Wednesday, January 7

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္တယ္ အမွတ္ (၁)

မေန႔က ၀ကၠလိကို တစ္၀က္ကျဖတ္ၿပီး နိဗၺာန္ကူးပံုကိုေဟာတယ္။ ဒီကေန႔ ၀ကၠလိအစက စၿပီး ဆက္ေပးလိုက္မယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ သံသယရွိေနၾကလိမ့္မယ္ေနာ္။
၀ကၠလိကို မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဟာၾကတာက အဆံုးပိုင္ကိုမေဟာၾကဘူး၊ အစပိုင္းကိုပဲ ေဟာၾကတာမ်ားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ထြက္ရပ္လမ္းေပါက္တဲ့ေနရာၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့အဆံုးပိုင္းကမွ ထြက္ရပ္လမ္းထင္ရွားမယ္။
အဲေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြက ၀ကၠလိက ဘယ္မွာ ေနတံုးဆိုတာမွတ္ပါ။ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္မွာ ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သီတင္းသံုးတယ္။
၀ိကၠလိကလည္း ထို႔အတူပဲ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္မွာပဲေနတယ္၊ တစ္ေန႔သ၌ က်ေတာ့၊ ၀ါကၽြတ္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ၿမိဳ ႔ထဲသို႔ ၀င္ၿပီးသကာလ လာေတာ့ဘုရား ကန္ေတာ့ရေအာင္လို႔၊ ထိုကဲ့သို႔၀င္လာတုန္းပဲ၊ လမ္းမွာပဲ ေျခမသယ္ႏိုင္၊ လက္မသယ္ႏိုင္ျဖစ္သြားတယ္။
အဲဒီကဲ့သို႔ ေျခမသယ္ႏိုင္၊ လက္မသယ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး သကာလသြားတဲ့အတြက္၊ အိုးထိန္းသည္ အိမ္ဇရပ္မွာ ၀င္ၿပီးတည္းတယ္၊ တည္းခိုတဲ့အခါ တည္းရင္းမတၱနဲ႔ပဲ ေ၀ဒနာေတြ တိုးတက္ၿပီးသကာလ လာခဲ့တယ္။

ဘုရားထံ အေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္
           အဲဒီကဲ့သို႔ ေ၀ဒနာေတြတုိးတက္ၿပီးသကာလ လာတာနဲ႔ပဲ၊ သူ႔နားမွာရွိတဲ့ ရဟန္းေတြကိုေျပာ တယ္။ ဘယ္လိုေျပတံုးဆိုလို႔ရွိရင္၊ မင္းတို႔ ဘုရားဆီသြားၾကကြာ၊ ၀ကၠလိမွာျဖင့္ ျပင္းျပတဲ့ေ၀ဒနာျဖစ္ေနတယ္။
           ၀ကၠလိလည္း ဒီကေနၿပီးသကာလ ရွိခိုးဦးတင္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ သနားသျဖင့္ ၀ကၠလိရွိရာသို႔ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ၾကြေပးပါဆိုတာ မင္းတို႔က ေလွ်ာက္ၾကလို႔ သူကမွာလိုက္တယ္။
           အဲဒိကဲ့သို႔ မွာလိုက္ေတာ့ ရဟန္းေတြက သြားၾကတယ္၊ သြားၾကၿပီးသကာလ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးကလည္း သနားသျဖင့္လည္း ၀ကၠလိရွိရာသို႔ ၾကြလာတယ္၊ ၀ကၠလိရွိရာသို႔ ၾကြလာေတာ့၊ အိုးထိမ္းသည္ဇရပ္မွာပဲ၊ ၀ကၠလိမမာတဲ့အနားမွာ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေရာက္လာေတာ့ ၀ကၠလိက ေနရာေလးဘာေလး ခင္ေပးမလို႔ျပင္မည့္အခါက်လို႔ရွိရင္ ဘုရားက မျပင္နဲ႔။
           ငါ့ေနစရာရွိတယ္၊ ထိုင္စရာရွိတယ္၊ မင္းသည္ကားလို႔ဆိုရင္ ဒီေနရာမွာပဲေနပါ၊ မဆင္းပါနဲ႔၊ ဘုရား သခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။

မင္းေ၀ဒနာ ဘယ့္ႏွယ္ေနသတံုး
           ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီးသကာလ ဒကာ ဒကာမေတြေမးပံုကို သတိထားရမယ္၊ ေမးပံု သတိထားရမယ္၊ ၀ကၠလိက မင္းေ၀ဒနာဘယ့္ႏွယ္ေနတံုးကြ၊ တပည့္ေတာ္ေ၀ဒနာဘုရား၊ ေနာက္မဆုတ္ပါဘူး၊ ေရွ ႔ပဲတိုးပါတယ္။
           ေအး မင္းေ၀ဒနာသည္ ေနာက္မဆုတ္ဘူး၊ ေရွ ႔တိုးတယ္ဆိုတာ ငါသေဘာက်ၿပီ၊ မင္းသည္ကားလို႔ ဆိုရင္ သံသယ၊ ကုကၠဳစၥမ်ား ဘာရွိေသးသတံုး။
မင္းရဲ ႔သီလကို သံသယရွိသလား
           မင္းသီလမ်ား သံသယရွိသလား၊ မင္းကိုယ္နဲ႔မ
င္း သီလကို သံသယရွိသလား၊ ဒကာ ဒကာမေတြ ဒီေမးခြန္းေလးကို သတိထားပါ၊ မင္းကိုယ္နဲ႔မင္းသီလကို သံသယရွိလားလို႔ေမးလိုက္တယ္။
           ဒါ ဘုရားကေမးလိုက္တယ္၊ သီလဆိုတာ ဒကာ ဒကာမတို႔ သီလပ်က္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ား၊ သီလ မွားယြင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ား၊ ေသေတာ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံသယရွိတယ္။
           သီလ ၀ိပႆိဆိုၿပီးသကာလ ကိုယ့္သီလကို ပ်က္စီးတဲ့အတြက္ အင္း - ငါေတာ့ မွားခဲ့ၿပီ၊ ေနရာမက်ဘူး၊ လိမ္ခဲ့ၿပီ၊ ေကာက္ခဲ့ၿပီ၊ မုသားေတြေျပာခဲ့ၿပီ။
           ပါဏာတိပါတာ၊ အဒိႏၷာဒါနာ၊ ကာေမသုမိစၦာစာရာ အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ ငါ့ျဖင့္ လြန္ခဲ့၊ ကၽြံခဲ့ၿပီ၊ အဲေတာ့ ဒါေတြစဥ္းစားပါ့လား၊ ဒါ ဘယ္သူ႔စြပ္စြဲတာတံုးဆိုရင္ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သီလနဲ႔စြပ္စြဲတာ သေဘာက် ၾကလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။
           ဘာနဲ႔စြပ္စြဲပါလိမ့္ … (သီလနဲ႔စြပ္စြဲပါတယ္ဘုရား) မိမိကိုယ္ကို သီလနဲ႔စြပ္စြဲတယ္ဆိုတာ မွတ္ထားရမယ္။
           အဲ့ေတာ့ ဘုရားကေမးလိုက္တယ္၊ ၀ကၠလိမင္းခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို သီလပ်က္စီးတယ္လို႔ မင္းစြပ္စြဲမိ သလား၊ ဒီလိုိမ်ား စြပ္စြဲၿပီးသကာလ၊ မင္းႏွလံုးမသာမယာမ်ားရွိသလား၊ ယခုလိုမမာတဲ့အခ်ိန္ အရွင္ဘုရားတဲ့ တပည့္ေတာ္ ကိုယ့္သီလအတြက္ေတာ့ျဖင့္ သံသယမရွိပါဘူး။
           ဘာမွစြဲခ်က္လည္းမတင္ပါဘူး၊ သီလေတြလည္း လံုျခံဳပါတယ္၊ ဒါျဖင့္ ၀ကၠလိက သူ႔ဟာသူ သီလလံုျခံဳေၾကာင္းကိုျဖင့္ ထင္ရွားတယ္ေပါ့ေလ … (မွန္ပါ့)။
           ဒါျဖင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြမွာ ဘယ္လို ျဖစ္တတ္သလဲဆိုတာ ေသခါနီးမွာ သတိထားပါ … (တင္ပါ့)၊ ေသခါနီးဘယ္လိုျဖစ္တတ္တံုး ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ဘာမွ နိမိတ္မထင္ခင္ကိုပင္လွ်င္ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ေၾသာ္ ငါသည္ အေနမွားခဲ့ၿပီ၊ အသံုးမွားခဲ့ၿပီ၊ အေျပာမွားခဲ့ၿပီ၊ အဆိုမွားခဲ့ၿပီဆိုၿပီး ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုပင္လွ်င္၊ သီလပ်က္စီးမႈ သီလ၀ိပႆိဆိုတဲ့ သီလပ်က္စီးမႈ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲတာေတြ လာတတ္သတဲ့၊ သေဘာက်ၾကလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။

