Thursday, September 14

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ - အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဝိပႆနာအားထုတ္နည္း


            ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းကို ေရွးဦးစြာေဟာမယ္၊ တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ........ ၊  
            ကာယမိမံ သမၼသထတဲ့၊ ဣမံကာယံ = ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို၊ သမၼသထ = ေစာင့္ၿပီးသံုးသပ္ပါကြာ တဲ့ ။ 
ခႏၶာကိုယ္ကိုေစာင့္ၾကည့္ေနပါ
            ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ဒကာ ဒကာမေတြက မ်က္လံုးေလးမိွတ္၊ ေယာက်္ားျဖင့္ တင္ပ်ဥ္ေခြ၊ မိန္းမျဖင့္ ဒူး ေလးတုတ္ၿပီး ခႏၶာကုိယ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနပါေနာ္ ။
            ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ၾကည့္ရမွာလဲလို႔ ေမးတဲ့အခါမွာ၊ ရွင္သာရိပုတၱရာရြတ္တဲ့ ဂါထာေနာ္ ဣမံ ကာယံ = ဤ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို သမၼသထ = ေစာင့္ၿပီး သံုးသပ္စမ္းပါကြာ၊ ဦးဘေအး ဘာလုပ္ရမလဲ ( ေစာင့္ ၾကည့္ရမွာပါ ) ေစာင့္ၿပီးၾကည့္ေနေစာင့္ ၿပီးၾကည့္တဲ့ ။
            ဤကဲ့သို႔ ေဟာထားေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ၊ ဘုရား ေရွ ႔မွာျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္အိပ္ရာထဲမွာျဖစ္ေစ၊ ထိုင္ၿပီးသကာလ ေယာက်္ားျဖင့္ တင္ပ်ဥ္ေခြ၊ မိန္းမျဖင့္ ဒူးေလးတုပ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနရမယ္ ေနာ္ ။
ထြက္တာသိ၊ ၀င္တာသိ
            မေစာင့္ခ်င္ရင္လည္း ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ၊ အသက္ကေလး မွန္မွန္႐ွဴၿပီး၊ ေလးေလးထြက္တာလည္းသိလို႔ ေလးေလး၀င္တာလည္း သိလို႔ခ်ည္း၊ သိေနၿပီးေစာင့္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။
            ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ရမွာတံုးလို႔ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ရွင္သာရိပုတၱရာက၊ ပရိဇာနာထပုနပၸဳနံ၊ ပရိဇာနာထ - အဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ၾကည့္ကြာ ။
            ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘာတဲ့တံုး... ( ေစာင့္ၾကည့္ရပါမယ္ဘုရား ) ေစာင့္ေနလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ကို အဖန္ဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ေနၿပီဆိုမွျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္က သူ႔သေဘာ သူေျပာလာပါလိမ့္မယ္ ။
တုိက္ေႃမြနဲ႔ ၊ ပကတိေႃမြ
            ဒကာ ဒကာမေတြ သံုးေနတဲ့ စကားအရွိသားပဲ အို... တုိက္ေႃမြနဲ႔ ပကတိေႃမြနဲ႔၊ တိုက္ေႃမြဆိုတာ စုန္း၊ ပေယာဂေတြ တိုက္တဲ့ေႃမြေပါ့ဗ်ာ...။
            ပကတိ ေႃမြအေမ ေႃမြအေဖကေမြးတဲ့ ေႃမြလည္း ရွိတာေပါ့ ဦးခင္ေမာင္ ေႃမြႏွစ္မ်ဳိးမရွိဘူးလား ရွိပါတယ္ ။
            အဲေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာေနတဲ့စကားက ေႃမြန္မွန္ရင္ တြင္း၀င္ေျဖာင့္မွာေပါ့ကြာလို႔ မေျပာၾကဘူးလား ( ေျပာၾကပါတယ္ ) ေႃမြမွန္ရင္ ..( တြင္း၀င္ေျဖာင့္ပါတယ္ဘုရား ) ။
            အင္းတိုက္ေႃမြျဖင့္ မေျဖာင့္ဘူးေျပာတာ၊ တိုက္ေႃမြျဖင့္ မေျဖာင့္ဘူးေျပာတာ သေဘာက်ပလား..... 
