ခႏၶာ ငါးပါး တစ္ပါးပါးကို ဘာလုပ္ရမယ္။ ၀ိပႆနာ ရႈရမယ္။
ခႏၶာငါးပါး ဘာသစၥာ။ ဒုကၡသစၥာပါ။
အို..ဒါက ဆရာေျပာလို႕ သိတာပဲ ရွိေသးတယ္။ ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ႕
ထိုးထိုးထြင္းထြင္းမသိေသးပါဘူး။
ေအး… လက္ေတြ႕ျပပါမယ္။ကိုယ့္လက္ေမာင္းကို ကိုယ္ လက္သည္း
နဲ႕ ဆိတ္ၾကည့္။ ကဲ… အခုပဲ ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းကို တန္းလိုက္
ညာဘက္ လက္သည္းနဲ႕ ဆိတ္ၾကည့္။ နာက်င္တဲ့ ေ၀ဒနာ မေပၚဘူးလား။
ဒုကၡေ၀ဒနာေပါ့ဗ်ာ။ မဆိတ္ခင္တုန္းက သုခ ေ၀ဒနာ။ ဆိတ္လိုက္ေတာ့
ဒုကၡ ေ၀ဒနာ။ သုခ ေ၀ဒနာလည္း ျဖစ္ျပီးပ်က္။ ဒုကၡေ၀ဒနာလည္း ျဖစ္ျပီးပ်က္။
ဒီေတာ့ သူတို႕ဟာ အသုဘ။ ခင္ဗ်ားတို႕က ပုပ္ညီဳ ေနမွ အသုဘ လို႕
ထင္ၾကတာ။ ဒီလို မယူလိုက္ပါနဲ႕တဲ့။ အမေလး နာလွခ်ည္ရဲ႕လို႕
ေအာ္ေနမွ ဒုကၡလို႕ ဒုကၡသစၥာလို႕ ဒီလို မယူလိုက္ပါနဲ႕။
ျဖစ္ပ်က္ေနတာသည္ပင္ ဒုကၡ။ သူတို႕သည္ပင္ မတင့္တယ္လို႕
အသုဘ။ သုခ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဒုကၡျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဥေပကၡာ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႕
ေတြဟာ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္ ဆိုရင္ ဒုကၡေပါ့။ အဲ့ဒီ ဒုကၡဟာ
အသုဘ ေပါ့။ အဲ့ဒီလိုယူပါ။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႕ ထိုးထိုးထြင္းထြင္း
သိတာပဲ။”ဟူလို။
ယ ဒ နိစၥံ။ တံ ဒုကၡံ။ ။ ယံ- အၾကင္တရားသည္၊ အနိစၥံ- မျမဲ၊
တံ-ထိုမျမဲေသာ တရားသည္၊ ဒုကၡံ- ဆင္းရဲပင္ျဖစ္၏။ အနိစၥတရား
သည္ပင္ ဒုကၡတရားျဖစ္၏။ ေနာက္ထပ္ အသစ္ အထူးမရွိ ဟူလို။
ဘာေၾကာင့္ ဒုကၡတရားဟု ဆိုရပါသလဲ။ ဥပၸါဒ ၀ယ ပဋိပီဠနတာယ=
ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက ခဏ မစဲ အျမဲ နွိပ္စက္အပ္ေသာေၾကာင့္
ဒုကၡတရားဟု ဆိုရသည္။ ျဖစ္-ပ်က္ ႏွစ္ရပ္က မျပတ္ ႏွိပ္စက္အပ္
ေသာေၾကာင့္ ဒုကၡ ဆိုရသည္
ထိုတြင္ အပ်က္က ႏွိပ္စက္တယ္ဆိုတာထင္ရွားပါ၏။ ျဖစ္ ျဖစ္
လာသမွ်ေတြကို ဖ်က္ ဖ်က္ ခ်ေနေသာေၾကာင့္ အပ်က္က ႏွိပ္စက္
တယ္ဆိုတာ သိလြယ္ပါသည္။
အျဖစ္က ႏွိပ္စက္တယ္ဆိုတာက်ေတာ့ ဘယ္လိုဟာလဲ။ ေအး….
ဒါကို အေျဖေပးရေပမည္။ အျဖစ္က ႏွိပ္စက္တယ္ဆိုတာ ပ်က္ဖို႕
အတြက္ ျဖစ္ ျဖစ္ေပးေနလို႕။
ဤကိစၥအတြက္ စာထဲမွာ ဥပမာ ေပးထားတာက သားသမီး
အဖတ္ မတင္တဲ့ မိခင္လိုတဲ့။ မိခင္တစ္ေယာက္မွာ ရင္ေသြး
သားကေလး ေမြးဖြားလာ၏။ မၾကာခင္ ေသသြားသည္။
မိခင္ စိတ္ဆင္းရဲရ၏။ ေသာက ပရိေဒ၀မီး ေတာက္ရသည္။
ေနာက္တစ္ခါ သားငယ္ကေလး ဖြားျပန္၏။ ဂရုစိုက္ေနသည့္
ၾကားက ေသသြားျပန္သည္။ မိခင္ စိတ္ဆင္းရဲရျပန္၏။
ေသာက ပရိေဒ၀မီး ေတာက္ရျပန္သည္။
ထို႕ေနာက္တစ္ခါ သားငယ္ကေလး ရလာျပန္၏။ ဒီတစ္ခါ
မေသေအာင္ျပဳစုမည္ဟု အားခဲ၍ ၾကိဳးစားျပဳစုေနသည့္ၾကားက
ေသသြားျပန္သည္။ မိခင္ခမ်ာ အၾကီးအက်ယ္ ေသာကေရာက္
ရျပန္၏။ ပရိေဒ၀မီး ေတာက္ရျပန္သည္။
ဤသို႕ သားကေလး ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ပ်က္ဖို႕ ပ်က္ဖို႕
အတြက္ ျဖစ္ေပးေနသလို ျဖစ္ေန၏။ သည္သို႕ ဆိုလွ်င္ ပ်က္မွာ
အတူတူ အစကတည္းက မျဖစ္ပဲ ေနရင္ အေကာင္းသား။
(ေသမွာဆိုရင္ အစကတည္းက မေမြးပဲ ေနရင္ အေကာင္းသား)
ဟု ညည္းညဴရေတာ့သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ အျဖစ္က ႏွိပ္စက္သည္ကို
သိပါေလ။
(မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး တစ္ဘ၀ သာသနာ မွ)
Monday, October 17
ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႕ ထိုးထိုးထြင္းထြင္းသိတာ ယူ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment