Monday, November 3

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သခၤတသေဘာ

နိဗၺာန္သည္"အသခၤတ႒"သေဘာရွိတယ္၊ အသခၤတ႒ ဆိုတာနည္းနည္းမွ ျပဳျပင္ၿပီးထားတဲ့ တရားမဟုတ္၊
အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ျခင္းမရွိတဲ့သေဘာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဟာ အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ပက
တိခိုင္ၿမဲတဲ့ တရားလုိ႔မွတ္၊ အသခၤတ သေဘာကို..ရွင္းရရင္၊ "သခၤတ"သေဘာကို အရင္ေျပာရမယ္။
"သခၤတ"သေဘာသည္ အသခၤတနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္၊ အသခၤတနဲ႔လံုးဝမတူတဲ့ တရားပဲ၊ သခၤတတရားေတြဆို
တာ ခႏၶာ ၅-ပါး ႐ုပ္နာမ္ေတြ ဘံုေတြပဲ၊ ဒါေတြဟာ ျပဳျပင္ထားလုိ႔ ျဖစ္လာၾကတဲ့အရာေတြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ပ်က္စီးတဲ့သေဘာရွိတယ္လို႔မွတ္၊ ခႏၶာ ၅-ပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြဟာ လူ႔ဘံု နတ္ဘံု ျဗဟၼာဘံုေတြဟာ ေတာေတာင္ေရေျမေတြဟာ သခၤတတရားေတြ၊ ျပဳျပင္တုန္းပဲ ေခတၱတည္တံ့ႏိုင္
တဲ့ တရားေတြပဲ၊ ျပဳျပင္တတ္တဲ့ ျပဳျပင္စီမံေပးတဲ့အေၾကာင္း တရားေတြရဲ႕ သတၱိအရွိန္အေစာ္ အာႏုေဘာ္
ကုန္လို႔ရွိရင္ ပ်က္သြားၾကရတယ္၊ အပ်က္မွ လမ္းဆံုးထယ္ေပါ့၊ ခႏၶာ ၅-ပါး ႐ုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ သခၤတ တရားေတြ
ဟာ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ (လူ႔ျပည္ျဖစ္ျဖစ္၊ နတ္ျပည္ျဖစ္ျဖစ္၊ ျဗဟၼာျပည္ျဖစ္ျဖစ္) "ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ"ဆို
တဲ့ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးနဲ႔ ျပဳျပင္ထားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပဳျပင္တဲ့ သေဘာသတၱိကုန္ဆံုးတာနဲ႔၊ တစ္
ၿပိဳင္နက္ ပ်က္စီးၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒါနမႈ သီလမႈ သမထအလုပ္ဆုိတဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာျပည္ ေရာက္
ေၾကာင္းအလုပ္ေတြ လုပ္တယ္ဆိုပါစို႔၊ သူ႔နည္းနဲ႔သူ ျပဳျပင္လုိက္ေတာ့၊ သူ႔အေၾကာင္းရွိသေလာက္ အက်ိဳး
ေတာ့ ေပးတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အရွိန္အေစာ္ အာႏုေဘာ္ေတြကုန္တဲ့အခါက်ေတာ့
လူနတ္ျဗဟၼာဆုိတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြဟာ ပ်က္စီးသြားၾကတာပဲ၊ ျပဳျပင္လုိ႔ရထားတဲ့ ျဖစ္လာတဲ့ တရားဟူ
သေရြ႕ဟာ ခုိင္ၿမဲတယ္မရွိဘူး၊ မျပဳျပင္ဘဲနဲ႔ရတဲ့ေနရာျဖစ္ေသာ အသခၤတ..နိဗၺာန္ကမွ အၿမဲတည္တဲ့ခိုင္ၿမဲ
တာ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ သခၤတ အက်ိဳးတရားေတြအ
တြက္ သခၤတ အေၾကာင္းေတြကိုပဲ အားထုတ္ေနတယ္၊
"သခၤတအေၾကာင္း"ေတြ အားထုတ္ေတာ့"သခၤတအက်ိဳး"ေတြရမွာပဲ၊ "သခၤတ..ပ်က္ေၾကာင္း"ေတြလုပ္