( က်ပါၿပီ ဘုရား ) ။
            အဲဒီမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ဒကာ ဒကာမတို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက အနိစၥခႏၶာကိုယ္မို႔ သူသည္ အဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီဆိုမွျဖင့္ သူ႔သေဘာသူေျပာေတာ့မယ္ ( မွန္ပါဘုရား ) ခႏၶာက ဘာေျပာ ေတာ့မယ္ ...( သူ႔သေဘာသူေျပာမွာပါဘုရား ) ။
ခႏၶာကဘာေတြေျပာသတံုး
            သူ႔သေဘာသူက တိုက္ေျမြမွမဟုတ္ပဲ၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ အမွန္ေျမြျဖစ္ေနေတာ့ က်ဳပ္ဟာ အနိစၥပါ၊ က်ဳပ္ဟာ ဒုကၡပါ၊ က်ဳပ္ဟာ အနတၱပါ၊ က်ဳပ္ဟာအသုဘပါလို႔၊ ခႏၶာငါးပါးထဲက ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ ေျပာပါလိမ့္မယ္ မေျပာေပဘူးလား ..... (ေျပာပါတယ္ဘုရား)။
            အဲေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘုရားကလည္းေဟာ ခႏၶာကလည္း ေျပာဆိုေတာ့ အခုနဆံုးမထားတာနဲ႔ သြားမကိုက္ဘူးလား .... (ကိုက္ပါတယ္ဘုရား)။
            ဘုရားကလည္း ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥ၊ သေဗၺသခၤါရာဒုကၡ၊ သေဗၺဓမၼာ အနတၱဆိုတာနဲ႔ သြားမကိုက္ဘူးလား ..... (ကိုက္ပါတယ္ဘုရား) ကိုယ္ကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနတာနဲ႔ သြားၾကံဳတယ္။
ေျမြမွန္လို႔ တြင္း၀င္ေျဖာင့္တယ္
            ဒါအလုပ္သင္ေနတာေနာ္ ဒကာ ဒကာမတို႔ (မွန္ပါ့) ေစာင့္ၾကည့္ေနတာနဲ႔ သြားၾကံဳတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒကာသစ္တို႔ ေမာင္ျမတို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဘာေျပာမယ္ ထင္သလဲ (အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ေျပာပါတယ္)
            ေၾသာ္ - ေျမြမွန္လို႔ တြင္း၀င္ေျဖာင့္ဆိုသလို ဒကာ ဒကာမတို႔ အနိစၥရွိလို႔ အနိစၥေျပာၿပီ (မွန္လွပါဘုရား)။
အနိစၥဆိုတာ ဘာတံုး
            အနိစၥဆိုတာ ဘာတံုးဆိုေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲက အသစ္ေပၚလာတာဟူသေရြ႔ဟာ ဒကာ ဒကာမတို႔ အနိစၥပဲ အသစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္သြားတာဟူသေရြ႔ (အနိစၥပါဘုရား)။
            နဂိုကမရွိဘူး ေစာင့္ၾကည့္ေနတုန္းမွာ ဒီအသစ္ကေလး ေပၚလာၿပီး အဲဒီအသစ္ကေလး ေပ်ာက္သြားတာ ဘာေခၚၾကမယ္ .... (အနိစၥပါဘုရား)။
            အခုတင္ကဘုရား၊ ယားလာလိုက္တာ လက္ေမာင္းကေလးမွာ အခုတင္ကေလး ယားလာလိုက္တာဆိုေတာ့ အနိစၥေပၚလာၿပီ ဒီယားတဲ့ေနရာမွာ ေပ်ာက္သြားလို႔ရွိရင္ ေၾသာ္ .... ဒီဥစၥာ သူ႔သေဘာသူေျပာတာကိုးလို႔ မဆိုႏိုင္ဘူးလား ... (ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဦးခင္ေမာင္ ဒီလို လုပ္ရမွာေနာ္ .... (မွန္လွပါဘုရား)။
အခုမွေပၚၿပီး အခုမွေပ်ာက္တယ္
            ထိုင္ေနရင္းမတၱနဲ႔မွ စိတ္ကေလးက ေတာင္ေျပး ေျမာက္ေျပး ေျပးသြားေတာ့ အင္း .... နဂိုက ေျပးတဲ့စိတ္ရွိသလား၊ ဒီေျပးတဲ့ စိတ္ခႏၶာကိုယ္ထဲေပၚေျပး ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေပ်ာက္တာလား .... (ခုမွေပၚၿပီးခုမွ ေပ်ာက္တာပါဘုရား)။
            အခုမွေပၚၿပီး အခုမွေပ်ာက္တာ ေသခ်ာပလား .... (ေသခ်ာပါၿပီ) ေၾသာ္ .... ေျမြမွန္လို႔ တြင္း၀င္ေျဖာင့္ဆိုတဲ့အတိုင္း ဦးခင္ေမာင္ေရ ..... ျပျပန္ၿပီ အနိစၥပဲ ..... (မွန္ပါ့) ဒကာ၀၊ မျပေသးဘူးလား .... (ျပပါတယ္ဘုရား)။
