Sunday, December 9

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒုကၡသစၥာပိုင္ပိုင္သာသိၾကပါ

"သဒၶါ ပညာ သမာဓိ ဝီရိယ ေစာင္းႏွယ္ညႇိေလာ့ သတိအရာမပိုသာ"
ျမင္စိတ္ကေလး ျမင္တယ္ ဉာဏ္ကေန လွမ္းၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ..မရွိေတာ့ဘူး၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားမွန္သိရ
မယ္၊ ျမင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး အပ်က္ကေလးက ေရွ႕က..အျမင္က ေနာက္က်ၿပီးေနေတာ့ မရွိတာဘဲ
ေတြ႔မွာပဲ၊ ရွိတာေတြ႔ ေနရင္လည္း ႏွစ္စိတ္ၿပိဳင္ေနေတာ့မယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ကတစ္စိတ္ ႐ႈတာက တစ္စိတ္ဆို
ေတာ့..ႏွစ္စိတ္သည္ မၿပိဳင္ေကာင္းေတာ့..တစ္ခုေသာ စိတ္ ခ်ဳပ္ၿပီးတာသာ..တစ္ခုေသာ ဉာဏ္ကျမင္ရ
မွာ၊ ၾကားတာက ခႏၶာငါးပါး ေခါင္းေဆာင္ေနတာက ၾကားစိတ္၊ ၾကားစိတ္ကေလးက ၾကားၿပီး ပ်က္သြား
တာပဲလို႔ သိတဲ့သေဘာကေလးက ေနာက္ကလိုက္ေပးပါ၊ ၾကားစိတ္ကေလးဟာ တစ္စိတ္ခ်ဳပ္သြား၊ တစ္
စိတ္ေပၚလာ၊ တစ္စိတ္ျဖစ္ တစ္စိတ္ပ်က္နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ဉာဏ္နဲ႔ေတြ႔ရင္ ေနရာက်ၿပီ ဆက္သာ
ၾကည့္ေပး မလစ္ေစနဲ႔။ ထမင္းစားတာ ဝိပႆနာမပါသေရြ႕ အပင္းစားသာမွတ္ေပေတာ့၊ ထမင္းလည္း
စားပါ စားလိုတဲ့ တဏွာကိုလည္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ စားခ်င္တဲ့ ေစတနာေပၚလည္း ရွိမရွိေတြး၊ စားလိုစိတ္က
ေလးကိုလည္း မရွိဘူး၊ မရွိဘူးနဲ႔ သိေပးရမယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာ ယားရင္ ယားတဲ့စိတ္ကို ကပ်ာကယာ ျဖစ္
ပ်က္႐ႈလိုက္၊ ယားတာေလးကို အယားေလးလား အယားလတ္လား အယားႀကီးလားလို႔ ခြဲေန၊ တစ္ခု နဲ႔
တစ္ခု မတူတာ ၾကည့္ေနရမယ္၊ တစ္ခုပ်က္ၿပီးမွ တစ္ခုျဖစ္တာ။
ခဏခဏ ေျပာင္းရတာနဲ႔ ေရႊ႕တာနဲ႔ ေတာၾကာယားတာေလးကို ေတာ္ၾကား အယားေလးေပ်ာက္ရတာနဲ႔
ဆာတဲ့ ေဝဒနာေပၚလိုက္၊ ဝတဲ့ ေဝဒနာေပၚလိုက္၊ ေညာင္းတဲ့ ေဝဒနာေပၚလိုက္၊ ေညာင္းတဲ့ ေဝဒနာ
ေပ်ာက္လိုက္၊ ခႏၶာငါးပါး ၿမဲတာပါေသးရဲ႕လား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ စိတ္ကေလးကလည္း စိတ္ကူလိုက္ ေပ်ာက္
သြားလိုက္၊ ေဝဒနာကလည္း ဟိုကေပၚလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္၊ ဒီကေပၚလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္၊ အဲဒါ
သခၤါရေတြ မၿမဲတာျပတာ၊ ဒီခႏၶာႀကီးပူတာ ေအးတာသည္ ဒုကၡသစၥာသေဘာေျပာေနတာ၊ ေနခ်င္ထုိင္ခ်င္
တာလည္း ဒုကၡသစၥာ၊ လုပ္ကိုင္စားခ်င္တာလည္း ဒုကၡသစၥာ၊ ေနခ်င္ထုိင္ခ်င္ လုပ္ကိုင္စားခ်င္တာသည္
ဒုကၡသစၥာနဲ႔ မခြဲခ်င္လိုု႔။ နဂိုက ဒုကၡသစၥာဆိုေတာ့ကာ ဉာဏ္နဲ႔ တည့္တိုင္း၊ တည့္တိုင္း ဒုကၡသစၥာခ်ည္း
ပဲေတြ႔မယ္၊ ဝမ္းထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ကေလးေပၚလာလည္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ မဂ္ကိုသာ ပြားရမွာ၊ ကိုယ့္ကုသိုလ္
