Friday, January 4

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ နိေရာဓသစၥာ၏ အမတ႒အနက္ (၄)

နိဗၺာန္ဟာ"အမတ႒"သေဘာရွိတယ္၊ "အမတ႒"ဆိုတာ မအို၊ မနာ၊ မေသ..အၿမဲေနတဲ့သေဘာကို ဆိုတာပဲ၊
ခႏၶာႀကီးကေတာ့ အၿမဲပဲ အိုလိုက္ နာလိုက္ ေသလုိက္ ျဖစ္ေနတာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနတဲ့ေနရာဟာ၊ အို..
နာ..ေသ အၿမဲရွိေနတဲ့ေနရာပဲ၊ ဒီဘဝမွာလဲ အို..နာ..ေသ၊ ေနာင္ဘဝ ေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ အို..နာ..ေသ၊ ဟို
ဘဝကူူးျပန္ေတာ့လဲ အို..နာ..ေသ၊ ဪ...နိဗၺာန္နဲ႔ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ေတာ့အေတာ္ကြားျခားေနပါလား
ခင္ဗ်ားတုိ႔က နိဗၺာန္အေၾကာင္းလဲ ေကာင္းေကာင္းသေဘာမက်၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္းေကာင္းလဲမစီ
မံတတ္ေသေၾကာင့္၊ သြားေတာ့ သြားေနတာပဲ၊ သြားေတာ့ဘယ္ေရာက္ အုိလမ္း..နာလမ္း..ေသလမ္းသာ
ေရာက္ေနတယ္၊ မအုိခ်င္လို႔၊ မနာခ်င္လုိ႔၊ မေသခ်င္လို႔၊ ေဆးဝါးေတြနဲ႔ ကု၊ ပရိတ္ေတြ မႏာၱန္ေတြနဲ႔ ကာကြယ္
ေစာင့္ေရွာက္ၾကေသာ္လဲ၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက အိုတတ္၊ နာတတ္၊ ေသတတ္တဲ့ အမ်ိဳးဆုိေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္မွမ
တတ္ႏုိင္ဘူး၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ သခ်ဳႋင္းကုိအၿမဲ မ်က္ေစာင္းထိုးေနတာပဲ၊ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ ျဗဟၼာျပည္
ေရာက္လဲ သခ်ဳႋင္းကို မ်က္ေစာင္းထိုးေနတာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိလုိ႔ ဒီခႏၶာ
ႀကီးကို လုိခ်င္ေနတာ၊ ဆုေတာင္းယူေနတာ၊ ခႏၶာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိရင္၊ ခႏၶာကို..လုိခ်င္ေနရင္
ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္ေတာ့မွ နိဗၺာန္ကုိ လိုခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာအေၾကာင္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေကာင္းေကာင္းသိရင္
ဒီႏၶာႀကီးကို လုိခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ခႏၶာႀကီးအေၾကာင္း ခင္ဗ်ားတို႔ ေကာင္းေကာင္းသိမွ နိဗၺာန္ကိုလို
ခ်င္မွာ၊ နိဗၺာန္ကေတာ့ မအုိမေသအၿမဲေနတဲ့ေနရာပဲ၊ ပဋိသ မၻိဒါမဂ္ အ႒ကထာဆရာက၊ ခႏၶာကိုအဆိပ္ပင္
ႀကီးဟာ သူ႔ အဆိပ္နဲ႔သူ ေသတဲ့သေဘာကိုျမင္သျဖင့္၊ မအို မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ကို ဉာဏ္၌ထင္ျမင္လုိ
ခ်င္လာ၏ဟု ဆုိထားတယ္၊ ဒီေတာ့ မအုိ..မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ကို သေဘာက်ဖို႔ လုိခ်င္လာဖုိ႔ရာ ခႏၶာ
ႀကီးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိရမယ္။ ဒီ ခႏၶာႀကီးဟာ အဆိပ္ပင္ႀကီးပဲ၊ သူ႔မွာ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ..အုိ နာ
