Tuesday, July 16

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အရွင္ေကာ႑ည သစၥာသိၿပီး ေသာတာပန္တည္ပံု တရားေတာ္

        အားလံုးဒကာ ဒကာမေတြ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္ေနာ္၊ "အညာသိေကာ႑ေညာ"ဆိုတဲ့ ပါဠိဟာ
ကုိယ္တုိင္ရင္လဲရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လဲအသင့္ပါလိမ့္မယ္၊ သူမ်ားရြတ္သံၾကားဖူးတာလဲပါလိမ့္ မယ္၊ ေကာ႑ေညာ၊
ေကာ႑ညသည္-အညာသိ၊ သိသြားၿပီ (မွန္ပါ့)၊ ဒကာ ဒကာမေတြ ဘာသိသြားတာတံုးလုိ႔ ေမးဖုိ႔မလုိဘူး
လား (လုိပါတယ္ဘုရား)၊ "ေကာ႑ေညာ၊ ေကာ႑ညသည္၊ အညာသိ၊ သိသြားၿပီ"ဆိုတဲ့ ဥစၥာဟာ၊ လူ႔ျပည္
မွာလဲေက်ာ္ၾကားတယ္၊ နတ္ျပည္မွလည္း ေက်ာ္ၾကားတယ္၊ ျဗဟၼာျပည္လဲ ေက်ာ္ၾကားတယ္၊ အကုန္လံုးပဲ
အားလုံးပဲေက်ာ္ၾကားတယ္ (မွန္ပါ့)၊ သိသြားတယ္ဆုိတာသည္၊ ဘာပါလိမ့္မလဲလုိ႔ ေမးေတာ့မွ ဒကာ ဒကာမ
တို႔ သစၥာသိသြားတယ္ (သစၥာသိသြားပါတယ္ဘုရား)၊ သစၥာသိသြားေတာ့ကို ဘာျဖစ္ပါလိမ့္မလဲလုိ႔ အေမး
ထုတ္ဖုိ႔လုိလာတယ္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားၿပီလုိ႔ေဟာတာ။
        ဒကာ ဒကာမေတြ သူသိသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေသာတာပန္ တည္တယ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာက ဒီေနရာမွ ဒါန
လည္းသူမပါဘူး၊ တရားနာေနတာ သီလကလည္းမေပၚ ေသးပါဘူးတဲ့၊ သီလေဆာက္တည္ဖို႔လုိ႔ မေပၚေသး
ပါဘူး၊ သစၥာသိတာနဲ႔ပဲ၊ ကဲ..သိတဲ့ အထဲမွာ သီလဝင္လာၿပီးသကာလ ေသာတာပန္တည္ သြားတာပဲ (မွန္ပါ့)
ဒုကၡသစၥာက ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂ္သစၥာ၊ ေသတာက သမုဒယသစၥာ၊ ေနာက္ခႏၶာမလာတာက နိေရာဓ
သစၥာဆုိတာ တစ္ၿပိဳင္နက္သိသြားတာ၊ သစၥာမသိဘဲနဲ႔ နိဗၺာန္ဝင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိရဲ႕လား (မရွိပါဘုရား)၊ သိၿပီး
ေတာ့ သိ႐ုံနဲ႔ ၿပီးေရာလားလုိ႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့၊ ပြားသိ..သိမွလုိ႔မွတ္လိုက္ပါဦး (မွန္ပါ့ဘုရား)၊ ပြားသိသိ
လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔အပါယ္ေလးပါးသူမ်ား ပါးစပ္ထဲမွာ ခႏၶာကိုယ္ထုိးအပ္ရမည့္ ေသပြဲေတြ၊ အပါယ္ငရဲမွာ
မခ်ိမဆန္႔ခံမည့္ နာပြဲႀကီးေတြ၊ ေနာက္ကျပဳခဲ့တဲ့ အမိုက္အမဲ အကုသိုလ္ကံေတြ၊ ယခုဘဝ မသိ..မလိမၼာလုိ႔
မုိက္ထားတဲ့ အပါယ္သြားမည့္ကံေတြဟာ၊ အဲဒီ..ပြားၿပီး သိတဲ့တစ္လံုးက အကုန္ပယ္ခ်လုိက္ပါတယ္၊ သိပ္အ
ဖိုးတန္ပါတယ္ (မွန္ပါ့)၊ ဆားတစ္လ်က္နဲ႔ အကုန္ေျပပါလိမ့္မယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဆားလ်က္တာ၊ မပ်င္းပါနဲ႔ဆုိတာ
သတိေပးပါတယ္။
        ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ လုပ္ထုိက္တဲ့အလုပ္ကိုျဖင့္ ဦးျမ-လုပ္မွေကာင္းမယ္၊ ေၾကြးရွိသလား မရွိဘူး
လား၊ ဒကာ ဒကာမေတြမွာ (ရွိပါတယ္ဘုရား)၊ တို႔အေရးကယ္တင္မည့္ ဆရာသမားရွိေသးတယ္ဆိုတာ
ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ပါ၊ တဏွာမေပါင္းနဲ႔ သဒၶါပညာနဲ႔သာ ေပါင္းပါလုိ႔၊ သဒၶါ၊ ပညာနဲ႔သာေပါင္းလုိ႔ ခႏၶာကို
ေယာက်္ား၊ မိန္းမရယ္လုိ႔ မသိဘဲနဲ႔ အနိစၥရယ္လုိ႔ သိပါတယ္၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္တဲ့ အနိစၥရယ္လုိ႔သိပါတယ္၊ တဏွာ
နဲ႔ေပါင္းလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ငါလူပံုအလယ္မွာ လူတလံုးသူတလံုးလုပ္ေနတာပဲဆိုၿပီး၊ တဏွာေတြ မာန
ေတြအကုန္လာပစ္လုိက္၊ ပပၪၥမလာဘူးလား (လာပါတယ္ဘုရား)၊ သဒၶါဆိုတာက ဘုရားေဟာတာယံု
ၾကည္ပါ၊ ရမ္းၿပီးေတာ့လဲ မယံုၾကည္လုိက္ပါနဲ႔၊ ဘုရားကေဟာေတာ့ ေဟာတာပဲ၊ ကုိယ္က ရမ္းယံုၾကည္
လုိ႔ရွိရင္လည္း မျဖစ္ေသးဘူး၊ ဘုရားေဟာတာနဲ႔ ခႏၶာနဲ႔လုိက္ၿပီးေတာ့ယံုပါ၊ သေဘာက်ၾကပလား (မွန္ပါဘု
ရား)၊ ဘုရားေဟာတာနဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာျဖစ္စဥ္နဲ႔ ကိုက္တာကိုယံုလုိရွိရင္၊ သဒၶါလုိ႔မွတ္ပါ၊ သဒၶါေရွ႕ေျပးမွ ပညာ
ေနာက္ကလုိက္ႏိုင္ပါတယ္ဆိုတာကုိလဲ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ပါ (မွန္ပါ့)၊ ကမာၻေလာကႀကီးထဲ သူတစ္
ေယာက္တည္းသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္၊ အညာသိ ေကာ႑ေညာဆိုတာ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္သိတာ သူတစ္ေယာက္
ရွိေသးတယ္ကြ၊ သိသည္နဲ႔ တၿပိဳင္နက္အပါယ္နဲ႔ အုိးစားကြဲၿပီမွတ္ပါ။
         ဒါနနဲ႔ ဆပ္လုိ႔မေျပဘူး (မွန္လွပါ)၊ သီလနဲ႔ ဆပ္လို႔လဲ မရဘူး (မွန္ပါ့)၊ ဒကာ ဒကာမေတြ ဘာနဲ႔ဆပ္
မယ္ (မဂ္နဲ႔ ဆပ္ပါမယ္)၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ အေလ်ာ္ဆံုးက ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္႐ႈတာ၊ အေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္ေနတယ္
(မွန္ပါ)၊ သူမ်ားစိတ္ ႐ႈရမွာလား...ကိုယ္စိတ္႐ႈရမွာလား (ကုိယ္စိတ္႐ႈရမွာပါဘုရား)၊ ကုိယ့္စိတ္ကိုယ္၊ ျပန္သိ
