Wednesday, June 12

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ကုကၠဳစၥအျပစ္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပံု

                                 "ကုကၠဳစၥအျဖစ္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပံု အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္"
သာသနာတစ္ခြင္လံုးမွာ ဘုရားအဆူဆူနဲ႔လြဲ တရားပြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔မႀကံဳတာ အယ္သူပိတ္ပင္ထားတယ္
ဆိုတာ ေပၚၾကေရာေပါ့...ဘယ္သူပါလိမ့္ (နိဝရဏငါးပါးဘုရား)၊ နိဝရဏငါးလုိ႔ မွတ္ထားလို႔ရွိရင္ ကာမစၦႏၵနိ
ဝရဏဆိုတာ ေလာဘေနာ္၊ ေလာဘေနာက္လုိက္ေနလုိ႔ရွိရင္လဲ ဘုရားပြင့္လဲသူနဲ႔မဆိုင္ဘူး၊ တရားေတြ
သစၥာတရားေတြ ေဟာေနျပန္ရင္လည္း (သူနဲ႔မဆုိင္ပါဘူးဘုရား)၊ ဗ်ာပါဒနိဝရဏဆိုတာ မိမိတို႔ ဘယ္မွာ
ဘုရားပြင့္လဲမသြားျဖစ္၊ ဒကာ ဒကာမေတြက မွတ္ရမယ္၊ ေဒါသကလည္း အတားသမား၊ နိဝရဏတရားလို႔
မွတ္လုိက္ၾကစမ္းပါ၊ ထိန၊ မိဒၶဆိုတာက စားၿပီးေသာက္ၿပီးတယ္ဆို ငိုက္တယ္..မ်ဥ္းတယ္ဆိုျပန္ေတာ့ ဘုရား
ေတြ ဘယ္လုိပြင့္ၿပီးသကာလေနေစကာမႈ သူမသြားျဖစ္ဘူး။ ကုကၠဳစၥနိဝရဏကုိ အဇာတသတ္ကို ဘယ္လုိ
ေဟာပါသတံုးဆုိလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္"ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ ဒါသိယာ"ကၽြန္သေဘာက္သြင္းတဲ့တရား၊ လြတ္လပ္ေရးလဲ မ
ေပးပါဘူး၊ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ခၽြန္ႏိုင္တဲ့အလုပ္မ်ိဳးေကာ (မေပးပါဘူးဘုရား) အဲဒါ ဥဒၶစၥလုိ႔ မွတ္ထားလုိက္စမ္းပါ
ဒါျဖင့္ ယေန႔ ကုကၠဳစၥပဲ ရွင္းျပပါမယ္၊ ကုကၠဳစၥဆိုတာ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္အလုပ္ကို လုပ္တတ္ေသာေၾကာင့္
ကုကၠဳစၥလုိ႔မွတ္ပါ၊ ျပဳၿပီးသားဒုစ႐ုိက္ေတြကိုေတြးၿပီး ေသာကျဖစ္ေနတယ္၊ မျပဳရေသးတဲ့ ေကာင္းတဲ့တရား
ေတြလဲ မျပဳရေသးလုိ႔ ေသာကျဖစ္ေနတယ္၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥသာရွိေနလုိ႔ရွိရင္ ကၽြန္အလုပ္သာ လုပ္ျဖစ္ေတာ
တယ္၊ ကုိယ္အေရးဘာမွမလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးကြ၊ အဇာတသတ္ရ၊ ဘုရားကေမးေနတယ္၊ မဆိုဘူးလား (ဆို
ပါတယ္ဘုရား)။
          အဲဒီကဲ့သို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြထဲမွာ ပၪၥာနႏၱရိယကံ လြတ္ခဲ့လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ဘာမွပူစရာမရွိ
ဘူး၊ အခုဆရာသမားနဲ႔ ဘုရားေဟာထားတဲ့အလုပ္ကိုသာလုပ္၊ အဲဒါေတြ အကုန္ေပ်ာက္ ပ်က္သြားတာပဲ၊
ကိုယ္ျပဳထားတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ (ဘယ္လုိမွ မေအာင္းေမ့ရပါဘုရား) မျပဳရေသးတဲ့ကုသိုလ္ေတြကိုလည္း
မျပဳရေသးလုိ႔ဆိုၿပီး၊ ကုသိုလ္ရတယ္ထင္ၿပီးမ်ား ဒကာၾကြယ္တို႔က မေအာက္ေမ့လုိက္ပါနဲ႔၊ လုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့
