Tuesday, November 22

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေဟာၾကာ းခ်ီးၿမွင့္ေသာ ဉာဏ္စဥ္ (၁၆) ပါးတရားေတာ


ဆိတ္ၿငိမ္ရာသည္ေတာၿဖစ္၏ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာထိုင္ပါ။ဆိတ္ၿငိမ္ၿပီး အေႏွာင့္အယွက္မၿဖစ္တဲ့ေနရာဟာေတာပါပဲ။ လွဴထားပါ ဘုရားရွိခိုးကန္ေတာ့၊ တရားမထိုင္မီမိမိခႏၶာကိုယ္ကု ဘုရားကိုလွဴထားပါ။ ၾကာၾကာထိုင္နိုင္ဖို့ ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္ေအာင္ တည့္တည့္မတ္မတ္ထို္င္ပါ။ မေစာင္းေစနဲ့ ဘယ္ဘက္မွမေစာင္းပါေစႏွင့္။ ေရွ့လည္းမငိုက္ပ ါေစႏွင့္။ကိုယ္လည္းဖိမထို င္ဘဲ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ထိုင္ပါ။ ေတာင့္မထားပါႏွင့္။ သမာဓိအစ ၀င္သက္ထြက္သက္ အာနာပါနကို စိတ္တည္ၿငိမ္ၿပီ း သမာဓိရေအာင္အားထုတ္ပါ။၀င္ေလလည္းသိ ထြက္ေလလည္းသိၿပီးငါစြဲမစြဲေစႏွင္ ့။အဲဒီလိုသတိကို လက္မလြတ္ေစဘဲ ထြက္ေလနဲ့၀င္ေလကို သိသိေနတာၾကာရင္သမာဓိအားေကာင္းလာမယ္။ သဒၶါနဲ့၀ီရိယသတိနဲ့ပညာ အဲဒီသမာဓိ အားေကာင္းလာတဲ့အခ်ိန္၀ီရိယကို အေလ်ာ့မေပးဘဲသတိႏွင့္ပညာကို ကပ္ၿပီးလိုက္ပါ။ ေဖာက္ၿပန္ေသာရုပ္၏ၿဖစ္ပ်က္ တရားထိုင္တာၾကာေတာ့ ရုပ္ေတြက ေဖာက္ၿပန္လာၿပီး ေ၀ဒနာေပၚလာတယ္။ေတာင့္လာတာ ေညာင္းလာတာကိုဉာဏ္ကသိလာတယ္။ ေညာင္းတာရယ္ေညာင္းမွန္းသိတာရယ္ သည္ႏွစ္ခုတို့ကိုၿဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာပဲလို့သိလိုက္ပါ။ ေၿပာင္း၍ေၿပာင္း၍သိ အဲဒီလိုသိလိုက္တဲ့စိတ္တစ္ခ်က္မွာေညာင္းတဲ့ရုပ္၊ ေညာင္းတဲ့စိတ္မရွိေတာ့ၿပီ၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားကုန္ၿပီလို့ ေနာက္ကဉာဏ္ကသိလိုက္ပါ။ေညာင္းတာေတာင့္တာ ၿပဳၿပင္ၿပီးမေပးသမွ် ေညာင္းတာေတြဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ၿပီးပ်က္ေနဥ ီးမွာမို့ ဒူးကေလးဆန့္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ ေၿပာင္းေရႊ႕ခ်င္တဲ့စိတ္ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ မရွိတာကို သည္လိုသိ ဒီတစ္ခါ မိမိတို့ဥာဏ္က ဆန္႕က်င္ေကြးခ်င ္ၿပန္သတဲ့၊ ေၿပာင္းခ်င္ေရႊ႕ခ်င္ၿပန္သတဲ ့လို့သိလိုက္ပါ။ သိလိုက္တဲ့တစ္ခ်က္ထဲမွာထိုဆန့္ခ်င္ေကြးခ်င္ ေၿပာင္းခ်င္တဲ့ရုပ္နာမ္ေတြ မရွိေတာ့ၿပီရယ္လ ို့ ထပ္္သိလိုက္ပါ။ အသိလိုက္ေၿပာင္းရန္လိုအပ္ အဲဒီလိုသိေနတုန္းၾကားထဲၿဖတ္ၿပီး အသံတစ္ခုၾကားလိုက္က ၾကားၿပန္ၿပီလို့သိလို္က္ပါ။ ဒီလိုခႏၶာငါးပါး တစ္ခုခုေပၚလာတို င္းေပၚလာတိုင္း သိၿပီး ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားေပ်ာက္သြားပါကလာ းလို့ သိရမယ္။ အသိက်ဲက်ဲမွအသိစိပ္စိပ္ အဲသည္လို အသိတရားေတြက်ဲေနရာက စိပ္သည္ထက္စိပ္ၿပီးလာတာေတြကို ဉာဏ္နဲ့မွတ္။ တၿဖည္းၿဖည္းရုပ္နာမ္တရားေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာကိုသတိႏွင့္စိုက္ၾကည့္ေနက ေတြ႕လိမ့္မယ္။ ပါးစပ္ကမရြတ္နဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ပါဠိလိုရြတ္မေနန ဲ့ၿဖစ္ၿပီးပ်က္သြာ းပါကလားလို့။တစ္ခုတည္းသာသတိနဲ့စိုက္ၿပီး ၾကည့္ေနရင္ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ၊ အစိုးမရတဲ့သေဘာကိုသာ ပိုထင္ၿမင္လာလိမ့္မယ္။ မုန္းစိတ္ မုန္းဉာဏ္ ဒီလို မိမိတို့ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာေပၚတိုင္းေပၚတို င္း ၿဖစ္ပ်က္ေတြကိုရွုၾကည့္ဖန္မ်ား လာက မိမိရဲ့ခႏၶာကိုယ ္ကို ရြံမုန္းလာေတာ့တာပဲ။ အဲဒီအခါမွာမိမိတို့ခႏၶာကို ယ္ကို စြန့္လႊတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ၿဖစ္လာမယ္။

