Monday, March 4

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အမဲ႐ုိးကိုက္တဲ့ေခြလို

သား၊ လင္၊ ခင္ပြန္းနဲ႔ပစၥည္းေတြ ခင္တြယ္ေနတဲ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ၊ ေခြးအမဲ႐ိုကိုက္တာနဲ႔တူတယ္၊ အမဲ႐ိုးရ
ထားေတာ့ ေခြးကကံေကာင္းတယ္လို႔ထင္တယ္၊ အမဲ႐ိုးက ႐ိုးတြင္ခ်ဥ္ဆီအန႔ံကေလးနဲ႔မို႔ အရသာရွိသလို
လိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးပိတ္က်ေတာ့ ဝါးရင္းေမာလာတာနဲ႔ပစ္ခ်လိုက္ရတယ္၊ ဝၿပီးျပန္ရတာလား၊ အညႇီန႔ံကေလး
ရ႐ုံနဲ႔ ျပန္ရတာလားဆိုေတာ့ အညႇီန႔ံကေလး ရ႐ုံနဲ႔ ျပန္ရတာ၊ နက္ျဖန္က်ေတာ့လဲ ဒီအတိုင္းပဲ၊ လာၿပီးဝါး
ရျပန္တယ္၊ ဝါးရေတာ့လဲ ဝၿပီးျပန္ရတာမဟုတ္ဘူး၊ အညႇီနံ႔ကေလး ရ႐ုံျပန္ရတာပဲ၊ ဝါးရတာနဲ႔ အညႇီနံ႔က
ေလး ရ႐ုံနဲ႔ေျပာပေလာက္ေအာင္ခ်မ္းသာမႈမရၾကပါဘူး၊ ထိုအတူပဲ သား လင္ ခင္ပြန္း ပစၥည္းေတြခင္တြယ္
ၾကရတာတစ္ေန႔လဲ ဒီအလုပ္နဲ႔ဒီသားသမီးနဲ႔သြားၿပီးဝါရျပန္တာပဲ၊ မနက္ျဖန္ သန္ဘက္ခါက်ေတာ့လဲ သြား
ၿပီးဝါရျပန္တာပဲ၊ မိုးခ်ဳပ္ေနဝင္က်ေတာ့လဲ ဝသလားဆိုေတာ့မဝဘဲနဲ႔ ျပန္ခဲ့ရတာပဲ၊ ေနာက္လဲ ဒီသား လင္
ခင္ပြန္းမ်ားအတြက္သြားရျပန္တာပဲ၊ တစ္ေန႔လံုး ဝါးေနေတာ့တာပဲ၊ ညေနေရာက္လို႔ စာရင္းတြက္ေတာ့
၂၀-က်ပ္၊ ၂၅-က်ပ္၊ ၃၀-က်ပ္ အျမတ္ကေလးက်န္မယ္၊ ဒီအညႇီနံ႔ေလးခံၿပီးျပန္ခဲ့ရတာပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာ
ၾကာ ဝါးရမွာလဲလို႔ေမးရင္ သြားေတြသာ က်ိဳးစရာအေၾကာင္းရွိတယ္၊ ဝမွေတာ့မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ျဖစ္စဥ္က ေခြးအမဲ႐ုိးကိုက္သလိုပဲ၊ ကိုက္လို႔
ေမာတာနဲ႔ အညႇီနံ႔ကေလး ခံရတာနဲ႔မမွ်ပါဘူး၊ အနံ႔ကေလးကမျဖစ္ေလာက္ပါဘူး၊ ဒါကို တစ္ေန႔လံုးဝါးေနရ
တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ေတြဟာသာယာစရာက နည္းနည္းေလးသာရွိတယ္၊
ဒုကၡေတြက သိပ္မ်ားတယ္လို႔ ေဟာထားခဲ့တယ္၊ ေန႔တိုင္းဝါးေနရတဲ့အမဲ႐ုိးကို စိတ္မပ်က္သေရြ႕ ခင္ဗ်ားတို႔
သြားၿပီး ဝါးေနမွာပဲ၊ ေသသည္အထိ ဝါးေနမွာပဲ၊ ေသေတာ့လဲ ဝရဲ႕လားဆိုေတာ့၊ မဝဘဲနဲ႔ေသရတာ၊ ေသပဲြ
ဝင္ေတာ့လဲ မၿပီးေသးဘူး၊ ေရာက္ရာဘဝမွာလဲ ကိုက္ဦး ဝါးဦးမွာပဲ၊ ဝၿပီးေသတဲ့သေဘာကိုမပါဘူး၊ တန္း