ေသခါနီးမွာ ဘာလာတတ္သတံုး
           ဘာလာတတ္တံုး … (ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲတာေတြ လာတတ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲ တာေတြ လာတတ္တယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစား၊ သူမ်ားစြပ္စြဲတာသည္ အေရးမႀကီးဘူး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲတာသည္ ကိုယ္ႏွလံုးမသာယာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္တတ္တံုး … (ကိုယ့္ႏွလံုးမသာယာျခင္းျဖစ္တတ္ပါတယ္)၊ ဒါျဖင့္ ကိုယ္ႏွလံုးမသာယာျခင္း ဆိုေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြက စိတ္ထဲမွာ မခ်မ္းသာပဲနဲ႔ စုတိစိတ္မေရာက္ရဘူးလား … (ေရာက္ရပါတယ္)။
ေရာက္ေတာ့ ႏွလံုးမသာယာတာက ေဒါမနႆဆိုရင္ေကာ လြဲသလား … (မလြဲပါဘူးဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ ေဒါသေဇာနဲ႔ေသတဲ့အဓိပၸါယ္ အေသအခ်ာမေရာက္ဖူးလား … (ေရာက္ပါတယ္ဘုရား) ။
ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ဘုန္းႀကီးက သတိေပးရတယ္၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သီလအားျဖင့္ စြပ္စြဲတဲ့သေဘာမရွိရေအာင္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ႏွလံုးသြင္းပါလို႔ သတိေပးလိုက္တယ္ … (မွန္ပါ့)။

ႏွွလံုးမသာယာမႈက လာတတ္တယ္
           ႏို႔မဟုတ္ ေသခါနီးက်ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏွလံုးမသာယာမႈကလာတတ္တယ္၊ ဦးစံရီတို႔မလာတတ္ ဖူးလား … (လာတတ္ပါတယ္ဘုရား)။
           ဒါေတြ သတိထားစမ္း ဒကာ ဒကာမေတြ၊ ဘာလာတတ္တံုးေသခါနီး … (ႏွလံုးမသာမယာ လာတတ္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုစြပ္စြဲၿပီး ငါမွားခဲ့တယ္၊ ငါေနထိုင္မွားခဲ့တယ္၊ ငါ ၀ိပႆနာအလုပ္ မလုပ္ခဲ့ဘူး၊ ငါ့သီလေတြက လည္း ခၽြတ္ယြင္းၿပီးသကာလ ေနတယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သီလအားျဖင့္ စြပ္စြဲပါတယ္။
           ထိုကဲ့သို႔စြပ္စြဲေတာ့၊ ဘယ္အခ်ိန္စြပ္စြဲတာတံုးလို႔ေမးခြန္းထုတ္လို႔ရွိရင္လည္း၊ ေသခါနီးစြပ္စြဲတာပဲ၊ ထိုကဲ့သို႔ ေသခါနီးစြပ္စြဲလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေသခါကလည္း နီးျပန္တယ္၊ စြပ္စြဲခ်က္ကလည္း ကိုယ့္ဟာကို၊ ႏွလံုး မသာယာမႈကလည္း ၀မ္းထဲေရာက္ေနျပန္တယ္ဆိုေတာ့၊ ဦးခင္ေမာင္တို႔က စဥ္းစားရမွာ ေၾသာ္သူဟာ ႏွလံုး မသာယာမႈနဲ႔ေသရမွာပဲ … (မွန္ပါ့)။
           ဆိုႏိုင္ၾကလား … (ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဦးဘအုန္း ဘယ္လိုဆိုမတံုး … (ႏွလံုးမသာယာမႈနဲ႔ ေသရမွာပါဘုရား)၊ အင္း … ငါဘယ္သူ႔စြပ္စြဲတာပါလိမ့္မတံုး … (ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲတာပါဘုရား)။

အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ၀ိပႆနာလုပ္ပါ
           အင္း - ဒါျဖင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ ယခုအခ်ိန္ကစၿပီး ၀ိပႆနာလုပ္ထားပါ၊ တိုက္တြန္းရတယ္ေနာ္ … (မွန္ပါ့)၊ ဘာေၾကာင့္တံုးလို႔ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲမႈဟာ လာတတ္လြန္းလို႔၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြပ္စြဲမႈဟာ လာတတ္ပါတယ္။
           ထိုကဲ့သို႔ လာခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဦး၀ ေကာင္းပါ့မလား … (မေကာင္းပါဘူးဘုရား)၊ ဘယ္ခ်ိန္မွာ လာတံုး … (ေသခါနီးမွာလာတယ္)၊ ေသခါနီးဆိုတာ မွတ္လိုက္စမ္းပါ၊ ဘ၀ကူးခါနီးမွလာတာ … (မွန္ပါ့)။
           ဒါျဖင့္ ဒီမွာ စြပ္စြဲမႈရွိေနလို႔ရွိရင္၊ ကူးခါနီးက်ေတာ့ အေကာင္းကူးမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ အဆုိးကူး မျဖစ္ေပဘူးလား (ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)၊ အင္မတန္ေၾကာက္စရာမေကာင္းဘူးလား … (ေကာင္းပါတယ္ဘုရား)။
           ၾကည့္စမ္း ဦးဘၾကည္တို႔၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ၀ကၠလိေမးတာ၊ မင္းကိုယ္ကို သီလအားျဖင့္ စြပ္စြဲသလားကြ ဒါကိုေမးလိုက္တယ္ … (မွန္ပါ့)။
           ဘယ္အခ်ိန္ေမးတာတံုး၊ မမာေနတုန္းေမးတာ … (မမာေနတုန္းေမးတာပါဘုရား)၊ အဲေတာ့ ၀ကၠလိက တပည့္ေတာ္ သီလအားျဖင့္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မစြပ္စြဲပါဘူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သီလ၊ တပည့္ေတာ္ လံုျခံဳပါတယ္။
           တပည့္ေတာ္ ျပစ္မွားမႈမရွိပါဘူး၊ ရွိတဲ့ျပစ္မွားမႈေတြလည္း၊ တပည့္ေတာ္ ၀ိပႆနာဥာဏ္ေတြနဲ႔ အလံုးစံုအကုန္ပဲ ေခ်ပၿပီးပါၿပီ။ ဒါျဖင့္ မင္းဘာမ်ားစြပ္စြဲမႈမ်ားရွိေသးတံုးကြ၊ ဘုရားက ဆက္ေမးတာ … (မွန္ပါ့)။
ဘုရားက ဆက္ေမးေတာ့၊ အရွင္ဘုရားတဲ့ တပည့္ေတာ္ စြပ္စြဲမႈက တျခားမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ အရင္တုန္းကေတာ့ ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္နဲ႔ ေ၀းေနျငားေသာ္လည္း ခဏခဏလာၿပီးဖူးေတြ႔ရပါတယ္၊ အခုေတာ့ တပည့္ေတာ္က မမာေနသည့္အတြက္ ဘုရားပင့္ၿပီးမွ ဖူးေတြ႔ရပါတယ္။

ဘုရားမဖူးရမွာ စိုးရိမ္တယ္တဲ့
           အင္း - ဒီအတိုင္းသာ ဒီမမာနဲ႔ ဒီအျဖစ္မ်ဳိးနဲ႔ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ငါသည္ဘုရားကို က်က်နန ဖူးရေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး၊ အဲဒိစြပ္စြဲမႈေလးေတာ့ရွိတယ္၊ သေဘာက်ၾကပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။
           ဘာစြပ္စြဲတာတံုး … (ဘုရားရွင္နဲ႔ မဖူးေတြ႔ရမွာကို စြပ္စြဲပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားမဖူးရတဲ့အတြက္ သူသည္ စြပ္စြဲမႈေလးရွိတယ္၊ ဘယ္အတြက္ပါလိမ့္ … (ဘုရားမဖူးရတဲ့အတြက္ပါဘုရား)။
           အဲေတာ့ ဘုရားကေျဖလိုက္တယ္၊ အလံ ၀ကၠလိ၊ ၀ကၠလိ = ၀ကၠလိ၊ အလံ = မင္းေျပာတဲ့စကားမေတာ္ဘူးကြာ ေျဖလိုက္ၿပီ ဘုရားက … (မွန္ပါ့)။

မင္းေျပာတဲ့စကားမေတာ္ဘူး
           မင္းေျပာတဲ့စကားမေတာ္ဘူးကြ၊ မင္းေျပာတဲ့စကားမေတာ္ဘူးဆိုေတာ့၊ ဒီစြဲခ်က္မမွန္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တာပဲဆိုတာ ရိပ္မိၾကပလား … (တင္ပါ့)၊ ဒီစြပ္စြဲခ်က္ ဘယ့္ႏွယ္ေနတံုး … (မမွန္ပါဘုရား)။
           မင္းကကြာတဲ့၊ ဘယ္ေနရာက်မတံုးတဲ့၊ ငါဘုရား သခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘုန္းေတာ္အနႏၲဉာဏ္
ေတာ္ အနႏၲ ကံေတာ္ အနႏၲျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးပါပဲတဲ့။

အသုဘခႏၶာႀကီးဖူးလို႔ ေက်းဇူးမမ်ားဘူးတဲ့
           သို႔ေသာ္လည္း အသုဘခႏၶာႀကီးကြ၊ လာဖူးေနလို႔ ဘာမွေက်းဇူးမမ်ားဘူးတဲ့ … (တင္ပါ့)၊ ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           ခုနက ေရွးဦးစြာစကားကဘာတံုး၊ ပယ္လိုက္တယ္ (မွန္ပါ့)၊ ပယ္ျခင္း၏အေၾကာင္းကိုလည္း ေနာက္မေဖာ္ဘူးလား … (ေဖာ္ပါတယ္)၊ ဘယ္လိုေဖာ္လိုက္ပါလိမ့္ … (အသုဘခႏၶာကိုယ္ပါတဲ့ဘုရား)။
           အသုဘခႏၶာကိုယ္ပါပဲကြတဲ့၊ ဘုန္းေတာ္အနႏၲ၊ ဉာဏ္ေတာ္ အနႏၲ ကံေတာ္ အနႏၲနဲ႔ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကေတာ့ အသုဘအျဖစ္ မစြန္႔ပါဘူးကြ။
           ဒါေၾကာင့္ မင္း ဒါေလးနဲ႔စြပ္စြဲၿပီးသကာလ၊ ဘုရားလည္းမဖူးရလို႔ တပည့္ေတာ္ အဲဒိစြပ္စြဲခ်က္ရွိတယ္ ဆိုတာ မင္းျဖဳတ္လိုက္ဆိုေတာ့ မရွင္းၾကေသးဘူးလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           အင္မတန္ရွင္းၿပီး … (မွန္ပါ့)၊ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘုရားမဖူးရလို႔ ဆိုတာလား … ဟုတ္လား … ဒီအတိုင္း ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ငါ့မဖူးနဲ႔ဆိုတာလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြဟာ ထြက္မလာေပဘူး လား … (ထြက္လာပါတယ္ဘုရား)။
           ထြက္လာတဲ့အခါ ဗုဒၶါႏုႆတိေတြ ပ်က္သြားေတာ့ မေပါ့ … (တင္ပါ့)၊ ဦးစံရီတို႔ မပ်က္ေပဘူးလား … (ပ်က္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဗုဒါႏုႆတိဆိုတာ ဘာပါလိမ့္မတံုး ဒကာ ဒကာမတို႔ … (ဘုရားဂုဏ္)၊ ဘုရားဂုဏ္ကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့တာ ဗုဒၶါႏုႆတိလို႔ ေခၚသည္။