ထလုပ္၊ ႏို႔မို႔လို႔ရွိရင္ လုပ္ျဖစ္တာလဲ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေသာကျဖစ္ေနမယ္၊ "ေသာေကာတိေဒါေသာ"ဆိုတဲ့အ
တုိင္း ေဒါသအႏုစားျဖစ္ေနတာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ကုသိုလ္ရတယ္ထင္ေနတယ္၊ စင္စစ္ျဖစ္ေနတာက (ေသာက
ပါဘုရား)၊ ေသာကဆိုတာ ေဒါသအႏုစား၊ သေဘာက်ပလား၊ ဒါျဖင့္ ဒါေတြးေကာင္း မေတြးေကာင္းစဥ္းစား
စမ္း (မေတြးေကာင္းပါဘုရား)၊ မေတြးေကာင္းလုိ႔ ဘုရားက ဥဒၶစၥနဲ႔ ကုကၠဳစၥ တခုခုရွိေနရင္ ကၽြန္စိတ္ေပါက္
ေနတာကြ တဲ့၊ ငါ တရားေတာ့နာခ်င္ပါရဲ႕၊ ငါ့အလွဴေလးကေပးစရာ ရွိေသးတယ္၊ အဲဒီဟာေလးက မၿပီးေသး
ေတာ့ ငါခက္ေနေသးတယ္၊ အဲဒါလုပ္မေနနဲ႔၊ ဒါ ကုကၠဳစၥပဲ၊ ျပဳေသးတာလဲ မဟုတ္ဘဲနဲ႔၊ အလွဴေလးအတြက္
နဲ႔ သူစိတ္ထဲ စိတ္မခ်မ္းမသာ မေလာက္မွာ၊ မျပဳမွာ၊ မျပည့္စံုမွာေတြ စိုးရိမ္ေနတာ၊ ေသာကျဖစ္ေနတာ၊ အဲဒါ
ကုိယ့္ဟာကုိယ္၊ လွဴခ်င္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ လွဴလိုက္၊ ခင္ဗ်ား တရားနာသြားၾကစို႔ဗ်ာ၊ တရားသြားထုိင္ရ
ေအာင္ဗ်ာ၊ အို...ခင္ဗ်ားခက္တယ္၊ က်ဳပ္က တပုိ႔တြဲ တေပါင္း က်လာလုိ႔ရွိရင္..သားေလးႀကီးလာလုိ႔ရွိရင္
သားေလးရွင္ျပဳစရာရွိေနေတာ့ ဒီဟာေလးက အပင္းလ်ိဳသလုိျဖစ္ေနတယ္။
          အဲဒါေလးက မေအးေသးဘူးဗ်ာ၊ ဒီအတိုင္းေျဖတာပဲ၊ မေျဖဘူးလား (ေျဖပါတယ္ဘုရား)၊ ဒီအတိုင္းေျဖ
တာကို ေထာက္ၾကည့္ေတာ့ ေသာကျဖစ္ေနတယ္၊ ေသာကဆိုတာ ေဒါသအႏုစား၊ သေဘာက်ပလား (က်ပါ
ၿပီးဘုရား)၊ ဒါျဖင့္သူဟာ သခင္အလုပ္၊ ကိုယ္ပုိင္အလုပ္၊ ကိုယ့္ကို ေက်းဇူးျပဳမဲ့ အလုပ္လုပ္ေနတာလား၊
(ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ မအားေအာင္လုပ္ေနပါတယ္ဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မအားေအာင္လုပ္တဲ့အလုပ္ ျဖစ္
ေသာေၾကာင့္တဲ့ ဒီကုကၠဳစၥရွိေနရင္ ကၽြန္ျဖစ္ေနတာကြ၊ လုပ္စရာရွိတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ကုသုိလ္ျပဳျပဳ၊ ဘာျပဳ
ျပဳ ဘုန္းႀကီးတို႔မတားပါဘူး၊ လုပ္တာေပါ့၊ အဲဒီအတြက္ေတာ့ ေသာကဝင္မေနနဲ႔၊ ေသာကဝင္ေနလို႔ရွိရင္ အခု
မဂ္တား ဖိုလ္တား တားၾကလိမ့္မယ္၊၊ မတားေပဘူးလား၊ သိပ္ေၾကာက္စရာမေကာင္းဘူးလား (ေကာင္းပါ
တယ္ဘုရား)၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမေတြသည္တဲ့ ကုကၠဳစၥ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ေနာ္၊
မဂ္တား ဖုိလ္တားဆိုတာ မေန႔ကေျပာခဲ့တယ္၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကႆပဘုရားလက္ထက္က အႏွစ္ ႏွစ္
ေသာင္းေလာက္ ရဟန္းႀကီးတစ္ပါးရွိတယ္၊ သူျမစ္နားေနတဲ့အခါ ေလွေပၚမွာ ပိန္းရြက္ကေလး ဆြဲကုိင္လုိက္
ေတာ့ ေရစိးသန္တာနဲ႔ လက္ကလဲ မလြတ္မိေတာ့ ပိန္းရြက္ကေလးျပတ္သြားတယ္၊ အဲဒါေလးက သူ႔မွာ
ရဟန္းေတြကလဲ ရွာမရဘဲေနေတာ့ ေဒသနာမၾကားျဖစ္ဘူးဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီအျပစ္ျဖဳတ္လုိ႔ကုိမရဘူး၊ ကုိယ္
ျပဳထားတဲ့အမႈေလးကမျဖစ္ေလာက္တာကို ကုကၠဳစျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ကုကၠဳစၥ ျပန္ျဖစ္ၿပီးသကာလ ကုကၠဳစၥ
