Wednesday, July 6

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရားေတာ္ (၁၄)


ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို ေက်ြးေနရတာ ဒုကၡသစၥာပဲဆိုေသာ စကားျဖင့္ ဤတရားကို စတင္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ေန႔စဥ္ ခႏၶာ ခိုင္းသမွ် က်ြန္ခံေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ပုထုဇဥ္သည္ ခႏၶာ၏ က်ြန္ခံေနရသည္ကို ေဖာ္ေျပာမွ သိသည္ဟု မိန္႔သည္။ ဒုကၡကို ဒုကၡဟု မထင္ ဒါလူ႔ထုံးစံပဲဟုသာ သိျမင္ေနၾကသည္။ ဒုကၡေရာက္လို႔ ဒုကၡေရာက္မွန္း မသိသျဖင့္ ဒါလူ႔ထုံးစံပဲဟု ေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မီးေလာင္တာေတာင္ ေရတစ္မ်ဳိးတည္းႏွင့္ မီးျငိမ္းေအာင္ သတ္ႏုိင္သည္။ ခႏၶာကို ေရတစ္မ်ဳိးတည္းႏွင့္ ေအးျငိမ္းေအာင္ ျပဳ၍မရဟု ဆိုသည္။ ပုထုဇဥ္အျဖစ္မွာ ခႏၶာက အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွိပ္စက္ေနတာကို ႏွိပ္စက္မွန္းမသိ ႏွိပ္စက္ေနသည္ဟု မထင္တတ္ပုံ ရွင္းထားသည္။ မသိတာက အဝိဇၨာ မသိေတာ့ သခၤါရေတြ ျပဳလုပ္သည္။ တဏွာ ဥပါဒါန္ကံေတြ ဆက္တိုက္ေပၚသည္။ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယေတြ ျဖစ္ရျပန္သည္။ သစၥာမသိရင္ သံသရာရွည္တယ္။ ခႏၶာကို ဒုကၡသစၥာမွန္း တဏွာမာန တက္ပုံမ်ားကို ရွင္းျပသည္။ လူ႔ေအာက္က်မွာထက္ အပါယ္က်မွာက ပိုျပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ဆုံးမသည္။
ျပီးေနာက္ အနာမသိတ့ဲလူ အနာရွာသလို ဒုကၡသစၥာကို မသိသူသည္ သမုဒယသစၥာျဖစ္ေၾကာင္း ရွာၾကပါဟု ဆိုပါသည္။ သံသရာ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ စက္ဝိုင္းၾကီးသည္ လည္ေနသည္။ သမုဒယႏွင့္ ဒုကၡခ်ည္း ရေနသည္။ ဘဝကူးေကာင္းဖို႔ေလာက္သာ လူေတြက လိုခ်င္ေနၾကသည္။ ဒုကၡသစၥာရမွာကို မေၾကာက္ၾကဘူးဟုလည္း မိန္႔သည္။ ဆရာေတာ္က ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ ဘဝကူးေကာင္းေအာင္ မလုပ္ပါန႔ဲ ဘဝျပတ္ေအာင္ ဘဝခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔သာ လုပ္ပါဟု ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းေတာ္မူသည္။
ထို႔ေနာက္ ပုထုဇဥ္စိတ္ ၄၅ပါးကို ဝိပႆနာ ရွုဖို႔ ေျပာသည္။ ပုထုဇဥ္စိတ္ ၄၅ပါးကို ခ်ဳ႕ံလိုက္လွ်င္ ၁၃ပါးပဲ ရသည္။ ထိုစိတ္ ၁၃ပါးမွာ ေပၚရာစိတ္ကို ရွုရမည္။ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္ႏွင့္ရွု ေရွ႕စိတ္က ျဖစ္ပ်က္ သိတာက ေနညက္က မဂ္ရသည္။ စိတ္(ဖႆ)ႏွင့္ ေဝဒနာၾကားမွာ မဂ္ဝင္သည္။ ေဝဒနာနိေရာဓ ျဖစ္သြားသည္။ တဏွာကို မကူးဘဲ အဆက္ျပတ္သြားပုံကို ျပသည္။ သမုဒယျပတ္သြားလွ်င္ ႏွစ္အကြက္ ပစၥဳပၸန္ ဘဝထဲမွာပဲ နိဗၺာန္ကို ရႏုိင္သည္။ ႏွစ္ကသုံး မကူးလွ်င္ သံသရာျပတ္ျပီ။ ခႏၶာျပတ္ျပီ။ တစ္သက္လုံး ရွုေနရမွာလား မဟုတ္ဘူး။ ဉာဏ္ထဲမွာ ခႏၶာခ်ဳပ္ျပီး မဂ္တစ္ခါ ေပၚလွ်င္ျပီးျပီ။ နိဗၺာန္ေပၚျပီ တစ္မဂ္ရျပီ။ ႏွစ္မဂ္ ရခ်င္ရင္လည္း ျဖစ္ပ်က္ ျပန္ရွုရမည္။ ဤတြင္ ထူးျခားေသာ စကားမွာ "ခင္ဗ်ားတို႔ တစ္ခါျဖတ္လို႔ ရွိရင္ က်န္သုံးခါ ျပတ္တာ သူ႔ဟာသူ ျပတ္တယ္" ဆိုေသာ စကားျဖစ္သည္။
                                                                                                                 ~ မိုးကုတ္ဆရာေတာိ ~

No comments:

Post a Comment