ဦးလြန္းေဖ၏ေမးျမန္းခ်က္
တပည့္ေတာ္
ေလွ်ာက္ထားလုိတာက ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္က သိရမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ အရွင္ဗုဒၶေဃာသကလည္း ဒီလုိပဲေဟာထားပါတယ္၊
ဒီအရွင္ဘုရားရဲ႕ တရားမွာလည္း ေရွးစိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ေတြ႕ရမယ္
ဒီလိုဆိုထားေတာ့ တပည့္ေတာ္မ်ား လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကည့္ေတာ့လည္း
ဒီအတိုင္းပဲလုပ္လို႔ ရပါသလားဆိုေတာ့၊ ရပါတယ္။
တပည့္ေတာ္
၀ီထိ ေလ့လာထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ဒါဟာ ကိုက္လုိ႔ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္၊
စိတ္အစဥ္တုိ႔ မည္သည္မွာ အင္မတန္ လ်င္ျမန္စြာ သြားေနေတာ့ ေဇာစိတ္ေတြနဲ႔
ဒီလိုတစ္၀ီထိၿပီး တစ္၀ီထိ သြားေနတဲ့အခါၾကေတာ့ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔
၀ီထိဒီေလာက္မ်ားေနပါလ်က္နဲ႔ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္ လုပ္လုိ႔မရႏိုင္ဘူး၊
ဒါဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မက်ႏိုင္ဘူးလုိ႔ ဒီလို နားလည္ထားပါတယ္။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ေျဖၾကားခ်က္
ဒီလို နားလည္ထားေတာ့ ဘုန္းႀကီးရွင္းျပပါမယ္၊ ဒကာ ဒကာမေတြ မွတ္ၾကေပါ့၊ ဒါဟာ ေရွ႕စိတ္ပါ ပဲတဲ့၊ မေနာယတနဆိုတာ (တင္ပါ့)။
ကိေလသာ၀ီထိမပါရင္ၿပီးပါတယ္
ေရွ႕စိတ္
(၃၇) ပါး ပုထုဇဥ္မွန္က ရွိပါတယ္၊ အဲဒီစိတ္ကေလးေတြ
ပ်က္တဲ့အခါၾကလုိ႔ရွိရင္တဲ့ ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈဆိုတာ “မဂ္” ကို ဆိုလိုပါတယ္၊
၀ိပႆနာမဂ္ကို ဆိုပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ သူက တစ္၀ီထိပါ၊ ဒီၾကားထဲမွာ ဘ၀င္ေတြ
ျခားပါတယ္၊ အမ်ားႀကီးျခားပါတယ္၊ ျခားပင္ ျခားျငားေသာ္လည္း ကိေလသာျခား တာ
မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ကိေလသာ အျခားမရွိဘူး (တင္ပါ့) တစ္ပါးေသာ
၀ီထိ အျခားမရွိ ဘူး၊ ဘ၀င္ေတြသာ ျခားတယ္၊ (တင္ပါ့) တစ္ပါးေသာ
၀ီထိျခားတယ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ရွိရင္လည္း ကိေလသာ ၀ီထိမပါရင္ ၿပီးတာပဲ၊ (တင္ပါ့)။
အဲဒီေတာ့
ေရွ႕စိတ္က မေနာယတန ေနာက္စိတ္ကလည္း မနာယတနပါပဲ (တင္ပါ့) မနာယတန မနာယတနခ်င္း
အာ႐ံုျပဳတယ္လုိ႔မွတ္ပါ၊ ဒါျဖင့္ ေရွ႕မနာယတနက ျဖစ္ပ်က္၊ ေနာက္ မေနာယတနကလည္း
ျဖစ္ပ်က္၊ ေရွ႕၀ီထိကို ေနာက္
၀ီထိနဲ႔ၾကည့္၊ အလယ္မွာ ဘ၀င္ေတြ
ဘယ္ေလာက္ျခားျခား၊ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့ဘ၀င္က အာ႐ံုတစ္ခုကို ကိုယ္ယူတာ
ကိုယ္မသိပါဘူး (တင္ပါ့)။
ေနာက္ဆိုတာ အေ၀းႀကီးလုိ႔မွတ္ပါ
ကိုယ္ယူတာ
ကိုယ္မသိတဲ့အတြက္ ယူထားတဲ့ အာ႐ံုပဲ မဂ္ကေနၿပီး စူးစိုက္တဲ့အတြက္
ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈရတယ္၊ ေနာက္ဆိုတာ အေ၀းႀကီးလုိ႔ မွတ္လိုက္ပါ၊
(တင္ပါ့) ကိေလသာ မျခားရင္ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း႐ႈႏိုင္ပါတယ္၊ ေပၚၿပီလား၊ ကိေလသာ
မျခားရင္ ၿပီးတာပဲ၊ ဘ၀င္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ျခားျခား ဥပမာ - ဘ၀င္က
မ်က္ေစ့တစ္မွိတ္ကို ကုေဋတစ္သိန္းထား၊ ျခားေပမဲ့ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ
အျဖစ္မရွိဘူး၊ ဘ၀င္ဆုိတာ အိပ္ေနတုန္းလည္း ျဖစ္ေနတာပဲ တစ္၀ီထိနဲ႔
တစ္၀ီထိအၾကားမွာလည္း သူမပါဘဲ မၿပီးဘူး၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒီၾကားကို သူတုိ႔ကလည္း
ေနာက္စိတ္ေခၚႏုိင္တာပဲ၊ ေခၚႏိုင္ေပမဲ့ သူတုိ႔က အတိတ္က အာ႐ံုေတြကိုပဲ ယူတယ္၊
အဲဒါေၾကာင့္ ၀ီထိတစ္ခုမျခားဘူးလုိ႔ ယူလိုက္ပါ၊ ဘ၀င္ကေတာ့ မ်ားစြာျခားတယ္
လုိ႔ယူပါ။
ကိေလသာမျခားတာကိုဆိုတယ္
ဒါေပမယ့္ “ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔႐ႈ” ဆိုတာသည္ၾကားထဲမွာ ဘာပဲျခားျခား ကိေလသာ မျခားတာကို ဆိုသည္။ ရွင္းၿပီလား?