ေသေဘးႏွင့္အတူရွိေနသူ ခႏၶာကိုယ္ရွိရင္ ဤလုိၿဖစ္ပ်က္ဒုကၡႏွင့္မကင္းနိုင္ဘဲ အိုနာေသ ဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ေတြ႕ၾကံဳရဦးမွာ မို့ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီးမိမိခႏၶာကိုယ္ကိ ုပဲ ရြံမုန္းလာမယ္။ ၿဖစ္ပ်က္ကိုမုန္းေနလွ်င္ ၿဖစ္ပ်က္ဆံုးေတာ့မည္ ၿဖစ္ပ်က္ရွုဖန္မ ်ားလာရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ (၃) ပါးစလံုး တၿဖည္းၿဖည္းေခါင ္းပါးလာၿပီး ေနာက္ဆံုးလြင့္ေပ်ာက္ခန္းေၿခာက္သြားေအာင္ ၿဖစ္ပ်က္ဆံုးေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ဖန္မ်ားက ယခုဘ၀မွာပင္မဂ္ဖိုလ္ကိုရႏို င္တယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁) နာမရူပပဋိေစၦဒဥာဏ္ ဒါေၾကာင့္ၾကိဳးစားၿပီးမိမိတို့ ခႏၶာကိုယ္ကို ၿဖစ္ပ်က္ ရွုၾကေပေတာ့၊ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္တဲ့ သေဘာမွ တစ္ပါး ဘာမွ်မရွိဘူးဆိုတာေတြ႕လိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ရွုဖန္မ်ားရရင္ဤကားရုပ္၊ ဤကားနာမ္လို့ ပိုင္းၿခားၿပီးသိလာေတာ့နာမရူပပဋိေစၦဒဥာဏ္ ရလာတယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၂) ပစၥယေဝကၡဉာဏ္ ေနာက္ ရုပ္နာမ္တို့၏ ၿဖစ္ေပၚရင္းအေၾက ာင္း တရားတို့ကို ဆင္ၿခင္ၿပီး ဒီရုပ္နာမ္ဟာအ၀ိဇၨာတဏွာ ဥပါဒါန္ ကံဆိုတဲ့အေၾကာင္းတရားေလးပါးေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးတရားပါကလား။ အေၾကာင္းလည္းၿဖစ္ပ်က္၊ အက်ိဳးလည္းၿဖစ္ပ်က္ပဲလို့ ေရွးအတိတတ္ဘ၀က အ၀ိဇၨာတဏွာဥပါဒါန္ကံ တို့ကိုရွာမွီးသိမ္းဆည္းႏိုင္ေ သာ ပစၥယ ပရိဂၢဟဉာဏ္ရလာမယ္။

ဉာဏ္စဥ္ (၃) သမၼသနဥာဏ္ ေနာက္ရုပ္နာမ္တို့၏ ၿဖစ္ဆဲၿဖစ္ၿပီးၿဖစ္လတၱံတို့ကို အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ အနာဂတ္ဆိုတဲ့ကာလသံုးပါးပိုင္ းၿခား၍အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟူေသာ လကၡဏာေရးသံုးပါးၿဖင့္ဆင္ၿခင္သံုးသပ္ၿ ခင္းဟူေသာ သမၼသနဉာဏ္အဆင့္ကိုေရာက္လာမယ္။

