Friday, November 23

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒုကၡသစၥာ တိုုက္႐ုိက္သိလွ်င္ ဒုကၡမရွိတဲ့နိဗၺာန္

   "ဒုုကၡေတြ ပင္လယ္ေဝေအာင္ သိေလေလ ဒုကၡမရွိတဲ့နိဗၺာန္ သိလာေလ"
ဒုကၡပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏို္င္ သိေအာင္လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ နိဗၺာန္ေရာင္ေၾကာင္း အက်င့္ပါပဲ။ ဘုရားရွိခိုးခ်င္စိတ္ေပၚ
ေပၚ ေပးကမ္းခ်င္တဲ့စိတ္ေပၚေပၚ ဒုကၡျဖစ္၍ ဒုကၡခ်ဳပ္တာပါပဲ၊ နဖူးေပၚလက္တင္တင္၊ ေခါင္းအံုးေပၚေခါင္း
ခ်ခ် ေပၚလာေတြသည္၊ ဒုကၡသစၥာေတြလို႔ ေတြးပါ၊ ဒါ အပါယ္ေလးပါး ပိတ္တဲ့အေတြး၊ ခႏၶာထဲမွာ ဒုကၡမွ
တစ္ပါး တျခားေပၚစရာက ဘာမွမရွိပါဘူး၊ ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေဝေနေတာ့တယ္၊ လူ႔ဘဝရတာဟာ ဒုကၡ
သစၥာရတာ လူခ်မ္းသာ မရွိပါဘူး။ ရထားတဲ့ ခႏၶာ သုဂတိတဲ့ဗ်ာ၊ နဂိုက တဏွာအ႐ုး စီမံရာကို ကံကလုပ္
ေပးလို႔ ကိုယ္က သုဂတိထင္ၿပီး လိုက္လာတာ၊ အခုေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးႀကီး နည္းပါေပါ့လား၊ ခႏၶာကိုယ္က
ေပးသမွ် ဒုကၡခ်ည္းပဲမွတ္၊ ဒီေတာ့ ဘာဂတိမွ မလာတဲ့၊ သုဂတိနယ္၏ အဆံုး ဂတိဟူသမွ်၏ အဆံုးေပါ့
ဗ်ာ..ဂတိတို႔၏ ခ်ုဳပ္ရာ ၿငိမ္းရာ သိမ္းရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကိုသာလွ်င္..သြားျဖစ္ေအာင္ သြားပါဆိုတာ တိုက္တြန္း
ပါတယ္။ ခႏၶာ၏ ႏွပ္စက္မႈကို ၾကပ္ၾကပ္ၾကည့္ေပး၊ ႏွိပ္စက္တာ ျမင္ပါမ်ားေတာ့ ခႏၶာခင္မႈက ေလ်ာ့သြား
တယ္၊ ဒုကၡသစၥာအျမင္းမ်ားမွ ဒုကၡသိမ္းခ်င္တဲ့ဉာဏ္က လာတာ၊ ဒုကၡသစၥာျမင္တိုင္း ျမင္တိုင္း သမုဒယ
တဏွာခ်ဳပ္တယ္၊ ခ်ဳပ္ပါမ်ားရင္ ပါးတယ္၊ ပါးပါမ်ားရင္ ေပ်ာက္တယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာ သြားသာယာ
တဲ့ တဏွာလည္း ခ်ဳပ္ေရာ ျဖစ္ပ်က္လည္း၊ ခ်ဳပ္တာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ နိဗၺာန္မေရာက္ေသးတာဟာ ခႏၶာအ
ေပၚ ခင္တြယ္တဲ့တဏွာ မခ်ဳပ္ေသးလို႔။
ပထမျဖစ္ခ်ဳပ္ ဒုတိယျဖစ္ပ်က္ေပၚ၊ ဒုတိယျဖစ္ခ်ဳပ္ တတိယျဖစ္ပ်က္ေပၚ၊ ဒီလို အဆက္မျပတ္ ဒုကၡစက္
ရဟတ္ႀကီး လည္ပတ္ေနတာ၊ ဒုကၡမီးက ခႏၶာကို အၿမဲေတာက္ေလာင္းၿပီး ေနတာပါ၊ ဒါကို ဉာဏ္နဲ႔ျမင္
ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္။ မိမိ သႏာၱမွာ ေပၚလာသမွ်ကို မျပတ္မလပ္ အထပ္ထပ္႐ႈမွတ္ေပးရမယ္၊ ကိုယ္ဒုကၡ
ကိုယ္သိမွ မဂ္ေပၚတာ၊ ခႏၶာ၏ ျဖစ္စဥ္က ေမြးလိုက္ေသလိုက္ အနားမရွိဘူး၊ ျဖစ္မႈက အစားထိုးလိုက္
ပ်က္မႈက ဖ်က္ခ်လိုက္နဲ႔၊ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡနဲ႔ ခြဲခဲ့ရတယ္လို႔ မရွိပါဘူး၊ ျဖစ္ပ်က္ကို နာနာၾကည့္
ဖန္းမ်ားရင္ ဉာဏ္ရင့္လာတာပဲ၊ ႐ႈအားသန္မွ ဉာဏ္အားေကာင္းမယ္၊ အစားထုိးမႈမျမင္ဘဲ ပ်က္မႈခ်ည္း