            အဲဒီလာျပတဲ့အခါ ေၾသာ္ ဒါေတြဟာ စိတ္႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္ကေလးေတြဟာ အခုေပၚအခုေပ်ာက္၊ အခုေပၚ အခုေပ်ာက္ဆိုတာေတြဟာ ဘယ္သူေပၚ၍ ဘယ္သူေပ်ာက္တာလဲဆိုေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ မွတ္လိုက္တာေပါ့ ခႏၶာေပၚ၍ ခႏၶာေပ်ာက္တာ ( မွန္ပါ့ဘုရား ) ဘယ္လိုဆိုၾကမယ္ .... ( ခႏၶာေပၚ၍ ခႏၶာေပ်ာက္တာပါ ) ။
ခႏၶာေပၚ၍ ခႏၶာေပ်ာက္တာ
ဒါျဖင့္ ခႏၶာေပၚ၍ ခႏၶာေပ်ာက္တာဆိုေတာ့ ေၾသာ္ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးဟာ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ဆို
ေတာ့ ဟုတြာ အဘာ၀ေ႒န အနိစၥံ ။
            ဟုတြာ - မျမင္ရာအရပ္ကေပၚလာၿပီး၊ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာက ေပၚလာတယ္ ( မွန္ပါ ) ဟုတြာ - မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေနရာကေပၚလာ၍ အဘာ၀ေ႒န - ဒီေပၚတဲ့ေနရာ၌ ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ ပင္လွ်င္ အနိစၥြံ - အနိစၥ ပဲ ။
            မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာက ေပၚလာတယ္ ၊ ေပၚတဲ့ေနရာမွာ ဘာျဖစ္သြားသလဲ၊ ( ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ) အဲဒါ ဘာေခၚၾကမလဲ...( အနိစၥပါဘုရား ) ။
            ဒီဥစၥာ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဒီေနရာယား၍ ဒီေနရာေပၚၿပီး ေနရာေပ်ာက္ရင္ ဘာဆိုၾကမလဲ       ( အနိစၥပါဘုရား ) ဒီေနရာမွာၾကား၍ ဒီေနရာမွာ ေပ်ာက္သြားရင္ေကာ...( အနိစၥပါဘုရား ) ။
            ဒီေနရာနံ၍ ဒီေနရာမွာ ေပ်ာက္သြားရင္ ဘာေခၚၾကမယ္..( အနိစၥပါဘုရား )၊ ေၾသာ္.. ဒါျဖင့္ ဒီေနရာ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေနရာကေပၚလာ၍ ဒီေနရာေပ်ာက္သြားရင္ေကာ ( အနိစၥပါပဲ ဘုရား ) ။
ခႏၶာကည္း ေျပာပါတယ္
            ဒါေတြဟာ အနိစၥပဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ ခႏၶာကေျပာပါလိမ့္မယ္ ( မွန္ပါ ) ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ ( ခႏၶာက ေျပာပါတယ္ဘုရား ) ။
            ေၾသာ္... ခႏၶာက ေျပာတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ ဒကာ ဒကာမေတြက ေၾသာ္.. နဂိုက ဘုရားကလည္း ေဟာတယ္ အနိစၥလို႔ေဟာတယ္ အခု ခႏၶာကလည္း အခုေျပာေပါ့ဆိုၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ေတာ့ မွန္္ပ
ဟ ။
ဘုရားကလည္း ေဟာထားတယ္   
          ဘုရားကလည္း ေဟာပါတယ္ သေဗၺသခၤါရာအနိစၥ၊ မေမ့နဲ႔ေပါ့ဗ်ာ သေဗၺသခၤါရ ဒုကၡလို႔လည္း ဘုရားကလည္း မေျပာဘူးလား...( ေျပာပါတယ္ ) သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱလို႔ ဘုရားက မေျပာဘူးလား...( ေျပာပါတယ္ဘုရား ) ။
            ဘုရားကလည္း ေဟာထားတယ္ ခႏၶကိုယ္ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း မေမွ်ာ္လင့္ တဲ့ေနရာက ေပၚလာၿပီး ဒီေနရာခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတာေလးျမင္လုိက္ေတာ့ဘုရားကေဟာ ခႏၶာက ေျပာေသာေၾကာင့္ ဒီတရားျဖင့္ မွန္ပဟလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်...( မွန္လွပါဘုရား ) ။
            ဘုရားကေဟာ...( ခႏၶာက ေျပာပါတယ္ဘုရား ) ၊ ဒီတရားမွန္ၿပီလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ ( မွန္ပါ ) ။
            ဘုရားကေဟာ ...( ခႏၶာကေျပာပါတယ္ဘုရား )၊ ဒီတရား ဘယ္ႏွယ္ဆုိၾကမလဲ ...( မွန္ပါ ၿပီဘုရား ) ဒီတရားအျမင္မွန္ၿပီလို႔ မွတ္ထားလိုက္ပါ ။
ဒီတရားဟာ အမွန္တရားလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်
            ဘုရားကေဟာ ခႏၶာကေျပာတာ ဒကာ ဒကာမေတြက ဒီတရားဟာ အမွန္ပဲလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ေတာ့ အမွန္ပဲလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာသည္ သမၼာဒိ႒ိ၊ မဂ္၀င္လာတာလို႔ မွတ္ လိုက္ ( မွန္လွပါဘုရား ) ။