ကိေလသာ
မျခားလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ေရွ႕စိတ္နဲ႔ အပ်က္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ျမင္ႏိုင္တယ္၊
ကိေလသာျခားလုိ႔ရွိရင္ ကိေလသာ အေမွာင္ကြယ္တဲ့အတြက္ ေရွ႕စိတ္ကို
မျမင္ႏိုင္ဘူး။
ဒါျဖင့္
ေရွ႕စိတ္ ေနာက္စိတ္နဲ႔႐ႈဆိုတဲ့ ၀ိသုဒၶိမဂ္က ေရးေရး၊ သရာဂံ၀ါ စိတၱံ သရာဂံ
စိတၱႏၲိ ပဇာနာ တိလို႔ သတိပ႒ာန္ကေရးေရး၊ ဒါက သရာဂစိတ္ထားပါေတာ့၊ ဥပမာ - ဒါက
ပဇာနာတိ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား (ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္) ဒါျဖင့္ ေရွ႕စိတ္ကို
ေနာက္စိတ္နဲ႔႐ႈဆိုတာနဲ႔ သရာ၀ံ၀ါ စိတၱံ သရာဂံ စိတၱႏၲိ ပဇာနာတိ ဆိုတာကိုေကာ
မကိုက္ဘူးလား (ကိုက္ပါတယ္) ဒီပါဠိကို အကိုးအကားထားၿပီး ၀ိသုဒၶိမဂ္က
ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈပါဆိုတာပဲ။ ဒီၾကားထဲ စိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိသတံုး၊
မသိႏိုင္ပါဘူး။ ၾကားထဲက စိတ္ေတြ ကိုယ့္ဟာကိုျဖစ္တာကို ကိုယ္မသိပါဘူး
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ျဖစ္တာကို ကိုယ္မသိတဲ့စိတ္ ျခားေသာေၾကာင့္
“ျခားတယ္လုိ႔မယူပါနဲ႔ေတာ့” ျခားခဲ့ေသာ္ ကိေလသာျခားရင္လည္း ေရွ႕စိတ္ကို
ေနာက္စိတ္နဲ႔ မျမင္ပါဘူး (တင္ပါ့) အေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။
ကိေလသာမျခားလုိ႔သာ ျမင္တာ
ေရွ႕စိတ္
ခ်ဳပ္သြားတာကို ေနာက္စိတ္က ျမင္တယ္ဆုိရင္ ၾကားမွာ ကိေလသာ မျခားလုိ႔သာ
ျမင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္၊ ေပၚၿပီလား၊ ဒါျဖင့္ ၾကားထဲမွာ ဘ၀ေပါင္း
ကုေဋတစ္သိန္းျခား၊ ကိေလသာမဟုတ္တဲ့ အတြက္ ဘ၀င္ကလည္း
သိမ္ေမြ႕တဲ့အာ႐ံုကိုယူတယ္။ ကံ, ကမၼနိမိတ္, ဂတိနိမိတ္သံုးပါး အတိတ္က အာ႐ံု
ကိုယူေနတဲ့အတြက္ သူနဲ႔က်ဳပ္တုိ႔နဲ႔ ဘာမွ်မဆိုင္ (တင္ပါ့)။
ကိုယ့္
သႏၲာန္မွာ သက္ေစာင့္သာ သူျဖစ္တယ္၊ မေသေအာင္ ေစာင့္တာသာ ျဖစ္တယ္၊ အာ႐ံုကို
ကန္႔ကြက္တဲ့ သေဘာနဲ႔ မယူပါနဲ႔၊ ကန္႔ကြက္တဲ့သေဘာနဲ႔ မယူပါနဲ႔၊ ဒါျဖင့္
ျဖစ္ပ်က္မဂ္ဆိုတာ သေဘာက်ၿပီ လား၊ (သေဘာက်ပါၿပီ) ဒါျဖင့္ ပထမ အေျဖ
ေျပလည္ၿပီေနာ္၊ ဒုတိယ အေျဖ ေမးရင္ေမး။
ကိေလသာျခားရင္ မျမင္ႏိုင္ပါ
အေမးပုစာၦ = ကိေလသာတကယ္လုိ႔မ်ား ျခားသြားလုိ႔ရွိရင္ ေဇာေတြပါသြားမည့္ အတြက္ေၾကာင့္ …
အေျဖ = အျမင္ႏိုင္ဘူး၊ ပထမ ဟာကို မျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ကိေလသာ အေမွာင္ခိုသြားၿပီ၊ (တင္ပါ့) ....