လုိက္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ စိတ္ဆိုတာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတဲ့စိတ္က တစ္မ်ိဳး၊ သိတဲ့စိတ္က
တစ္မ်ိဳးသေဘာက်ပလား (က်ပါတယ္ဘုရား)၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာ (အေသပါ)၊ မဂ္ကအရွင္၊ အေသကုိ
အရွင္နဲ႔ သိေပးတယ္၊ ဒါဝိပႆနာေခၚတယ္၊ အေသကို အရွင္နဲ႔ၾကည့္တာ (ဝိပႆနာေခၚပါတယ္ဘုရား)။  
 ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရဟႏာၱမ်ားက်ေတာ့အေစာႀကီးက အေသေတြကိုသိေနတာ အထူးအဆန္းလား၊ ဆရာ
လက္လႊတ္တဲ့ ေဝဒနာအထူးအဆန္းလားလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့၊ အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး အရင္ေသ
ဖူးေနပါၿပီဆိုၿပီးသကာလ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဒီအေသခႏၶာႀကီးကုိ မေတြ႔ရမည့္ေနရာ ျမင္ေနရေတာ့ ဘုရား
ရဟႏာၱက်ေတာ့ ၿပံဳးမ်ားေနလုိက္ေသးတယ္ (မွန္ပါ့)၊ ဒီတစ္ခါသာ ေသရေတာ့မယ္ကြ၊ ေနာက္အေသ
ဇာတ္သိမ္းၿပီဆိုေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ မၿပံဳးေပဘူးလား။ 
        ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဝိပႆနာဆိုတာပြားတာ၊ ေတာေက်ာင္း ေတာင္ေက်ာင္းသြား႐ႈရတယ္မွတ္ေနတာ၊
ဟုတ္ၾကရဲ႕လား၊ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ ေတာေက်ာင္း ေတာင္ေက်ာင္းသြား႐ႈရတာ (မဟုတ္ပါဘူး)၊ ကိုယ့္အေသ
ကုိယ္သိရင္ၿပီးတာပဲ၊ ေတာသြားမွ အႏၱရာယ္ေတြ၊ မာန္စြယ္ေတြ၊ ရန္စြယ္ေတြ စိုးရိမ္ေနရေသးတယ္၊ အခု
စိုးရိမ္စရာရွိရဲ႕လား (မရွိပါဘုရား)၊ အဲ...ေတာေက်ာင္း ေတာင္ေက်ာင္းဆိုတာ သမထကိုေဟာတာ (မွန္ပါ့)၊
ရိပ္မိၾကပလား၊ ဝိပႆနာက ေလွကားခံုကဆင္းရင္ ေတာင္ေက်ာင္းျဖစ္တယ္ကြ ဆိုေတာ့ အဘိဓမၼာနည္း
နဲ႔ သုတၱန္နည္းဟာ တျခားစီ (မွန္ပါ့)၊ အေကာင္းအဆုိးေရြးတာက ဒီတဏွာကေရြးမွာ (မွန္ပါ့)၊ ဒီျပင္ဟာက
ေရြးႏုိင္ရဲ႕လား (မေရြးႏိုင္ပါဘုရား)၊ ကုိင္း သူမေရြးခင္ က်ဳပ္တို႔က တဏွာမလာခင္ ဒီျမင္စိတ္ကေလးသည္
ကားလုိ႔ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ကိုယ္ခႏၶာ ဝိညာဏကၡႏၶာဆိုတဲ့ စိတ္ကေလး ေသသြားၿပီဆိုၿပီး ဒီကေနသိေပးလိုက္
ေတာ့ တဏွာဆက္ေသးရဲ႕လား (မဆက္ပါဘုရား)၊ မဂ္ရဖုိ႔ အလုပ္ဟာ ဆုေတာင္းအလုပ္လား၊ အသိအ
လုပ္လား (အသိအလုပ္ပါဘုရား)၊ ဒကာ ဒကာမေတြက ဘုရားကို ေက်းဇူးတင္တဲ့ သေဘာနဲ႔သာရွိခိုးရ
