ေန႔တိုင္း တရားနာေနၾကတာ ဘာအက်ဳိးအတြက္လဲ ေမးလွ်င္ ကိုယ့္ခႏၶာ
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို ျဖတ္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ စကားျဖင့္ ဤတရားကို
စတင္ေဟာၾကားပါသည္။ သမုဒယက စ၍ ဒုကၡေပါက္ပြားလာသည္။ သမုဒယႏွင့္ ဒုကၡ
ဒုကၡႏွင့္ သမုဒယ လွည့္ေနသည္။ သမုဒယက မီး ဒုကၡက ထင္း မီးႏွင့္ထင္း
ထင္းႏွင့္မီး လွည့္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထင္းသိမ္းမွသာ မီးျငိမ္းမည္ ျဖစ္သည္။
သုံးဆယ့္တစ္ဘုံးထဲ မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေနသည္။ ထိုအထဲက ထင္းရွာထြက္သလို
ေနၾကတာ အရုပ္ဆိုးလွသည္ဟု မိန္႔သည္။
နိဗၺာန္ဆိုတာက ေလာင္စာသိမ္း၍
မီးျငိမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဝိပႆနာလုပ္မွ ေလာင္စာသိမ္း၍ မီးျငိမ္းသည္။
မလုပ္သူမွာ မျငိမ္းပါ။ တရားနာတာ ကုသုိလ္ရဖို႔မဟုတ္ ကုသုိလ္ ရခ်င္ရင္
ေရအိုးစင္တည္လည္း ရသည္။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ေတာ့ မျပတ္ဘူး။ သံသရာကို ကုသုိလ္က
ျဖတ္၍မျပတ္။ ဉာဏ္ႏွင့္ျဖတ္မွ ျပတ္သည္။ ႏွစ္အကြက္ႏွင့္ သုံးအကြက္ ၾကားကို
ဉာဏ္ဝင္မွ ျပတ္သည္။ ဝိပႆနာ မရွုဘဲ ရုိးရာအတိုင္းေနလွ်င္ ႏွစ္ထဲက
သုံးေပါက္ပြားမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကုသုိလ္ရခ်င္လို႔ တရားနာတာ မျဖစ္ေစႏွင့္
ဒုကၡသိမ္းေသာ နည္းကို ရခ်င္၍ တရားနာတာ ျဖစ္ပါေစဟုလည္း ဆုံးမသည္။ သို႔မွသာ
သစၥာဉာဏ္ႏွင့္ ေျပာျခင္း သစၥာဉာဏ္ႏွင့္ နာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာသည္။ ဒါမွ
ဝဋ္က်ြတ္ေသာ အလုပ္ျဖစ္မည္။ သာသနာတြင္း အလုပ္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္
သဂၢတိုင္း သံသုမာရဂီရိေတာင္မွာ ဘုရားသီတင္းသုံးစဥ္ အခါက ဘဝေပါင္းငါးရာ
မိဘေတာ္ဖူူးေသာ ပုဏၰားၾကီးလင္မယား အဘိုးအိုေမာင္ႏွံႏွင့္ ေတြ႔ဆုံးျခင္း
ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ခင္မွု သံေယာဇဥ္ေတြေၾကာင့္ အဘိုးၾကီး အဘြားၾကီးက
ဗုဒၶကိုျမင္ေတာ့ သားလိုျမင္ သားလိုခင္ေနသည္။ နကုလပိတာ အဘိုးၾကီးက
ျမတ္စြာဘုရားအား မိမိတို႔ အသက္ရြယ္ၾကီးျပီ။ တိုတိုႏွင့္ လိုရင္းေရာက္ေသာ
တရားတစ္ပုဒ္ ေဟာပါဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရားက "ကိုယ္သာနာ၍
စိတ္မနာပါေစႏွင့္"ဆိုေသာ တရားကို ေဟာသည္။
ခႏၶာဝန္ထမ္းသမားသည္
ဘယ္အခါမွ က်န္းမာသည္ မရွိပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ အႏၲရာယ္ မကင္းပါဟု ဘုရားက
မိန္႔သည္။ နကုလပိတာတို႔က ထိုအက်င့္ကို ဘယ္လို က်င့္ရမွန္းမသိ၍
အရွင္သာရိပုတၱရာ အရွင္ျမတ္ထံမွာ ေမးရသည္။ ဤတြင္ ခႏၶာအသိႏွင့္ ဉာဏ္အသိ
ကိုက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ အေရးၾကီးပုံကို ေဟာသည္။ ထို႔ေနာက္ ကိုယ္သာနာ၍
စိတ္မနာေစႏွင့္ အက်င့္၏ သေဘာကို အရွင္သာရိပုတၱရာက ရွင္းျပသည္။ ကိုယ္ဆိုတာ
ဝိပႆနာ ရွုစရာ ႏွစ္နံပါတ္ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ပုံ။ စိတ္ဆိုတာက ဝိပႆနာ မဂ္စိတ္ကို
ဆိုလိုေၾကာင္း ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ကိုယ္လည္းနာ၍ စိတ္နာေနၾကေၾကာင္း။ ဘုရားက
ကိုယ္သာနာ၍ စိတ္မနာေအာင္ က်င့္ရန္ ေဟာထားေၾကာင္း။ ခႏၶာမွာ ေဝဒနာကၡႏၶာက
ဒုကၡေဝဒနာ ေဖာ္ျပလွ်င္ စိတ္မွာ ေဒါမနႆ(မခံခ်င္စိတ္)ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ
ကိုယ္နာ၍ စိတ္နာျခင္း ျဖစ္သည္။ ခႏၶာ ႏွစ္အကြက္မွာ အနာေပၚေသာအခါ သုံးအကြက္
အေလာဘ အနာေတြ မေပၚေအာင္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြ မျဖစ္ေအာင္ ျဖတ္တတ္ရမည္။
ထိုသုိ႔ ျဖတ္တတ္မွသာ ကိုယ္နာ၍ စိတ္မနာျခင္း ျဖစ္သည္။
ခႏၶာထဲက
တစ္ခုခု ေဖာက္ျပန္ျပျပီဆိုမွ ခႏၶာကို ငါစြဲထားေသာ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ငါ
ဘာမ်ားျဖစ္သြားသလဲ ဆိုျပီး စိုးရိမ္စိတ္ ပူပန္စိတ္ မခံခ်င္စိတ္ ေဒါသစိတ္ေတြ
ျဖစ္လာသည္။ ကိုယ္နာ၍ စိတ္နာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ကို ငါဟု စြဲယူထားေသာ
ဒိ႒ိေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ခႏၶာကို ငါ ငါ့ဥစၥာ(အတၱႏွင့္ အတၱနိယ) လုပ္ထားလွ်င္
ကိုယ္နာသည္ႏွင့္ စိတ္နာတတ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ကို ဒိ႒ိ တဏွာႏွင့္
ခင္တြယ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဝိပႆနာ မလုပ္သေရြ႕ ကိုယ္နာစိတ္နာခ်ည္း
မွတ္ပါဟု မိန္႔သည္။ ကိုယ္က ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို စိတ္က သိသိေနလွ်င္ (ဒုကၡသစၥာဟု
သိေနလွ်င္) ကိုယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေတာ့ပါ။ မဂ္စိတ္သည္ နာတတ္ေသာ
စိတ္မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္နာတာက ဒုကၡသစၥာ စိတ္မနာတာက မဂၢသစၥာ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္နာ၍
စိတ္နာတာ သံသရာခရီးသည္အလုပ္ ကိုယ္နာ၍ စိတ္မနာတာမွ သံသရာခရီးဆုံး
အလုပ္ဟုလည္း ရွင္းျပထားသည္။
~ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ~
No comments:
Post a Comment