လန္းနဲ႔ပဲ ပစ္ထားခဲ့ရတာပဲ၊ အမဲ႐ုိးဟာသာယာစရာ အညႇီနံ႔ေလာက္ပဲရွိသလုိ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ မွာလဲ သားသမီး
ပစၥည္းေတြကို ခ်စ္ခင္တာ သာယာတာကနည္းနည္းကေလး၊ သူတို႔အတြက္ ဒုကၡခံရတာေတြကအမ်ားႀကီ္း
ပဲလို႔ ဘုရားကေဟာခဲ့တယ္။
ဒါဘာေဟာေနတာလဲဆိုေတာ့"တဏွာ"သတ္ဖို႔ေဟာေနတာ၊ ဒီတဏွာက ဘယ္ေတာ့မွ ဝ မွာမဟုတ္ဘူး၊
ဒုကၡေပးလိုက္တာကေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ပဲ၊ ဆိုင္ခင္တဲ့သူကို ဒီဆုိင္က ဒုကၡေပးေနတယ္၊ သားခင္တဲ့သူကို
ဒီသားကဒုကၡေပးေနတယ္၊ မယားခင္တဲ့သူကို ဒီမယားကဒုကၡေပးေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာအမဲ
႐ုိးရတဲ့ေခြးလို"ခင္လို႔မဝ၊ ဝါးလို႔မဝ"ပဲနဲ႔ေသရတာပဲ၊ ဝ ၿပီးေသတယ္လို႔မရွိဘူး၊ စားခ်င္ရက္တန္းလန္းနဲ႔ပဲ
ေသသြားရတယ္၊ အိုလို႔သာ ေသသြားရတယ္၊ ဝ ေတာ့မဝဘူး၊ တဏွာက ဘယ္ေတာ့မွ ဝ ႐ုိးထံုးစံမရွိဘူး
ဒီ သားခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ သမီးခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ မယာခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ စီးပြားေရလုပ္ရတာေတာ္
ၿပီလို႔မ်ား ခင္ဗ်ားတို႔လာၾကရဲ႕လား၊ မလာဘူး၊ ဪ..ေန႔တိုင္းလုပ္ေနရတာလဲ မဝဘူး၊ ေသခါနီးက်ျပန္
ေတာ့လဲ တဏွာနဲ႔ခင္လ်က္ ဥပါဒါန္နဲ႔ စြဲလမ္းလ်က္နဲ႔ပဲ ေသသြားရေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားမလဲ၊ အပါယ္
၄-ပါးပဲေရာက္မယ္၊ ဒါဘယ္သူ႔ သတၱိလဲ၊ မဝႏိုင္တဲ့တဏွာသတၱိပဲ၊ ဒီတဏွာမေသသေရြ႕ေတာ့ျဖင့္ အပါယ္
၄-ပါးကလြတ္ဖို႔ရာ အေၾကာင္းမျမင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာလုပ္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းတာ၊ ဝိပႆနာ လုပ္
ၾကဆိုတာ၊ ဒါေတြကို စြန္႔လႊတ္လိုက္လို႔ေျပာတာ။
ေနာက္ၿပီး ဘုရားရွင္က"ျမက္မီးရွဴး"ဥပမာနဲ႔ေဟာျပန္ေသးတယ္၊ သားသမီးနဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာတည္းဟူေသာ
ငါးပါးအာ႐ုံကာမဂုဏ္ေတြဟာ ျမက္မီးရွဴးနဲ႔တူတယ္၊ ျမက္ေျခာက္ကေလးေတြကို ႀကိဳးနဲ႔စုစည္းၿပီးအဖ်ားကို
မီး႐ိႈ႕ၿပီး ညအခါလမ္းသြားတာနဲ႔တူတယ္၊ ေလတိုက္တဲ့ဘက္သြားေတာ့ ေလကလဲတိုက္ျပန္၊ မီးကလဲ
ေလာင္ျပန္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ဘက္ကိုေလာင္မွာေသခ်ာတယ္၊ ဒီမီးကိုလႊတ္ပစ္လိုက္ရင္မေလာင္ႏိုင္ဘူး၊
