Tuesday, October 1

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဓိပတိ သံုးပါးႏွင့္တရားအားထုတ္ပါ

       
      ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဒကာ ဒကာမေတြအား အခုလိုအသက္ရွင္စဥ္မွာသိရတဲ့
ဥစၥာႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္တဲ့၊ မိမိျပဳလုပ္ထားတဲ့ အကုသိုလ္ကိုလုပ္တုန္းက သိတာတစ္မ်ိဳး၊ေသခါနီးမွ နိမိတ္ထင္လာလိုသိတဲ့ အသိကတစ္မ်ိဳး . . .(မွန္ပါ့)၊ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါလိမ့္ . . .(ႏွစ္မိ်ဳးပါဘုရား)၊ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အသိဆံုးပဲဆိုတာက ပစၥဳပၸန္ကာလေနာ္။
      အသက္ထင္ရွားရွိတုန္း ဆရာသမားကဆံုးမလိုက္နာ၊အခု သိလို႔ရွိရင္ျဖင့္ အခုျပင္တဲ့ အလုပ္ဟာျဖင့္ ေသခါနီးက်ေတာ ျပင္စရာမရွိေတာဘူး . . .(မွန္ပါ့)။
ေၾသာ္ . . .ငါ အကုသိုလ္ျပဳေနတာ ဘယ္သူမွ မသိဘူးလို႔ အထင္မလြဲလိုက္ပါနဲ႔၊ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္သိပါတယ္တဲ့၊ကိုယ္သိလို႔ရွိရင္ ကိုယ္ေစာင့္နတ္သိတယ္၊ကိုယ္ေစာင့္နတ္သိလို႔ရွိရင္ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ရြာေစာင့္နတ္၊ေတာေစာင့္နတ္၊အထက္တာ၀တႎသာနတ္ျပည္က်ေအာင္ မသိေပဘူးလား . . .(သိပါတယ္ဘုရား)
      အဲဒီေတာ့ ယခုအခါကသိယင္ ဆရာဘုန္းႀကီးက ျပင္ေပးမယ္ဆိုရင္လြယ္ပါတယ္၊ေသခါနီးမွ သိမယ္ဆိုေတာ့ ျပင္ဆင္ခ်ိန္မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ ဒကာ ဒကာမတို႔ သက္တမ္းရွည္ေလေရာ့သလား၊တိုေလေရာ့သလား . . .(တိုပါတယ္ဘုရား)အင္မတန္တိုတဲ့အထဲမွာ အခ်ိန္ကိုအလြဲသံုးစားလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္မွ မသနားတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြပဲလို႔ စြဲခ်က္တင္ရင္ မလြဲဘူးေပါ့ဗ်ာဉာဏ္စခန္းဆံုးသြားလို႔ရွိရင္ျဖင့္ သာသနာကြယ္ဖို႔ရာ ႏွစ္အလိုနဲ႔ မတြက္ပါနဲ႔၊မင္းေသသြားလို႔ရွိရင္ မင္းအတြက္ သာသနာကြယ္တာပဲဆိုရင္ လဲြပါ့မလား . . .(မလြဲပါဘုရား)
၊သာသနာဘယ္မွာတည္ပါလိမ့္ . . .(ကိုယ္သက္တမ္းအေပၚတည္ပါတယ္)။
      ဒါေၾကာင့္ ယေန႔နက္ျဖန္ေရြးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူမိုက္ဗ် . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)၊ဒီေန႔မအားေသးဘူး၊နက္ျဖန္က်ေအာင္ သူ႕ရုပ္/နာမ္ ခိုင္ၿမဲေသးတယ္၊ဒိ႒ိ ရွိ မရွိ၊ရွိရင္ ဘာဆိုၾကမယ္ . . .(သႆတဒိ႒ိပါဘုရား)၊ပညာကေျပာတာလား၊သႆတဒိ႒ိကေျပာတာလား။
      အဲဒါေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ နက္ဖန္မွလုပ္၊သန္ဘက္မွလုပ္ဆိုတာ ဘယ္သူကကန္႔ကြက္တာတံုး . . .(သႆတဒိ႒ိက ကန္႔ကြက္တာပါဘုရား)၊မဂ္ကိုတားေလသမွ် . . .(ဒိ႒ိတားလို႔ခ်ည္းပါဘုရား)။
      ၾကည့္ပါ ဒကာ ဒကာတိ႔ု၊ကႆပဘုရားက တရားေဟာတယ္၊ေပယ်ဆိုတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္ကို တရားေဟာေနေတာ့ ဒီတရားဆံုးမွ ေပယ်မဂ္ရရမွာျဖစ္တယ္၊ ဒီေပယ်ကို အိမ္ကေနၿပီး ခင္ပြန္းမကကိစၥရွိလို႔ ခဏျပန္ခဲ့ပါဦးဆိုေတာ့ တရားျဖတ္ၿပီးး သူျပန္သြားတယ္၊သူဥာဏ္က ဒီအခ်ိန္မွာရင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ တရားအဆံုးမွာသူက မဂ္ဖိုလ္ကိုရရမွာ။
      ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေပယ်
ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျပန္သားေရာ ေပယ်ျဖင့္႐ႈံးပေဟ့တဲ့-ငါးမိနစ္၊ဆယ္မိနစ္ေလာက္က်န္ေတာ့တာပဲ-ေပယ်ျဖင့္အ႐ႈံးႀကီး႐ႈံးတယ္ကြာတဲ့၊ဒီတရား အဆံုးသာနာမယ္ဆိုရင္ မဂ္ရသြားေတာ့မွာပဲ-ဒီအခ်ိန္ဥာဏ္က ရင့္ရင့္ ရင့္ရင့္ၿပီးတက္လာတဲ့အခ်ိန္ ျမတ္စြာဘုရားကလည္းရင့္ရင့္ ရင့္ရင့္ၿပီး တရားကိုေဟာေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္ သစၥာဆိုက္ခါနီးမွ ျပန္ေျပးတယ္၊ က်ဳပ္တို႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က်မွ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရတယ္။
      ဒိ႒ိကိုျဖင့္ ရန္သူအႀကီးမားဆံုးမွန္း သိၾကပါၿပီ-
      ဒါျဖင့္ တရားအားထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရားက သံုးနည္း ေဟာခဲ့ပါတယ္၊ ဒီသံုးနည္းနဲ႔ အားထုတ္လို႔ရင္ မဂ္ၪာဏ္၊ဖိုလ္ၪာဏ္ ေသေသခ်ာခ်ာရႏိုင္ပါတယ္၊ တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ သံုးနည္းအနက္ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ အားထုတ္စမ္းပါတဲ့ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
(၁)    ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္း တစ္မ်ိဳး၊
(၂)    နံပါက္က သူတစ္ပါးကို အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္း တစ္မ်ိဳး၊
(၃)    နံပါက္က တရားဂုဏ္ေတာ္ကို အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္း တစ္မ်ိဳးတဲ့ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      အဲဒီအဓိပတိ သံုးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကိုသာ ဒကာ-ဒကာမေတြကတားမယ္ဆိုရင္ ဒိ႒ိမကပ္ေသာေၾကာင့္ မဂ္ဉာဏ္၊ဖိုလ္ဉာဏ္ အလြယ္တကူရႏိုင္ပါတယ္ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      ကိုင္း . . .ဒါျဖင့္ တရားထိုင္ေတာ့မယ္၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ လႉၿပီးသကာလ သီလျဖဴစင္ေအာင္ ေဆာက္တည္ထားၿပီး တရားေဟာေတာ္မူပါဆိုကာ တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္လို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တရားမစမီ မင္းသည္စားစရာမရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး . . .(မွန္ပါ့)။
      ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျမႇာက္ေပးရမယ္၊ စားစရာမရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ၀တ္စရာမရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ေနစရာ၊ ထိုင္စရာမရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီဘ၀ေကာင္းစားေရးကို အလိုရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာသည္ မဟုတ္ပါဘူး . . .(မွန္ပါ့)။
      ဒီဘ၀မွလဲ အႏၱရာယ္ကင္းလို႔ ေဘးရွင္းေအာင္ေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္ဘ၀မွာလဲအႏၱရာယ္ကင္းလို႔
 ေဘးရွင္းေအာင္ေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္ဘ၀မွာ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာဆိုတာ ဒါကိုအလိုရွိလို႔ အားထုတ္သည္မဟုတ္ပါဘူးဆိုပါမွ တဏွာ၊ဒိ႒ိကပယ္ၿပီးသား ျဖစ္တယ္၊ေၾသာ္ . . .ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးပါလားဆိုတာ မေပၚေသးဘူးလား . . .(ေပၚပါတယ္ဘုရား)။
      ဒီဘ၀ေကာင္းစားေရး၊ ဟိုဘ၀ ေကာင္းစားေရးဆိုတာကို အလိုရွိလို႔ . . .(တရားအားထုတ္သည္မဟုတ္ပါဘုရား)၊ ဇာတိမွလြတ္လို႔၊ ဇရာမွလြတ္လို႔၊ ဗ်ာဓိမွလြတ္လို႔၊ မရဏမွလြတ္လို႔၊ ပဋိသေႏၶေနျခင္းေဘး၊ အိုျခင္းေဘး၊ နာျခင္းေဘး၊ ေသျခင္းေဘးဆိုတာေတြ ေဘးတကာရန္တကာလြတ္လိုလို႔သာလွ်င္ အားထုတ္ပါတယ္ဆိုၿပီးသကာလ အားထုတ္ၾကစမ္းပါ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      ေဩာ္ . . .တရားအားထုတ္တာသည္ကားဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ပစၥဳပၸန္လဲ တရားအားထုတ္လို႔ က်န္းမာ၊ခ်မ္းသာတာပဲလို႔ ဒီလိုမယူလိုက္ပါနဲ႔၊ သူ႔ ဟာသူ က်န္းမာတာကိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးက မကန္႔ကြက္ဘူး၊ ကိုယ္က အလိုရွိတဲ့ တဏွာမပါေစနဲ႔ . . .(မွန္ပါ့)။
      ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဓိပတိထားၿပီး တရားအားလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒကာ-ဒကာမတို႔ ျမန္ျမန္လဲ ျဖစ္ပ်က္၊ အနိစၥႀကီးကို ျမင္ပါလိမ့္မယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ ျမန္ျမန္လဲ မဂ္ဆိုက္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္တံုး တဏွာကလံုး၀ မၿခံရံဘဲ . . .(မွန္ပါ့)၊ ဒိ႒ိေကာ . . .(မၿခံရံပါဘုရား)။
      ေကာင္းၿပီးတစ္ခါတေလက်ေတာ့ တရားအားထုတ္ရင္းမတၱနဲ႔ သူတစ္ပါးကို အဓိပတိထားၿပီး အားထုတ္တဲ့ဥစၥာဘုရားက ေဟာေတာ္မူျပန္တယ္ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      (၂)   သူတစ္ပါးးကို အဓိပတိထားၿပီး အားထုတ္ရမယ္ဆိုတာက မင္းသည္ စားစရာမရွိလို႔၊ ၀တ္စရာမရွိလို႔၊ ေနစရာမရွိလို႔၊ ဟိုဘ၀လိုခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး တရားအားထုတ္ရင္း မတၱနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      သားကိစၥေလး ေပၚသလိုလို၊ သမီးကိစၥေလးေပၚသလိုလိုျဖစ္လာေတာ့ကိုယ့္ကိုယ္ ေဟ့ . . .ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ မင္းသည္ကားဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ မင္းကိုယ္ဟာ မင္းအသိဆံုး၊ မေကာင္းဘူးဆိုတာ၊ တစ္ခါ မင္းသႏၱာန္မွာ အခုကာမဝိတက္ဆိုတဲ့ေလာဘေတြလာေနတယ္၊ ဗ်ာပါဒဝိတက္ဆိုတဲ့ စိတ္မခ်တာေတြလာေနတယ္၊ ဝိဟႎသဝိတက္ဆိုတဲ့ သူတစ္ပါး ဘယ္လိုခ်ိဳးလိုက္မယ္၊ မင္း ကိုယ္ေစာင္နတ္ကလည္းသိတယ္ကြ၊ ဒိဗၺစကၡဳအဘိဉာဏ္ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ . . .(သိပါတယ္)၊ အကုန္သိ မင္းမရွက္ဘူးလား . . .(မွန္ပါ့)၊ အဲဒါေတြ ရွက္ၿပီးသကာလ မင္းသႏာၱန္ဒီဟာေတြ မလာေစနဲ႔ကြ၊ မင္းကို သူတစ္ပါးက အကုန္သိတယ္ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      ဒီဟာမ်ိဳးက အေရးႀကံဳမွလာတက္တာေနာ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ အေရးႀကံဳးလို႔သမာဓိကေလးေကာင္းၿပီး
ျဖစ္ပ်က္ကေလးမ်ား စိတ္မယ္ႀကံမွ သူကၾကားထိုးကေလးလာတာ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)၊ ၾကားထိုး လာတိုင္း လာတိုင္း ၾကားထိုးတဲ့စိတ္ဟာ ဒကာ ဒကာမတို႔ အရႈခံလာတာတို႔ မွတ္လိုက္ပါ။
      ဘာလုပ္တာပါလိမ့္ . . .(အရႈ႕ခံလာတာပါဘုရား)၊ အရႈခံလာတာကို ခင္ဗ်ားတို႔က ဒီေန႔ပဲ့ကံမေကာင္းလို႔ အေၾကာင္းမသင့္လို႔ အိမ္ေစာင့္နတ္ကကိုင္ေတာ့မလိုလို၊ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာက ေတာ္ေတာ္ခက္ေနတာ . . .(မွန္ပါ့)၊ မခက္ဘူးလား အင္မတန္ မနစ္နာဘူးလား . . .(နစ္နာပါတယ္ဘုရား)။
      နစ္နာတာ ဘယ္က်ေအာင္ နစ္နာမလဲဆိုေတာ့ ရႈေနရင္းမတၱနဲ႔ ကာမ၀ိတက္ဆိုတဲ့ ေလာဘကလာမယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ ေလာဘလာေတာ့ ဘုန္းႀကီးေျပာေနက်ပဲ၊ ေခြးသူခိုးမ ဝင္လို႔ရွိရင္ ေခြးသူခိုးမေနာက္က ေခြးကေလးေတြ အကုန္လိုက္မယ္လို႔ ေျပာထားတယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ ေခြးသူခိုးမ အိမ္ထဲကို မေအႀကီးသာ မ၀င္ေစနဲ႔၊ သူေမြးထားတဲ့ ေခြးသူခိုးေလးေတြမလာဘူး။
      ဒီမွာလဲ ေခြးသူခိုးမနဲ႔ တူတဲ့ တဏွာသာ၀င္ခံရင္ ဥပါဒါန္ ေနာက္ကပါလာလိမ့္မယ္ ရိပ္မိပလား၊ ဥပါဒါန္လာရင္ကံကေကာ . . .(လာပါတယ္)၊ ကံလာရင္ ဇာတိေကာ . . .(လာပါတယ္)၊ ဇာတိလာရင္ ၊ဇရာ၊ မရဏေတြေကာ . . .(လာပါမယ္)၊ အဲ-ေခြးသူခိုးမႀကီးလက္ခံမိတာ မိုးႀကိဳးပစ္တာထက္ နာေသတယ္ . . .(မွန္ပါ့)
     ဒါျဖင့္ ဒီေခြးမႀကီးူကို ဘာလုပ္ၾကရမတံုး . . .(ျဖစ္ပ်က္`ရႈပစ္ရပါမယ္)၊ ျဖစ္ပ်က္`ရႈပစ္လိုက္ေတာ့ သူကၾကားထိုးသေဘာလား၊ က်ဳပ္ကို`ရႈပါလို႔လာတာလား . . .(`ရႈပါလို႔လာတာပါ)၊ အဲ-`ရႈပါလို႔လာတာ”ဧဟိ-ပႆိေကာနဲ႔”သြားလိုက္တယ္“ဧဟိ=လာခဲပါ၊ ပႆ=`ရႈပါ-က်ဳပ္ကို`ရႈပါ”ဆိုေတာ့၊ သူကို ဧဟိပႆိေကာလို႔ဆိုတဲ့အတိုင္း၊ အ`ရႈခံလာတာကို `ရႈ`ဥာဏ္နဲ႔သြား`ရႈလိုက္ရင္ အရင္`ရႈေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ ေနာက္ၾကားထုိးကမၼ႒ာန္းနဲ႔ဟာ တသားတည္း မသြားဘူးလား . . .(သြားပါတယ္)၊ ဘုရားက ကိေလသာၾကားမထိုးရင္ မနက္အားထုတ္ ညေနမဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ရႏိုင္တယ္တဲ့ . . .(မွန္ပါ့)၊ ဒီစကားကို ေတာ္ေတာ္ ေလးေလးစားစား လုပ္ရလိမ္မယ္။