ေသ ဆိုတဲ့ အဆိပ္ေတြ ေမြးကထဲက တစ္ခါတည္းပါလာတယ္၊ ယူလာတယ္၊ ဒီေတာ့ သူ႔ အဆိပ္နဲ႔သူေသမွာ
ပဲ၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုေတာင္းမျပည့္တဲ့ ခႏၶာႀကီး၊ မအုိပါရေစနဲ႔၊ မနာပါရေစနဲ႔၊ မေသပါရေစ
နဲ႔လုိ႔ ဆုေတာင္းလုိ႔ ရရဲ႕လား၊ မရဘူးေနာ္၊ သူယူလာတဲ့ အုိနာ အဆိပ္နဲ႔ သူေသရမွာပဲ၊ အသက္ထြက္ရမွာပဲ၊
ဒီခႏၶာအဆိပ္ပင္ႀကီးဟာ အုိဖို႔ရာလဲ သူ႔ အဆိပ္နဲ႔သူ၊ နာဖို႔ရာလဲ သူ႔ အဆိပ္နဲ႔သူ၊ ေသဖုိ႔ရာလဲ သူ႔ အဆိပ္နဲ႔သူ
တစ္ခါတည္း ပါလာတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏၶာႀကီးရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ခ်မ္းသာလိမ့္မယ္
ေဘးကင္းလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဆင္းရဲတြင္းမွာ အိုပြဲ..နာပြဲ..ေသပြဲနဲ႔ပဲ ဇာတ္သိမ္းရမည့္ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ သူ႔
အဆိပ္နဲ႔သူ ေသရတာ၊ ေနရာမေရြးဘူးေနာ္၊ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ ေသမွာပဲ၊ ျဗဟၼာျပည္ေရာက္လဲ ေသမွာပဲ
လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံစားရ၍..လုိ႔ဆုေတာင္းရင္ ဒါကိုယ့္အဆိပ္နဲ႔ကိုယ္ အဖန္ဖန္
ေသရ၍..ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ပဲ၊ ဒီေတာ့ သစၥာမသိေသးရင္ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ ဆုေတာင္းယူၾကမွာပဲ။
ခႏၶာႀကီးမွာ အို နာ ေသ ဟာတစ္ခါတည္း ပါေနေတာ့သူဟာ ဒုကၡသစၥာအစစ္ပဲ၊ ခႏၶာႀကီးရွိသေရြ႕ ဒုကၡ
ေရာက္ေနမွာပဲ၊ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ ဆင္းရဲတာအမွန္၊ ခႏၶာရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖင့္မဆင္းရဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရယ္လုိ႔ မရွိဘူး
ေနာ္၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ အိုရျပန္ၿပီ၊ နာရျပန္ၿပီ၊ ေသရျပန္ၿပီ၊ ေနာက္ တစ္ခါ ရျပန္လဲ အိုရ..နာရ..ေသရျပန္တာ
ပဲ၊ ေနာင္ဘဝမ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ရျပန္ေတာ့လဲ အိုရ..နာရ..ေသရ မွာပဲ၊ ဒီလုိ ခႏၶာႀကီးကုိ ခင္ဗ်ားတို႔ ႀကိဳက္
ေနတာကျဖင့္"စံုလံုးကန္း"လို႔ပဲ၊ ေသသြားတဲ့ မိဘ..ေဆြမ်ိဳး..မိတ္ေဆြေတြကိုသုႆန္သို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္လိုက္
ပို႔ခဲ့ၿပီးျငားေသာ္လဲ၊ ဒီဘဝ ငါ ေသရအံုးမယ္ဆိုတာလဲမျမင္၊ ေနာင္ဘဝေရာက္လဲေသရအံုးမယ္ဆုိတာလဲမ
ျမင္ဘူးဆုိေတာ့ ႏွစ္ဘက္စံုလံုးကန္းတာပဲ၊ ခႏၶာဒုကၡသစၥာႀကီးကို လြယ္ထားရပါလ်က္ ဒုကၡသစၥာမွန္းမသိ
တာလဲ"ေၾကာင္ေတာင္ကန္း"လုိ႔မသိတာပဲ၊ မနာၾကနဲ႔၊ ဒါခင္ဗ်ားတုိ႔ ျဖစ္စဥ္ပဲ၊ ခႏၶာႀကီးဟာ အို..နာ..ေသ တစ္
ခါတည္းကပ္ပါလာေတာ့၊ မအုိ..မနာ..မေသ ေအာင္ ပရိတ္ေတြရြတ္..ကာကြယ္ေသာ္လဲမရဘူး၊ မုိးႀကိဳးပစ္