            ဒါစကားေျပာေနတယ္လို႔ မေအာက္ေမ့ပါနဲ႔၊ အလုပ္ခြင္ ၀င္ၿပီးသကာလ မဂ္၀င္လာတာ သိေအာင္လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ 
            ဘုရာကေဟာ၊ ခႏၶာကေျပာတာကို ကိုယ္က ဟုတ္ၿပီလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရင္ ဟုတ္ၿပီဆိုတာ ဘာပါလိမ့္... ( သမၼာဒိ႒ိပါ ဘုရား ) သမၼာဒိ႒ိ ... ဒါျဖင့္ မဂၢင္ေပါ့ဗ်ာ...( တင္ပါ့ )သေဘာက်ပလား ( က်ပါၿပီ ) 
            ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ပါ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဥစၥာႀကံလံုး၊ ေတြးလံုးလို႔ ေအာက္ေမ့မေနပါနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ နဂိုက အ႐ူးေပ်ာက္လို႔ဒီဥစၥာ အမွန္ျမင္တယ္ဆိုတာကို ေသခ်ာလာေအာင္လု႔ိ ရွင္းရွင္း လင္းလင္းႀကီး ေျပာေနပါတယ္ဆိုတာကိုေကာ သေဘာက်ပလား..( က်ပါၿပီ ) ။
            ဘုရားက သေဗၺသခၤါရာအနိစၥ၊ သေဗၺသခၤါရာဒုကၡ၊ သေဗၺဓေမၼာအနတၱလို႔ ေဟာထားတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုး အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလို႔ ေဟာထားတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္တစ္ကိုယ္လံုး အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသာရွိတယ္လို႔ မေဟာဘူးလား...( ေဟာပါတယ္ ) ဘုရားကေဟာၿပီ ။
            ဘုရားကေဟာေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ေစာင့္ၾကည့္ ဘုရားကေဟာေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔က ဘယ္လိုပါ လိမ့္ ( ေစာင့္ၾကည့္ရပါမယ္ဘုရား ) ၾကပ္ၾကပ္သတိထားေနာ္ ဒီေန႔ အလုပ္သင္ေနတဲ့ တရားေနာ္ .....( တင္ပါ့ ) ။
ပုတီးစိပ္ေနရမည့္တရားမဟုတ္ဘူး
            ဒကာ ဒကာမေတြ ၾကပ္ၾကပ္သတိထားပါ၊ အလုပ္သင္ေနတဲ့တရားေနာ္ ပုတီးစိပ္ေနရမည့္ တရားမဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ၾကည့္ေနရမည့္တရား၊ ဦးခင္ေမာင္ ..( မွန္ပါ ) ။
            ပုတီးစိပ္ေနတာကေတာ့ ဟိုကအနိစၥေရာက္တယ္၊ ကိုယ္ကပုတီးတစ္လံုးခ်ခ်င္မွခ်ျဖစ္ တယ္၊ ပုတီးခ်တဲ့အထဲမွာလည္း အနိစၥက ပါခ်င္မွပါတယ္၊ သေဘာပါၿပီလား... ( ပါ ပါၿပီ ) ။
            အဲေတာ့ ဘုရားက အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ ခႏၶာႀကီး မေဟာဘူးလား (ေဟာပါတယ္) ကိုယ္ က ဘာလုပ္ရမွာလည္း...( ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ )။ ေစာင့္ၾကည့္ေနေတာ့ ခႏၶာက၊ မေမွ်ာ္လင္တဲ့ေနရာ က ေပၚလာၿပီးသကာလ။ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားတယ္ ( မွန္လွပါဘုရား ) ။
မဂၢင္ငါးပါးနဲ႔ျမင္တာ
            ဖ်တ္ခနဲ ဖ်ခနဲ ေပ်ာက္သြားေတာ့ ေၾသာ္.... ဒါဘယ္သူက ေျပာတာပါလိမ့္ ... ( ခႏၶာကေျပာ တာပါ ဘုရား ) ယံုၾကပလား..( ယံုပါၿပီဘုရား ) အမွန္ကေကာျမင္ပလား ( ျမင္ပါၿပီဘုရား ) ။
            အဲဒါဘာဆိုမတံုး..( သမၼာဒိ႒ိပါဘုရား ) အဲဒီသမၼာဒိ႒ိကို မဂၢင္ငါးပါးနဲ႔ျမင္တာလို႔ မွတ္လိုက္ စမ္းပါ ( မွန္ပါ့ ) ဒကာ ဒကာမေတြ ဘယ္လိုမွတ္ၾကမယ္၊ ( မဂၢင္ငါးပါးနဲ႔ ျမင္တာပါဘုရား ) ကိုင္း -    ဒကာ ဒကာမတို႔ ေသခ်ာၾကပလား..( ေသခ်ာပါၿပီဘုရား ) ။
ဥာဏ္ေတြတရားျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ 
            အလြန္အေရးႀကီးေနၿပီ ဦးခင္ေမာင္ေရ .. ဒါက လက္ေတြ ႔တရားေတြတဲ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ခင္ဗ်ားတို႔မွာဥာဏ္ေတြတရားေတြ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္သာရိပုတၱရာ ႀကီးက ေဟာရွာလို႔   မိလိႏၵပဥႇာ   ထဲမွာလည္း ပါ ပါတယ္...။ 
