏိုင္ မဂ္နဲ႔
ဖိုလ္သာ၊ ေဂါၾတဘူရယ္၊
မဂ္ရယ္ ဖိုလ္ရယ္ ဒါသာ နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ပစၥေ၀ကၡဏာ
ေနာက္ကလာရင္ ျမင္ႏိုင္တယ္ က်န္တဲ့ ဘ၀င္စိတ္ေတြလာေနတာ သူ နိဗၺာန္ကို
အာ႐ံုျပဳေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔ အတူတူ၊ ရွင္းၿပီလား (ရွင္းပါၿပီ)။
နိဗၺာန္မသိတဲ့အခ်ိန္မရွိ
ဒါျဖင့္
နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆ၊ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံ မဂၢႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန
ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံ ဖလႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံ ပစၥေ၀ကၡဏႆ အာရမၼဏ
ပစၥေယန ပစၥေယာဟု ေဟာေသာေၾကာင့္ အာ႐ံု အာရမၼဏိက တြဲလ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဘယ္အခ်ိန္ကာလမွ နိဗၺာန္ကို မသိတဲ့ အခ်ိန္မရွိ မသိတဲ့အခ်ိန္ ရွိရင္ဘ၀င္။
မွန္သြားၿပီဆိုေတာ့ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ မဟုတ္ေတာ့ဘူး အၿမဲသိေနတာ
တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီး တစ္ခုကသိလိုက္၊ တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီး တစ္ခုကသိလိုက္၊ ဒါမွအမွန္
ဒါပ႒ာန္းပါဠိေတာ္၊ ေပၚၿပီလား … (ေပၚပါၿပီ) ေၾကေကာေၾကၾကၿပီလား … (ေၾကပါၿပီ)။
သူေျပာတာမွားတယ္
ဒါျဖင့္
က်ဳပ္တုိ႔ဟာ နိဗၺာန္ အာ႐ံုျပဳလိုက္တာ ေနာက္မွ ထၾကည့္ေတာ့
တစ္နာရီေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ သူေျပာတာသည္ မွားတယ္၊ မွားေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္
မွားသလဲ... နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆဆိုတာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံ မဂၢႆေကာ
တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံ ဖလႆ ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ ထားပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္မွာ
ဘ၀င္ေတြ႕လာေတာ့ နိဗၺာန္မျမင္ပါဘူး။
ေနာက္က်မွ
ျပန္ဆင္ျခင္တယ္ ငါခုနကဟာ ဘာပါလိမ့္မတံုး ျပန္ဆင္ျခင္ျပန္ေတာ့လည္း
ပစၥေ၀ကၡဏံ နိဗၺာနံ ပစၥေ၀ကၡဏႆ၊ (တင္ပါ့) အလယ္ၾကားဟာ အလကား၊ အလယ္ၾကား မသိတာ
အလကားပဲ၊ ဘ၀င္ျဖစ္ေနတယ္ ရွင္းၿပီလား (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
ေရအိုးတစ္ေထာင္နဲ႔ေလာင္းသလိုဆိုတာ
ဒါျဖင့္ရင္
တစ္ကိုယ္လံုးေအးသြားတာပဲလုိ႔ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ရွင္းျပပါမယ္ အဲဒါ ဘုရားက