ေတာ့"သခၤတ..ပ်က္က်ိဳး"ေတြပဲရမွာပဲ၊ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးနဲ႔ သတၱိအရွိန္ ကုန္သြားရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ရထား
တဲ့ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာ ပ်က္သြားမွာပဲ၊ ပ်က္သြားလို႔ တစ္ခါ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကျပန္တယ္၊
ႀကိဳးစားျပန္ေတာ့ သခၤတအက်ိဳးေပၚျပန္တာပဲ၊ တစ္ခါ ဒီအေၾကာင္းရဲ႕ သတၱိကုန္ျပန္ေတာ့၊ သခၤတအက်ိဳး
ေတြဟာ ပ်က္ျပန္တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ"ပ်က္မႈနဲ႔ ျပဳျပင္မႈ"ပဲလုပ္ေနတာပဲ၊ ဒါေတြ လုပ္ေနရင္ ဘယ္
ေတာ့မွၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး၊ "ျပဳျပင္လုိက္..ပ်က္လုိက္"တစ္ခါ ျပဳျပင္လုိက္ ပ်က္လုိက္၊ ဒီလုိပဲ လွည္ပတ္သြားေန
မွာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ မၿပီးတဲ့အလုပ္ကိုပဲထပ္ခါတလဲလဲ လုပ္ေနရတာပဲဆိုရင္မလြဲဘူးေပါ့။
ခင္ဗ်ားတို႔ အခုရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးဟာ သခၤတ တရားပဲ၊ ေနာင္ဘဝက ကံကျပဳထားလုိ႔ေပၚလာတာ၊ ဒီဘဝ
က်ေတာ့"စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ"ကျပဳျပင္ထားတယ္၊ ေနာင္ဘဝက်ေတာ့ ဒီဘဝကလုပ္တဲ့ ကံကေနၿပီးလုပ္
လိမ့္မယ္၊ ကံကေနၿပီးလုပ္ေတာ့ ကမၼဇ႐ုပ္ေတြ၊ စိတၱဇ႐ုပ္ေတြ ဆက္ျဖစ္လာတယ္၊ အျပင္ဘက္က အဟာရ၊
ဥတုေတြကလဲ ေထာက္ပံေပးၾကတယ္၊ ဒီတရား ၄-ပါးနဲ႔ ျပဳလုပ္တည္ေထာင္ထားတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ဒီ႐ုပ္
နာမ္ခႏၶာႀကီးဟာ သခၤတ တရားပဲ၊ ကံကုန္ရင္လဲျဖဳန္းကနဲ႔ပ်က္မယ္၊ စိတ္ကုန္ျပန္ရင္လဲ ပ်က္မယ္၊ ဥတုကုန္
ရင္လဲ ပ်က္မယ္၊ အာဟာရကုန္ရင္လဲ ပ်က္မယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ပ်က္..သခၤတ တရားျဖစ္လုိ႔၊ သူမ်ားျပဳျပင္လို႔ေပၚ
ေနတဲ့ သခၤတ တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ျပဳျပင္တဲ့တရား ကုန္သြားရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာ
ရတုိ႔ရဲ႕ စီမံသလုိခံေနရတာေပါ့၊ ဒါေတြကို မသိေတာ့ေပ်ာ္ေနက်တာပဲ၊ မသိေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနက်တယ္ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးက ထမင္းငတ္ေသဆိုေသ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာဟာ အေၾကာင္း
တရား ၄-ပါးရဲ႕စီမံသလုိခံေနရတဲ့ သခၤတ (သခၤ ါရ) တရားေတြပဲ။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာကလူေတြ ရွိေသးသလား၊ မရွိေတာ့ဘူး..ေသကုန္ၿပီ၊ သခၤတေတြမို႔
ပ်က္ဆံုးသြားၾကၿပီ၊ ေနာင္လာတဲ့ လူေတြလဲ သူတုိ႔သက္တမ္းေစ့ရင္မေနႏိုင္ဘူး၊ ေသၾကရမွာပဲ၊ ဒါျဖင့္ သခၤ