ဥာဏ္စဥ္ (၄) ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ေနာက္ ယခုၿဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္တို့၏ ခဏမစဲတသဲသဲၿဖစ္ေနမွုက ိုရွုၾကည့္ေသာ ဥဒယဗၺဉာဏ္ၿဖစ္ေပၚ၍လာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၅) ဘဂၤဥာဏ္ ေနာက္ ရွုဖန္မ်ားလာရင္ အပ်က္ကိုသာသိၿမင္လာတဲ့ ဘဂၤဥာဏ္ၿဖစ္ေပၚ၍လာတယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၆) ဘယဉာဏ္ ဤကဲ့သို့ရွုဖန္မ်ားလာလွ်င္ နာမ္ရုပ္တို့၏ ပ်က္မွု၊ ခ်ဳပ္မွုကိုသာၿမင္သၿဖင့္ ေၾကာက္ဖြယ္ေဘးၾကီး ဟုထင္လာေသာဘယဉာဏ္ေပၚေပါက္လာမယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၈) နိဗၺိႏၵဉာဏ္ ေနာက္ ရုပ္နာမ္တို့၏ ခ်ဳပ္ပ်က္မွု စေသာအၿဖစ္ေတြကို ထင္ၿမင္လာေသာအာဒီန၀ဥာဏ္ရလာမယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၉) မုဥိၥတုကမ်တာဉာဏ ္ မိမိခႏၶာကိုယ္တည္းဟူေသာရုပ္နာမ္ဓမၼသခါၤရတို့မွ လြတ္ၿခင္းငွာအလိုရွိတဲ့ မုဥၥိတုကမ်တာဉာဏ ္ ေရာက္လာမယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၀) ပဋိသခါၤဉာဏ္ ၎မွတဆင့္ ရုပ္နာမ္တို့၏ မၿမဲမွု၊ ဆင္းရဲမွု၊ အစိုးမရမွုေတြကိ ုအၿပင္းအထန္အားထုတ္မွုေၾကာင့္ အလြန္ထင္ၿမင္လာတဲ့ပဋိသခါၤဉာဏ္ေရာက္လာေရာ။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၁) သခါၤရရုေပကၡာဥာဏ ္ ေနာက္ရုပ္နာမ္သခါၤရတို့ကို မခ်စ္မမုန္းဘဲ လ်စ္လ်ဴရွုေသာသခါၤရုေပကၡာဥာဏ္ ေပၚလာတယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၂) အနုေလာမဥာဏ္ ေနာက္ၿပီးေရွ႕ဉာဏ္ေနာက္ဉာဏ္ကို လကၡဏာေရသံုးပါးၿဖင့္အႏုလံု ပဋိလံု ရွုပြားတဲ့အခါမွ ာ ႏွစ္ဥာဏ္လံုးနဲ့ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့အႏုေလာမဉာဏ္ ၿဖစ္ေပၚလာမယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၃) ေဂါၾတဘူဉာဏ္ ေနာက္ပုထုဇဥ္တို့အႏြယ္ကိုၿဖတ္၍ အရိယာတို့အႏြယ္ၿဖစ္ေစေသာေဂါၾတဘူတဉာဏ္ ၿဖစ္ေပၚလာမယ္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၄) မဂ္ဉာဏ္ ေနာက္ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ကိုသိၿမင္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ႏွင့္။ ဉာဏ္စဥ္ (၁၅) ဖိုလ္ဥာဏ္ မေရွးမေႏွာင္းသဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္အရသာ၊ နိဗၺာန္၏ အက်ိဳးကိုခံစားေ သာ ဖိုလ္ဉာဏ္ေပၚလာတ ယ္။ ဥာဏ္စဥ္ (၁၆) ပစၥေ၀ကၡဏဉာဏ္ ေနာက္ (၁) မဂ္ဉာဏ္ကိုဆင္ၿခ င္ၿခင္း၊ (၂) ဖိုလ္ဥာဏ္ကိုဆင္ၿခင္ၿခင္း၊ (၃) နိဗၺာန္ကိုဆင္ၿခ င္ၿခင္း၊ (၄) ပယ္ၿပီးေသာကိေလသာကိုဆင္ၿခင္ၿခင္း။(၅) မပယ္ရေသးေသာကိေလသာကို ဆင္ၿခင္ၿခင္းဆိုတဲ့ ဉာဏ္ငါးပါးကို ဆင္ၿခင္ၿခင္းၿဖစ ္ေသာ ပစၥေ၀ကၡဏဉာဏ္ေရာက္လာလိမ့္မယ္ ။


No comments:

Post a Comment