Tuesday, January 1

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သမုဒယသစၥာ၏နိဒါန႒အနက္(၂)

 အခုေဟာမယ့္တရားက သမုဒယသစၥာ၏ နိဒါန႒ အနက္သေဘာပါပဲ၊ နိဒါနေ႒ာ..တဏွာသမုဒယကိန္းေန
တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အား ဒုကၡဝတၳဳ ဒုကၡမႈေတြကို တစ္ခုမက်န္ တစ္ရံမစဲ နားခြင္မရေအာင္ အၿမဲေပးအပ္ ေဆာင္ႏွင္း
တတ္သည့္ အနက္သေဘာ၊ ဒါ သမုဒယရဲ႕သေဘာပဲ၊ အေမတစ္ေယာက္ကုိၾကည့္ပါ၊ သူ႔ သားသမီးနဲ႔ စားစ
ရာမရွိေတာ့၊ အေရာင္းအဝယ္သြားရင္ လာရင္းသာ ခြဲရမယ္၊ ခြဲခ်င္တဲ့စိတ္မရွိဘူး၊ ဒီကေလး က်င္ႀကီးက်င္
ငယ္ထြက္လာရင္ ညႇစ္ေပးခ်င္တယ္၊ တစ္ခါတည္း သူ႔ အညစ္အေၾကးေတြဟူသေရြ႕ အကုန္လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ
ဟာ မခြဲခ်င္တဲ့ဆႏၵပဲ၊ ဒုကၡေတြနဲ႔ မခြဲခ်င္တဲ့ဆႏၵပဲ၊ မထားခဲ့ခ်င္ဘူး၊ ဝမ္းေရးက အေရးႀကီးလို႔ စိတ္လက္မ
ေကာင္းဘဲနဲ႔ထြက္သြားရတာ၊ သူျပဳရမယ့္ ဒုကၡေတြကို မျပဳရလို႔ရွိရင္ သူမေက်နပ္၊ မိဘတာဝန္ မေက်ဘူးတဲ့
ဒါ သမုဒယကေလးဝမ္းထဲေရာက္လာရင္၊ ကိန္းရာပုဂၢိဳလ္အား ဒုကၡဝတၳဳ၊ ဒုကၡမႈေတြကိုသာ ေပးမွာပဲ ကိန္းရာ
ပုဂၢိဳလ္ကိုသူက အၿမဲႏွိပ္စက္မွာပဲ၊ ဘုရား ရဟႏာၱေတြက်ေတာ့..သူမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ သူ႔ကုိပယ္ထားတဲ့အ
တြက္ ဒုကၡဝတၳဳ ဒုကၡမႈေတြကိုမေပးေတာ့ဘူး။ သူ႔အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိရင္ မုန္းလာမယ္၊ မသိရင္
ေတာ့ သူ႔ကုိၾကည္ညိဳေနမွာပဲ၊ သူ႔ ေၾကာင့္ပဲေနမအား၊ ညမအား၊ သူခိုးေဘး၊ မီးေဘးေတြၾကားထဲက အသက္
အေသခံၿပီးေတာ့၊ ပစၥည္းဝင္လုတဲ့အခါလည္း ပါေသးတယ္၊ နင္လုပ္တာ မီးေလာင္ခံၿပီးယူေပါ့၊ ေရထဲငုပ္ေန
လုိ႔ဘယ္ရမတံုးတဲ့၊ သူကတြန္းတာ၊ နင္ေသတာ ငါ့တာဝန္မဟုတ္ဘူး၊ ခိုင္းတာ ငါ့တာဝန္တဲ့၊ သနားတဲ့စိတ္
နည္းနည္းမွမပါဘူး၊ သူကေဂ်ာက္တြန္းတဲ့ တရားသက္သက္ပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကေတာ့ သူမရွိရင္ပ်င္းတယ္၊ သူရွိ
ရင္ေပ်ာ္တယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡဝတၳဳ ဒုကၡမႈေတြဟာ ခင္ဗ်ားတို႔သည္းေျခႀကိဳက္ျဖစ္ေနတာ၊ သမုဒယဟာ
ပဟာတဗၺ..ပယ္ရမယ့္တရား၊ သူက ဒုကၡဝတၳဳ ဒုကၡမႈေတြ အကုန္ေပးတတ္တဲ့ ကိစၥရွိတယ္၊ သူကိစၥကုိသိမွ
သာ သူ႔ကိုပယ္ခ်င္တဲ့ မဂ္ဉာဏ္လာမွာ၊ သူ႔ ကိစၥမသိရင္ မပယ္ခ်င္ဘူး၊ သူ႔ ကုိကိုယ္မုန္းတီးျခင္း မရွိေသးရင္
ဖက္ထားမွာပဲ၊ သူ႔ ကုိအေဖာ္လုပ္ေနလို႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မဂ္ဖိုလ္မရတာ၊ သမုဒယ အေဖာ္မရွိတဲ့အခါ"ဉာဏ္ကိုအ