      ဒါျဖင့္ကိေလသာၾကားမထိုးလို႔ရွိရင္ ဘုရားက ေဗာဓိရာဇကုမာရမင္းသားကို ေဟာထားတာက ညေနအားထုတ္ရင္ မနက္ရပါတယ္တဲ့ . . .(မွန္ပါ့)၊ အခုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ၾကားထိုးကို မ`ရႈတတ္ေတာ့ကို တစ္သက္အားထုတ္ေနလဲ ၾကားထိုးကို မ`ရႈတတ္ရင္ မရပါဘူး . . .(မွန္ပါဘုရား)။
      အရင္တံုးကေတာ့ သႏၵိ႒ိေကာဆိုတဲ့ဥစၥာ စာထဲတြင္ဆိုသံ ၾကားဖူးေနတာ အခုေတာ့ ၾကားထိုးေနၿပီဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ အသိသားပဲ။
      အဲ . . .သႏၵိ႒ိေကာျဖစ္ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္`ရႈလိုက္လို႔ရွိရင္၊ ဧဟိပႆိေကာနဲ႔လဲ သြားၿပီးမကိုက္ဘူးလား။
      ကဲ . . .ဒါျဖင့္ သူတစ္ပါးကို အႀကီးအမွဴးထားၿပီး၊ ကိုယ္ေစာင့္နတ္၊ ရြာေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္စသည္တို႔ သိမွာစိုးသျဖင့္ တရားကို ပိုမိုၿပီး ႀကိဳးစားလိုက္ပါ၊ သူတစ္ပါးကို ငဲ့သျဖင့္ ကိုယ္မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ပါတယ္။
      (၃)   နံပါက္က တရားကို အဓိပတိထားသျဖင့္လဲ့-(မဂ္ဖိုလ္ ရႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)၊ ကိုင္း . . .တရားကို အဓိပတိထားပံုကို ေျပာၾကစို႔။
      ဘုရားအဆူဆူပင္ ဒကာ-ဒကာမတို႔ သြာကၡာေတာ ဘဂဝတာဓေမၼာ မေဟာၾကဘူးလား . . .(ေဟာၾကပါတယ္ဘုရား)၊ ဘဂဝေတာ=ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္၊ ဓေမၼာ=တရားကို၊ သြာကၡာေတာ=အေကာင္းခ်ည့္ေဟာတာပဲ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ခ်ည့္ ေဟာတာပဲ . . .(မွန္ပါဘုရား)။
      အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ကတရားအားထုတ္ေနရင္းမတၱနဲ႔ ဘာစိတ္ေတြ၊ ညာစိတ္ေတြ၊ သားစိတ္၊သမီးစိတ္၊ ေဆြစိတ္၊ မ်ိဳးစိတ္၊ ေရာင္းဝယ္စိတ္ ဝင္လာလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က သြာကၡာေတာ ဘဂဝတာဓေမၼာတဲ့၊ သူ႕တရားအားထုတ္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေကာင္းတဲနိဗၺာန္ကို ေရာက္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ရဲဝံစြာ သူကတာ၀န္ခံပါလ်က္သားနဲ႔ မင္းတရားဖ်က္မလို႔ ကမၼ႒ာန္းေယာင္ေဆာင္ေနတာလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ေမးရမယ္ . . .(မွန္ပါ့ဘုရား)။