တာကို ထန္းလက္နဲ႔ကာလို႔ မရဘူးေနာ္။ "အဆိပ္သီးနဲ႔ငွက္"ဟိမဝႏာၱေတာမွာ ၁၂-ရာသီပြင့္ၿပီး ၁၂-ရာသီ
သီးတဲ့ အဆိပ္ေတာႀကီး တစ္ခုရွိတယ္၊ ဒီေတာ့ေရာက္သြားတဲ့ သတၱဝါေတြဟာ ဒီအဆိပ္သီးရဲ႕ အနံ႔သာရွဴ
ရွိဳက္မိလုိ႔ရွိရင္၊ မစားဘဲမေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကိုေမႊးႀကိဳင္တယ္၊ အဆင္း အနံ႔ အရသာ သိပ္ေကာင္းတယ္
စားမိလို႔ဝမ္းထဲေရာက္ရင္ေတာ့ ေသတာပဲ၊ ဒီအပင္ေအာက္ သြားၾကည့္ရင္ ငွက္႐ုိးေတြ သားေကာင္း႐ုိးေတြ
ပံုေနတာပဲ၊ ေနာက္ အေတာင္စံုၿပီး ပ်ံလာၾကတဲ့ ငွက္ေတြကလဲ ဒီအနံ႔ရၿပီးစားခ်င္စိတ္ေပါက္လာျပန္တာပဲ၊
သူတို႔မိဘအ႐ုိးေတြသစ္ပင္ေအာက္မွာ ျမင္ေပမယ့္ ဪ..သူတို႔သာ ေသတာ၊ ဒို႔ မေသဘူးဆိုၿပီး စားျပန္
ေတာ့ ေသၾကျပန္တာပဲ၊ ေနာက္အေကာင္ေတြလာလဲ စား ေသာက္တာပဲ၊ ဒီေတာ့ အ႐ုိးေပၚ အ႐ုိးထပ္ေသ
ၾကတယ္တဲ့။
ဒီေတာ့ တိရစာၦန္ေသးေတြ တယ္မုိက္တာပဲလုိ႔ မဆိုထိုက္ဘူးလား၊ ဆုိထိုက္တယ္၊ ေသတဲ့ မိဘအ႐ုိးေတြျမင္
လ်က္သားနဲ႔၊ အသီးရဲ႕ အနံ႔မခံႏိုင္တာနဲ႔ စားၿပီးေတာ့ေသၾကတယ္၊ အ႐ုိးေပၚ အ႐ုိးထပ္ေသပြဲဝင္ၾကတယ္ ၊
ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ကိုယ္အေဖအေမေတြ အဘုိးအဘြားေတြဟာ ခ်မ္းသာမႈ..သုခေဝဒနာကုိႀကိဳက္လုိ႔ သူ႔ေနာက္
လိုက္ၿပီး၊ စီးပြားေရးေတြ ေန႔မအား..ညမအားလုပ္ကိုင္ၾကတယ္၊ အဲဒါသုခေဝဒနာ အဆိပ္သီးကို ရွာၾကတာပဲ၊
သုခေဝဒနာကို စားရင္းမတ္တတ္နဲ႔ပဲ၊ အုိ..နာ..ေသ သြားၾကတယ္၊ သြားၾကလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကိုယ္တိုင္ သုႆန္
ပုိ႔ခဲ့ၾကရၿပီ မဟုတ္လား၊ ဒီအဆိပ္သီးစားရင္ ဒီအဆိပ္သီးကသတ္တာနဲ႔ ေသမွာပဲ၊ ေသၾကလုိ႔ မိဘဘုိးဘြား
ေတြရဲ႕ အ႐ုိးေတြေတာင္လိုပံုရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ကသူတုိ႔သာဒီအသီးစားၿပီးေသတာ၊ ဒုိ႔ စားရင္
ေတာ့မေသဘူးဆိုၿပီး..ဒီေဝဒနာအဆိပ္သီးကိုေလွ်ာက္ရွာၿပီးစားၾကေတာ့၊ ေသျခင္းဆိုးနဲ႔ေသၾကေတာ့တာပဲ၊
ေသေတာ့ အရင္အ႐ုိးေတြေပၚ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အ႐ိုးေတြ ထပ္ျပန္တာပဲ၊ ေနာက္ ခင္ဗ်ားတို႔ အမ်ိဳးဟာ"အဆိပ္စား
တဲ့အမ်ိဳး၊ ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ေသတဲ့အမ်ိဳး"လုိ႔ဆိုထိုက္တာေပါ့၊ အံမာေလ..တိရစာၦန္ေတြထက္ မိုက္ေသးပါက
လား၊ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒုကၡသစၥာမသိသေရြ႕ အဆိပ္စားၾကအံုးမွာပဲ၊ စားၿပီး ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ ေသၾကအံုး
မွာပဲ၊ "သူသတ္သမားေဝဒနာ"သံယုတ္ပါ႒ိေတာ္မွာ ဘုရားက"ေဝဒနာမာေရာ"ေဝဒနာဟာ သူသတ္သမား
လို႔ေဟာထားတယ္၊ ေဝဒနာ ၆-မ်ိဳးရွိတယ္၊ မ်က္စီ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
ေဝဒနာဟာ ၆-မ်ိဳးရွိတယ္၊ ေဝဒနာ ၆-ပါးဟာ သူသတ္သမား ၆-ေယာက္တဲ့၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ဒီေဝဒနာကို စား
