Sunday, October 14

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သားတစ္ရတဲ့ က်ီးလို႔

စီးပြားရွာလို႔ ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စံုေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ က်ီးတစ္ေကာင္ အမဲသားတစ္ ရတာနဲ႔
တူတယ္လို႔ ဘုရားကေဟာတယ္။ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ဟာ သားတစ္တစ္ခုကို ရထားတယ္၊ ဒီသားတစ္ကို
ဟိုက်ီးကလဲစားခ်င္း ဒီက်ီးကလဲစားခ်င္ေတာ့၊ အမဲသားတစ္ရထားတဲ့ က်ီးေနာက္ကို အကုန္ၿပံဳလိုက္ၾကၿပီး
ထိုးၾက ဆိတ္ၾကလုၾကတယ္၊ ဒီက်ီးဟာ နဂိုကအထိုးမခံရဘူး၊ အခုသားတစ္ရမွ အထိုးခံရတာ၊ ပါးစပ္ထဲက
သားတစ္ ျပဳတ္က်ေလာက္ေအာင္ နာက်င္ေအာင္ ႏႈတ္သီးနဲ႔ထိုးဆိတ္လိုက္ အေတာင္နဲ႔႐ုိက္လိုက္နဲ႔ လု
ယက္ၾကတယ္၊ ဒါသားတစ္ေၾကာင့္အထိုး အဆိတ္ခံရတာ သားတစ္ကိုလႊတ္လိုက္ေတာ့ ဒီက်ီးအထိုးမခံရ
ေတာ့ဘူး၊ ဒီက်ီးကိုမထိုးေတာ့ဘဲ ဒီသားတစ္ကိုရသြားတဲ့ေနာက္က်ီးကိုပဲ တျခားက်ီးေတြက လိုက္ၿပီးထိုး
ၾက ဆိတ္ၾကျပန္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ဒီလုိပဲ၊ ကိုယ့္..ကိုယ္ကို ခင္ေနတာဟာသားတစ္ ခ်ီးထားတာပဲ၊ပစၥည္း
ဥစၥာ ခင္ေနတာလဲ သားတစ္ခ်ီးထားတာပဲ၊ သားလင္ခင္ပြန္းနဲ႔ တိုက္တာေတြခင္ေနတာလဲ သားတစ္ကိုခ်ီ
ထားတာပဲ၊ ဒါေတြခ်ီထားတာ အစိုးရက"ေပးပါအိပ္ခြန္ ေပးပါ အျမတ္ေတာ္ေၾကး"ဆိုေတာ့ ဒါအထိုးခံရတာ
ပဲ၊ သူခိုးဓားျပကလဲ ေခ်ာင္းၿပီးလစ္ရင္ လူသတ္ပစၥည္းယူမယ္ဆိုတာေတြလဲ လာမွာပဲ၊ ဒါခင္ဗ်ားတို႔က မ
လႊတ္ႏိုင္ရင္ေသရမွာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ကိုယ္ရထားတာကို ကိုက္ထားေတာ့ ဝိုင္းၿပီးထိုးဆိတ္ခံၾကရမွာပဲ၊ ခင္
ဗ်ားတို႔က အထိုးခံရတဲ့ ဘက္ကခ်ည္းပဲ ေနၾကရတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ သားတစ္နဲ႔တူတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကိုက္
ထားလို႔၊"ငါ့ဟာ..ငါ့ဟာ"နဲ႔ ငါ့ဟာေတာ့ အထိမခံႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး၊ တအားကိုက္ထားၾကတယ္၊ ဒီေတာ့ မင္း၊ ခုိးသူ၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ အေမြလိုခ်င္တဲ့လူေတြက လာလာၿပီး ထိုးၾကဆိတ္ၾကေတာ့ ခင္ဗ်ာတို႔ စိတ္မခ်မ္းမ
သာတာေတြမ်ားရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ ခ်ီထားလို႔ေပါ့။
ခင္ဗ်ာတို႔ကုန္သည္ေတြ ဆိုင္ကေလးႀကီးလာေတာ့ ဟိုကမလုိ၊ ဒီကမလိုနဲ႔ ထိုးဆိတ္ခံၾကရတယ္၊ မနာလိုသူ
ေတြက အစိုးရဆီသြားၿပီး၊ တို႔ၾက ႐ိႈ႕ၾကတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ခ်ီထားေတာ့ အထိုးအဆိတ္ခံရတာေပါ့၊ ဒါျဖင့္
လႊတ္ပစ္လိုက္ပါလား၊ လႊတ္ပစ္လိုက္ရင္ ဘယ္ဆိုင္နီးခ်င္ကမွ မ်က္ေစာင္းထိုးေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ား