တ တရားေတြရွိတဲ့ေနရာဟာ ေသတဲ့ေနရာႀကီးပဲလုိ႔မွတ္၊ အလ်င္လူေတြလဲ ဒီေနရာမွာ ေသသြားတယ္၊ အခု
လူေတြလဲ ဒီေနရာမွာပဲေသၾကရမယ္၊ ေနာက္လူေတြလဲ ဒီေနရာမွာပဲ ေသၾကလိမ့္မယ္၊ တခ်ိဳ႕က ဒီသခၤတ
တရား အဘိုး အဘြားေတြကို လြမ္းေတာင္လြမ္းေနၾကေသးတယ္၊ ဓာတ္ပံုကေလး ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္
သုတ္ကာသုတ္ကာ လာေသးတယ္၊ သခၤတ တရားကိုပင္ လြမ္းဆြတ္ေနေသးတယ္ဆုိေတာ့၊ ဟုိသခၤတေတြ
နဲ႔ အခုရွိတဲ့ သခၤတနဲ႔ျပန္ေပါင္းခ်င္းေသးတဲ့ အဓိပၸာယ္ေပါ့၊ ဘာျပဳလုိ႔ အတူတူပ်က္ရေအာင္လုိ႔၊ ဒါေတာ့
အသခၤတကို သေဘာက်ေအာင္ဟာ သခၤတအေၾကာင္းကို မိမိရရေျပာရမယ္၊ သခၤတသေဘာနားလည္လာ
ေတာ့မွ ဒီအလုပ္မဟုတ္ပါလားဆိုတာလာမယ္၊ လာေတာ့မွ အသခၤတဘက္လွည့္လာမယ္။ သခၤတ တရား
ဆိုတာ ဒုကၡသစၥာပဲ၊ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာ အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ရတဲ့ ဒုကၡသစၥာျဖစ္လို႔ ဒုကၡေရာက္ရင္း ျပန္အစားထိုးရင္း
ဒီလုိ အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ေနရေတာ့ အားလပ္ခြင့္ကိုမရွိဘူး၊ ဒုကၡသစၥာအလုပ္က အၿမဲဒုကၡေရာက္ေနတာပဲ၊ အဖန္
ဖန္ အားထုတ္ေနရတာ..အၿမဲ ဒုကၡေရာက္ေနတာေပါ့၊ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ရမထုတ္ရ..ကိုယ့္ကိုယ္ကုိပဲခ်ိန္
ၾကည့္၊ ဒီေန႔မနက္စာစားၿပီး ညစာမစားေတာ့ဘူးကြဆုိတဲ့ရက္ဟာ အင္မတန္နည္းတယ္၊ ညတိုင္းပါစားတဲ့
ရက္ကမ်ားတယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ ၂-ထပ္စလံုးစားၿပီးၿပီး၊ ၂-ထပ္စလံုးခုိမယ္ မစားေတာ့ဘူးလို႔ ေနလို႔ရရဲ႕လားမရ
ဘူး၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ အလ်င္ျပဳျပင္ထားတဲ့ ေဝဒနာရလာတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ခႏၵာက ငါ့ကိုျပဳျပင္အံုး ေနာက္
ထပ္ ၂-ထပ္ေကၽြးအံုးလို႔လာတာပဲ၊ သန္ဘက္ခါ က်ေတာ့လဲ ၂-ထပ္ေကၽြးရတာပဲ၊ ဘာျပဳလို႔ ဒီေလာက္
ေတာင္ျပဳျပင္ေနရတာတုန္း၊ အို..ျပဳျပင္မွေတာ္႐ုံက်တဲ့ ခႏၶာ ၅-ပါးျဖစ္လုိ႔၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ခႏၶာဟာ ျပဳျပင္ႏုိင္မွ
ေတာ္႐ုံက်တာ၊ မီးဖုိနဲ႔ထင္းေကာျပတ္ရဲ႕လား၊ မျပတ္ဘူး၊ ဒယ္အုိးနဲ႔ ဖုိခေနာင့္ေကာ ျပတ္ရဲ႕လား၊ မျပတ္ဘူး၊
ေသရာေတာင္မွ ယူသြားရအံုးမွာလား၊ ယူသြားရတယ္၊ ဟိုဘဝေရာက္လဲဒီလုိပဲမျပတ္ရဘူး၊ လူတစ္ခါျပန္ျဖစ္
ရင္ ဒီျပဳျပင္မႈေတြလုပ္ရမွာပဲ၊ နတ္ျပည္ေရာက္ရင္ ေကာင္းပါရဲ႕ဆုိေတာ့၊ နတ္ျပည္လဲ ဒီလိုပဲ ေစာင့္ေရွာက္
ျပဳျပင္ရမွာပဲ၊ ဒီေတာ့ ဘယ္ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာဟူသေရြ႕ဟာ"သခၤတခႏၶာ..ဒုကၡသစၥာ"ဆုိေတာ့အၿမဲတမ္း ျပဳ
ျပင္ေနရၿပီး ပ်က္စီးျခင္းမွာပဲ ဆံုးသြားတာပဲ၊ လူ႔ျပည္မွာ အပ်က္မ်ားလွတယ္၊ နတ္ျပည္ သြားၿပီးအပ်က္ျပင္