ေတြနဲ႔ပဲ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ ေသေတာ့ ဂဂၤ ါျဖစ္ထဲ ပိန္းေကာေလာက္ရွိတဲ့ နဂါးႀကီးသြားျဖစ္တယ္၊ အႏွစ္ ႏွစ္
ေသာင္း ရဟန္းတရားအားထုတ္ထားတာ ကႆပဘုရားလက္ထက္က ကယ္ေဖာ္ယူေဖာ္ မရေတာ့ပါဘူး၊
အခုလဲ ဒီဝတၳဳႀကံဳလာတာနဲ႔ ကုကၠဳစၥအတြက္ ႀကံဳလာတာနဲ႔ ဒကာ ဒကာမတို႔ နဂါးျဖစ္ခ်င္လုိ႔ျဖစ္ရတာလား၊
ကုကၠဳစၥက နဂါးျဖစ္ခိုင္းတာလား (ကုကၠဳစၥက ျဖစ္ခိုင္းတာပါဘုရား)။
           ေဂါတမဘုရားပြင့္လာတယ္ဆုိေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ကႆပဘုရားလက္ထက္ထဲက နဂါးျဖစ္လာ
တာ၊ ေဂါတမဘုရားလက္ထက္ေတာင္ နဂါးရွိေသးတယ္၊ တပည့္ေတာ္ဘုရား ကႆပဘုရားလက္ထက္
အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္းကိုယ္တုိင္၊ ရဟန္းတရား အားထုတ္လာပါတယ္၊ ကုကၠဳစၥဆိုတဲ့ တရားေလးႏွိပ္စက္လုိက္
တဲ့အျဖစ္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ဘုရား ဖားစိမ္းစား၊ ငါးစိမ္းစား နဂါးႀကီးျဖစ္ရပါတယ္ဆိုၿပီး ငိုတာကိုဗ်ာ၊ မ
ကယ္ႏိုင္ မယူႏုိင္ဘူးတဲ့၊ လူဘဝရေအာင္ မင္ၿပီးအားထုတ္ပါအံုး၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘဝေလးဟာေသးေသး
သိမ္သိမ္နဲ႔ ရလာတယ္လုိ႔ မေအာင္ေမ့ပါနဲ႔၊ သားကၽြန္ မယားကၽြန္၊ ေဆြကၽြန္ မ်ိဳးကၽြန္၊ ရပ္ကၽြန္ ရြာကၽြန္ေတြ
ျဖစ္ၿပီးသကာလ ဒကာ ဒကာမေတြ ခႏၶာအလြဲသံုးစားလုပ္ပစ္လုိက္တာ မရစဖူးအရထူးတဲ့ ခႏၶာႀကီးကုိ အ
လြဲသံုးစားပစ္လုိ႔ ေတာ္ပါ့မလား (မေတာ္ပါဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ ကုကၠဳစၥဆိုတာ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘယ္အခ်ိန္လာ
တတ္ပါသတံုးေမးေတာ့ အခုန ရဟန္းႀကီး အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္း အားထုတ္ကာေသခါနီးမွလာတယ္၊ ကုကၠဳစၥ
လာၿပီ ဒကာသစ္၊ ဘယ္ႏွယ္လုပ္မတံုး (ျဖစ္ပ်က္႐ႈရမွာပါဘုရား)၊ ဒီမွာလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔တဲ့၊ ဒီျပင္ ကုသိုလ္ေတြ
က အက်ိဳးေပးဖုိ႔ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္၊ သို႔ေသာ္ ၿခံေပါက္နဲ႔နီးတဲ့ ကုကၠဳစၥက ေသခါနီးမွလာၿပီး ကန္႔
ကြက္ခ်လုိက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူက အလ်င္အက်ိဳးေပးခ်လိုက္တယ္၊ သူက ဟိုဘဝထြက္ေပါက္နဲ႔ နီးသြား
ထာ၊ ကုိယ့္ခႏၶာ ေဝဒနာလာ ေဝဒနာကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပါ့ဗ် စိတ္လာရင  (စိတ္ျဖစ္ပ်က္ ႐ႈရမွာပါဘုရား)။
          ေသေပါက္ ေသဝမွာလာၿပီး၊ တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္၊ ဒီျပင္အခ်ိန္လာပါေတာ့ ကုိယ္ေတာ္
ႀကီးလုိ႔ ေျပာပါလား၊ ဒီျပင္အခ်ိန္လာကိုမလာဘူး၊ ဒီအခ်ိန္မွ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားလာတယ္၊ အဲဒီလုိ႐ႈပ္တာကို
ေစာေစာစီးစီးကတည္းက မင္းတုိ႔မယာင္ၾကပါနဲ႔ကြာ၊ ငါ့ဟာငါ တရားႏွလံုးသြင္းၿပီး ေသပါ့မယ္။ ဘယ္အကူ