ကာယမိမံ သမၼသထ၊ ပရိဇာနာထ ပုနပၸဳနံ
ကာေယသဘာ၀ံ ဒိသြာန ဒုကၡႆႏၲံ ကရိႆထ
            မင္းဒီလိုသာ ျမင္စမ္းပါေစကြာ၊ ဒုကၡဆံုးပါလိမ့္မယ္ ...( မွန္ပါ ) ကိုင္း. - ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘုရားကလည္း ဘာေဟာသလဲ၊ အနိစၥပဲေဟာတာပဲ။ ဘုရားက အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေဟာသည္      ( မွန္ပါ့ ) ဘုရားက ဘာေဟာသလဲ ( အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေဟာပါတယ္ ) ။
            ဘယ္သူ႔ေဟာတာလည္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေဟာတယ္လို႔ ထားပါေစ၊ သူ႔အျမင္သူေဟာတယ္ ပဲ ထားလိုက္ပါ၊ ကို္ယ့္အျမင္နဲ႔ မကိုက္ေသးလို႔ရွိရင္ ထားလုိက္ပါ၊ ဦးခင္ေမာင္ ဘာတံုး.. ( ကိုယ့္အ ျမင္နဲ႔ မကုိက္ေသးရင္ ထားလိုက္ပါ ) ။
            ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ မကိုင္ေသးရင္ ေစာင့္ၾကည့္ပါ ။
            ကိုင္း ဒါျဖင့္ - ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ မကိုက္ေသးရင္ ေစာင့္ၾကည့္..( တင္ပါ့ )၊ ေစာင့္ၾကည့္ေတာ့ လက္ကေလး က, ယား ၊ ေျခကေလးက, ယား ၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ထိုင္စ, က ေပၚလာတာလား ၊ အခုမွေပၚတာလား ...( အခုမွ ေပၚတာပါဘုရား ) ။
            ယားဒါက ယားတဲ့ေနရာမွာ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဟုတြာ - မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေနရာက ျဖစ္ေပၚလာ၍ ၊ အဘာ၀ေ႒န - ဤေနရာ၌ ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ပင္လွ်င္ အနိစၥံ - အနိစၥပဲ...( မွန္ပါ့ဘုရား ) ။ 
            ဒကာ ဒကာမတို႔ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာက ေပၚလာတာလား၊ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာကေပၚလာ တာလား ? ( မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာက ေပၚလာတာပါဘုရား ) တစ္ခါတစ္ေလ ေက်ာကေပၚခ်င္ ေပၚတယ္၊ တစ္ခါကေလရင္က ေပၚခ်င္ေပၚတယ္ ...( မွန္ပါ့ ) ။
ေပၚလာၿပီး၊ ေပ်ာက္သြားတာအနိစၥ 
            တစ္ခါတစ္ေလ နံေဘးကေပၚခ်င္ေပၚတယ္၊ ေျခဖ၀ါးကေပၚခ်င္ေပၚတယ္။ ေျခသလံုးက ေပၚခ်င္ေပၚဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ တဲ့ေနရာက ေပၚလာတာမဟုတ္ဘူး ...( မွန္ပါ ) ။
            မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာကဘာလည္း..( ေပၚပါတယ္ ) အဲ - ေပၚၿပီးေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေနရာမွာ ပဲ ဘာျဖစ္သြားပါလိမ့္...( ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ) ေၾသာ္.. ဒါျဖင့္ အဲဒါ ဘာေခၚပါလိမ့္...( အနိစၥ ပါဘုရား ) ။
            ျမင္ၾကရဲ ႔လားဆိုေတာ့ .. ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ျမင္တယ္၊ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ( ျမင္ပါတယ္ ) ေၾသာ္- ျမင္တာဘာေတြၾကည့္ပါလိမ့္ ? သမၼာပႆတီတိ သမၼာဒိ႒ိ သမၼာ - မွန္ကန္ ပႆတိ - ျမင္၏ ဣတိတသၼာ - ထို႔ေၾကာင့္ သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့အတိုင္း မိစၧာဒိ႒ိပယ္ၿပီး သကာလ သမၼာဒိ႒ိကို သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ေရာက္လာတာ ၊ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္လာတဲ့အျဖစ္ေဟာတယ္ အဖိုးတန္ပါလား ဆိုတာ ေပၚလာေတာ့တယ္ ၊ မေပၚလာေသးဘူးလား ( ေပၚပါတယ္ဘုရား ) ။