အံုးမွပဲဆိုရင္၊ ဒါ"ဝပ္ေရွာ့ေျပာင္း"တာနဲ႔အတူတူပဲ၊ နတ္ျပည္ ေရာက္လဲ ဝပ္ေရာ့ျပန္အပ္ရတာပဲ၊ ျဗဟၼာ့ျပည္
ေရာက္လဲ ဝပ္ေရွာ့ျပန္အပ္ရတာပဲ၊ ခႏၶာက အၿမဲတမ္းပ်က္ေနတာ အၿမဲတမ္းပဲ ဝပ္ေရွာ့ေျပာင္းေနရတာေပါ့၊
ခင္ဗ်ားတို႔ ဟိုဆုေတာင္း ဒီဆုေတာင္းဆိုတာပ်က္လုိ႔၊ ျပင္ဖုိ႔ေတာင္းတာေပါ့၊ လူ႔ျပည္မွတြင္ပဲ ဒီခႏၶာႀကီးကို
ေကၽြးေမႊးျပဳျပင္ေပးဖုိ႔အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထူေထာင္ရတယ္ဆုိေတာ့ ဒါ ဝပ္ေရွာ့အပ္ေနရတာပဲ၊
ဒီခႏၶာႀကီးျပင္ေနရတဲ့အတြက္ အားတယ္လို႔ရွိေသးရဲ႕လား၊ အၿငိမ္ေကာ ေနရရဲ႕လား၊ ဒီခႏၶာႀကီးကို ဝပ္ေရွာ့
ေျပာင္းေျပာင္းအပ္ၿပီး ျပင္ေနရတာျဖင့္၊ ၃၁-ဘံုမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေျခရာထပ္ေနၿပီ၊ မပ်င္းၾကေသးဘူးလား၊ မေမာ
ၾကေသးဘူးလား၊ သစၥာ မသိသေရြ႕ေတာ့ ဒီအတိုင္းႀကီးမွတ္ေပေတာ့၊ ဘယ္ဝပ္ေရွာ့ႀကိဳက္သတုန္း၊ ဝပ္ေရွာ့
တစ္ခုက ခဏပဲျပင္ေပးႏုိင္တာ၊ ၾကာၾကာခံေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး။
ဒီခႏၶာႀကီးျပဳျပင္ရတဲ့ သခၤတ တရားေတြဟာ နည္းတာေတြမဟုတ္ဘူး၊ တခ်ိဳ႕ သခၤတ တရားကျပဳျပင္ေပး
တယ္၊ တခ်ိဳ႕ သခၤတ တရားက အျပဳျပင္ခံရတယ္၊ ျပဳျပင္တတ္တဲ့ တရားလဲျဖစ္ၿပီး (ျပဳျပင္ေပးၿပီး) ပ်က္တတ္
ေသာေၾကာင့္၊ သူလဲ သခၤတ တရားပဲ၊ အျပဳျပင္ခံရတဲ့တရားလဲ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ရေသာေၾကာင့္ (ျပဳျပင္ေပးတုန္း
တည္တံ့ၿပီး၊ ျပဳျပင္တဲ့တရားပ်က္ရင္ ပ်က္ရေသာေၾကာင့္) သူလဲ သခၤတ တရားပဲ၊ ဒီေတာ့ သခၤတ ၂-ခုစလံုး
ျဖစ္..ပ်က္ခ်ည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ "ဪ..ႏႈတ္ခမ္းပဲခ်င္းမီးမႈတ္ေနတာပါလား" သခၤတဆိုတာ ခဏခဏျပင္
လိုက္ ပ်က္လိုက္၊ ျပင္လုိက္ ပ်က္လုိက္နဲ႔၊ စင္စစ္ေတာ့ ဒုကၡခ်ည္းေရာက္ေနတာပါလား၊ ဒါျဖင့္ သခၤတ တရား
သခၤတနယ္ မေကာင္းေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိမွ မအို မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ အသခၤတနိဗၺာန္
ေကာင္းတာကို ဉာဏ္ထဲထင္လာမယ္၊ သခၤတဒုကၡျဖစ္တဲ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုးဖံုးအၿမဲျပဳျပင္ရ
တယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီလာေတာ့ ဒီ ခႏၶာႀကီးကို ထမင္းလဲေကၽြးလာခဲ့ရတယ္၊ ၿခံဳထည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပူေဇာ္ခဲ့ရတယ္
လမ္းက်ျပန္ေတာ့လဲ ကားနဲ႔ ဟိုဟာ ဒီဟာနဲ႔ တိုက္မိမွာစိုးလုိ႔ မ်က္လံုးနဲ႔ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္ၿပီး ဒုကၡခံ ေစာင့္
ေရွာက္လာခဲ့ရတယ္၊ သူ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရသလဲဆိုတာ လမ္းမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔မရိပ္မိဘူး