တို႔က ဒါႀကီးခ်ီထားၿပီး"ကိုယ္က လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး လုပ္ေနတာ"လို႔ထင္ေနေသးတယ္၊ လူပံုအလယ္မွာ
ဆိုင္ႀကီးကနားႀကီး ပိုင္ရွင္ႀကီးအေနနဲ႔ေနရတာ ဂုဏ္ရွိတယ္လို႔ထင္ေနၾကတယ္၊ အညႇဥ္းခံရတာလဲမနည္း
ဘူး၊ ဒါေတြကိုမလႊတ္ဘဲ ကိုက္ထားေတာ့ဘယ္ေန႔မ်ား စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာနဲ႔ အသက္မွန္မွန္ ႐ႈရတဲ့
ေန႔မ်ားရွိသတံုးဆိုေတာ့ တစ္ေန႔မွမရွိဘူး၊ ဟိုေၾကာက္ရ ဒီလန္႔ရ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ဗ်ာပါဒေတြနဲ႔ပဲေနၾကရ
တယ္။ ဒါေတြဟာကိုယ္ရွာထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကိုမလႊတ္လို႔ဘဲ၊ သားတစ္ရတဲ့က်ီးဝိုင္းၿပီး အထိုးအဆိတ္ခံ
ေနရသလိုပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါးပါးအာ႐ုံကာမဂုဏ္ဆိုတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔သိမ္းပိုက္ထားတာ က်ီးကန္း
သားတစ္ရတာနဲ႔အတူတူပဲ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြကလဲ သူတို႔ဆိုင္ႀကီးကနားႀကီးနဲ႔ေနတာေတာင္မွ တုိ႔ဘက္ကို တစ္
ျပားတစ္ခ်ပ္မွမက်ပါဘူး ဆိုၿပီး ထိုးလိုက္ေသးတာပဲ၊ ကိုယ္နဲ႔တန္းတူေတြကလဲ ဒီေကာင္ဘယ္ေတာ့ျပဳတ္
ပါမလဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ထိုးဆိတ္ေနတာပဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွ အထိုးအဆိတ္က မလြတ္ဘူးေနာ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရား
ရွင္က"ခႏၶာရွိရင္ ဒီပစၥည္းေတြလဲရွိရမယ္၊ ဒီပစၥည္းေတြရွိရင္ ဒီလိုအထိုးခံရမယ္"လို႔ေဟာထားတာ၊ ခင္ဗ်ား
တုိ႔ကလဲ ဒါေတြလႊတ္ပစ္ရင္ ခ်မ္းသာမယ္ဆိုတာ မသိေတာ့ ဒီအထုပ္ႀကီးေတြပဲ ခ်ီၿပီးေျပးေနၾကတယ္၊ စစ္
အတြင္းကမ်ားဆိုရင္ ေျပးလိုက္ရတဘယ္ဆီခ်ီသြားရမတုန္းဆိုၿပီးေတာ့ အင္းဝဘက္မ်ားခ်ီေျပးလိုက္ေသး
တယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ပါးကိုမပါးဘူး၊ ဒါေတြရွိမွ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတဲ့ အႀကံမြဲဉာဏ္မြဲကလဲ လားေသးတယ္၊
ဒါေတြမရွိမွခ်မ္းသာတာ၊ ဒါေတြမရွိေတာ့ အိမ္ျပင္ထြက္ ေလညႇင္းခံၿပီးအိပ္လိုက္ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ အခုေတာ့
အခန္းေတြ တံခါးေတြအထပ္ထပ္လံုေအာင္ပိတ္ၿပီး ျခင္ေထာင္ထဲ ေခၽြးတဒီးဒီးနဲ႔ေနရတာ ခ်မ္းသာရဲ႕လား
မခ်မ္းသာပါဘူး။
မခ်မ္းသာေပမယ့္ တဏွာကေေခ်ာ့ထားေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က ခ်မ္းသာတယ္လို႔ထင္ေနၾကတယ္၊ တဏွာက
"ေရႊရွိမွခ်မ္းသာတယ္၊ ေငြရွိမွခ်မ္းသာတယ္"လုိ႔ေျပာေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကလဲ ယံုတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕မ်ား အငတ္ခံ
ၿပီးရွာေဖြၾကတယ္၊ ဒါတဏွာက အငတ္ခုိင္းတာပဲ၊ စစ္အတြင္းကေနာက္ကေနၿပီး ဗံုးေတြကလဲႀကဲရက္၊ စစ္