ေဖာ္လုပ္ရမွာ"အခုေတာ့ သူမရွိရင္ေဒါသကိုအေဖာ္လုပ္ေနတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသနဲ႔ပဲ အေဖာ္လုပ္ေနတယ္။
သမုဒယတန္ခိုးဟာ သိပ္ႀကီးတယ္၊ သူက ေရာ့ဒုကၡ၊ ေရာ့ဒုကၡလုိ႔ ေပးေနတာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကလဲ ေပးတာမယူ
ဘူးေဟ့လုိ႔ တစ္ခါမွ မလာဘူး၊ ေပးတာ အကုန္ယူတာပဲ၊ သူနဲ႔မခြြဲႏုိင္ေတာ့ သူနဲ႔ပတ္သက္တာ ခံ႐ုံပဲရွိတယ္
ဒီမိန္းမနဲ႔ မခြဲႏုိင္လုိရွိရင္ ဒီမိန္းမေဆြမ်ိဳးေတြ၊ မိဘေမာင္ဖြား..တူသားေနာင္မယ္တြ၊ ဒီမိန္းမနဲ႔ ပတ္သက္တာ
ေတြ ႀကိဳးစားၿပီးေထာက္ပံ့ျပဳစုရစ္ၾကေပေတာ့၊ သမုဒယနဲ႔ မခြဲႏုိင္ရင္သူေပးတဲ့ ဒုကၡေတြကိုသာ ခါးစည္းခံေပ
ေတာ့၊ သမုဒယဟာ ဒုကၡဝတၳဳ ဒုကၡမႈေတြကို ေပးတတ္တဲ့ သတၱိရွိတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ခံယူတတ္တ့ဲ သတၱိ
ရွိေနတယ္၊ ခံယူတတ္တဲ့သတၱိမရွိရင္ အေအးသားပဲ၊ အခုေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေက်းေတာ္မ်ိဳးကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး
ပီသလိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊ ကၽြန္ပီသေတာ့ ဘယ္ဒုကၡေပးေပးယူမွာပဲထဲက၊ အေရာင္းဒုကၡေပးလဲယူ၊ အဝယ္ဒုကၡ
ေပးလဲယူ၊ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးတဲ့ ဒုကၡလဲယူ၊ အငတ္ခံ အေသခံ ေထာင္က်ခံ ရွာေကၽြးရတဲ့ ဒုကၡလဲယူ၊ သူ
ေပးတဲ့ ဒုကၡမယူတာကိုမပါဘူး။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို သမုဒယကေပးတာပဲ၊ မင္း လူ႔ျပည္သြားၿပီး၊ ဒုကၡေတြခံလိုက္အံုးကြာတဲ့၊ သူ
ကခုိင္းလိုက္တယ္၊ ဒီေတာ့ လူ႔ျပည္သြားၿပီး အမိဝမ္းထဲမွာ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ၉-လ၊ ၁ဝ-လ ေထာင္ခ်
လိုက္တယ္၊ လူ႔ျပည္လိုခ်င္လုိ႔ရတာ၊ ဝမ္းထဲမွာ ေရလဲျပတ္ရမယ္၊ အစာလဲျပတ္ရမယ္၊ ေရပူေသာက္ င႐ုတ္
သီးစားရင္ မင္းပူရမယ္၊ ေလာင္ရမယ္၊ မင္း မလႈပ္ႏုိင္တဲ့ဒုကၡကို ငါေပးမယ္၊ စာခ်ဳပ္နဲ႔ေပးမွာ၊ လူ႔ဒုကၡဟူသ
ေရြ႕ ဘာမွမစိုးရိမ္နဲ႔၊ ငါအကုန္ေပးမယ္၊ မင္းကိုယ္တိုင္ ခံစားရေစမယ္၊ အေၾကြးမဟုတ္ဘူး၊ လက္ငင္းခံစားရ
ေစမယ္၊ ဝမ္းထဲမွာ ၉-လေက်ာ္ ၁ဝ-လေလာက္ အစာမစားရဘဲနဲ႔"ဝဋ္ေကာင္"ကေလးျဖစ္ရမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔
ထမင္းတစ္နပ္ေလာက္ မစားရရင္ဆူလိုက္ပူလိုက္လုပ္ၾကတယ္၊ ဟုိဝဋ္ေကာင္ကေလးက်ေတာ့ ၉-လ၊ ၁ဝ-
လ စားကုိမစားဘူး၊ ဗိုက္ထဲမွာ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ခ်ဳပ္လဲခ်ဳပ္ထားေသးတယ္၊ ဒူး ၂-လံုးၾကားေခါင္းထားၿပီး၊