ၾကားထဲ အေမွာင္၀င္သြားၿပီ၊ မေရေတာ့ဘူး၊ ရခ်င္လုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔ေရွ႕စိတ္လုပ္ၿပီး ႐ႈလိုက္ပါ၊ နားလည္ၿပီလား (နားလည္ပါၿပီ)။
အေမးပုစာၦ = ဒါျဖင့္ အရွင္ဘုရား သမနႏၲရ, အနႏၲရအေနနဲ႔ေကာယူလို႔
ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ ျမင္တဲ့အျမင္
အေျဖ = သမနႏၲရ, အနႏၲရဆိုတာ ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ ျမင္တဲ့ အျမင္၊ (တင္ပါ့) ....
ခင္ဗ်ားတုိ႔ က်ဳပ္တုိ႔ ျမင္တဲ့အျမင္ မဟုတ္ဘူး (တင္ပါ့) ...
ဘုရားျဖစ္တဲ့လုပ္စဥ္ကို ေရွ႕စိတ္ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈလုိ႔ေျပာတာ၊ (တင္ပါ့)...
ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ ေရွ႕စိတ္ေနာက္စိတ္ဆိုတဲ့ အျမင္ဟာ ဒါ ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ
အကုန္သိၿပီးမွ ျမင္တဲ့အျမင္၊ ဒီအျမင္ ကို မလိုက္နဲ႔၊ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ရာ
မူလဘူတ အျမင္ကိုလိုက္ပါ၊ အျမင္က ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
၁။ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ျမင္တဲ့အျမင္ကို ပုထုဇဥ္က မ႐ႈႏိုင္ဘူး
၂။ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သူလုပ္ေနတဲ့အျမင္ကိုေတာ့ ေျခရာခံလိုက္ႏိုင္တယ္။ ရွင္းၿပီလား၊ ကဲဒါျဖင့္ ေျပေရာေပါ့ (တင္ပါဘုရား)။
အေမးပုစာၦ = တပည့္ေတာ္ထပ္ေလွ်ာက္လိုတာက - ဒါျဖင့္ရင္ အတိတ္ အာ႐ံုကို ျပန္ယူသလို ယူေနတယ္။
ေရွ႕၀ီထိနဲ႔ ေနာက္၀ီထိလို႔မွတ္
အေျဖ
= အတိတ္အာ႐ံုကိုလုိ႔ေတာ့ မဆိုနဲ႔၊ ၾကား၀ီထိ တစ္ခုခုမွ မလာေသာေၾကာင့္
အတိတ္လုိ႔ မဆိုပါနဲ႔၊ ေဇာ၀ီထိ မလာဘူး၊ ဘ၀င္ေတြ လာေနတယ္၊ ေဇာ၀ီထိလာရင္
ခုနင္က ေရွ႕စိတ္ဟာ အတိတ္ျဖစ္ရ မယ္၊ ဘ၀င္စိတ္လာလုိ႔ရွိရင္
အတိတ္လုိ႔မဆိုပါနဲ႔ ေရွ႕၀ီထိနဲ႔ ေနာက္၀ီထိလို႔မွတ္ပါ၊ ကဲဒါျဖင့္ ေျပေရာေပါ့
(တင္ပါဘုရား)
အေမးပုစာၦ
= ဒုတိယကေတာ့ ဒီမဂၢ၀ီထိမွာ ဒီမဂ္ၿပီးေတာ့ ဖိုလ္, ဖိုလ္ ႏွစ္ႀကိမ္,
သံုးႀကိမ္ ပစၥဳပၸန္ဖိုလ္၊ မဂ္ပါဖိုလ္ - ၃ခုသာ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ဒီတရားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဲဒီလိုျဖစ္သြားလိုက္တာ၊ တစ္ခါထဲ ေမ့သြားလိုက္တာ
ဘယ္ႏွစ္နာရီရွိမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး၊ အဲဒါ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သံုးနာရီ
ထိုးတယ္၊ ေလးနာရီထိုးတယ္ဆိုတဲ့ဟာ မဂၢ၀ီထိနဲ႔ မကိုက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
တည္ရွိပါေစသတည္း ။ ။
အရွင္ဉာဏဓဇ
မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
အမရပူရၿမိဳ႕ ။
No comments:
Post a Comment