ကလဲတိုက္ရက္၊ ကိုယ္ကလဲ သားတစ္ႀကီးကိုမလႊတ္ႏိုင္လို႔ ခ်ီရက္၊ အံမာေလး အ႐ူးက်လိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊
ဗံုႀကဲမယ့္ေလယာဥ္ပ်ံေတြလာတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာင္ဂု႐ုမစိုက္ႏိုင္ဘူး၊ ပစၥည္းထားတဲ့ေနရာကို
ပဲ လြတ္မွလြတ္ပါမလားဆိုၿပီး ေၾကာင့္ၾကပူ စိုးရိမ္ပူ ေသာကပူ ဗ်ာပါဒပူေတြ အကုန္လာေတာ့တာပဲ၊ ဒီအပူ
ေတြဟာ ဒီသားတစ္(ဥစၥာထုပ္)ႀကီး ကိုက္ထားလို႔ရတာ၊ သူ႔ကိုလႊတ္ပစ္ရမယ္၊ ကိုက္မထားရဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔
ကေတာ့ ကိုက္ထားမွေအးတယ္လို႔ထင္ေနတယ္၊ ကိုက္ထားရင္ အမ်ားရဲ႕အထိုးအဆိတ္ခံရမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔
စားရတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ အထိုးအဆိတ္ခံရတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ားသလဲဆိုရင္ အထိုးအဆိတ္ခံရတဲ့အခ်ိန္က
မ်ားတယ္၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္ဒီပစၥည္းေတြကိုမလႊတ္ဘဲမစြန္႔ပစ္ဘဲခင္တြယ္စြဲလမ္းၿပီးေသသြားရင္ အပါယ္ေလး
ပါးက်ေအာင္တြန္းပို႔လိုက္ဦးမယ္၊ စြဲလမ္းၿပီးေသတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာအပါယ္က်တာမ်ားတယ္၊ ဒါေတြကိုစြန္႔ပစ္
လိုက္ၿပီး ခင္တြယ္စြဲလမ္းမႈမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ေနေတာ့လဲအေနေကာင္း၊ ေသေတာ့လဲသုဂတိေရာက္ရ
လို႔ အေသေကာင္းျဖစ္တယ္၊ စြန္႔ပစ္ ဆိုတာသူတစ္ပါးကို ေဝပစ္ရမွာလားဆိုေတာ့ ဒီလိုလဲလုပ္ဖို႔ မလုိပါဘူး
ဉာဏ္နဲ႔သာ ငါ့ကိုယ္မဟုတ္ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္ လို႔သိၿပီးမခင္တြယ္ရင္ စြန္႔လႊတ္တာမည္တယ္၊ ဒါေတြဟာမၿမဲတဲ့
အနိစၥေတြပဲ၊ မပိုင္တဲ့ အနတၱေတြပဲလုိ႔ မဂ္ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ အနိစၥျမင္ေအာင္ ကိုယ္ခႏၶာကိုလဲၾကည့္
ပစၥည္းေတြကိုလဲၾကည့္ရမယ္၊ ၾကည္လို႔ အနိစၥျမင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဪ..ငါ့ခႏၶာႏွင့္တကြ ပစၥည္းေတြ
ဟာ မၿမဲပါကလား ဆိုၿပီးအရင္ကလိုမခင္ေတာ့ဘူး မတြယ္တာေတာ့ဘူး၊ မၿမဲမွန္းသိေတာ့ လိုခ်င္တပ္မက္မႈ
လဲ မရွိေတာ့ဘူး၊ ရန္သူမွန္းသိေတာ့မကပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၶာနဲ႔ပစၥည္းေတြကို ဝိပႆနာ႐ႈေပး
လို႔ေျပာတာ၊ ဝိပႆနာမ႐ႈလို႔ အနိစၥမထင္ဘဲ နိစၥထင္ေနေတာ့ တဏွာ နဲ႔ခ်ီထားကိုက္ထားတာေပါ့။
ကိုက္ထားဆိုပါးစပ္ထဲကလႊတ္ကိုမလႊတ္တာ၊ တခ်ိဳ႕မ်ားအငတ္ခံၿပီး စီးပြားရွာၾကတယ္၊ ဒါခင္တဲ့တဏွာက
အငတ္ခုိင္းတာ၊ အငိုခိုင္းတာလဲ သူကအငိုခိုင္းတာပဲ၊ အၿပံဳးခုိင္းတာလဲ သူကအၿပံဳးခိုင္းတာပဲ၊"ျမတ္ရင္ၿပံဳး
႐ႈံရင္ငိုေပါ့"ဟုတ္လား၊ ဒါအ႐ူးၿပံဳး ၿပံဳးတာ၊ အေကာင္းၿပံဳးတာမဟုတ္ဘူး၊ စကၠဴက စိန္ကေလးျဖစ္လာရင္ၿပံဳး