ရင္း ေသၾကတာပဲ၊ ဒီေဝဒနာကို လိုခ်င္..ရခ်င္လို႔၊ မ်က္စီ ခ်မ္းသာခ်င္လို႔၊ နား ခ်မ္းသာခ်င္လို႔၊ ႏွာေခါင္းခ်မ္း
သာခ်င္လုိ႔၊ လွ်ာ ခ်မ္းသာခ်င္လို႔၊ ကိုယ္ ခ်မ္းသာခ်င္လို႔၊ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္လို႔..လိုက္ရွာၾကတယ္၊ အဲဒါ အဆိပ္
ရွာၾကတာ၊ သူသတ္သမား ရွာၾကတာ၊ တခ်ိဳ႕ဆို ရွာရင္းမတ္နဲ႔ေသတယ္၊ တခ်ိဳ႕ေတာ့ မ်ိဳးရင္ေသတယ္၊ တခ်ိဳ႔
အနံ႔သင့္ၿပီးေသတယ္၊ ခုနက တိရစာၦန္ေတြကေတာ့ တိရစာၦန္မို႔ မသိလုိစားၿပီးေသတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ လူလုိ႔
ေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္ဆြဲထားပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ စားပံုေသာက္ပံုေတြကေတာ့ တိရစာၦန္ စားပံုေသာက္ပံုနဲ႔ အတူတူပါ
ပဲ၊ ႏုတ္သီးနဲ႔ ပါးစပ္ပဲ ကြာတာပဲ၊ ၃၁-ဘံုေလွ်ာက္ေၾကည့္ ဒီေဝဒနာသတ္တာနဲ႔ ေသၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ဒီခႏၶာအ
ဆိပ္ပင္ကသီးတဲ့ ေဝဒနာအဆိပ္သီးေတြစားမိတာနဲ႔ ေသၾကတာပဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔က"သုခႀကိဳက္ေတြ"ျဖစ္ေနေတာ့၊ သုခကိုပဲေလွ်ာက္ရွာတာပဲ၊ ရွာၿပီးေတာ့စားတဲ့လူကို သုခက
သတ္တာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ (သုခ) ေဝဒနာ ၆-မ်ိဳးကိုခ်ည္း လုိက္ရွာေနၾကတာပဲ၊ ဒီ သတ္မယ့္လူ မေတြ႔
ေသးလို႔ရွိရင္၊ ဒီေန႔ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ၾကတယ္၊ သတ္မယ္သူေတြ႔မွ ခ်မ္းသာတယ္တဲ့၊ ဘယ္ေလာက္မ်က္
စိလည္ေနသလဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ မသိတာကေတာ့ျဖင့္ ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ သံေဝဂရလာတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔က
ထူလြန္း အလြန္းလုိ႔ ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ မေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္လာတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ မ်က္စိခ်မ္း
သာမႈ၊ နားခ်မ္းသာမႈ၊ ႏွာေခါင္းခ်မ္းသာမႈ၊ လွ်ာခ်မ္းသာမႈ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈမရရင္..စိတ္ဆင္း
ရဲ႕ၿပီး ေနထိုင္မေကာင္းေတာင္ျဖစ္လာၾကတယ္၊ ဘာျပဳလုိ႔ သတ္မယ့္လူမလာလို႔၊ အဲဒီက်ေအာင္ ဉာဏ္
ေရာက္ထားေတာ့မွ ဪ...ခႏၶာ ၅-ပါး အဆိပ္ပင္ႀကီးက ဒီအဆိပ္သီးေတြ သီးေနသေရြ႕၊ ဒီအသီးေတြစား
ေနသေရြ႕၊ ဘယ္ဘံုေရာက္ေရာက္ ေသျခင္းဆိုးေသမွာခ်ည္းပဲလို႔ ျမင္လာမယ္၊ ျမင္လာမွ ဒီခႏၶာႀကီးကို မ
ႀကိဳက္ေတာ့မွာ၊ မႀကိဳက္ရင္ မေသရာရွာေတာ့မယ္၊ အမတ..မေသရာနိဗၺာန္ဘက္ကို လွည္လာမယ္၊သေဘာ
က်လာမယ္၊ အခုေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ခႏၶာအဆိပ္ပင္ႀကီးက ထြက္လာတဲ့ ေဝဒနာ..အဆိပ္သီးကိုသားစဥ္