မယ္၊ ကိုးကြယ္ရမယ္ (မွန္ပါ့)၊ သိေအာင္လုပ္တာက ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ္လုပ္ရမယ္၊ ဘုရားကိုေတာ့ ေက်း
ဇူးေတာ္ရွင္အျဖစ္နဲ႔ ကိုးကြယ္ရမယ္၊ ဘုရားရွိခိုးရင္ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ တိုတုိမွတ္လုိက္ပါ၊ သုဂတိေရာက္႐ုံပဲ
တဲ့၊ ဘုရားေဟာတာကိုမွတ္ၿပီး အသိႏွင့္ သိေနၾကလုိ႔ရွိရင္ နိဗၺာန္ေရာက္မယ္ (မွန္ပါ့)။
        သခင္ဝတင္ဘယ္ဟာႀကိဳက္သတံုး (နိဗၺာန္ႀကိဳက္ပါတယ္ဘုရား)၊ နိဗၺာန္ႀကိဳက္ဆိုတာ ဒုကၡခပ္သိမ္း
ၿငိမ္းတာနိဗၺာန္ပဲ (မွန္ပါ့)၊ ၾကည္ညိဳတာက လူဒုကၡနဲ႔ နတ္ဒုကၡလဲတာ၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္႐ူပါ၊
စိတ္...စိတ္ခ်င္း႐ႈရမယ္အကြက္ဟာ အေတာ္အေရးႀကီးပါတယ္ဒါကုိယ့္စိတ္လုိ႔ ဆိုသျဖင့္ ကိုယ္သိပါတယ္
ဆိုေတာ့ သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီစိတ္ရွိေသးရဲ႕လား (မရွိပါဘုရား)၊ ႏွစ္စိတ္နဲ႔ အသက္မရွင္ေကာင္းဘဲကိုး (မွန္ပါ့)၊
တစ္စိတ္နဲ႔သာ အသက္ရွင္ရမယ္၊ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္သိပါဆိုျငားေသာ္လည္း စိတ္ကုိ၊ သိရတာ
မဟုတ္၊ အပ်က္ကုိသိရတာ၊ ေပၚၾကပလား (ေပၚပါၿပီဘုရား)၊ ဘုရားကေဟာတာက၊  စိတၱာႏုပႆနာဆို
ေတာ့ စိတ္ကုိအ႐ႈခုိင္းတယ္လို႔ ထင္လိမ့္မယ္ စိတ္ကိုအ႐ႈခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ၏ ပ်က္မႈကို ႐ႈပါေျပာ
တာ စိတ္၏မရွိမႈကို ႐ႈခုိင္းတာ၊ တစ္ခုေသးၿပီးမွ တစ္ခုျဖစ္ရမွာ (မွန္ပါဘုရား)၊ က်ဳပ္ကျဖင့္ စိတ္လာတုိင္း
႐ႈေနတာပဲဆုိရင္၊ ဒါ ဝိပႆနာမဟုတ္ဘူး၊ ဝိပႆနာ အပါးမဝေသးဘူး၊ ဆရာရင္လဲလိုမယ္၊ ကုိယ္ရင္လုိ
မယ္၊ စိတ္ဟာ ႏွစ္ခုၿပိဳင္ေပၚေကာင္းရဲ႕လား (မေပၚေကာင္းပါဘုရား)။  
        အေသကို အရွင္နဲ႔ၾကည့္ရမယ္၊ အရွင္နဲ႔ မၾကည့္လဲမျမင္ဘူး၊ အေသကို မေတြ႔ေသးလုိ႔ရွိရင္လဲ ဟသၤာ
တဦးျမႀကီး အနိစၥမေတြ႔ေသးဘူး (မွန္ပါ့)၊ စိတၱာႏုပႆနာလား၊ အေသကိုအရွင္နဲ႔ ၾကည့္တာလား (အေသ
ကုိ အရွင္နဲ႔ၾကည့္တာပါ)၊ ေဝဒနာႏုပႆနာလား၊ အေသကုိ အရွင္နဲ႔ၾကည့္တာလား (အေသကို အရွင္နဲ႔
ၾကည့္တာပါဘုရား)၊ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတုိ႔၊ ဧဟိ ပႆိေကာေခၚရာကို သႏၵိ႒ိေကာနဲ႔ (လုိက္ရမယ္)၊ လုိက္
လုိ႔ရွိရင္ ဒါဝိပႆနာအစစ္၊ ဝိပႆနာစာအုပ္ႀကီး ရွည္ေနေအာင္ ေရးထားေပမယ့္၊ လုိရင္းကဒါပဲရွိတယ္၊
ဒကာ ဒကာမတုိ႔ ဝိပႆနာစာအုပ္ႀကီးဟာ ရွည္လုိက္တာဘုရား၊ ဆရာေတာ္က ဉာဏ္က်ယ္လိုက္တာ၊