ၿပီး၊ ကားကေလးျဖစ္လာရင္ ၿပံဳးၿပီး၊ အေရာင္းအဝယ္မျဖစ္၊ စီးပြားပ်က္လာေတာ့ မဲ့ၿပီ၊ ငိုၿပီ၊ ဒီေတာ့ခင္ဗ်ားတို႔
ဟာ"တဏွာ"ကၿပံဳးဆို ၿပံဳးလိုက္ရၿပီ၊ မဲ့ဆိုမဲ့လိုက္ရၿပီ၊ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ"အ႐ူးၿပံဳးနဲ႔ အ႐ူးမဲ့"ဒီ ၂-မ်ိဳးပဲရွိ
တယ္၊ ဒီ"ၿပံဳး-မဲ့"ဇာတ္ႀကီးပဲ ခင္းေနၾကတယ္၊ မလႊတ္ႏိုင္လို႔ ဒီဇာတ္ႀကီးခင္ေနရတာ၊ လႊတ္လိုက္ရင္ ဒီဇာတ္
ႀကီးသိမ္းတာပဲ၊ ဒီေတာ့ ဉာဏ္နဲ႔စြန္႔လႊတ္ရမယ္၊ ဝိပႆနာ ဉာဏ္နဲ႔"ဒါေတြဟာ အနိစၥတရားေတြပဲ၊ ငါ့ကိုယ္
ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္ဆိုတဲ့ အနတၱေတြပဲ"လို႔ ခႏၶာကပစၥည္းေတြက ေျပာတဲ့အတိုင္းျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္၊
ဒီလို႔ ဉာဏ္ကျမင္လာရင္ ဒါေတြကိုခင္တြယ္ စြဲလမ္းခ်င္တဲ့သေဘာ ခ်ီကိုက္ထားခ်င္တဲ့သေဘာမရွိဘူး၊ ဒါျဖင့္ ဉာဏ္ဝင္လိုက္႐ုံပဲရွိတာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကလဲ ဒီေရာက္ေအာင္ ဉာဏ္ကမလွည့္ႏိုင္ၾကဘူး၊ မလွည့္ႏိုင္
ေတာ့ မိမိခႏၶာနဲ႔၊ ပစၥည္းေတြကို"တဏွာဥပါဒါန္"နဲ႔ခင္တြယ္-စြဲလမ္းၿပီး၊ တစ္ခါတည္းမလြတ္ဘဲကိုက္ထားမ်ိဳ
ထားေတာ့တာပဲ၊ ဒီလိုခင္တြယ္ စြဲလမ္းရင္းနဲ႔ပဲ ေသသြားမယ္ဆိုရင္ အပါယ္ေရာက္ရတယ္ဆိုေတာ့၊ေနတုန္း
ကလဲ အေနဆို၊ ေသေတာ့လဲ အေသဆိုးပဲ။"အေနဆိုး အေသဆိုး"ဟာခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမွတ္၊ အဲဒါ
ဉာဏ္မဝင္ရင္ဒီအတိုင္းသြားမယ္၊ ဉာဏ္ဝင္လိုက္ရင္ သိပ္ၿပီးအဖိုးတန္းမွာပဲ၊"ဒါေတြဟာ အနိစၥေတြပဲ၊ ဒုကၡ
ေတြပဲ၊ အနတၱေတြပဲ"လုိ႔တစ္ခုခုျမင္ေအာင္႐ႈေပးပါ၊ ႐ႈလိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ဉာဏ္ထဲမွာ ငါလဲမဟုတ္ပါလား၊
ငါဥစၥာလဲ မဟုတ္ပါလား၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြပဲလို႔သိလာမယ္၊ ဒိလုိသိလာရင္ ပစၥည္းေတြ အခုိးခံရလဲ
မတုန္လႈပ္္ေတာ့ဘူး၊ မီးေလာင္သြားလဲ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူး၊ အခုမွ..အထိုးအဆိတ္ လႊတ္ၿပီးခ်မ္းသာရသြား
တာပဲ၊ ဝိပႆနာ ႐ႈဖန္မ်ားလို႔ ဉာဏ္အျမင္သန္လာရင္ ဒါေတြမခင္တြယ္တဲ့အျပင္ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေတြ
ကို ၿငီးေငြ႔လာမယ္၊ ရြံ႕လာမယ္၊ မုန္းလာမယ္၊ မုန္းလာတဲ့အခါဆက္႐ႈပါ၊ ဆက္႐ႈေတာ့မဂ္ဉာဏ္ေတြရၿပီး၊
ဒါေတြကို ခင္တဲ့ တဏွာဟာအျမစ္ပါ ျပတ္သြားမယ္၊ တဏွာ..သမုဒယခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡဟာ အလိုလုိခ်ဳပ္ေတာ့
တာပဲ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ။        ။

                                           ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ


                                        


No comments:

Post a Comment