Saturday, October 13

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပုန္းေအာင္ၿပီး ေခ်င္းဖမ္းပါတရားေတာ္

မိလိႏၵမင္းႀကီးက ရွင္နာဂသိန္ကို"အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတဲ့တရားကို ဘယ္လိုမ်ား ဝိပႆနာ႐ႈရပါသလဲ"
လို႔ေမးေလွ်ာက္တယ္၊ ရွင္နာဂသိန္က ဒီလိုေျပာလိုက္တယ္၊ မင္းႀကီး က်ား ျခေသၤ သစ္တို႔ဟာ သားသမင္
ေတြကိုဖမ္းတဲ့ အခါသူတို႔ေျပးရာကို လိုက္ဖမ္းလို႔ အလြယ္တကူမရဘူး။ ေစာင့္ဖမ္းမွ ေခ်င္းဖမ္းမွ အလြယ္
တကူနဲ႔ရႏိုင္တယ္၊ အဒီလိုပဲ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ဟာေပၚလာတဲ့ အာ႐ုံေတြေနာက္ကိုလိုက္မေနရဘူး၊ ေပၚလာ
တာကေလးကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱမိေအာင္ ေစာင့္ၿပီးၾကည့္ရမယ္၊ စိတ္ေပၚတိုင္းျဖစ္ပ်က္ကိုသာ႐ႈပါ၊ စိတ္
ေျပးတိုင္း လိုက္ဖမ္းေနဖို႔ မလုိဘူး၊ ေစာင့္ၿပီးေပၚတာကို ၾကည့္ ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ ႐ႈပါ၊ သတိကေလးနဲ႔ေခ်ုာင္း
ၿပီးဖမ္းရမယ္လို႔ေဟာလိုက္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ သႏာၱမွာ နာမ္တရားေပၚေပၚ ေပၚတာကို ေခ်ာင္း
ဖမ္းေပေတာ့၊ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီမ်ားဟာ ေအာင္းလဲေအာင္း ေခ်ာင္းလဲေခ်ာင္းဆိုတဲ့ စကားလို မိမိတို႔အိမ္
မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ အခ်ိန္ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးအားထုတ္ပါ၊ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာက
ေတာ့ေတာပါပဲ။ ဒီလိုဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာေနၿပီး သားေကာင္နဲ႔တူတဲ့စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚလာတာကိုမိေအာင္
သတိနဲ႔ေစာင့္ၿပီးမိေအာင္ဖမ္းပါ။
အဲဒီေတာ့ ဝိပႆနာအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ပုန္းေအာင္းမႈနဲ႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းမႈ ဒီ ၂-ခုကိုစြဲကိုင္းထားပါ၊ ပုန္း
ေအာင္းမႈတြက္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာကိုရွာပါ၊ ထိုင္ပါ၊ ထိုင္ၿပီးေတာ့ သတိ၊ သမာဓိနဲ႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းၿပီးေပၚလာတာ
ဟူသမွ်ကို ပညာနဲ႔ မိေအာင္ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ဒီေတာ့ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာေအာင္ၿပီး၊ ေပၚလာတဲ့ ႐ုပ္နာမ္(သား
ေကာင္)ကို သတိ သမာဓိနဲ႔ေခ်ာင္းၿပီး၊ ပညာနဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱမိေအာင္ဖမ္းပါ၊ ႐ႈတဲ့အခါမွာ ပထဝီ၊
အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ အာကာသ၊ ဝိညာဏဆိုတဲ့ ဓာတ္ ၆-ပါးကို ႐ႈႏိုင္တယ္။ ဓာတ္ဆိုတာ သူ႔သ
ေဘာသူေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာပဲ၊ ဒီဓာတ္ေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာကို သိလိုက္ရင္ ဝိပႆနာဉာဏ္
မဂ္ဉာဏ္ကိုရႏိုင္တယ္၊ ဒုကၡသစၥာကို တကယ္ျမင္ရင္ နိဗၺာန္ ရေတာ့တာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ ၆-ပါးကို ႐ႈၾက
ပါ၊ ဝိညာဏဓာတ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ဓာတ္ ၆-ပါးကိုႀကိဳက္ရာ႐ႈပါ၊ သို႔မဟုတ္ ေဝဒနာ ေတြ
ကိုလဲ ေပၚရာ႐ႈပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္လံုးနဲ႔ အဆင္း၊ နားနဲ႔ အသံ၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာ၊ ကိုယ္နဲ႔ အထိအေတြ႔၊ စိတ္
နဲ႔ အာ႐ုံေတြ႔တာေတြဟာ ဖႆေပၚတာပဲ။ ဒီဖႆဟာ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေပၚလာၿပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္
သြားတာပဲလို႔ သိေနပါ။
 ဒီလို သိလိုက္ေတာ့ ဪ..ဒီတရားေတြဟာ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ၊ သူ႔သေဘာနဲ႔သူျဖစ္ေပၚလာၿပီး၊ေပ်ာက္
ပ်က္သြားပါကလား၊ အစိုးမရတဲ့အနတၱတရားေတြပါကလားဆုိတာသိေတာ့ အနတၱဉာဏ္ ရလာေတာ့တာ
ပဲ၊ အနတၱဉာဏ္ရရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေတာ့တာပဲ၊ ဥပမာ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေဝဒနာေပၚတယ္၊ ဒီေဝဒနာဟာ သူ႔
သေဘာနဲ႔သူ၊ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေပၚလာတာပဲ၊ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာပဲလို႔သိေပးပါ၊ ဒီလိုေဝဒနာသ
ေဘာကိုမသိဘဲ ငါနာတယ္၊ ငါဖ်ားတယ္လို႔ ငါစြဲ စြဲေနရင္ တဏွာလိုက္ေနမယ္၊ တဏွာလိုက္ရင္၊ ဥပါဒါန္၊
ကံေတြလိုက္ၿပီး သံသရာလည္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ေဝဒနာေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ သူ႔သေဘာအတိုင္းအ
ေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေပၚလာတာပဲ၊ ဒါ ဓာတ္သေဘာပဲ၊ ငါမဟုတ္ဘူး ငါနဲ႔မဆိုင္ဘူး လို႔သိရင္ ေဝဒနာ
ေနာက္က တဏွာမလိုက္ေတာ့ဘူး၊ တဏွာ ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ တဏွာ ခ်ဳပ္ရင္ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြခ်ဳပ္ေတာ့
နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ေဝဒနာေနာက္က တဏွာမလိုုက္ေအာင္ေဝဒနာကိုျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ေဝဒနာေနာက္
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ တဏွာခ်ဳပ္တယ္၊ တဏွာ ခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ရတာပဲ။        ။

                                             ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ

No comments:

Post a Comment