            အဲဒါ တန္ခူးလကလည္း နီးၿပီ၊ ဥပုသ္ကလည္း ေစာင့္ၾကေတာ့မွ ဧကန္လူတိုင္းဆိုသလိုပဲ ျဖစ္ၾကေတာ့ ဒကာ  ဒကာမတို႔ တစ္ေနရာမွာထိုင္ၿပီး တစ္ေနရာကိုေစာင့္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ၾကပါဆိုတဲ့ ဥစၥာေျပာရတာ၊ ဒါေဟာရတာေနာ္ ။
            ကိုင္း - ဒါျဖင့္ ဒါက ခႏၶာငါးပါး၊ ခင္ဗ်ားတို႔ထုိင္ေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးေနာ္ - ဦးခင္ေမာင္အလုပ္ ကလည္း သင္ရေသးတယ္ေနာ္ မသင္ရင္မေကာင္းဘူးဗ် ။
            အဲေတာ့ ဒီခႏၶာငါးပါးႀကီးနဲ႔ ဒကာ ဒကာမေတြက အင္း တန္ခူးလအႀကိဳ ေစာင့္ခ်င္လည္း ေစာင့္မယ္ ၊ အခ်ဳိ ႔မအားေသးလို႔ ေနာက္ဆံုးေန႔မွ ပိတ္ေစာင့္ခ်င္ လည္းေစာင့္မယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အေၾကာင္းလည္း မေျပာတတ္ဘူးေပါ့၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အေၾကာင္းကေတာ့ ေလွ်ာ့ေစ်းကသိပ္မ်ားတယ္ ။ 
            ကိုင္း ဒါျဖင့္ - ဒကာ ဒကာမတို႔ ေစာင့္ၿပီးသကာလ ေဟာဒီကေနေစာင့္ၾကည့္ပါ၊ ၀မ္းထဲက ေစာင့္ရမွာပါ၊ ေစာင့္ရတာကေတာ့ ဒါကေတာ့ ပုံစံမို႔လို႔ျပရပါတယ္ ။
ေစာင့္ၾကည့္ေနတာက မဂၢင္ငါးပါး
            ေစာင့္ၾကည့္ေနတာက မဂၢင္ငါးပါး။ သတိထား၊ ၀ီရိယ စိုက္ၿပီး ပညာနဲ႔ၾကည့္၊ သမာဓိနဲ႔ တည္ေနတယ္ဆိုတာ ၀ီရိယက မေလွ်ာ့ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာငါးပါးနဲ႔ ၾကည့္ေနတာ။
            ဦးခင္ေမာင္ ဘယ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ေစာင့္ပါလိမ့္ ... ( ငါးပါးနဲ႔ေစာင့္တာပါဘုရား ) ဒကာ၀ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေစာင့္ပါလိမ့္ ... ( ငါးပါးနဲ႔ပါဘုရား ) ။
သူတုိ႔က ငါးပါးနဲ႔ ေစာင့္တယ္ဆိုေတာ့ အရွင္ဘုရား အရင္လိုမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႔ မေပးပါ နဲ႔တဲ့..   သတိသမာဓိဆိုတာ ဒကာ ဒကာမတို႔ သတိပ႒ာန္ပါဠိ္ေတာ္ႀကီးမွာလည္းလာၿပီးသား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ - 
            ဂစၧေႏၲာ၀ါ ဂစၧာမီ တိ ပဇာနာတိ 
လာေတာ့ ကိုယ္ကေစာင့္တဲ့သေဘာေလးနဲ႔ အရင္ျဖစ္ႏွင့္တယ္လို႔ ဒီလိုမယူပါနဲ႔ ။
စိတ္ထဲက ဘယ္ဟာေပၚလာလာ၊ ငါျဖင့္ ေနာက္ကလိုက္ျဖစ္ေအာင္ လုိက္မယ္ ဆိုတာပါပဲ၊ ဘယ္ဟာေပၚလာလာေပါ့ဗ်ာ ( မွန္ပါ့ ) ေနာက္ကအသိလုိက္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဒါဘာဆိုမလဲ ( ေစာင့္ တာပါ ) အဲဒါေစာင့္တာပဲ ဆိုတာ ေပၚလာပလား ( ေပၚလာပါၿပီ ) ။
စာဆိုလြဲသြားမွာစိုးလို႔၊ ဒကာ ဒကာမေတြ အယူအဆေတြ လြဲသြားမွာစိုးလို႔၊ ေစာင့္ေနတယ္ ဆိုေတာ့ ဒီငါးပါးက အရင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတယ္ ( မွန္ပါ့ ) ခႏၶာရဲ ႔ျဖစ္ပ်က္က ေနာက္မွာျပေနတယ္၊ ဒီလိုယူမွာစိုးတဲ့အတြက္ ေျပာရတယ္ ။
ေစာင့္ၾကည့္တယ္ဆုိတာက
            ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဒီလိုမယူနဲ႔တဲ့ အေစာင့္ဆိုတာ ဒီလိုယူလို႔မရဘူး ဘာတံုးဆို ေတာ့ ဂစၧေႏၲာ၀ါ ၊ ဂစၧာမီ တိ ပဇာနာတိ၊ သြားတာကို သြားမွန္းသိရမယ္ဆိုေတာ့ ၊ သြားတာက ေရွ ႔ပိုင္းက သိရမွာကေနာက္က၊ သေဘာက်ပလား ( က်ပါၿပီဘုရား ) ။
            အဲေတာ့ ဆရာသင္တာသာ ဒကာ ဒကာမေတြေတြက မွတ္ထားေပေတာ့ အင္း- ေရွ ႔ကတစ္ခုခုျပ ထားလို႔ရွိရင္ ေနာက္က အၿမဲတမ္းမိေအာင္ ဖမ္းမဟဲ့ဆိုတာ ဒါေစာင့္ၾကည့္တာပဲ .. ( မွန္ပါ့ ဘုရား ) သေဘာက်ပလား...( က်ပါၿပီဘုရား ) ။
            ေကာင္းၿပီ၊ ဒါေလာက္ဆိုရင္လည္း ရွင္းေလာက္ပါၿပီ၊ ခႏၶာႀကီးက ဒကာ ဒကာမေတြ ထိုင္ၾကၿပီ ဘုရားေရွ ႔မွာျဖစ္ေစ၊ အိမ္မွာျဖစ္ေစ၊ ထိုင္ၿပီးသကာလေနတုန္း ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဒကာသစ္ေရ၊ ေျပာလိမ့္ မယ္ေနာ္ ( မွန္ပါ့ ) ေျပာလိမ့္မယ္၊ ေျပာလိမ့္မယ္ ။
တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ 
            ေရွးဦးစြာ ဘာေျပာမလဲဆိုေတာ့ ေၾသာ္ ဆရာဘုန္းႀကီးကလည္း မွာရွာတယ္၊ တို႔ကို ကယ္တင္တဲ့ ဘုန္းႀကီးက မွာရွာတယ္ ။
            တရားအားထုတ္ခ်င္တယ္လို႔ ဒီစိတ္ကေလးေတာ့ မေပၚေပဘူးလား ( ေပၚပါတယ္ ) တရားအားထုတ္လို႔ မွာလိုက္တယ္ ၊ မွာလိုက္တယ္ဆိုၿပီး တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလး ဒကာ ဒကာမေတြ သႏၲာန္မလာဘူးလား ... ( လာပါတယ္ ) ။ 
            လာလို႔ရွိရင္ သူေရွးဦးစြာ ေပၚလာတာပဲ တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ကေလး၀မ္းထဲမွာ ေပၚမလာဘူး လား ...( ေပၚလာပါတယ္ဘုရား ) ။
            ေပၚလာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ၊ 
            ေစာင့္ၿပီးသကာလ ေနာက္ကတစ္ခုသာေပၚရင္လိုက္ မဟဲ့ဆိုတာက ခုနက အားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္က ေလးက ရွိမရွိ အကဲခတ္လိုက္ ( မရွိပါဘုရား ) ။
            ဒါျဖင့္ - အားထုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကဘာတံုး ...( အနိစၥပါဘုရား ) အနိစၥေစာင့္ၾကည့္ေနတာက ဘာပါ လိမ့္ ...( မဂၢပါဘုရား ) ေနာက္လိုက္တာကလည္း မဂၢင္ပဲ၊ ေနာက္ကလိုက္တာလည္း ..( မဂၢင္ပါဘုရား ) သေဘာပါၾကပလား ...( ပါ ပါၿပီဘုရား ) ။
            ေၾသာ္ ဒါျဖင့္ ဒီလိုလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တရားကို ရွာရေသးသလား အားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ကေလး ကိုက ေရွးဦးစြာ ဘာေျပာလဲ.. ( အနိစၥပါ )၊ အားထုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးက ဘယ္လိုေျပာပါလိမ့္ ...( အနိစၥ လို႔ေျပာပါတယ္ ) ။
            အနိစၥလို႔သူကလာေျပာေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ေနာက္ကေနၿပီး မဂၢနဲ႔သိေအာင္ ဖမ္းလိုက္ ( မွန္ပါ ) ။
            သူက အနိစၥလို႔ေျပာေတာ့... ( ေနာက္က မဂၢနဲ႔ လိုက္ရပါမယ္ဘုရား )၊ က်ဳပ္တို႔က မဂၢနဲ႔မိေအာင္ဖမ္း လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သတိထား၊ ၀ီရိယစိုက္၊ ပညာနဲ႔ ႐ႈဆိုေတာ့ ေစာင့္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မို႔ ဦးခင္ေမာင္ ေပၚလာတာေပါ့ ။ 
            ဒါျဖင့္ - တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးဟာျဖစ္ပ်က္၊ ေစာင့္ၿပီးမိေအာင္ဖမ္းတာက.. ( မဂ္ပါ ဘုရား )၊ မဂၢျဖစ္ၿပီး သကာလေနေတာ့ ဒီကစၿပီးမိၿပီဆိုရင္ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ မေလွ်ာ့နဲ႔ေတာ့၊ ဆရာ ဘုန္းႀကီးက ႐ွဴတဲ့စိတ္လည္း႐ႈ၊ ႐ိႈက္တဲ့စိတ္လည္း ႐ႈတယ္ဆိုရင္၊ ပထမတစ္ခ်က္မိၿပီးရင္ ေနာက္ အကုန္မိ မွာပဲ ...( မွန္ပါ ) ။
ပထမတစ္ခ်က္အဖမ္းခက္တယ္ 
            ပထမတစ္ခ်က္မိၿပီးရင္.. ေနာက္အကုန္မိမွာပဲ၊ အဲ... ပထမတစ္ခ်က္မွာ အဖမ္းခက္ေနတယ္ ။
            အဲေတာ့ ယေန႔ သင္လိုက္တာသည္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘာကို သင္လိုက္ပါသတံုးဆိုေတာ့  ပထမတစ္ခ်က္မွာ ရွာမရမွာစိုးလို႔သင္လိုက္တာ၊ ပထမတစ္ခ်က္မွာ .. ( ရွာမရမွာစိုးလို႔ သင္လိုက္တာပါ ဘုရား ) ။
            ရွာမရမွာစိုးလို႔ သင္လိုက္ပါတယ္ဆိုတာ ဦးခင္ေမာင္သေဘာက်ပလား ( က်ပါၿပီဘုရား ) ဘာေလး ေပၚလာမယ္ ထင္သတံုး ( တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ပါဘုရား ) ။
            တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ကေလးေပၚလာေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ စဥ္းစားၾကည့္၊ နဂိုကရွိတာလား အခုမွ ဒီေနရာေပၚလာတာလား ...( အခုမွေပၚလာတာပါ ) ။
            အခုမွ ေပၚလာတဲ့ေနရာမွာ ဟုတြာ အဘာ၀ေ႒န အနိစၥံ၊ ဆိုေတာ့ ဒါေလးဟာ ေပ်ာက္မသြားေပဘူး လား... ( ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ) အဲဒါေလးက စ႐ႈ၊ အဲဒါေလးေစာင့္ၾကည့္ၿပီး မဂၢင္ငါးပါးနဲ႔႐ႈလိုက္၊ ႐ႈလိုက္ေတာ့ တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္က အနိစၥ၊ မရွိမွန္းသိတာက...( မဂၢပါဘုရား ) ။
            မဂၢဆိုေတာ့ ဒကာ၀ ငါးခ်က္ပါသြားၿပီ ( မွန္ပါ ) ၀ိပႆနာ မဂၢင္ငါးခ်က္ပါသြားၿပီ ၊ မပါေသးဘူးလား .... ( ပါသြားပါတယ္ ဘုရား ) ။
            ခႏၶာနဲ႔ ဥာဏ္နဲ႔တည့္သြားၿပီ ခႏၶာက ၀ိညာဏကၡႏၶာ၊ ႐ႈဆိုတာ ၀ိညာဏကၡႏၶာ၊ အဲဒါနဲ႔ ဥာဏ္နဲ႔တည့္ မသြားဘူးလား ( တည့္သြားပါတယ္ ) ။ 
ခႏၶာကအနိစၥျပရင္ အနိစၥလို႔သိပါ
            ဒါျဖင့္ ခႏၶာနဲ႔ ဥာဏ္နဲ႔ တည့္ေတာ့ ေၾသာ္... ခႏၶာက အနိစၥလို႔ေျပာေတာ့ ဥာဏ္ကလည္း အနိစၥလို႔ ေခါင္းညိတ္လိုက္... ( မွန္ပါ ) အနိစၥပါလားလို႔ေခါင္းညိတ္လိုက္ ( မွန္ပါ့ ဘုရား ) ။
            အဲဒီလို ေခါင္းညိတ္လိုေတာ့ ဘုရားကလည္းေဟာ ခႏၶာကလည္းေျပာေတာ့ ဒီအထဲမွာ ဒကာ ဒကာမေတြ သမၼဒိ႒ိဆိုေတာ့ သမၼာဒိ႒ိတင္ျဖစ္တယ္လို႔ မေအာက္ေမ့နဲ႔ ဒကာ ဒကာမေတြ အေဖာ္ႏွင့္တကြ မဂၢင္ငါပါးျဖစ္တယ္ ၊ က်န္တဲ့ေလးပါး ပါျဖစ္တယ္ ၊ သေဘာက်ပလား. ( က်ပါၿပီ ) ။
            အဲဒါ ၀ိပႆနာ မဂ္ရၿပီလို႔ ေအာက္ေမ့ေတာ့... သေဘာက်ပလား ( က်ပါၿပီ ) ဘာရပါလိမ့္ ...( မဂ္ရ ပါတယ္ ဘုရား ) ၀ိပႆနာမဂ္ရၿပီလို႔ ေအာက္ေမ့ပါ ဒကာ ဒကာမတို႔ ( မွန္လွပါဘုရား ) ။
            ယေန႔တရားဟာ ဦးခင္ေမာင္တို႔ ဒကာ၀တို႔၊ နားႀကီးႀကီးနဲ႔ ေထာင္ၾကည့္မွ ေၾသာ္ - ဒီဥစၥာ ဒီအလုပ္မ သင္ရင္မျဖစ္ပါလားဆိုတာ ေပၚလာေတာ့တယ္၊ မသင္ရင္ ...( မျဖစ္ပါဘုရား ) ။
            ထုိင္ၾကပါဆုိ ထိုင္မွာပဲ၊ ထိုင္ၿပီးသကာလ ဘာမွ မေတြ ႔ပါဘူးဆိုၿပီး ျပန္လာမွာပဲ ။
            အခုေတာ့ မေတြ႔ စရာရွိေသးလား၊ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို ႐ႈလိုက္ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို ႐ႈၿပီးေနစမ္းပါ၊ မရွိတာ ဘာေခၚမလဲ ( အနိစၥပါဘုရား ) သိတာဘာေခၚမလဲ ( မဂၢပါဘုရား ) ။
သစၥာေလးပါးတန္းၿပီးသိတယ္
            အဲ မရွိတာက အနိစၥ၊ ႐ႈတာက မဂၢ၊ ေသတာက သမုဒယ၊ ဒါဒီအတိုင္း သြားရမွာပဲ ..( မွန္ပါ့ )၊ ဒီကမဂ္ဆိုေတာ့ ငါ့စိတ္ဆိုတဲ့ ဒိ႒ိလာေသးရဲ ႔လား ...( မလာပါဘုရား ) ။
            ဒါေၾကာင့္ မရွိတာက ..( အနိစၥ ) ၊ မရွိတာက အနိစၥ၊ သိတာက ( မဂၢ )၊ ေသတာက ...( သမုဒယ ) ေအး ရမွာက နိေရာဓ၊ ( မွန္ပါ့ ) ၊ ရမွာက ဒီ ဒိ႒ိျဖဳတ္တယ္ဆို ပထမ နိဗၺာန္ရမွာပဲ ။
ဆရာဘုန္းႀကီးကအႀကီးဆံုးလက္ေဆာင္ေပးေနတာ
            ကိုင္း မရွိတာက .. (အနိစၥ )၊ သိတာက ...( မဂၢ )။ ေသတာက ...( သမုဒယ )၊ ေအး ... ရမွာက .. ( နိေရာဓပါဘုရား )၊ အခုေတာ့ တန္းေနတာပဲ၊ ဒကာ ဒကာမတို႔က မလုပ္ၾကလို႔သာမရတာ၊ ဦးခင္ေမာင္ေရ .... ရွင္းပလား ...( ရွင္းပါၿပီ ဘုရား ) ေနာက္က ဒကာ ဒကာမေတြ ရွင္းၾကပလား....( ရွင္းပါၿပီဘုရား ) ။
            ေၾသာ္ - ဒါျဖင့္ - အႀကီးဆံုးေသာလက္ေဆာင္ ဆရာဘုန္းႀကီးက ေပးေနတာ ငါတို႔မယူတတ္လို႔ရွိရင္ ျဖင့္ ငါတို႔ဆင္းရဲျခင္းနဲ႔ အမြဲပဲ က်န္ရစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် ..... ( မွန္လွပါဘုရား ) ။
ယေန႔ ဒီတြင္ ေတာ္ၾကဦးစို႔ ။
သာဓု ... သာဓု ... သာဓု ... ။

No comments:

Post a Comment