 ကိုယ္သာယာေနရင္ တဏွာျဖစ္သြားမယ္၊ ႀကံစည္တဲ့ ဓမၼကေလးေပၚလာရင္လည္း..ႏွလံုးေသြးထဲမွာေပၚ
ႏွလံုးေသြးထဲမွာ ပ်က္သြားတာပဲရယ္လို႔..ဉာဏ္နဲ႔ လိုက္ေပးလိုက္တာေပါ့။ ယခုေပၚတာကို ယခု ဉာဏ္
လုိက္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ လာသမွ်စိတ္ကို ဖမ္း႐ႈ မ႐ႈေကာင္းတာ မရွိဘူး၊ ခႏၶာကေတာ့ ပင္ကိုယ္
ဒုကၡသစၥာမို႔ သူသေဘာသူအၿမဲေျပာေနတာပါပဲ၊ ပင္ကိုယ္မူမွ သီးျခားမူေျပာင္းတာေတြ၊ နဂိုမူေပ်ာက္
တာေတြ ေတြ႔ရင္ ဒါေတြဟာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာေတြ႔ၿပီပဲ။
ကိေလသာ နီဝရဏေတြက အနိစၥေပမယ့္၊ သူက အာေသဝနမ်ားတယ္၊ သူခ်ည္းထပ္ျပန္တလဲလဲ ဒီေပၚ
ထပ္ျဖစ္ေနတာ၊ ဒီေတာ့ မဂ္ကလည္း ပြားမွ ရမယ္၊ ဉာဏ္နဲ႔ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ျမင္ရမယ္၊ ဣေျႏၵရင့္တယ္
ဆိုတာ ကိုယ့္ဟာကို ဝီရိယတိုးသြားရတာ၊ အရင္ျမင္တာ တစ္စကၠန္႔ကို ျဖစ္ပ်က္တစ္ႀကိမ္ဆို၊ ေနာက္ႏွစ္
ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ေလာက္ ဝီရိယနဲ႔ သမာဓိကို..သူမလြန္ ကိုယ္မလြန္ ျဖစ္ပ်က္ဆီတြဲလႊတ္၊ ဝီရိယလြန္ရင္၊ ပ်ံ႕
လြင့္တတ္တယ္၊ သမာဓိလြန္ရင္ ငိုက္ျမည္းတတ္တယ္၊ လာသမွ် ျဖစ္ပ်က္႐ႈၿပီး ဝီရိယ ျပင္းထန္းေပးပါ၊
သဒၶါနဲ႔ ပညာကို ညီေအာင္လႊတ္၊ သဒၶါလြန္ရင္ အၾကည္ညိဳလြန္ၿပီး တဏွာဘက္ ေျပးတတ္တယ္၊ ပညာ
လြန္ေတာ့ အေတြးအဆမ်ားၿပီး ေကာက္က်စ္တဲ့ဘက္ ေျပးတတ္တယ္၊ သတိကေတာ့ လိုတာသာရွိတယ္၊
သတိမလစ္ေစနဲ႔၊ ျဖစ္ပ်က္အေပၚ အၿမဲဘဲ သတိရွိရမယ္၊ သတိေခါင္းေဆာင္လို႔မို႔ သတိပ႒ာန္လို႔၊ ေခၚ
တာ..သတိထားၿပီး ေပၚသမွ်ကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ဒီငါးပါး ညီညြတ္ရင္ ဣေျႏၵညီတဲ့အတြက္ (နိဗၺာန္) မရမရွိပါဘူး။
တရားထိုင္တဲ့အခါ ေညာင္းလာလို႔ ျပင္ခ်င္ရင္..ေျပာင္းခ်င္ျပင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ေရႊ႕ခ်င္ရင္ ေရႊ႕ခ်င္
တဲ့စိတ္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ မဂ္ၾကားတစ္ပါးေသာ ကိေလသာ မေရာရင္၊ (၁၅) မိနစ္နဲ႔ နာရီဝက္အတြင္း
မဂ္က်ႏိုင္တယ္။
                                  "သံသယ ဝိစိကိစာၦ သတ္နည္း"
အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာ အရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ေပၚ အပင္မွမ်ိဳး မ်ိဳးမွအပင္ အမွ်မျပတ္ ဆက္စပ္
သည့္ဟန္ ကံေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္ ျဗဟၼာသိၾကား စသည္
မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္ စီရင္ဖန္ဆင္း အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ သတၱဝါတို႔ ျဖစ္လာရမႈ မဟုတ္
ဟု ဉာဏ္ျဖင့္႐ႈ၍ ေမွ်ာ္။ မျပဳရေသးတဲ့ သုစ႐ုိတ္တရားေတြကိုလည္း၊ မျပဳရေလျခင္းဆိုတဲ့ ေသာကမလာ
ေစနဲ႔၊ ေတြးလံုးမဝင္ႏိုင္ေအာင္ ဟဒယဝတၱဳအေပၚ ဉာဏ္လွည့္ၿပီး ေပၚလာတာ မွန္သမွ်ကို ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ
သစၥာေတြပဲလို႔သာ..အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႏွလံုးသြင္းေန၊ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ ဝိစိကိစၥာဟာ..
ကိုယ္ကၽြတ္မယ့္ လြတ္မယ့္လမ္းကို တားလိုက္တာပဲ၊ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္၊ သူတစ္လံုးတည္း
က အပါယ္တြန္းခ်ႏိုင္တယ္၊ (နိဗၺာန္) ရရမယ္လို႔ ဘုရားေဟာထားတာ..က်ဳပ္တို႔က သံသယျဖစ္ဖို႔ လိုေသး
လို႔လား။
                                          "ကုကၠဳစၥ သတ္နည္း"
ဒါေတြဟာ ေနရာက်မွ က်ပါ့မလားဆိုတာ ကုကၠဳစၥ၊ အရင္ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို တရားအားထုတ္
ခ်ိန္မွာျဖစ္ေစ..အားမထုတ္ဘဲ ေနခ်ိန္မွာျဖစ္ေစ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာမွ ျပန္မေတြးပါနဲ႔ ေဖ်ာက္ပစ္ပါ၊ အကုသိုလ္
ျပန္ေတြးတာ အေဟာင္းက အသစ္ျပန္ျဖစ္ၿပီး..ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေလာင္တဲ့မီး၊ ေသေတာ့ အပါယ္သြားတယ္
ဆိုတာ အကုသိုလ္က ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ ကိုယ္ေတြးလံုးေၾကာင့္သြားရတာ၊ မေတြးေကာင္းတဲ့အေတြး ေတြးလိုက္
တဲ့အ တြက္..အျဖစ္ဆိုးနဲ႔ သြားႀကံဳရတာ။ (ဥဒၶစၥ သတ္နည္း) ဟိုေျပးဒီေျပးနဲ႔ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာ ဥဒၶစၥ။
စိတ္က ဘယ္မွ မေျပးႏိုင္ပါဘူး၊ မွန္ခ်ိန္တာ ေဝးေဝးခ်ိန္တာပဲရွိတယ္၊ ဒိေနေတာ့ စိတ္မၿငိမ္ဘူး ဝိပႆနာ
မ႐ႈဘူးဆိုရင္..ဥဒၶၥစၥတည္းဟူေသာ သခင္၏ အလိုသို႔ ႐ုပ္နာမ္က လိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ျဖစ္တဲ့ေန႔
လို႔ မွတ္လိုက္၊ သူျဖစ္ေပၚတဲ့ ဟဒယဝတၱဳေပၚ ဉာဏ္လွည့္လိုက္၊ မႏုိင္ႏိုင္ေအာင္႐ႈပါ။ မႈလ႐ႈေနတဲ့ စိတ္
ၾကားထဲမွာ ၾကားထိုးတဲ့ စိတ္ဝင္တိုင္း၊ ေနာက္က ကိေလသာက အေဖာ္လိုက္လာမလို႔လာတာ၊ ေရွးဦးစြာ
ဗိုလ္လုပ္တဲ့စိတ္ကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈလိုက္ေတာ့..သူ႔နိယာမႀကီး ျပတ္ၿပီးသကာလ အရင္ဝိပႆနာ ႐ႈစရာစိတ္
ေနာက္က..ေနာက္ဝိပႆနာ ႐ႈစရာစိတ္ေပၚတာပဲ။ ၾကားထိုးတဲ့ ကိေလသာလာတိုင္း လာတိုင္း ျဖစ္ပ်က္
႐ႈႏိုင္ရင္..ကိေလသာ ၾကားခိုရာ မေရာက္ဘူး၊ ဒီလိုသာ ႐ႈသြားရင္ ယခုဘဝမွာပဲ အာသေဝါကုန္တဲ့၊
ရဟႏာၱ ျဖစ္တာပဲ၊ မညႇိတတ္ရင္ ၾကာတယ္၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ခ်ိန္တႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။     ။

                                           ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                   မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                            ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                 အမရပူရၿမိဳ႕  ။

No comments:

Post a Comment