      အခု မင္းအားထုတ္ၿပီးသကာလေနတဲ့ဥစၥာ တရားဖ်က္လာသလိုျဖစ္ေနတယ္၊ ကာမဝိတတ္ေတြလာ၊ ဗ်ာပါဒဝိတတ္ေတြလာ၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥေတြလာနဲ႔ မင္းတရားဖ်က္လာေနတာလား၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့တရားဟာ နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့တရား မင္းလုပ္ေနပံုကျဖင့္ တရားဖ်က္ေနပါေပါ့လားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုစြပ္စြဲပါ . . .(မွန္ပါ့)၊ အဲဒီေတာ့ တရားကို အဓိပတိထားသျဖင့္ တရားက နိဗၺာန္ေရာက္ပါတယ္လို႔ ဘုရားေဟာျခင္းေၾကာင့္၊ ကိုင္း . . .လာတဲ့တရားေတြကို အကုန္သာျဖစ္ပ်က္ရႈ . . .(မွန္ပါ့)။
      ပုထုဇဥ္စိတ္ကို ပုထုဇဥ္`ဉာဏ္နဲ႔`ရႈရင္ အရိယာ`ဉာဏ္ဟာ ရင့္သြားရမယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ မရင့္ပါနဲ႔ဆိုလို႔ရပါ့မလား . . .(မရပါဘုရား)၊ မ`ရႈခင္ကတည္းက အရိယာျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထံုးစံေကာရွိလား . . .(မရွိပါဘုရား)၊ အဲ . . .ပုထုဇဥ္သႏၱာန္ရွိတဲ့စိတ္ကို `ရႈတာနဲ႔ ပုထုဇဥ္က အရိယာျဖစ္တာခ်ည္းပဲ . . .(မွန္ပါ့)။
      ဘုရားဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ဘုရားျဖစ္ပါလိမ့္ . . .(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္လို႔ပါဘုရား)၊ရဟႏၱာဘာလို႔ ရဟႏၱာျဖစ္ပါလိမ့္ . . .(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္လို႔ပါဘုရား) သႏၵိ႒ိေကာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္သြားလို႔ ျဖစ္တာခ်ည္းပဲ . . .(မွန္ပါ့)။
      ကိုယ္တိုင္ျမင္ေအာင္ဆိုတာ သႏၵိ႒ိက -က၊လာၾကည့္ပါဆိုတာ ဧဟိပႆိက-က . . .(မွန္ပါ့)၊ ဒီတရားတစ္ခု တစ္ခုတည္းကိုက သႏၵိ႒ိကဂုဏ္လည္းရွိတယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ ခင္ဗ်ာတို႔ `ရုပ္ရွင္တို႔၊ ပြဲတို႔ေၾကာ္ျငာတဲ့အခါက်ေတာ့ ခင္ဗ်ာတို႔ ကိုယ္တိုင္ျမင္ရေအာင္ `ရုံသို႔ေစာေစာ ႁကြပါ၊ မဟုတ္လား . . .(မွန္ပါဘုရား)။
      ကိုယ္တိုင္ျမင္ရေအာင္ဆိုတာ ဘယ္သူပါလိမ့္ . . .(သႏၵိ႒ိေကာပါဘုရား)၊ လာၾကည့္ပါဆိုတာက . . .(ဧဟိပႆိေကာပါဘုရား)။
      ကိုယ္တိုင္ျမင္ရေအာင္လာၾကည့္ဆိုတဲ့ စကားႏွစ္ခုလံုးကို ခင္ဗ်ာတို ႔ေဟာဒီ မဂ္`ဉာဏ္နဲ႔သာ သြားစမ္းပါ။  အကာလိေကာဆိုတာ=ေသေသခ်ာခ်ာ အခါမလင့္ အက်ိဳးေပးတာေတြ မထင္ရွားဘူးလား . . .(ထင္ရွားပါတယ္ဘုရား)။
      ဒါျဖင့္ ဒီအဓိပတိသံုးပါး တစ္ပါးပါးအားထုတ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မရမရွိႏိုင္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးက တာဝန္ခံပါတယ္ . . .(မွန္ပါ့)၊ သေဘာပါၾကပလား . . .(ပါပါၿပီးဘုရား)။
  ကိုင္း . . . ယေန႔ ဒီတြင္ ေတာ္ၾကဦးစို႔။     သာဓု . . .သာဓု . . .သာဓု

                             
ဤေကာင္းမႈကုသုိလ္ကံ
ေစတနာအေပါင္းတုိ႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
တည္ရွိပါေစသတည္း ။

အရွင္ဉာဏဓဇ
မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
အမရပူရၿမိဳ႕ ။

No comments:

Post a Comment