ဘုရားရွိခိုးတာ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ သမထ
           ဗုဒၶါႏုႆတိ ဘာပါလိမ့္ … (ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့တာပါဘုရား)၊ ဘုရားဂုဏ္ကို အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့တာ ဗုဒၶါႏုႆတိလို႔ ဆိုေတာ့၊ ေၾသာ္ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ဘုရားရွိခိုးၾကတယ္ေနာ္၊ ဘုရားရွိခိုးေတာ့ ငါးမိနစ္ၾကာတယ္၊ ဆယ္မိနစ္ၾကာတယ္၊ ဆယ့္ငါးမိနစ္ၾကတယ္၊ ကိုယ္ရတာကိုယ္ဆိုၾကမွာေပါ့ဗ်ာ … (မွန္ပါ့)။
           ဆိုၾကေတာ့ ဘုရားဂုဏ္ေတြပဲ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ဆိုတာပဲမဟုတ္လား … (မွန္ပါ့)၊ ဘုရားဂုဏ္မ်ား မ်ားသေလာက္ ကိုယ္ရသေလာက္ မဆိုၾကဘူးလား … (ဆိုပါတယ္ဘုရား)၊ အဲ့ဒါ ဗုဒၶါႏုႆတိပါပဲ။
           ဗုဒၶါႏုႆတိဆိုတာ သမထလား၊ ၀ိပႆနာလားလို႔ တစ္ခါစစ္လိုက္ပါဦး …. (သမထပါဘုရား)၊ ဦးဘၾကည္ ဘာေခၚၾကမတံုး … (သမထပါဘုရား)၊ ဦးဘတင္တို႔ … (သမထပါဘုရား)။

သမထထက္ ၀ိပႆနာကသာတယ္
           အဲေတာ့ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက သူသမထထက္ ၀ိပႆနာကသာတဲ့အျဖစ္ကို ျပလိုေသာေၾကာင့္၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဖူးေနသျဖင့္ ေက်းဇူးမရွိဘူးကြ၊ ဒါသမထလို႔ ေျပာတယ္ ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           ဒါျဖင့္ သမထနဲ႔ ၀ိပႆနာ ဘယ္သူက ေက်းဇူးမ်ားတံုး … (၀ိပႆနာက ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္ ဘုရား)၊ ၀ိပႆနာက ေက်းဇူးမ်ားတဲ့အတြက္၊ ၀ကၠလိက သမထသန္မွာစိုးလို႔  ပယ္လိုက္ရတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္းၾကပလား … (ရွင္းပါတယ္ဘုရား)။

ဒီအပုတ္ေကာင္ႀကီးဖူးေနလို႔ ဘာအက်ဳိးရွိမွာလဲ
           ဘယ္လိုရွင္းတံုး … (သမထသန္မွာစိုးလို႔ ပယ္တာပါဘုရား)၊ သမထဘက္ကို လဲသြားမွာစိုးလို႔၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက မင္းဘာအက်ဳိးရွိမလဲကြာ၊ ဤအေကာင္ပုပ္ႀကီး ဖူးေနလို႔ မင္းဘာအက်ဳိး ရွိမလဲကြ၊ ဦးဘၾကည္ မပယ္ဘူးလား … (ပယ္ပါတယ္ဘုရား)။
           ဤအကာင္ပုပ္ႀကီးရွိေနသျဖင့္ မင္းဘာေက်းဇူးရွိမလဲကြဆိုဟာ၊ ျဖဳန္းခနဲယူလိုက္လို႔ရွိရင္၊ မဖူးေစခ်င္လို႔ယူတဲ့ သေဘာမ်ဳိးလဲ ေရာက္တတ္တယ္ … (မွန္ပါ့)။

အျမတ္စားကို ေရြးေစခ်င္လို႔
           သို႔ေသာ္ အျမတ္အယုတ္ႏွစ္ပါးရွိရာတို႔တြင္၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္၊ အျမတ္စားကို အႀကီးစားရေစခ်င္တဲ့အတြက္၊ သမထကို ခ်ိပ္ထားၿပီးေတာ့၊ ၀ိပႆနာဘက္ကူးေစခ်င္လို႔ေဟာတယ္လို႔ မွတ္ရမယ္ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           အဲေတာ့ ၊ ဒါ တခ်ဳိ႔တစ္ဖက္ေစာင္းယူလိုက္လို႔ရွိရင္ ဦးစံရီ မလြဲေပဘူးလား … (လြဲပါတယ္ဘုရား)၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဦးခင္ေမာင္ … တစ္ဖက္ေစာင္းမ်ားတယ္ေနာ္ … (တင္ပါ့ဘုရား)၊ မ်ားဘူးလား … (မ်ားပါတယ္ဘုရား)။

သမထနဲ႔ေသရင္ ျဗဟၼာ့ျပည္သြားမယ္
           ဒကာ ဒကာမေတြ ေစာင္းခ်င္ေသးသလား … (မေစာင္းခ်င္ပါဘူးဘုရား)၊ သမထနဲ႔ ၀ိပႆနာ ဘယ္ဟာျမတ္ပါလိမ့္ … (၀ိပႆနာျမတ္ပါတယ္ဘုရား)။
           ၀ိပႆနာက ျမတ္ေတာ့ကိုး ေသခါနီးမွာ စဥ္းစားပါ၊ ေသခါနီးသမထနဲ႔ေသရင္ ျဗဟၼာ့ျပည္သြားမယ္၊ ၀ိပႆနာနဲ႔ ေသရင္ နိဗၺာန္သြားမယ္၊ သြားပံုခ်င္း မျခားနားဘူးလား … (ျခားနားပါတယ္ဘုရား)၊ အေတာ္ ျခားနားတယ္ဆိုတာ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။

၀ိပႆနာနဲ႔ေသရင္နိဗၺာန္
         ကိုင္း ဘုရားသည္ ဘယ္ဟာခြင့္ျပဳရမတံုး ေသခါနီးကို … (၀ိပႆနာ႐ႈမႈပါဘုရား)၊ ဒါျဖင့္သမထခ်ိပ္ထားေပါ့ … (တင္ပါ့)၊ ဒါျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး က႐ုဏာက အဖိုးတန္ေပးခ်င္လို႔၊ သူ႔ကိုယ္ႀကီးကို ရွိခိုးသျဖင့္ ဘာအက်ဳိးရွိရမလဲလို႔ေျပာတာ … (မွန္ပါ့)၊ သေဘာက်ပလား …(က်ပါတယ္ဘုရား)။
           ဒါျဖင့္ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုတာ ဘုရားအာေဘာ္သိၾကပလား … (သိပါၿပီဘုရား)၊ ဘယ္လို သိၾကပါလိမ့္ … (၀ိပႆနာပဲအားထုတ္ရမွာပါဘုရား)။
           ၀ိပႆနာ သန္သန္ႀကီးအားထုတ္ေစခ်င္လို႔ သမထ ပယ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ … (မွန္လွပါ)၊ ဒီသမထမွ အားမထုတ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ားက်ေတာ့ ဓဇဂ္သုတ္ကို ေထာက္ၾကည့္၊ ဓဇဂ္သုတ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ရၾကလား …မရၾကဘူးလား … (ရပါတယ္ဘုရား)။
           “ေနာေစဗုဒၶံ သေရယ်ာထ ေလာကေဇ႒ံ နရာသဘံ၊” ငါဘုရား ၾကပ္ၾကပ္ေအာက္ေမ့ေဟ့၊ ငါဘုရား ၾကပ္ၾကပ္ေအာက္ေမ့ေဟ့ မလာဘူးလား … (လာပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားက အဲ့ဒိက်ေတာ့ ေအာက္ေမ့လို႔ေဟာတယ္ သေဘာက်ပလား .. (တင္ပါ့)။