ေခါင္းေပၚလက္အုပ္မိုးၿပီး၊ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ေလးေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ေနရတယ္၊ ဂံုနီအိတ္နဲ႔ ထုပ္ထားသလို ထုတ္
ထားေတာ့ နဲနဲမွမလႈပ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါ သမုဒယကေပးတဲ့ ဒုကၡကို ခံေနလိုက္ရတာ။ ဗိုက္ထဲက ထြက္လာေတာ့လဲ
သူေပးလူေပးနဲ႔ပဲ ေနရတယ္၊ အငတ္ထားလဲ ခံေနရတာပဲ၊ ႐ုိက္လဲခံ ေနပူထဲပစ္ထားလဲခံ၊ ေသးေတြေခ်းေတြ
ထဲ ပစ္ထားလဲ လူးလိမ့္ခံ ဟုတ္လား၊ ေတာ္ေတာ္ၾကက်ေတာ့ မင္းဟာမင္း ရွာစားဆိုေတာ့၊ ပညာေတြသင္ရ
အေရာင္းအဝယ္ေတြလုပ္ရ၊ ကုိယ္ပင္ပန္း စိတ္ဆင္းရဲစြာနဲ႔လုပ္စားရတယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ ေယာက်္ားဆုိ
တာ မိန္းမရွိမွ၊ မိန္းမဆိုတာ ေယာက်္ားရွိမွ၊ ဒီလိုမွ သင့္ေတာ္မယ္၊ မင္းဒုကၡနဲေသးတယ္၊ ဒုကၡေတြထမ္းေပး
အံုးမယ္တဲ့၊ သမုဒယကေပးတာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကေတာ့ ကံေကာင္းလို႔အိမ္ေထာက္ဖက္ေကာင္း ရတယ္လုိ႔ၿပံဳ
လုိက္ေသး၊ သူက ဒုကၡေပးတာလို႔ မရိပ္မိဘူး၊ အရင္က တစ္ဝန္ထမ္း၊ အခုေတာ့ ႏွစ္ဝန္ထမ္းျဖစ္လာၿပီ၊
ေနာက္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ သားသမီး ဝန္ေတြပါထမ္းရတယ္၊ ထမ္းရတာ ၿပံဳးလို႔ဗ်၊ သားဦးကေလးမ်ား
ေမြးလာရင္ၿပံဳးလုိက္ေသး၊ ကိုယ္သားကုိယ္မယားဆုိတာ ခင္ရတယ္၊ လုပ္ေကၽြးရတယ္၊ မခင္ရင္ မင္း
တိရစာၦန္ျဖစ္မွာေပါ့တဲ့၊ သမုဒယကေျပာတာ၊ ဒီေတာ့ ကိုယ့္လဲခင္ သူ႔ လဲခင္၊ ကိုယ့္ဒုကၡ..သူ႔ ဒုကၡေတြ အကုန္
သာ ကုန္ခံရေတာ့တာပဲ၊ ခံရတာေတာင္ ၿပံဳးခံတာ။ ေရွးဘဝက တဏွာေပးသမ်ကို ဒီဘဝတဏွာကေခ်ာ့ၿပီး
လက္သာခံ..လက္သာခံ၊ ဒုကၡဟူသေရြ႕ မင္းခ်ည္းယူဆုိၿပီးေပးတာပဲ၊ ဟိုဘဝ တဏွာကေပးတဲ့သေဘာ၊ ဒီ
ဘဝတဏွာက လက္ခံတဲ့သေဘာ၊ ဒီဘဝလက္ခံလို႔ေပါ့၊ ေရာက္ရာဘဝမွာ ေပ်ာ္ႏုိင္တာ၊ ၾကက္လို ေခ်းက်ရာ
ေပ်ာ္ေတာ့တာပဲ၊ ေရွးဘဝက တဏွာအရွင္သခင္ ေပးတာလဲလက္ခံ၊ ဒီဘဝက တဏွာအရွင္သခင္ေပးတာ
လဲ လက္ခံဆိုေတာ့ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ကၽြန္ႀကီးေပါ့၊ ဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္၊ တဏွာလိမ္ထားတာက ပိလိုက္တာ
လြန္ေရာ၊ ေပးတုန္းကလဲ ဒုကၡေပးထား၊ ဒုကၡမွန္းလဲမသိရဘူး၊ ယူထားေတာ့လဲ ဒုကၡယူထား၊ ဒုကၡရမွန္း မသိ
ေအာင္ မင္းရထားတာ၊ လူဘဝေတာ္ေသးသေဟ့၊ အရေတာ္သေဟ့၊ တကယ္ဒုကၡရထားတာကို ေတာ္ေသး
တယ္လုိ႔ လုပ္ထားတာကိုး၊ ဒီတဏွာဟာ ဘယ္ေလာက္ဆိုးရြားတဲ့ တရားတံုး၊ ဆိုးေပမယ့္ အေဟာအေျပာ
ေကာင္းေတာ့ သူကို သူေတာ္ေကာင္း မိတ္ေကာင္း ထင္ေနတာ ခင္ဗ်ားတုိ႔က။