ဥပရိပဏၰသပါဠိေတာ္မွာ မပါဘဲနဲ႔ အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္တယ္ (မွန္ပါ) အ႒ကထာဆရာက
ဘာတုန္း ဆိုေတာ့ သီတဃဋသဟႆံ အာသိဥၥမာနံ ၀ိယေဟာတိ၊ ေရအိုးတစ္ေထာင္နဲ႔
ေလာင္းသလို ေအးသြားတတ္တယ္၊ ဥပမာျပတာ၊ တကယ္ေအးတာမဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒါကို
သူတုိ႔က တကယ္ေအးယူတယ္၊ အာသိဥၥ မာနံ၀ိယဆိုတာ ဥပမာ၊ ေရအိုး (၁၀၀၀) နဲ႔
ပူေနတဲ့အခါ ေနပူထဲက လာၿပီးေတာ့ ေနတဲ့အခါ အင္မတန္ အေအးေတာင့္တ, ေနေတာ့
ဖ်တ္ဆို ညဥ့္သိပ္ေရ ေရအိုးတစ္ေထာင္နဲ႔ေလာင္းၿပီး ခ်ိဳးလိုက္ေတာ့
ဒီလိုေအးဘိသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
မဂ္ဆိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား အဲဒါ အ႒ကထာ ဆရာကဖြင့္တာ၊ ပါဠိေတာ္က ေအးတယ္လုိ႔ မလာဘူး။ (တင္ပါ့) အဲဒါ ေအးတယ္လုိ႔ ယူေနၾကတာ။
ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာခြဲမွတ္ပါ
အာသိဥၥမာနံ၀ိယ
ေအးသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္၊ တကယ္ေအးတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး ကိေလသာေတြ
မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား (ေပၚပါၿပီ) ကိေလသာ မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား (ေပၚပါၿပီ)
ကိေလသာ မရွိတာကို ဆိုတာပါတဲ့ အဲဒါ သမၼာဒိ႒ိ သုတ္မွာလာတယ္ ဒီဥစၥာ
အ႒ကထာမွာလာတာ ပါဠိေတာ္မွာ မပါဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ပါဠိေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာခြဲမွတ္။
ကဲ
- ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုေအးမည္လဲဘုရားလို႔ေမးေတာ့ ပဋိသမၻိဒါမဂ္က ဟဒယသုသီတလမဂၢဒႆေန
န သႏၲပေ႒ာ၊ ပဋိသမၻိဒါမဂ္က ဒါလဲအ႒ကထာပဲ ဟဒယသုသီတလ မဂၢဒႆေနန ႏွလံုး၌
ၿငိမ္းေအးျခင္း လကၡဏာရွိေသာ မဂၢသစၥာ ေရာက္မွသာလွ်င္ သႏၲာပေ႒ - ကိေလသာ
အပူၿငိမ္းေအးသည္ ေဟာတိ - ျဖစ္၏။
အပူမီးၿငိမ္းတာကို ဆိုတာပါ
မဂ္ေပၚမွ
၀မ္းထဲက ကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတယ္လုိ႔ဆိုတာ ေပၚၿပီလား (ေပၚပါၿပီ)
မဂ္ေပၚလာလုိ႔ ရွိရင္ ကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတာ ဒါကိုဆိုတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာ
မဟုတ္ဘူး ကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းသြားၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းတာမွ နိဗၺာန္
ခႏၶာကိုယ္ေအးတာ မဆိုလိုဘူး။
မဆိုလုိပါဘူးတဲ့... ခႏၶာကိုယ္ေအးလုိ႔ရွိရင္ ေသြးဆုတ္သြားမွာေပါ့ (တင္ပါ့) မဟုတ္ဘူးလား (ဟုတ္ပါတယ္)။
ကိေလသာဟာနာမ္ဓမၼ
ဒီအေအးကိုဆိုတာ
မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိေလသာအပူမီးၿငိမ္းသြားတာကိုဆိုတာ... ကိေလသာဟာ