သခၤတခႏၶာ ရွိေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းမယ္မဟုတ္ဘူး၊ သူ႔မွာ ေဝဒနာေတြဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳး
ေပၚတယ္၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ကိစၥ၊ ထမင္းေကၽြး ေရတုိက္ရတဲ့ကိစၥ၊ အို..တစ္ခါတည္း အနာမ်ိဳးစံုအတြက္ ျပဳ
ျပင္ေပးလုိက္ရတာ ႐ႈပ္ေနတာပဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွ မနားရ မအားရဘူး၊ မျပဳျပင္ဘဲသာထားလုိက္လို႔ရွိရင္ခင္ဗ်ား
တို႔ကို ဠင္းတေတြေတာင္ ဝဲေလာက္ပါရဲ႕၊ ဒီေလာက္ေတာင္ ျပဳျပင္ေပးရတယ္၊ အိပ္ရာထဲ မ်က္လံုးမွိတ္ေန
တာေတာင္မွ မအားရဘူး၊ ခႏၶာႀကီး ေစာင္းလိုက္ လိမ့္လိုက္ ေစာင္ဆြဲၿခံဳေပးလိုက္နဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ေပးရတာ
အားတယ္ကိုမရွိဘူး၊ ေခြးနာေလာက္ကိုက္ ေခြးနာ အယားေဖ်ာက္တာက အားေသးတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ
အနာမ်ိဳးစံုေပါက္လုိ႔၊ ျပဳျပင္ေပးရတာ အားတယ္လို႔မရွိဘူး၊ ေခြးနာအယားေဖ်ာက္ၿပီးယင္ အားႏုိင္ေသးတယ္
ေခြးနာက ဟိုကိစၥ ဒီကိစၥရွိတာမဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာေတာ့ သာေရး နာေရး လူမူေရးကိစၥေတြနဲ႔ မအား
လပ္ေအာင္ ႐ႈပ္ေနတာပဲ၊ ဘာျပဳလို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ အားလပ္ခြင့္မရသတုန္းဆုိတာ၊ သခၤတဒုကၡသစၥာႀကီး
ရထားလို႔၊ ဒီဘဝကိုကအလုပ္ေပါင္းကနည္းသလား အႏိုပ္သည္ရွာရ၊ အဝတ္ရွာ အစာေရစာရွာရ၊ အနာကုဖို႔
ေဆးေတြေဆာင္ထားရတာနဲ႔ အလုပ္ကုိ႐ႈပ္ေနတာပဲ၊ ဒီအထဲေနာက္ဘဝအတြက္ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲမႈစတဲ့ အ
လုပ္ေတြ ႀကိဳလုပ္ေနရေသးတယ္၊ ဒီေတာ့ ဒီ သခၤတခႏၶာႀကီးဟာ သူ႔ခင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို အၿမဲႏွိပ္စက္ေနတာပဲ၊
ဒီခႏၶာႀကီးမရွိမွ ေအးမွာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သခၤတ တရားဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာကို မသိလို႔သာ၊ လူ
ေကာင္ နတ္ေကာင္ ျဗဟၼာေကာင္ဆိုတဲ့ သခၤတ တရားဆုိိတဲ့ ဒုကၡသစၥာကို မသိလို႔သာ၊ သခၤတတရားေထြ
ကို ရေအာင္အားထုတ္ယူေနၾကတာ၊ သခၤတဒုကၡသစၥာကိုသိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီသခၤတ တရားကို ေနာက္ထပ္
တည္ေထာင္ၾကမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒုကၡသစၥာမသိလို႔တည္ေထာင္ၾကတာပဲ၊ သခၤတတရားဆိုတာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္
တာပဲ၊ ေမြးၿပီးေသတာပဲ၊ ေမြးေသပဲ၊ အသခၤတဟာ ေမြးလဲ မေမြးဘူး၊ ေသလဲ မေသဘူး၊ အျဖစ္လဲ မရွိဘူး၊
အပ်က္လဲ မရွိဘူး၊ သဘာဝအားျဖင့္ ခုိင္ခံ့တည္ၿမဲေနတယ္၊ ဒီေတာ့ အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း