ဓဇဂ္သုတ္မွာ သမထအဓိကထားခိုင္းတယ္
           ဓဇဂ္သုတ္က်ေတာ့ ဘာေဟာထားပါလိမ့္ …(ဘုရားေဟာတာပါဘုရား)၊ ေအာက္ေမ့ဆိုတာလည္း အာ႐ံုျပဳတာပဲမဟုတ္လား … (မွန္လွပါဘုရား)။
           အဲ့ဒိက်ေတာ့ဘုအဓိကထားပါလိမ့္မတံုး … (သမထပါဘုရား)၊သမထ အဓိကထားျပန္တယ္ … (မွန္ပါ့)၊ ယခု၀ကၠလိေဟာျပန္ေတာ့ …(၀ိပႆနာပါဘုရား)။

ဘုရားက ဘယ္ဟာမွမပယ္ဘူး
         ဒါျဖင့္ ဘယ္ဟာမွမပယ္ဘူးဆိုတဲ ့အဓိပၸါယ္ေကာရွင္းမေနဘူးလား … (ရွင္းပါတယ္ဘုရား)၊ အဲ့ဒါမေဟာတတ္၊မေျပာတတ္တဲ့ဆရာသမားနဲ႔ႀကံဳလို႔၊ ကန္တတ္၊ ေက်ာက္တတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ႀကံဳၿပီဆိုမွျဖင့္၊ ဘုရားပူေဇာ္တာဘာေက်းဇူးရွိတံုးကြ၊ ၾကည့္ပါလားကြ၊၀ကၠလိသုတ္မွာငါဘုရားခႏၶာကိုယ္ႀကီး အပုပ္ေကာင္ႀကီးဖူးေနသျဖင့္၊မင္းဘယ္အက်ိဳးရွိရမလဲဆိုၿပီးသကာလ၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကန္႔ကြက္ထားတယ္ ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို၊ ဒီသုတ္ကေလးတစ္သုတ္ထဲနဲ႔သူကအကိုးအကားထားၿပီးေျပာလို္က္ေတာ့၊ ဦးဘၾကည္တို႔ မလြဲဘူးလား …(လြဲပါတယ္ဘုရား)
           ဓဇဂ္သုတ္ဆိုတာ ဘယ္သူေဟာတာပါလိမ့္ …(ဘုရားေဟာတာပါဘုရား)၊ အဲ့ဒိက်ေတာ့ ဘာတဲ့ … (အဖန္တလဲလဲအာ႐ံုျပဳရမွာပါဘုရား)၊ အဖန္တလဲလဲ အာ႐ံုျပဳပါကြ၊ အဖန္တလဲလဲအာ႐ံုျပဳပါကြ၊ အဲ့ဒါေတြ မရွိဘူးလား (ရွိပါတယ္ဘုရား)၊ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။

၀ိပႆနာအားထုတ္ရင္ေတာ့
           ေကာင္းၿပီ၊ ဒါျဖင့္ ဘုရားကိုရွိမခိုးရဘူးလား၊ ရွိခိုးရမွာလား … (ရွိခိုးရမွာပါဘုရား)၊ ဓဇဂ္သုတ္အလိုဆို အဖန္တလဲလဲရွိခိုး … (မွန္ပါ့)၊ ၀ိပႆနာတက္မဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ သူ႔ရွိခိုးၿပီး သကာလ၊ သူ႔ေလ်ာ့ၿပီး ဟိုဘက္တက္ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္းပလား .. (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           လံုး၀မကိုးကြယ္ရဘူး၊ မဆည္းကပ္ရဘူးလို႔ဆိုလိုသလား … (မဆိုလိုပါဘုရား)၊ ကဲရွင္းၾကပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           ခု ဒါျဖင့္ ဒီတရားပြဲမွာ ယေန႔စေဟာေတာ့ကို ႏွစ္ခ်က္ပါသြားတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ ေသခါနီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို မစြပ္စြဲဖို႔ တစ္ခ်က္အေရးႀကီးတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ မႀကီးဘူးလား … (ႀကီးပါတယ္ဘုရား)။
           ဗုဒၶါႏုႆတိနဲ႔ သမထမွာ အေရးတႀကီးပဲ၊ ဗုဒၶါႏုႆတိနဲ႔ ၀ိပႆနာမွာ ဘယ္ဟာအေရးတႀကီး ပဓာန ထားတယ္ဆိုတာေကာ … (ေပၚပါၿပီဘုရား)၊ မေပၚေသးဘူးလား … (ေပၚပါၿပီဘုရား)။
           အဲ့တာ ဓဇဂ္သုတ္မွာေဟာခဲ့တာက၊ ကၽြတ္ထိုက္တဲ့ေနရာမွာ အခ်ဳိးအစားနဲ႔၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း၊ လန္႔ျခင္းသာ ေပ်ာက္တယ္လို႔ဆိုတယ္၊ ခႏၶာနဲ႔တကြ ဒုကၡသိမ္းမယ္လို႔ ေဟာရဲ ႔လား … (မေဟာပါဘူး) အဲ့ဒါ ဓဇဂ္သုတ္အဓိပၸါယ္ … (မွန္လွပါ)၊ သေဘာက်ၾကပလား … (က်ပါတယ္ ဘုရား)။

အႏၱရာယ္ကင္းေစျခင္းငွာ ေဟာသည္
           ေၾကာက္ျခင္း၊ လန္႔ျခင္း၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထျခင္း ဟုတ္လား ဒါေတြေတာ့ရွိရ႕ဲလား … (မရွိပါဘူးဘုရား)၊ ဘုရားဂုဏ္ေအာက္ေမ့ရင္ ရွိေသးရဲ ႔လား … (မရွိပါဘူးဘုရား)၊ တရားဂုဏ္ေအာက္ေမ့ရင္ ေကာ … (မရွိပါဘူးဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ အႏၲရာယ္ကင္း၍ ေဘးရွင္းေစျခင္းအက်ဳိးငွာ ဘာေဟာတံုး … (ဓဇဂ္သုတ္ေဟာပါတယ္ဘုရား)၊ ကဲ ဗုဒၶါႏုႆတိဆိုလိုက္ပါတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           အႏၲရာယ္ကင္း၍ ေဘးရွင္းေစျခင္းအက်ဳိးငွာ ဘာေဟာပါလိမ့္ … (ဗုဒၶါႏုႆတိေဟာပါတယ္ဘုရား)၊ ေကာင္းၿပီ ၀ိပႆနာကေတာ့ ဘယ္အက်ဳိးငွာတံုးဆိုလို႔ရွိရင္ ယခုပစၥဳပၸန္ အႏၲရာယ္ရွင္းလို႔ ေဘးကင္းျခင္းသည္ အလိုမရွိ၊ ကိေလသာတည္းဟူေသာ အႏၲရာယ္ေတြမွ ရွင္းေစျခင္း အက်ဳိးငွာ ၀ိပႆနာကို ေဟာတယ္ … (မွန္ပါ့) သေဘာက်ပလား … (သေဘာက်ပါတယ္ဘုရား)။