နာမ္ဓမၼပါပဲ.... နာမ္ဓမၼပင္ ျဖစ္လင့္ကစား မဂ္စိတ္တုိ႔လို
ၿငိမ္ၿငိမ္ဆိတ္ဆိတ္က မရွိဘူး။ ပူပူေလာင္ေလာင္ရွိတယ္၊ ပ်ာယာခတ္တယ္၊
ဒီပ်ာယာခတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတာကို ဆိုတယ္။ ပ်ာယာခတ္တာကို
ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုတာပါ ၿငိမ္းတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ ယူပစ္လိုက္လုိ႔ စင္စစ္ေတာ့ ကိေလသာၿငိမ္းတာ၊ ေပၚၿပီလား (တင္ပါ့) တကယ္ ေအးတာမဟုတ္ဘူး ကိေလသာၿငိမ္းတာ။
တကယ္ေအးရင္ျဖင့္
ခင္ဗ်ားတုိ႔ (ဂတ္(စ္)) ေတြ ဘာေတြ လႊတ္ရဦးမွာေပါ့ (တင္ပါ့) ဥပမာျပတာ၊
ဒါကို အဟုတ္ေအးတယ္ ယူပစ္လိုက္ပါတယ္။ ယခုခင္ဗ်ားတုိ႔က ခင္ဗ်ားတုိ႔
ၾကားဖူးတာက အဲဒီလို မေအးပါ ဘူး၊ ကိေလသာ မရွိလုိ႔ ကိေလသာက နဂိုက ငါဘုရားက
ေဟာထားတာ အပူဓာတ္၊ မဂ္က အေအးဓာတ္က မဂ္ဆိုက္လာလုိ႔ရွိရင္ ကိေလသာ
အပူေပ်ာက္တယ္လုိ႔ ေဟာတာ ရွင္းၿပီလား (ရွင္းပါၿပီ)။
ဒါျဖင့္ တစ္ကိုယ္လံုး ေအးသြားတာကို ဆိုလုိ႔ရပါမည္လား မရဘူးတဲ့၊ သုိ႔ေသာ္လည္း တစ္ခုစဥ္းစား
ပါလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို သတိေပးလိုက္တယ္။ ပူတာကို ပူမွန္းသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ
ေအးတာ ေအးမွန္းသိတယ္ (တင္ပါ ဘုရား) ကိေလသာက ပူေနတာ။
ျငိမ္းမႈနဲ႔ေအးမႈတျခားစီ
ခင္ဗ်ားတုိ႔က
အစုိးရအလုပ္လုပ္တယ္၊ ဥပမာ - ေမာင္သက္ေမာင္ကလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္တယ္၊
အစရွိသည္တုိ႔ကို လုပ္ေနေတာ့ ၀မ္းထဲမွာ ႐ႈပ္ေပြေနတာပဲ၊ ဂနာမၿငိမ္ဘူး အဲဒီ
ဂနာမၿငိမ္ တာေတြ ေပ်ာက္တာကို ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာပါ၊ ကိေလသာၿငိမ္းတာကို
ေအးတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္၊ ၿငိမ္းမႈနဲ႔ ေအးမႈဟာ တျခားစီ၊ ၿငိမ္းမႈကၿငိမ္းမႈ၊
ေအးမႈက သီတေတေဇာ၊ ၿငိမ္းမႈက မဂ္၊ မဂ္ေၾကာင့္ ကိေလသာၿငိမ္း သြားတာ၊
သေဘာပါၿပီလား၊ ဒါျဖင့္ ဒုတိယ အေျဖၿပီးေရာေပါ့၊ (တင္ပါ့ဘုရား)။
အေမးပုစာၦ = တတိယေတာ့ တပည့္ေတာ္ကို အဲဒါနဲ႔ အရွင္ဘုရား ခုနက သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ေမးတဲ့လူရွိတယ္၊ ပုဏၰားက ဘုရားလာေမးတယ္-
အရွင္ဘုရား အတၱရွိပါသလား၊ အတၱရွိပါတယ္လုိ႔ ငါမေဟာဘူး၊
ဒါျဖင့္ အနတၱရွိပါသလား၊ အနတၱရွိတယ္လုိ႔ ငါမေဟာဘူး၊
ဘုရားကႏွစ္ခုစလံုး ပယ္ခ်လိုက္တယ္၊
ဒါနဲ႔အရွင္ အာနႏၵာက အနားမွာရွိတယ္၊ အရွင္ဘုရား အတၱရွိသလား ဆိုေတာ့ မရွိဘူးေဟာလိုက္တယ္၊
ႏို႔ အနတၱမရွိဘူးလား ဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း မရွိဘူးလုိ႔ ေဟာလိုက္ေတာ့ မခက္ဘူးလားဘုရား?