ႏြားေတြ ႏြားသတ္သမားလက္ထဲေရာက္ေတာ့၊ မ႐ႈ မလွေသရတယ္၊ ႏြား႐ိုးေတြ (အမဲ႐ိုးေတြ) ရန္ကုန္ကို ရ
ထားတြဲေတြေပၚ တင္ထားတာ ေဖြးေဖြးျဖဴေနတာပဲ၊ အဂၤလိပ္လက္တက္က၊ ဒီမွာလဲ သမုဒယ..တဏွာ လက္
ခ်က္ေၾကာင့္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး ေန႔တုိင္းပို႔ေနတဲ့မသာေတြဟာ နည္းတာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါ သမုဒယ လက္ခ်က္ပဲ၊ သူ
ဆုေတာင္းလို႔ သူကေနၿပီး"ဇာတိေဘး၊ ဇရာေဘး၊ မရဏေဘး"ေတြေပးတာ၊ သမုဒယကႏြားသတ္သမား
ထက္ဆိုးေသးတယ္၊ တစ္ကမာၻလံုး တစ္ေန႔ကိုေထာင္နဲ႔ခ်ီသတ္ႏုိင္တယ္၊ တစ္ၿမိဳ႕လံုး ဆင္ျဖဴကန္ သခၤ်ဳိင္းတို႔
ရြာဟုိင္း သခၤ်ဳိင္းတို႔ ပုဏၰာကုန္း သခၤ်ဳိင္းတို႔ သြားၾကည့္ၾကေပါ့၊ ၾကည့္ခ်င္တဲ့သခၤ်ဳိင္းၾကည့္၊ အေလာင္းမျပတ္
ဘူး၊ ဒီအေသတြဟာ သမုဒယလက္ခ်င္ပဲ၊ သူ႔ လက္ခ်က္ပါလား၊ သူ႔ကိုေပါင္းလို႔ မေတာ္ပါလားလို႔ မသာပို႔ရင္
မ်ား ေပၚၾကရဲ႕လား၊ မေပၚပါဘူး၊ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမျပတ္မစဲ အၿမဲေသေနတာေတြျမင္ရတာေတာင္မွ"သမုဒယ
လက္ခ်က္"လို႔မသိဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔က အိုလို႔ေသတာ၊ အစားမွားလုိ႔ေသတာ၊ နာလို႔ အျပဳစုညံလို႔ေသတာ၊
ေဆးမွားလို႔ ေသးတာတဲ့၊ သူ႔ ကုိမေပၚဘူး၊ လက္သည္ကို မသိဘူး၊ အခုလက္သည္အစစ္ကို ဖမ္းျပေတာ့မွ
သမုဒယဆုိတာ ေပၚလာတာ၊ ေဖာ္မေျပာရင္ ေပၚမွာမဟုတ္ဘူး။ သမုဒယဟာ မေပါင္းသင္းထိုက္တဲ့ တရား
ပဲ၊ ဘုန္းႀကီးက သမုဒယနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ မေပါင္းသင္းရရင္ အပ်င္းဝင္မွာစိုးတယ္၊ ေပါင္းသင္းျပန္ေတာ့လဲ ကၽြန္
ျဖစ္မွာစိုးတယ္၊ ဒီၾကားထဲ ေဟာရတာ ဘယ္ေလာက္ခက္သတံုး၊ တဏွာမရွိေတာ့ အေရာင္းအဝယ္မေကာင္း
ေတာ့ ပ်င္းတယ္၊ သားသမီးမရွိေတာ့ ပ်င္းတယ္တဲ့၊ ဒီအစားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ဘယ္နည္းနဲ႔
ခၽြတ္ရ..ကယ္ရမယ္ဆုိတာ ဘုရားေတာင္မလြယ္ဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ားတို႔က တဏွာခုိင္းတာကို ကၽြန္ပီပီ သေပါက္
ပီပီ လက္ခံေနတာပဲ၊ မအားလို႔ တရားအားမထုတ္ႏိုင္ဘူး၊ ေနာက္ဘုရားပြင့္လဲ မအားဘူးထဲက ျဖစ္မွာပဲ၊
စိတ္သာခ်..ခင္ဗ်ားတို႔အားမွာမဟုတ္ဘူး၊ အရြယ္ေကာင္းတုန္းက ေလာကီကိစၥေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာနဲ႔
ကိစၥဉာဏ္ေတြမရေတာ့ဘူး၊ အသက္ႀကီးျပန္ေတာ့လဲ သတိေတြကခၽြတ္ယြင္း မ်က္စီကမြဲ၊ နားကထိုင္း..ခါး
ကကိုင္း၊ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီက်ေတာ့ ဘုတ္ထိုင္ထိုင္ၿပီး ေနာက္ဆုတ္ပစ္လုိက္တာပဲ၊ ဒီေတာ့