ခင္ဗ်ားတို႔ ဉာဏ္က်ယ္တာ လုိက္ေနရင္ ငါးပါးေမွာက္မယ္၊ ဒါျဖင့္ သခင္ဝတင္ႀကီးေရ၊ ရန္ကုန္သြားၿပီးသကာ
လ၊ ေရႊတိဂံုဘုရားသြားၿပီး အရွင္ဘုရား၊ ဧဟိပႆိေကာ ဘုရားေနာ္ (မွန္ပါ့)၊ ဘုရားကိုသြားၿပီး သတိေပးသ
လိုျဖစ္ေနတယ္၊ အကာလိေကာ လာစရာျမင္ေသးရဲ႕လား...ကိေလသာေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ႏိုင္ပါမလား (မ
ေပ်ာက္ႏိုင္ပါဘုရား)။
         ဒါျဖင့္ ယေန႔ကစၿပီးသကာလ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘုရားမရွိခိုးနဲ႔ေတာ့ မေဟာဘူး (မွန္ပါ့)၊ ရွိခိုးေတာ့ ရွိခိုး
ေကာင္းတယ္ (မွန္ပါ့)၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ဝဋ္ဘဝတုိတုိနဲ႔ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရရပါလုိ၏၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေတာင္းတယ္၊
လုပ္ယူရမွာကို ေတာင္းယူလိုက္ေတာ့မရဘူး၊ ရိပ္မိၾကပလား (ရိပ္မိပါၿပီဘုရား)၊ ဘုရားရွိခိုးတာက သမထ
လိမ္းရင္ဘယ္ေရာက္မယ္ (ျဗဟၼာျပည္ေရာက္မယ္)၊ ေသာက္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ (နိဗၺာန္ေရာက္မယ္)၊ ဘယ္ဟာ
ႀကိဳက္သတံုး (နိဗၺာန္ႀကိဳက္ပါတယ္)၊ ဧဟိပႆိေကာေခၚရာကို သႏၵိေကာနဲ႔လုိက္မွ ဒုကၡသစၥာကိုသိတယ္၊
ဒုကၡသစၥာသိတဲ့ အခ်ိန္မွာ၊ သမုဒယသစၥာ ေသ မေသ (ေသပါတယ္ဘုရား)၊ သမုဒယသစၥာေသလုိ႔ရွိရင္
နိေရာဓ၊ လာမလာ (လာပါတယ္ဘုရား)။

                                            ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                            ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                             ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူူးျပဳျခင္းငွာ
                                         အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                                        တည္ရွိပါေစသတည္း။

                                                                                                            အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                         မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                                       ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                                  အမရပူရၿမိဳ႕ ။          ။

No comments:

Post a Comment