ေလာင္မွာသိလ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္မလႊတ္ပစ္ႏိုင္သလဲ၊ ဒီမီးရွဴးကိုခင္တြယ္ေနလို႔မပစ္ႏိုင္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔အ
ေလာင္ခံၿပီး ေသ႐ုံပဲ ရွိေတာ့မွာပဲ၊ ဒီမီးအလင္းကေလးမရွိရင္မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး တအားဆုပ္ကိုင္ထားတာလို႔၊ ဒီ
သားသမီး ပစၥည္းဥစၥာကိုလဲ မရွိရင္မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး ဆုပ္ထားတယ္၊ ဘုရားရွင္က ဒါေတြဟာမီးေတြကြ၊ ဆုပ္
ထားတဲ့လူကို ေလာင္လိမ့္မယ္လို႔ေဟာတယ္၊ ဒီမီးကိုလႊင့္ပစ္ရင္ေတာ့ မေလာင္ပါဘူး၊ မလႊတ္ပဲေနရင္ေတာ့
ေလာင္မွာပဲ၊ ဒါျဖင့္ ဒီမီးကိုလႊတ္လိုက္ပါလားဆိုေတာ့၊ မလႊတ္ခ်င္ဘူး၊ ဆုပ္ထားပါရေစတဲ့၊ ဘာျပဳလို႔ဆုပ္
ထားရသလဲ ဆိုေတာ့၊ အပူခံခ်င္လို႔ အေလာင္ခံခ်င္လို႔ေပါ့၊ ေလာင္တာေတာင္မွ မလႊတ္ခ်င္ေသးဘူး၊ သားပူ
ကလဲေလာင္း၊ သမီးပူကလဲေလာင္း၊ ပစၥည္းပူကလဲေလာင္း၊ အံမယ္ေလး..မီးေတြဝိုင္းၿပီးေလာင္ေနပါလား၊
ဒီမီးေတြ ေလာင္မွန္းလဲမသိဘူး၊ ေလာင္မွန္းသိရင္ လႊတ္ပစ္လိုက္ေပါ့ လႊတ္ပစ္လိုက္ရင္မေလာင္ေတာ့ဘူး၊
ခင္ဗ်ားတို႔ကလဲ လႊတ္ကိုမလႊတ္ဘူး၊ အေလာင္ခံမိုက္ေနၾကတယ္၊ သူတို႔နဲ႔ ေဝးရင္ေအးတယ္ ဆိုတဲ့သ
ေဘာကိုမလာဘူး၊ သူတို႔နဲ႔ မခြဲႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ဒါဆုပ္ထားတာပဲ၊ ဒါေတြကို ခင္တြယ္လို႔ ဆုပ္ထားတာပါ၊
ဒါေတြ ဆုပ္ထားေတာ့ ေလာင္တာေပါ့၊ သူတို႔အတြက္ေန႔မအိပ္ရ၊ ညမအိပ္ရ၊ စိုးရိမ္ရ၊ ေၾကာင့္ၾကရ၊ အပူ
ေတြဝမ္းထဲေလာင္ေနတာပဲ၊ မီးေတြမို႔ လႊတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့လား ဆိုေတာ့ဘယ္ပစ္ႏိုင္ပါ့မလဲတဲ့၊ မင္းတို႔
မိုက္ခ်က္ကလြန္ေနၿပီ၊ ဘုရားက သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဒီမီးေတြေလာင္မယ္၊ လႊတ္ပစ္လုိက္လို႔ေျပာ
ေပမယ့္၊ ခင္ဗ်ားတို႔က နားမေထာင္ဘူး၊ အေသဆုပ္ထားတယ္၊ ဘုရားေျပာတာကို ကန္႔လန္႔လုပ္တယ္၊ ၿပီး
ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကပဲ ဘုရားကို ကန္႔လန္႔လုပ္တယ္လို႔ ထင္ၾကေသးတယ္၊ ဘုရားက အမွန္ေျပာတာ ခင္ဗ်ာ
တို႔ကသာ ကန္႔လန္႔လုပ္တာ။
ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီမီးေတြနဲ႔ေလာင္ၿပီးေသတဲ့အခါ၊ အပါယ္သြား႐ုံပဲ ရွိေတာ့တယ္၊ တခ်ိဳ႕မ်ားေသခါနီးမွာ ဝိညာဥ္မ
ခ်ဳပ္ႏိုင္ပဲ အေမာဆိုက္ေနတာေတာင္မွ၊ သားသမီးေတြ၊ ပစၥည္းေတြ မခင္နဲ႔၊ မစြဲလမ္းနဲ႔၊ လႊတ္ပစ္လိုက္ပါ လို႔
အနားကေျပာတာေတာင္မွ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး လႊတ္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ မီးကိုင္မိေန
တာလဲမသိဘူး၊ လႊန္ပစ္ရင္ အေလာင္လြတ္မယ္ဆိုတာလဲ မသိဘူးဆိုေတာ့ မသိ ၃-မ်ိဳး လႊမ္းမိုးေနတယ္၊
မသိ ၃-မ်ိဳးလႊမ္းေနတဲ့ ပုထုဇဥ္အကန္းေတြျဖစ္ေနတယ္၊ မီးေလာင္ၿပီးေသျခင္းဆိုးနဲ႔ ေသရင္အပါယ္ေရာက္
ေတာ့မွာပဲ၊ ဒီေတာ့အကန္းလက္စ၊ အမိုက္လက္စ သတ္ၾကပါေတာံ၊ ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ၿပီး၊ မိုက္..ကန္းမႈ
လက္စသတ္ၾကပါေတာ့၊ ဒီသားသမီး ပစၥည္းေတြဟာ ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အနတၱသေဘာေတြလို႔ ဝိပႆနာ
ဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈေပးပါ၊ ဒီလို႐ႈေပးလို႔ အမွန္တကယ္သိလာရင္ အဲဒါေတြကို မခင္ေတာ့ဘူး၊ ဆုပ္မထားေတာ့ဘူး၊
ဆုပ္မထားရင္ မပူေလာင္ေတာ့ဘူး၊ မခင္တြယ္တာက"တဏွာ"ခ်ဳပ္တာ၊ ဆုပ္မထားတာက"ဥပါဒါန္"ခ်ဳပ္တာ
တဏွာ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ရင္ အပါယ္ေလးပါတံခါးပိတ္သြားတာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ဝိပႆနာအလုပ္မွတစ္ပါး ခင္ဗ်ား
တို႔မွာ ကယ္မဲ့သူ မရွိဘူးလို႔မွတ္၊ ဝိပႆနာလုပ္လို႔ မဂ္ဉာဏ္ ရသြားရင္ တဏွာ သမုဒယခ်ဳပ္တယ္၊ သမုဒယ ခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡ ခ်ဳပ္သြားတာပဲ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီးမွတ္ပါ။           ။

                                              ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                  မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                              ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                       အမရပူရၿမိဳ႕ ။                ။

No comments:

Post a Comment