အညီမွ မေပးၾကပါနဲ႔၊ ဒါလူတုိင္းမွာရမယ္၊ သားေတြ မယားေတြ ဘယ္အကူအညီမွ မေပးနဲ႔၊ ေရလး ဆာမယ္
ထင္ၿပီး ေရလဲမတိုက္ပါနဲ႔၊ သူ႔ဟာသူဆာ၊ သူ႔ဟာသူတုိက္၊ တိုက္ကို မတုိက္ေစနဲ႔၊ ကုိယ္ကလဲ တစ္လံုးတည္း
ေဝဒနာ ႏုပႆနာတစ္လံုးတည္း႐ႈ၊ အဲဒီေတာ့ကုိ ဒါလူမုိက္ေတြၾကားထဲမွာ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္
ေသဖို႔ရာ သူယုတ္မာေသျဖစ္သြားရမွာ မစိုးရေပဘူးလား၊ လူမိုက္ေတြ အနားၿခံရံၿပီး ေသရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မဂ္
မဆိုက္၊ ဖိုလ္မဆိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတြက္မွာ စိုုးရိမ္ရတယ္၊ မဂ္ဆိုက္ ဖိုလ္ဆိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အတြက္မွာ ဘယ္သူ
က ဘာေျပာလို႔ဘာေနေန သူက ဒုတိယဂတိေတာ့ လားရသုဂတိၿမဲသြားၿပီး၊ သူ႔အတြက္က်ေတာ့လည္း စိုး
ရိမ္စရာမရွိဘူးတဲ့၊ ပုထုဇဥ္အျဖစ္နဲ႔ ေသတဲ့ပုဂၢိဳလ္အတြက္မွျဖင့္ အၿခံအရံေဘးက သူေတာ္ေကာင္းေတာ္
ေတာ္အေရးႀကီးတယ္၊ မရွိလုိ႔ရွိရင္ သူ႔ဟာသူ သူေတာ္ေကာင္းဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ ဝိဉာဥ္ဆိုတာ ျဖဳန္းကနဲ
လဲ ခ်ဳပ္တာလဲရွိတယ္၊ မခ်ဳပ္တာလဲရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕မခ်ဳပ္တာေတြက်ေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကံက စီမံေန
တာဗ် သူ႔ကိုအပါယ္ပစ္ခ်ရမွာလား၊ နတ္ရြာသုဂတိလား၊ ႐ုကၡစိုးေလာက္လား၊ ကဲ...ေဝဖန္လုိ႔မရတာနဲ႔ၾကာ
ေနတာ၊ အဲဒီေတာ့ ေျပာစရာရွိတာေျပာ၊ မွာစရာရွိတာမွာ၊ စကားကုန္ေျပာ၊ ငါမေသေသးဘူး၊ ဘယ္သူမွ
မ်က္ရည္က်စရာလဲမလိုဘူး၊ အမွန္ခ်ည္းလဲ ဒီလမ္းဟာ ဒီလမ္း၊  ငါေသလုိ႔ရွိရင္ ဘာမွ႐ႈပ္နဲ႔ေဟ့၊ ငါခႏၶာ
ငါ႐ႈၿပီး ေသပြဲဝင္မယ္ေဟ့၊ အဲေသခ်င္းဆိုး ေၾကာက္လုိ႔ရွိရင္ ကုကၠဳစၥ ေဝးေဝးေရွာင္ပါဆိုတာ သတိေပးလိုက္
တယ္၊ ေရွာင္ပါဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီးေတာ့ ေဝဒနာ႐ႈရင္း ျပန္႐ႈေပါ့ဗ်ာ။         ။

                                        ဤေကာင္းမႈကုသုိလ္ကံ
                    ေစတနာအေပါင္းတုိ႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                    ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                  အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                         တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                                                         အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                        မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                                     ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                           အမရပူရၿမိဳ႕ ။        ။

No comments:

Post a Comment