ေျမးဆက္စားစားၿပီးေသေသလာခဲ့ၾကတာျဖစ္ေတာ့၊ ဒီအမ်ိဳးဟာ အဆိပ္စား ေသတဲ့အမ်ိဳးေပါ့၊ မင္းမ်ိဳးလား
သူေဌးမ်ိဳးလားလုိ႔ စဥ္းစားမေနပါနဲ႔ေတာ့၊ ကိုယ္အမ်ိဳးကိုယ္သိၿပီးသား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ေသခ်င္ၾကသလား၊ မေသ
ခ်င္ဘူးတဲ့၊ မေသခ်င္တာေတာ့ အမွန္ပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္လည္ပင္းကိုယ္ႀကိဳးတပ္လာတာကေတာ့ ျဖဳတ္မရ
ဘဲျဖစ္ေနတယ္၊ ေသရမွာေတာ့ ဧကန္ပဲ၊ အခုလုိ ခႏၶာရဲ႕သေဘာကို သိလာေတာ့မွ မေသရာဘက္ကို နဲနဲ
ကေလးညြတ္လာသလုိ ရွိလာတယ္၊ ကဲ..ေနာင္မေသခ်င္ရင္ေတာ့ မေသရာရွာၾကရမယ္၊ တကယ္ရွာရင္
တကယ္ေတြ႔မွာပဲ၊ အဲဒါရွာခ်င္ရင္ ခႏၶာႀကီးကိုမခင္ဘဲနဲ႔၊ သမုဒယခ်ဳပ္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ (၁) ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္
ၾကည့္၊ (၂) ျဖစ္ပ်က္မုန္းေအာင္ၾကည့္၊ (၃) ျဖစ္ပ်က္ဆံုးေအာင္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ ခႏၶာႀကီးရဲ႕ေသတတ္တဲ့သ
ေဘာကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိလာမယ္၊ ဒါသိၿပီးေတာ့၊ ေသတတ္တဲ့ ေသတတ္တာႀကီးကိုျဖင့္မႀကိဳက္
ေတာ့ပါဘူးလုိ႔သာ မဂ္ဉာဏ္ေပၚေအာင္ၾကည့္လုိက္၊ မလုိခ်င္တဲ့အထိေရာက္ေအာင္႐ႈလုိက္၊ ဒီလို႐ႈလုိက္လုိ႔
တကယ့္ကိုမလုိခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုရင္၊ မေသရာအမုန္ ျမတ္နိဗၺာန္ဟာတစ္ခါတည္းေပၚလာတယ္၊ မေသရာကို
ခုကတည္းက ေတြ႔ေအာင္ရွာထားပါ၊ ေသမွေတာ့ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး၊ ဒယ္အုိး (ငရဲထဲ) ေရာက္သြားရင္သြားၿပီ။
မေသရာရွာနည္းကေတာ့ ေျပာေနက်အတိုိင္းပဲ၊ ဒီေဝဒနာသာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ၊ ဒြါရ ၆-ပါးအရ ေဝဒ
နာ အသီးသီးမွာ ၆-မ်ိဳးျပားေသာ္လဲ၊ စင္စစ္ေတာ့ ေဝဒနာဟာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာလို႔ ၃-မ်ိဳးတည္းပါပဲ၊ အဲဒီ
ေဝဒနာ ၃-မ်ိဳး (တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး) ကို ႐ႈလုိက္ၿပီဆုိမွျဖင့္ ေဝဒနာ ၃-မ်ိဳးျဖစ္ပ်က္က အနိစၥ၊ ႐ႈတာက မဂၢ ျဖစ္တယ္၊
႐ႈေတာ့ တဏွာမလာေတာ့ဘူး၊ ဒီေဝဒနာဟာ နဂိုတုန္းက ေဝဒနာအျဖစ္နဲ႔ေနရင္သာ အဆိပ္ျဖစ္တာ၊ အခု
ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ အဆိပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ အနိစၥျဖစ္သြားတယ္၊ အဆိပ္မျဖစ္ရင္ သူဟာ အုိ..နာ..ေသ
လက္နက္ ၃-မ်ိဳးနဲ႔ ဒီ ႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုသတ္မယ့္အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ မဂ္ကတားထား
တယ္၊ ဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္..မဂ္ ႐ႈတဲ့အလုပ္ကိုလုပ္မွ မေသရာကိုေတြ႔မွာ ေရာက္မွာ။