ပစၥဳပၸန္အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္လို႔
           ပစၥဳပၸန္အႏၲရာယ္ေတြကင္းေအာင္ ဓဇဂ္သုတ္ကို ေဟာသည္ … (တင္ပါ့)၊ ဟုတ္လား၊ တစ္သံသရာ လံုးကို မဂ္ဖိုလ္တားျမစ္တတ္တဲ့ အႏၲရာယ္ေတြကင္းေအာင္ေတာ့ ဘာေဟာရမတံုး … (၀ိပႆနာ ေဟာရမွာပါဘုရား)။
           ထူးျခားေးဘူးလား … (ထူးျခားပါတယ္ဘုရား) ဒါေပၚသြားၿပီ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ မေပၚေသးဘူးလား … (ေပၚပါၿပီဘုရား)၊ အဲ့ဒီေတာ့ မေယာင္ၾကပါနဲ႔ ဘုန္ႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြရ၊ မေယာင္ၾကပါနဲ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေေတြရ၊ မေယာင္ၾကပါနဲ႔ဆိုတာ အထူးပဲေျပာရတယ္၊ သို႔မဟုတ္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဆြမ္းေတာ္ထင္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေက်းဇူးမရွိဘူး ယူခ်င္ယူပစ္လိုက္မွာ … (မွန္ပါ့)၊ မယူေပဘူးလား … (ယူမွာပါဘုရား)။

ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးနဲ႔ သံသရာအက်ဳိးခြဲပါ
           ဘုရားရွိခိုးေနတာေတြ ဒါမယူဘူးေနာ္ … (ယူမွာပါဘုရား)၊ အဲ့ဒိကဲ့သို႔ယူမွာစိုးတဲ့အတြက္ သမထ။ ၀ိပႆနာ မကြဲတာလည္းတစ္ေၾကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးနဲ႔  သံသရာအက်ဳိးကို မကြဲတာလဲတစ္ေၾကာင္း ဤကဲ့သို႔ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို မေ၀ဖန္တတ္တာနဲ႔ တစ္ခုပယ္ခ်တယ္၊ တစ္ခုပယ္တာ လက္ကိုင္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဦးဘၾကည္ေကာင္းေသးရဲ႔လား … (မေကာင္းပါဘူးဘုရား)။
           အေတာ္မဆိုးဘူးလား … (ဆိုပါတယ္ဘုရား)၊ ကဲယေန႔အဓိပၸာယ္ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီ)၊ ေကာင္းၿပီ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဘယ္လိုေဟာျပန္တံုးဆိုေတာ့၊ မင္းကြာတဲ့ ဒီအေကာင္ပုပ္ႀကီး ၾကည့္ေနသျဖင့္ ဘာေက်းဇူးရွိရမလဲ၊ မင္းၾကည့္ခ်င္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေယာေခါ ၀ကၠလိ ဓမၼံ ပႆတိ ေသာမံ ပႆတိ။

တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္တယ္
           တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္မွာပါပဲကြ၊ ဆက္ေဟာတယ္ (မွန္ပါ့)၊ ဦးဘၾကည္ ဒါခုနက ပါဠိအဆက္ေနာ္ … (တင္ပါ့)၊ တရားျမင္ရင္… (ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားျမင္ရင္ … (တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)။
           သို႔ေသာ္ စကားႏွစ္ခြန္းေရွ ႔ေနာက္ခြဲလိုက္ပါ၊ တရားျမင္ရင္ဘာတံုး … (ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဒါေရွ ႔စကားဘုရားျမင္ရင္ … (တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဒါက ဘာတံုး (ေနာက္စကား)။
           ဒါျဖင့္ တစ္နဲ႔ ႏွစ္ ဒါ သတိထားရလိမ့္ဦးမယ္၊ တစ္နဲ႔ ႏွစ္သတိထားရလိမ့္ဦးမယ္ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ တရားျမင္ရင္ (ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဒါက တစ္နံပါတ္ေနာ္ … (မွန္ပါ့)။
           ဘုရားျမင္မွ … (တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားျမင္မွတရားျမင္တယ္၊ ဒါ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးဒီအတိုင္းေဟာတာပဲ၊ ေယာေခါ ၀ကၠလိဓမၼံ ပႆတိ ေသာမံ ပႆတိ။
           ၀ကၠလိ - ခ်စ္သား ၀ကၠလိ၊ ေယာ -အၾကင္ပုဂိၢဳလ္သည္၊ ဓမၼံ - တရားကို၊ ပႆတိ - ျမင္၏၊ ေသာ - ထို ပုဂိၢဳလ္သည္၊ မံ - ငါဘုရားကို၊ ပႆတိ - ျမင္၏။ တရားျမင္ရင္  ဘုရားျမင္တယ္ တစ္နံပါတ္ကေနာ္ … (မွန္ပါ့)။

ဘုရားျမင္မွ တရားျမင္တယ္
           ႏွစ္နံပါတ္က ဘယ္လိုပါလိမ့္ … (ဘုရားျမင္မွ တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားျမင္လို႔ရွိရင္ ဘာတံုး … (တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ တရားျမင္တယ္။
အင္း ဒီဥစၥာ ဒကာ ဒကာမအတြက္ ဉာဏ္ထဲေ၀ဖန္ ၾကည့္တာေပါ့၊ တစ္နဲ႔ႏွစ္ဟာ ဘယ္သူ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း … (တစ္က အေရးႀကီးပါတယ္ဘုရား) တစ္က အေရးႀကီးတယ္။
တရားျမင္မွ … (ဘုရားျမင္တယ္)၊ ဘုရားျမင္တယ္ေနာ္၊ ႏွစ္က … (ဘုရားျမင္မွ တရားျမင္ပါတယ္)၊ ဘုရားျမင္ၿပီးမွ တရားျမင္ပါတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ သေဘာက်ပလား (က်ပါတယ္ဘုရား)။
တစ္ကဘာပါလိမ့္ … (တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္ပါတယ္)၊ ႏွစ္က … (ဘုရားျမင္မွ တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား) အင္း ျမင္ပံုခ်င္းတျခားစီပါလား … (တျခားစီပါဘုရား)။
ျမင္ပံုခ်င္း တျခားစီဆိုေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြက စဥ္းစားရမယ္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးမွ ဘုရားၾကည္ညိဳတာနဲ႔ ဒါေတြဟာ ဒီေန႔ေျပာတာေတြဟာ၊ တကယ့္ခ်က္ေကာင္းေတြ ခ်ည့္ပဲလို႔ ေအာက္ေမ့ လိုက္စမ္း … (မွန္ပါ့)။
ဦးဘၾကည္ … (မွန္ပါ့)၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးမွ ဘုရားၾကည္ညိဳတာနဲ႔၊ ေသာတာပန္မျဖစ္ခင္က ၾကည္ညိဳတာနဲ႔ ၾကည္ညိဳပံု ဘယ့္ႏွယ္ေနၾကတံုး … (ကြာျခားပါတယ္ ဘုရား)။
           ဟိုဘက္တုန္းက စလသဒၶါတရား ပုထုဇဥ္တုန္းက ဟုတ္လား … (မွန္ပါ့)၊ ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့အခါ က်ေတာ့ အစလသဒၶါတရား မလာဘူးလား … (လာပါတယ္)။
           အဲေတာ့ အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ ေ၀ဖန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သိၿပီ ဦးစံရီမသိေသးဘူးလား … (သိပါၿပီ)၊ သိေနၿပီတဲ့ ပုထုဇဥ္တုန္းက ဘာသဒၶါတရားဆိုေတာ့၊ စလသဒၶါတရားဆိုတာ ေျခဖ၀ါးတစ္လွမ္းမတန္ဘူးတဲ့ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္ပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။