ျမင္ရင္ ဒါဉာဏ္တက္လာတာ။
ခႏၶာကေတာ့ ျဖစ္ပ်က္အၿမဲျပေနတာပါ၊ ဉာဏ္က တက္တက္သြားလို႔ အျမင္ေျပာင္းတာ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့
ယထာဘူတဉာဏ္ရင့္လာရင္၊ မုန္းဉာဏ္တက္လာတယ္၊ ပ်က္တာေတာင္မွ ပ်က္ေနတာ မျမင္ပါဘူး၊
မရွိေတာ့ဘူး မရွိေတာ့ဘူးပဲ သိေနတာ၊ အစားထိုးမႈ ပ်က္မႈ မျမင္ဘူးဆိုရင္..ၾကည့္ေနတဲ့ ဉာဏ္က ခႏၶာ
လြတ္သြားၿပီ၊ ခႏၶာရွာမေတြ႔ ေတာ့ဘူး။ ဒီအလုပ္ ဆက္မလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ ေတာ္ရာ သြားခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ
ေပၚလာမယ္၊ ထမသြားပါနဲ႔ ေနရာလည္း မေရႊ႕ပါနဲ႔ ဆက္ၿပီး ေပ႐ႈပါ၊ ငါ နိဗၺာန္လိုခ်င္လိုက္တာ ဆိုတဲ့
စိတ္ မလာေစနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္သာ မဲၿပီး ဉာဏ္နဲ႔တည့္ထား။ မုန္းေလာက္မက မုန္းေတာ့ ဒီအျဖစ္ကို မလိုခ်င္
တဲ့အထိ ဉာဏ္တက္လာတယ္၊ မလိုခ်င္တဲ့ ဉာဏ္ဟာ မဂ္ဉာဏ္ဘဲ၊ မလိုခ်င္တဲ့ ဉာဏ္ တက္လာသည္
ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡေပ်ာက္ၿပီး နိဗၺာန္ ေပၚလာတယ္၊ မင္းနဲ႔အိုးစားကြဲမွပဲလို႔ ဉာဏ္က
ုစြန္႔လိုက္ေတာ့ တဏွာေသတယ္။
ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ တည့္ေနရာက ျဖစ္ပ်က္မရွိတာနဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ တည့္သြားရင္ ျဖစ္ပ်က္အဆံုးက နိဗၺာန္၊
ဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္အစစ္ျဖစ္သြားတယ္၊ မဂ္ဉာဏ္ဆိုတာ ဒုကၡသိမ္းတာ ေအးၿငိမ္းျခင္း လကၡဏာရွိတယ္၊
႐ႈေနတုန္းလည္း ေအးခ်မ္းတယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးေအာင္ ႐ႈႏို္င္ရင္ ေအးခ်မ္းမႈ အႀကီးဆံုးရလိမ့္မယ္၊ ႏွလံုး
ကို ေအးေစတာမဂ္ပဲရွိတယ္၊ ဝိပႆနာမဂ္သည္ ထၾကြကိေလသာ ႏွင့္ လြန္ၾကဴးကိေလသာ သတ္ႏိုင္
သည္၊ အႏုသယ သေဘာ၊ ကပ္ေနေသာ ကိေလသာ ကိုမႈ မဂ္စစ္ ကမွက်န္ေနသည့္ အႏုသယ ကိုေသ
ေအာင္သတ္ႏိုင္သည္၊ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ကို ေျပာေနတဲ့အတြက္ သမည နားႏွင့္ မေထာင္ႏွင့္၊ ဝိေသသ
နားႏွင့္ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ေထာင္ၿပီး သကာလ ဒီ..အျမစ္ျပတ္ေအာင္၊ ဒို႔လုပ္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္လိုက္ၾကစမ္းပါ၊
ျဖစ္ပ်က္ေတြ ဆံုးရင္ ပြားမႈရပ္ၿပီး မပ်က္စီးတဲ့ နိဗၺာန္အာ႐ုံျပဳၿပီး၊ ခ်မ္းသာတဲ့ စိတ္နဲ႔သာေနလိုက္ေတာ့
ခ်ဳပ္ၿပီ ခ်ဳပ္ၿပီလို႔သာ အာ႐ုံျပဳေန၊ မဂ္စိတ္က (၁) (၂) ဆိုခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ သူ႔ေနရာမွာ ဖိုလ္စိတ္ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုး
ႀကိမ္လာမွာပဲ၊ မဂ္က အႏုသယကိေလသာကို သတ္တယ္၊ ဖိုလ္က မဂ္သတ္လို႔ က်န္ေနတဲ့ ကိေလသာ