ေဝဒနာ ၃-ခုျဖစ္ပ်က္တာ ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂၢသစၥာ၊ မဂၢသစၥာေပၚလာရင္သူက ဒုကၡတင္သိတာမဟုတ္
ဘူး၊ သူကိစၥက နိေရာဓ (နိိဗၺာန္) လဲျမင္တယ္၊ သမုဒယ (တဏွာ) ကိုလဲသတ္တယ္၊ သစၥာ ၄-ခ်က္ကို တစ္
ၿပိဳင္နက္သိတယ္၊ ဒါျဖင့္အလုပ္ လုပ္မွျမင္မွာ၊ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ၊ ဒုကၡသစၥာကိုျဖစ္ပ်က္ ႐ႈမႈႀကိဳးစားပါ၊ ႐ႈလို႔
ဒုကၡသစၥာအဖန္ဖန္ ေသတာႀကီးျမင္မွသာ"အမတေ႒ာ"ဆိုတာကို သေဘာက်မယ္၊ ဒီေတာ့ ေဝဒနာကို ျဖစ္
ပ်က္ နာနာ႐ႈ၊ ႐ႈရင္ ကိုယ္ကေဝဒနာကို သတ္ပစ္တာပဲ၊ မ႐ႈရင္ ေဝဒနာက ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ သတ္မယ္၊ ဒီေတာ့
ေဝဒနာနဲ႔စစ္ထိုးဖို႔ ခါးေတာင္းႀကိဳက္ၾက၊ ေဝဒနာေပၚလာတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈရမယ္၊ ေဝဒနာသာ သူသတ္သမား
မဟုတ္ေသးဘူး၊ ခႏၶာ ၅-ပါးစလံုး သူသတ္သမားခ်ည္းပဲတဲ့၊ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာ သူသတ္သမားခ်ည္းျဖစ္ေတာ့၊
သူတို႔မရွိမွ အေသလြတ္မွာပဲ၊ သူတို႔ရွိေနရင္ ေသဦးမွာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခႏၶာ ၅-ပါးထဲက ဘယ္ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳက္
ရာကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈႏုိင္တယ္၊ သူသတ္သမားကို ကိုယ္ကျပန္သတ္တယ္ေပါ့၊ သတ္ေတာ့ ခႏၶာေနာက္က
တဏွာ စတဲ့အေဖာ္ေတြလဲေသသြားတာပဲ၊ အဲဒါ မဂ္နဲ႔သတ္တာ၊ ေရွ႕ကျဖစ္ပ်က္..ေနာက္ကမဂ္ ဆိုရင္ ဒါ
သတ္ၿပီးသားပဲ၊ မဂ္နဲ႔သတ္လုိက္ေတာ့ ခႏၶာ ၅-ပါးဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ကုန္ဆံုးသြားၿပီး၊ "အေသဓာတ္"ေန
ရာမွာ "မေသဓာတ္"အစားထုိးလာတယ္၊ ဒါဆုိ မေသရာနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ၿပီမွတ္။                   ။

                                           ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                      ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                      ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                         တည္ရွိပါေစသတည္း ။                  ။

                                                                                                               အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                            မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                                      ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                               အမရပူရၿမိဳ႕ ။                   ။

No comments:

Post a Comment