ေသာတာပန္၏သဒၶါတရား
           ပုထုဇဥ္ေနာ္ … (တင္ပါ့)၊ ေသာတာပန္တည္ၿပီးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဘုရား ဘုရားမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ကိုရေသးရဲ ႔လား (မရပါဘူး)။
           သူဘာသဒၶါတရားပါလိမ့္ … (အစလ သဒၶါတရားပါဘုရား)၊ အစလသဒၶါတရား ရွင္းၾကပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           အဲေတာ့ ဘာေၾကာင့္ထူးသတံုး အဲဒီေ၀ဖန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ရွင္းၿပီ … (တရားျမင္ၿပီးေတာ့ ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ သေဘာက်ပလား … (မွန္ပါ့)။
           တရားေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ မတုန္မလႈပ္ၾကည္ညိဳတာ … (မွန္လွပါဘုရား)၊ သေဘာက်ၾကပလား … (က်ပါတယ္)၊ ဒါျဖင့္ တရားသိမွ ဘုရားသိတာေပါ့ … (မွန္ပါ့)၊ ရွင္းၾကပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။
           ဘာတဲ့တံုး … (တရားသိမွ ဘုရားသိပါတယ္ဘုရား)၊ တရားသိမွ … (ဘုရားသိပါတယ္)၊ တရားျမင္မွ … (ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားျမင္တယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာ၊ ခုသက္ေသသာဓကနဲ႔ေျပာလိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကို ဒကာ ဒကာမေတြ မရွင္းေသးဘူးလား … (ရွင္းပါၿပီ)။

ပုထုဇဥ္၏သဒၶါတရား
           ပုထုဇဥ္သဒၶါတရားက ဧတ ပတၱ ဘာေ၀န နာနာလို႔ေဟာလိုက္တယ္၊ ပထမေျခတစ္လွမ္းမွာေတာ့ ဒီဘုရားၾကည္ညိဳတာပဲ၊ ေနာက္တစ္လွမ္းက်ရင္ ပ်က္ခ်င္ပ်က္သြားမယ္။
           ဒါဘယ္သူ႔သေဘာပါလိမ့္ … (ပုထုဇဥ္ရဲ ႔သေဘာပါဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ သဒၶါခိုင္တဲ့သေဘာ မရွိဘူးေပါ့ …(မွန္ပါ့)၊ ေသာတာပန္တည္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာတံုး … (သဒၶါခိုင္ပါတယ္ဘုရား)။
           သဒၶါခိုင္သြားတဲ့အတြက္ ပ်က္ေသးရဲ ႔လား … (မပ်က္ပါဘူးဘုရား၊ ဒါျဖင့္ သဒၶါဆိုတာ ဘုရားလား၊ တရားလား … (တရားပါဘုရား)။
           ကိုင္း တရားသိမွ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘာဆိုၾကမတံုး (ဘုရားသိပါတယ္ဘုရား)၊ ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)၊ ဘာသိမွ … (တရားသိမွ ဘုရားသိမွာပါဘုရား)၊ ေနရာက်ပလား … (က်ပါၿပီဘုရား)။
           ေကာင္းၿပီ၊ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ တရားသိၿပီးမွ ဘုရားသိရမယ္၊ ဘုရားသိၿပီးမွ တရားသိရတယ္လို႔လည္း ေနာက္ထပ္ဆင့္ေဟာတယ္ … (မွန္လွပါဘုရား)၊ မေဟာဘူးလား … (ေဟာပါတယ္)။
           တစ္နံပါတ္ကဘာတဲ့ … (တရားသိၿပီးမွ ဘုရားသိပါတယ္ဘုရား)၊ တရားသိၿပီးမွ ဘုရားသိတယ္၊ ႏွစ္နံပါတ္ကဘာတဲ့ … (ဘုရားသိၿပီးမွ တရားသိပါတယ္ဘုရား)၊ အင္း ႏွစ္နံပါတ္ကလည္း ဘုရားသိၿပီးမွ တရားသိရတယ္ဆိုေတာ့ ဘုရားသည္ကားလို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ တစ္ခါစဥ္းစား သူတစ္ပါးနဲ႔ တူ၊ မတူ … (မတူပါဘုရား)။

အတုမရွိတဲ့ဘုရား
           ဒါျဖင့္ သူအတုမရွိေပါ့ … (မွန္ပါ့)၊ ဟုတ္လား … (တင္ပါ့)၊ အတုမရွိရင္ ပုဂိၢဳလ္သတၱ၀ါေတြ ၀ိုင္းမလား၊ မ၀ိုင္းဘူးလားလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ … (၀ိုင္းပါတယ္ဘုရား)။
           ၀ိုင္းရမွာပဲ ဦးစံရီရဲ ႔ လူထူးတစ္ေယာက္ကို … (မွန္ပါ့)၊ ဦးဘၾကည္ ဘယ့္ႏွယ္ဆိုမယ္ … (လူထူးတစ္ေယာက္ပါဘုရား)၊ လူထူးတစ္ေယာက္ဆိုေတာ့ ၀ိုင္းၾကမယ္ဆိုတာ မရွိေပဘူးလား … (ရွိပါတယ္ဘုရား)။
သာမန္လူစားဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္သူ၀ိုင္းမတံုး … (မ၀ိုင္းပါဘူးဘုရား)၊ ဘယ္သူမွ၀ိုင္းၿပီးၾကည့္ၾက၊ ႐ႈၾကမယ္လို႔ဆိုႏိုင္စရာ ျမင္ၾကရဲ ႔လား … (မျမင္ပါဘူးဘုရား)။
ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ လူထူးမို႔၀ိုင္းတယ္၊ ၀ိုင္းတဲ့ အခါက်မွ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကလည္း၊ သူ႔ဂုဏ္ပုဒ္ေတြနဲ႔ တရားေတာ္ေတြ မေဟာဘူးလား … (ေဟာပါတယ္ဘုရား)

