သစၥာမသိဘဲ လုပ္တာဟူသမွ် အလြဲခ်ည္းပဲဟု ဆုံးမသည္။ ဝိပႆနာလုပ္ျပီး
ဉာဏ္ႏွင့္ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ျဖစ္ပ်က္ဆုံး နိဗၺာန္ ေပၚသည္။ ဒါေၾကာင့္
နိဗၺာန္ကို ျဖစ္ပ်က္ဖုံးေနသည္ဟု ဆိုသည္။ ခႏၶာနိေရာေဓာ နိဗၺာန္။ အစမွာ
ဒုကၡသစၥာကို မသိခင္ ဉာဏ္အေပၚ အဝိဇၨာကြယ္ေနသည္။ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာေတြ႔မွ
ဉာဏ္မွာ နိဗၺာန္ေပၚသည္။ ျဖစ္ပ်က္ တစ္ခ်က္ေတြ႔လွ်င္ အဝိဇၨာကို
တစ္ခ်က္လွန္သည္။ ျဖစ္ပ်က္ဆက္ရွု။ မုန္းလာလွ်င္ ဒုကၡသစၥာအစစ္ပဲ ဆုံးျဖတ္ခ်က္
ခ်ႏုိင္ျပီ။ ျပီးမွ ျဖစ္ပ်က္အဆုံးကို ဉာဏ္လွည့္သြားျပီး နိဗၺာန္ေပၚသည္။
ထို႔ေနာက္ ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာပါေစႏွင့္ဆိုတာက ကိုယ္ဆိုတာ ခႏၶာငါးပါး
လိုခ်င္ စြဲလမ္းတာက စိတ္မွာ အနာေပၚတာျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ကိုယ္ကို
ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာဟု ဒိ႒ိတဏွာႏွင့္ မမွတ္ယူသင့္။ မွတ္ယူပါက ဒုကၡသစၥာ
ႏွစ္အကြက္မွ သမုဒယသစၥာ သုံးအကြက္သို႔ ကူးေတာ့မည္။ ဒိ႒ိႏွင့္
စြဲလမ္းေနတုန္းမွာ ခႏၶာၾကီးက ျဖစ္ျပီး ပ်က္စီးသြားသည္။
ထိုအခါ
ျဖစ္ရေလျခင္း ဆိုျပီး စိတ္နာေတာ့သည္။ စိတ္ဘာေၾကာင့္ နာသလဲဆိုလွ်င္ ငါ့ကိုယ္
ငါ့ဟာလုပ္၍ ျဖစ္သည္။ ခႏၶာကို ငါ ငါ့ဟာဟု သိမ္းပိုက္ပါက ခႏၶာ ပ်က္စီးေသာအခါ
စိတ္ထိခိုက္သည္။ စိတ္နာသည္။ မိမိကလည္း ခႏၶာကို ဒိ႒ိျဖင့္
သိမ္းဆည္းထားလွ်င္ သူတစ္ပါး ခႏၶာ ပ်က္စီးေသာအခါ ငါစိတ္မေကာင္းဘူးဟု ေလာကြက္
စိတ္နာတတ္သည္။ ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာႏွင့္ ဆိုတာ ဒိ႒ိတဏွာ သတ္ေသာတရား
ျဖစ္သည္။ ဒိ႒ိတဏွာရွိလွ်င္ ငိုပြဲဆင္ရမည္။ ရစရာရွိ၍ ရလာလွ်င္ တဏွာျဖစ္ျပီး
ျပဳံးသည္။ ရတာ ဆုံးရွုံးလွ်င္ ဒိ႒ိႏွင့္ ငိုပြဲဆင္သည္။
လူ႔ဘဝမွာ ျပဳံးပြဲငိုပြဲ ေန႔စဥ္ ျဖစ္ပ်က္ပုံမ်ားကို သရုပ္ေပၚေအာင္
ရွင္းျပသည္။ ျပီးမွ တဏွာလမ္း ဒိ႒ိဥပါဒါန္လမ္းကို မလိုက္ပါႏွင့္ အလယ္
မဂၢင္လမ္းကို လိုက္ပါဟု ဆုံးမသည္။ ျပဳံးလမ္း မ့ဲလမ္းကို ေရွာင္ျပီး
အလယ္လမ္းကို လိုက္ပါဟု တိုက္တြန္းထားသည္။
~ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ~
No comments:
Post a Comment