ပုဂၢိဳလ္ငဲ့ေဟာရတာ
အေျဖ
= အနတၱေတြပဲ (တင္ပါ့) ဟုတ္တယ္တဲ့ကြ၊ ငါ ေ၀ေနယ်ဇၥ်ာသယလိုက္ၿပီး ဒီပုဏၰား
အယူလြဲသြားမွာ စိုးလုိ႔ အတၱရွိသလားဆိုရင္ သႆတဒိ႒ိဘက္ေျပးလိမ့္မယ္၊ ဒါျဖင့္
အနတၱသာရွိသလားဆိုေတာ့ အနတၱရွိ တယ္လုိ႔ ဆိုလိုက္ျပန္ရင္လည္း အနတၱဆိုတာ
ဘာမွမရွိဘူး ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာဆိုတာ အနတၱဆိုတာ ဘာမွ မရွိဘူး
ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာဆိုတာ အဲဒီေတာ့ဥေစၧဒဒိ႒ိဘက္ေျပးလိမ့္မယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ သႆတ
ဥေစၧဒ ဒီႏွစ္ခုလြတ္ေအာင္ ငါေျဖလိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္၊ ေပၚၿပီလား (တင္ပါ့)။
အဲဒီ
သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ... ဒါျဖင့္ စင္စစ္ ပုဂၢိဳလ္ကို မငဲ့ဘဲနဲ႔ ပုဏၰားဥာဏ္ကို
ဘုရားက မခ်ိန္ဘဲနဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ေဟာမယ္ဆုိရင္ အနတၱရွိတယ္ေဟာရမယ္၊
အတၱရွိတယ္လုိ႔ မေဟာရဘူး ရွင္းၿပီလား (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
အေမးပုစာၦ
= ေနာက္ဆံုးေလွ်ာက္လိုတာက - ဒီမဂ္ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ
တပည့္ေတာ္တုိ႔လို သာမန္လူ အေနနဲ႔ စားေသာက္ေနထိုင္တဲ့အခါၾကေတာ့
ဒိ႒ိႀကီးတန္းလန္းႀကီးနဲ႔ပါေနတာေပါ့ဘုရား
မဂ္ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သူလည္း စားေသာက္ေနလုိ႔ရွိရင္ မဆင္ျခင္လုိ႔ရွိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ မထူးဘူးလုိ႔ ဒီလို ေအာက္ေမ့ပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္
အေျဖ = ဒါက ဒီလို ေရာဂါ မေပ်ာက္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာတစ္မ်ိဳး၊ ေရာဂါေပ်ာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာ တစ္မ်ိဳးဒီလို ထူးျခားပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးသား
ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာစားတာ သူ႕မွာ အစာေၾကတယ္၊ ဟို မေပ်ာက္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က
ေရာဂါထ,တယ္၊ ဒီလိုကြာသြားပါတယ္၊ သူ႕မွာ ဒိ႒ိျပဳတ္ၿပီးသားပါ၊
သမုေစၧဒပယ္ၿပီးသားပါ၊ ဒီလိုကြာသြားပါတယ္၊ သေဘာပါၿပီလား။
ဒိ႒ိ,
၀ိစိကိစာၦ, သီလဗၺတ ပရာမာသလို ပယ္ၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္၊ ေနပံု ထိုင္ပံုက ခ်ိဳ
(ဂ်ိဳ) မေပါက္ပါ ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ခင္ဗ်ားေနာက္ ဘုန္းႀကီးအေၾကာင္း ညီညြတ္ရင္
ေသာတာပန္မွာ ေပၚတဲ့ (၇) စိတ္ကို က်ဳပ္အထက္ကေနၿပီးေတာ့ ေရးေပးပါဦးမယ္
(တင္ပါ့ဘုရား)။
ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
တည္ရွိပါေစသတည္း ။ ။
အရွင္ဉာဏဓဇ
မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
အမရပူရၿမိဳ႕ ။
No comments:
Post a Comment