အလုပ္မွတစ္ပါး က်န္တဲ့ သခၤတအလုပ္ကေတာ့ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ပ်က္ဖုိ႔ လုပ္တာခ်ည္းပဲ၊ ဘယ္ေလာက္နဲ႔
ရင္ႏွီးလုပ္ေပမယ့္ ပ်က္မွာပဲ၊ ဒုကၡခံလုပ္ခဲ့ရၿပီး ပ်က္သြားတယ္ဆိုေတာ့၊ ခဲေလသမွ် သဲေရက် ဆုိတဲ့အလုပ္
မ်ိဳးေပါ့၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီအလုပ္မ်ိဳး လုပ္ေနရတာတုန္း၊ သစၥာမသိလုိ႔ေပါ့၊ သခၤတနဲ႔ အသခၤတ ဒုကၡသစၥာနဲ႔ သုခ
သစၥာ..ကြဲကြဲျပားျပားမသိသေရြ႕ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ သခၤတနယ္ (အပ်က္နယ္) ထဲကလြတ္မွာမဟုတ္ဘူး၊ သခၤ
တဆိုတာ အပ်က္ပါေနေတာ့ ဒုကၡသစၥာေပါ့၊ အသခၤတဆုိတဲ့ နိဗၺာန္ဟာ အပ်က္မပါေတာ့ သုခသစၥာေပါ့၊
ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒီသစၥာ ၂-ပါးလဲ မကြဲဘူး၊ တစ္ပါးခ်င္းလဲ မသိဘူး၊ သခၤတကို ဒုကၡသစၥာလုိ႔ မသိေတာ့ ဆင္
ကန္းေတာတုိး သလုိမဟုတ္တဲ့သခၤတတရားပဲ ႀကိဳးစားေနတာပဲ၊ အသခၤတဘက္ သြားရမွန္းမသိလို႔ မသြား
သခၤတကို ဒုကၡသစၥာမွန္းမသိလို႔ သခၤတဘက္ခ်ည္းသြားေနေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ မၿပီးႏုိင္မဆံုးႏုိင္တဲ့ သခၤတ
အလုပ္ေတြခ်ည္းလုပ္ေနေတာ့တာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သခၤတဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာ၊ အသခၤတဆိုတဲ့ သုခသစၥာ၊ဒီသစၥာ
၂-ပါးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္၊ သိေတာ့မွ သခၤတဒုကၡသစၥာႀကီးကို ရြံ႕မုန္းၿပီးမလို
ခ်င္ေတာ့ပဲ၊ အသခၤတ သုခသစၥာကိုေကာင္းေကာင္းသိၿပီးႀကိဳက္လာမယ္။               ။

                                            ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                         ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                         ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                 အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                          တည္ရွိပါေစသတည္း ။               ။

                                                                                                                                                                           အရွင္ဉာဏဓဇ
                                               မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                       ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                              အမရပူရၿမိဳ႕။
                                                                                                                              

No comments:

Post a Comment