ကိစၥဉာဏ္ (သမုဒယ၏ကိစၥကိုသိတဲ့ဉာဏ္) ေပၚဖို႔အခ်ိန္ကို မပါေတာ့ပါဘူး၊ အရြယ္ေကာင္းတုန္းကေတာ့
တဏွာခုိင္းတာနဲ႔ အခ်ိန္ေတြျဖဳန္းေနတယ္၊ အရြယ္ေကာင္းေတြ ကုန္ၿပီဆုိရင္ နဲနဲသတိရလာၿပီ (တရားအ
လုပ္) ခုိင္းလို႔ မျဖစ္ၿပီဆိုမွေက်ာင္းေရာက္လာတယ္ ဆိုေတာ့၊ အခုေျပာတဲ့ အဓိပၸာယ္သိဖို႔ရာ အေတာ္ခဲယဥ္း
သြားၿပီ။ ဒီေတာ့ သမုဒယရဲ႕ကိစၥကို သိဖို႔ (ကိစၥဉာဏ္ရဖုိ႔) အေရးႀကီးတယ္၊ သူ႔ကိစၥ မသိရင္ နိဗၺာန္လိုခ်င္တဲ့
စိတ္ မေပၚဘူး၊ သံသရာခရီးသည္ လုပ္ေနမွာပဲ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ တဏွာ (တဏွာကိစၥ) ကိုထိုးထြင္းသိမွ
ကြ..တဲ့ ဘုရားက၊ သူ႔အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းသိမွ နိဗၺာန္ကို ျမင္ႏိုင္တယ္တဲ့၊ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ နိဗၺာန္မ
ေရာက္တာဟာ သူ႔အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိလို႔ပဲမွတ္၊ သမုဒယဟာ အဆိုးဆံုး၊ သူ႔ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔
မေသေစခ်င္းဘူး၊ လူေသ ေသေတာ့ ေသခ်င္တယ္၊ ဘယ္လုိေသေသ အတူတူပါပဲ၊ လူေသ ေသခ်င္တယ္၊
နတ္ေသ ေသခ်င္တယ္ဆိုေတာ့၊ သူ႔အေၾကာင္း မသိေသးဘူးေပါ့၊ လူေသ ေသေသ၊ ေခြးေသ ေသေသ၊ ေသ
တာဟာ သူ႔လက္ခ်က္ခ်ည္းပဲ၊ ၃၁-ဘုံအတြင္းမွာ အ႐ုိးေတြေဖြးေဖြးျဖဴၿပီးေထာင္လုိပံုေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာ
သမုဒယပဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔ကို ရွင္တုန္း ႏွိပ္စက္ၿပီးေနာက္ အေသသတ္တာဟာ သူပဲ၊ ရွင္တုန္းေတာ့ သားဝန္ သမီးဝန္ မယား
ဝန္ေတြမႏုိင့္တႏိုင္နဲ႔ သူက ထမ္ခုိင္းတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ သားဝန္ သမီးဝန္ မယားဝန္ေတြနဲ႔ ပိၿပီးေနတာ၊ တစ္
ခါတေလသက္ျပင္းႀကီးမ်ားခ်ၿပီး ညည္းေသးတယ္၊ ရွာလုိက္ရတာလဲ အေမာဆို႔လို႔၊ အိမ္က်ေတာ့ တစ္ျပားမွ
လဲ၊ အဖတ္မတင္ဘူး၊ အခု ညည္း႐ုံညည္းရေသးတာ၊ ေနာက္ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ေသရအံုးမယ္၊ အသက္ႀကီးေလ
ေလ..ဝန္ေတြကမ်ားေလေလ (ေျမးဝန္ ေတြပါ တိုးလာတယ္) ဆိုေတာ့ ဇရာကေထာင္၊ အားကမရွိ၊ ဗ်ာဓိက
ေထာင္းဆုိေတာ့၊ ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ ေသရမွာ ေသခ်ာတယ္၊ ကားလမ္းေပၚမွာ သစ္တံုးႀကီးေတြ တင္႐ုန္းရတဲ့ကၽြဲ
ႀကီးေတြ ကာယာႀကီး ေသသလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အမွားေတြဟာ နဲနဲေသးေသး မဟုတ္ဘူးေနာ္၊