ဘုရားျမင္ၿပီးမွ တရားျမင္ၾကတယ္
           အဲ့ဒိက်ေတာ့ ဘယ္နဲ႔ဆိုၾကမတံုး … (ဘုရားျမင္ၿပီးမွ တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုရားျမင္ၿပီးမွ တရားျမင္ရရွာတယ္ …(မွန္ပါ့)၊ ဘုရားေတြ႔ၿပီးမွ … (တရားေတြ႔ပါတယ္)။
           ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ စဥ္းစားပါေတာ့တဲ့၊ ဒီႏွစ္ခုသည္ ဘယ္လိုမ်ား ထူးျခားပါလိမ့္မတံုးဆိုေတာ့ျဖင့္၊ အဓိပၸာယ္လည္း ထူးျခားေနတယ္။

အေကာင္းဆံုးက အလယ္မွာထားရမယ္
           သို႔ေသာ္  အေကာင္းဆံုးေ၀ဖန္ဖို႔ကေတာ့ျဖင့္ အလယ္ၾကားမွာထားရလိမ့္မယ္၊ ဦးစံရီထားရလိမ့္မယ္ ေနာ္ . . ( မွန္ပါ့)
           တစ္နံပါတ္က ဘာတဲ့ … (တရားျမင္မွ ဘုရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ အင္း သူက တရားသိၿပီးမွ ဘုရားသိတယ္၊ ဘာအကိုးအကားထားလိုက္သလဲ … (ေသာတာပန္တည္ၿပီးမွပါဘုရား)၊ ေသာတာပန္တည္ ၿပီးမွ၊ တရားအထြတ္အထိပ္ေရာက္မွ ဘုရားၾကည္ညိဳတာၿမဲတယ္ … (မွန္ပါ့)။
           တရားအထြတ္အထိပ္မေရာက္ေသးရင္ … (မၿမဲေသးပါဘူးဘုရား)၊ ဒါက ဘာတံုး … (တရားသိမွ ဘုရားသိတာပါဘုရား)၊ တရားသိၿပီးမွ ဘုရားသိတယ္ဆိုတာ ေပၚပလား … (ေပၚပါၿပီဘုရား)။

ဒီတရား ၾကပ္ၾကပ္သတိထားပါ
           ဒီေန႔တရားမွာ ၾကပ္ၾကပ္သတိထားပါ၊ အားလံုးေယာင္တတ္တာေတြကို အကုန္ရွင္းေပးေနတာ၊ အားလံုးေယာင္တတ္တာေတြကို အကုန္ရွင္းေပးေနတာ၊ အားလံုးေယာင္တတ္တာေတြကို အကုန္ရွင္းေပး ေနတာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ဂ႐ုစိုက္ၿပီးသကာလ မွတ္ၾကပါလို႔ သတိေပးလိုက္တယ္။
           ေနာက္ ဒုတိယအခ်က္ကဘာတဲ့ … (ဘုရားျမင္မွ တရားျမင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ေကာင္းၿပီ၊ ဘုရားျမင္ၿပီးမွ တရားျမင္တယ္လို႔ဆိုေတာ့ ဘုရားလူထူးမို႔ ၀ိုင္းၾကတာ … (မွန္ပါ့)၊ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။
၀ိုင္းလာတဲ့အခါက်ရင္ ပရိသတ္စုရေသးလား (မစုရပါဘူးဘုရား)၊ မစုေရးေသးတဲ့အတြက္ ဒီပုဂိၢဳလ္ေတြမွာ ကၽြတ္ထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရားေဟာလိုက္ေတာ့ မကၽြတ္လား … (ကၽြတ္ပါတယ္ဘုရား)။

၀ိိပႆနာက ေရွ ႔
           ဒါက်ေတာ့ ဘယ္နဲ႔ဆိုၾကမတံုး … (ဘုရားသိၿပီးမွ တရားသိပါတယ္ဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ ဒီလိုယူၾက၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီထဲက ၀ိပႆနာက ေရွ ႔ေနာ္ … (မွန္ပါ့)၊ သမထက … (ေနာက္ပါဘုရား)။
           ဒီက်ေတာ့ … (၀ိပႆနာကေရွ႕   …သမထကေနာက္ပါဘုရား)၊ ေသခ်ာေျဖ၊ ေသခ်ာေျဖ၊ ယီးတီးယားတားနဲ႔ မရဘူး … (သမထကေရွ ႔၊ ၀ိပႆနာက ေနာက္ပါဘုရား)၊ သမထကေရွ ႔၊ ၀ိပႆနာက ေနာက္ ဒါပဲကြာတယ္ … (မွန္ပါ့)။

သမထက ေရွ ႔
           ဒါပဲကြာတယ္ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဒီတုန္းကဘာတံုး (၀ိပႆနာကေရွ ႔၊ သမထကေနာက္ပါဘုရား)၊ ဒီက်ေတာ့ (သမထကေရွ ႔၊ ၀ိပႆနာကေနာက္ပါဘုရား)၊ ၀ိပႆနာက ေနာက္အဲ့ေတာ့ သမထ ၀ိပႆနာခ်ည့္တြဲသြားရတာ ခ်ည့္ပဲဆိုတာ ယံုၾကည္ပလား … (ယံုၾကည္ပါၿပီဘုရား)။

အတူတူပဲမွတ္ပါ
           အတူတူပဲလို႔ မွတ္ရတယ္ … (မွန္ပါ့)၊ သမထ ၀ိပႆနာကင္းရင္ ဘယ္သူမွ နိဗၺာန္မေရာက္ဘူး … သေဘာက်ပလား … (က်ပါၿပီဘုရား)။
           မဂၢင္မွာေ၀ဖန္ၾကည့္လိုက္၊ ၀ိပႆနာမဂၢင္က ဘယ္ႏွစ္ပါးတံုး၊ ႏွစ္ပါး၊ သေဘာက်ပလား၊ ၀ိပႆနာမဂၢင္က ဘယ္ေလာက္ပါလိမ့္ … (ႏွစ္ပါးပါဘုရား)၊ သမထမဂၢင္က (သံုးပါးပါဘုရား)၊ သူတို႔ မပါပဲနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေတြ႔ဖူးရဲ ႔လား … (မေတြ႔ဖူးပါဘုရား)၊ ရွင္းေသးဘူးလား … (ရွင္းပါတယ္ဘုရား)၊ ေပၚပလား … (ေပၚပါၿပီဘုရား)။
           ခင္ဗ်ားတို႔ဉာဏ္ထဲမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က်ပလားလို႔ ေမးလိုက္တယ္ … (က်ပါတယ္ဘုရား)၊ ဘုန္းႀကီး တို႔ကေတာ့ က်လို႔ေဟာတာ … (မွန္ပါ့) ခင္ဗ်ားတို႔မက်မွာစိုးရိမ္တယ္။
ကဲ ဦးစံရီတို႔ ေမာင္ကိုတို႔ သေဘာက်ပလားကြ … (က်ပါတယ္ဘုရား)၊ ပထမဟာက ဘာတဲ့ … (၀ိပႆနာကေရွ႔ သမထက ေနာက္ပါဘုရား)၊ ေနာက္ဟာက … (သမထက ေရွ ႔၊ ၀ိပႆနာက ေနာက္ပါဘုရား)။

                                          ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။   ။

                                                                                                   အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                  မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                             ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                     အမရပူရၿမိဳ႕ ။

No comments:

Post a Comment