အေငြ႔ အသက္ကို သတ္တယ္၊ ဒီမဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္လည္း ျဖစ္ပ်က္ပဲ။
ဖလသမာပတ္ ဝင္စားတယ္ဆိုတာ ဖိုလ္ေဇာေတြခ်ည္းပဲ..ဆက္တိုက္ျဖစ္ၿပီး ဒုကၡခ်ဳပ္တဲ့ဆီ ဉာဏ္ေရာက္
ေနတာ၊ ဖလသမာပတ္ဆိုတာ နိဗၺာန္အာ႐ုံျပဳတာ၊ ျဖစ္ပ်က္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ဆီ ဉာဏ္မ်ားမ်ား လွည့္ထားတာ၊
ဒုကၡခ်ဳပ္တဲ့ဆီ ဉာဏ္ေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ..သက္တမ္းကိုလည္း ရွည္ေစႏိုင္တယ္၊ ေသမယ့္ဟာ
ေတာင္မွ ဆိုင္းၿပီးတားႏိုင္တယ္၊ သက္တမ္းကိုလည္း တားႏိုင္တယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးတဲအထိလိုက္ရင္ ျဖစ္
ပ်က္ဆံုးတဲ့ေနရာ နိဗၺာန္ေတြ႔ရမယ္၊ ဆံုးရင္ နိဗၺာန္ပါပဲ။ ဒုကၡႀကီး လံုးဝမလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူးဆိုတဲ့..စြန္႔ခ်င္
တဲ့ သေဘာေပၚလာၿပီး ဒုကၡစက္ရပ္သြားတာ၊ ဒီဒုကၡစက္ရပ္သြားတာ ျမင္တာက နိဗၺာန္ေပၚတာပဲ။ နိဗၺာန္
ဆိုတာ ၿငိမ္သက္ၿပီး တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိဘဲနဲ႔..ေအးခ်မ္းတဲ့သေဘာကေလး သက္သက္ပဲ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္
မ်ား၏ ခံစားရာတရား၊ ေဝဒနာနဲ႔ ခံစားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဉာဏ္အားျဖင့္ တင့္တယ္ၿပီးသကာလ..ၾကည့္
ေကာင္း႐ႈေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ တရား။
ဒီေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ စုတိပ်က္ေၾကြ မေသႏိုင္ဘဲ၊ ခို္င္ၿမဲတဲ့သေဘာနဲ႔ ေနရတယ္၊ ႐ႈလိုက္တဲ့အခါ က်လို႔
ရွိရင္..အလံုး၊ အဝိုင္း၊ ေလးေထာင့္၊ အျပား၊ ဘာနိမိတ္မွ မျမင္ဘူး၊ ခ်မ္းသာသက္သက္ေလး ျမင္လိမ့္မယ္
နိဗၺာန္သည္ အစရွိ၍၊ အဆံုးမရွိ ခ်မ္းသာသည္၊ ဆင္းရဲမရွိ အၿမဲရွိသည္၊ ေအးၿငိမ္းမႈႏွင့္သာ ေနရေတာ့
သည္၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးၿပီး သကာလ၊ ဪ..ဒုကၡမရွိတဲ့ေနရာ ဒါကိုဉာဏ္က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး၊ လုပ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္မွာ ျမင္လိမ့္မယ္၊ (၁) ရတနာသံုးပါး၊ (၂) ခႏၶာငါးပါး၊ (၃) နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး၊ (၄) သံသရာစတဲ့ အရာ
ေတြမွာ..ယုံမွားျခင္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဉာဏ္အျမင္ရွင္းသြားၿပီး၊ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ၿပီ ကၽြတ္ၿပီ။    ။

                                              ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။   ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ

No comments:

Post a Comment