ခင္ဗ်ားတုိ႔ မႏိုင္ဝန္ေတြထမ္းေနရင္ေတာ့ ညည္းၿပီးေသေတာ့မွာပဲ။ ဒါ သမုဒယရဲ႕သတၱိပဲ၊ သူ႔ကိစၥပဲ၊ ဒီေတာ့
သူဟာအဆိုးဆံုးရန္သူပဲ၊ ဒီရန္သူႀကီးကို ခင္ဗ်ားတုိ႔က မိတ္ေဆြရင္းလိုေပါင္းသင္းေနတယ္၊ ဒီမိတ္ေဆြရင္း
က ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို သတ္မွာ၊ ၿပံဳးခံတယ္၊ သူနဲ႔ခြဲရေတာ့မယ္ သူ႔ကိုသတ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က
မ်က္ရည္မ်ားက်ေသးတယ္၊ အံမယ္ေလး ေတာ္ေတာ္ဖ်င္းတဲ့ အတဲ့လူေတြပါလား၊ သမုဒယရဲ႕ကိစၥေပၚ
ေအာင္ အေတာ္ကိုေျပာေနရတယ္၊ သူ႔ ကိစၥကုိမသိရင္ ကိစၥဉာဏ္မရရင္၊ နိဗၺာန္ဆုိတာ မရႏိုင္ဘူး၊ ဒီေတာ့
ဒုကၡဇာတ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ကိုရခ်င္ရင္ တဏွာ..သမုဒယကို အဝင္မခံနဲ႔၊ သူ႔ကိုအေသသတ္၊ ဝိပႆ
နာ႐ႈၾက..လုပ္ၾကေပေတာ့၊ သူ႔ သတ္နည္းကိုသိဖို႔အေရးႀကီးတယ္၊ သူကိုမသတ္နဲ႔အံုး"ေဝဒနာဟာ သူ႔ရဲ႕ေရ
ေသာက္ျဖစ္ပဲ၊ ေဝဒနာေရေသာက္ျဖစ္ရွိလို႔ တဏွာအပင္ေပါက္ေတာ့၊  ဒီေတာ့ ေဝဒနာကိုသတ္၊ ေဝဒနာ
သတ္ရင္ တဏွာဟာ အလုိလို႔ေသတယ္"ဒါေၾကာင့္ေဝဒနာကို ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္႐ႈ၊ မုန္းေအာင္႐ႈ၊
ဆံုးေအာင္႐ႈ၊ ဆံုးရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီမွတ္။             ။

                                                                   ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                                              ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                                              ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                                         အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                                               တည္ရွိပါေစသတည္း။          ။

                                                                                                       အ႐ုင္ဉာဏဓဇ
                                                                                       မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢရိပ္သာ
                                                                                                  ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                              အမရပူရၿမိဳ႕ ။           ။

No comments:

Post a Comment