Sunday, March 10

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဂၢသစၥာ၏ ဒႆန႒အနက္(၃)

မဂၢသစၥာဟာ"ဒႆနေ႒ာ"သေဘာရွိတယ္၊ "ဒႆနေ႒ာ"ဆုိတာ နိဗၺာန္ျမင္တဲ့ တရားလုိ႔မွတ္ပါ၊ နိဗၺာန္ကို
ဘယ္အခ်ိန္ျမင္မွာလဲ၊ ဒုကၡဆံုးတဲ့အခါ ျမင္လိမ့္မယ္၊ ဒုကၡဘယ္အခ်ိန္ဆံုးမွာတံုး၊ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာဆံုးတဲ့
အခ်ိန္မွာ ဆံုးမွာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ အဝိဇၨာ တဏွာဆံုး (ခ်ဳပ္) တဲ့အခါ..ဒုကၡဆံုးမယ္၊ ဒုကၡဆံုးရင္ နိဗၺာန္ျမင္မယ္၊
ဒီ ၃-ခ်က္ကုိ မွတ္ထားပါ၊ ဒီေတာ့ "ဒႆနေ႒ာ"မေဟာခင္ ဒုကၡဆံုးဖုိ႔ ျပအံုးမယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာမွာ ဒုကၡေတြ
ရွိတယ္၊ အုိစရာ ဒုကၡ၊ နာစရာ ဒုကၡ၊ ေသစရာ ဒုကၡေတြ ရွိတယ္၊ မြဲစရာ..ကြဲစရာ ဒုကၡေတြလဲရွိတယ္၊ မြဲ..ကြဲဆုိ
တာ ေသတဲ့အခါ ကိုယ့္ေနာက္မလုိက္လာလုိ႔ မြဲ..ကြဲ ျဖစ္ရတယ္၊ ဒီဒုကၡေတြနဲ႔ စိတ္မခ် လက္မခ် ေသာက
ေတြ ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ဥပါယာသေတြလဲရွိတယ္၊ ဒါေတြဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာမွာ အို..နာ..ေသ..အမြဲ
အကြဲေတြလဲရွိတယ္၊ "ေသာက"ဆိုတဲ့ စုိးရိမ္မႈ၊ "ပရိေဒဝ"ဆိုတဲ့ ငိုေၾကြးမႈလဲရွိတာပဲ၊ အေၾကာင္းရွိရင္မ်က္
ရည္ထြက္လာတာပဲ၊ "ဒုကၡ"ဆုိတဲ့ ကုိယ္၏ဆင္းရဲ႕ျခင္း၊ "ေဒါမနႆ"ဆိုတဲ့ စိတ္၏ဆင္းရဲ႕ျခင္း၊ "ဥပါယာသ"
ဆိုတဲ့ ျပင္းစြာပူပန္မႈ၊ "ေဒါသ"ဆိုတဲ့ အလုိမက်မႈေတြရွိတယ္၊ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ ဒုကၡေတြပါလား၊ ဒုကၡ
သစၥာပါလားလုိ႔ မွတ္ထား၊ ဒါေၾကာင့္ သတိပ႒ာန္ပါဠိေတာ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္မွာ"ဧဝေမတႆ ေက
ဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ"လုိ႔ ေဟာထားတာ၊ (ဧဝံ..ဤသို႔လွ်င္၊ ေကဝလႆ..ခ်မ္းသာ မ
ဖက္ေသာ၊ ဒုကၡကၡႏၶႆ..ဒုကၡအစုႀကီး၏၊ သမုဒေယာ..ျဖစ္ေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ..ျဖစ္၏၊) ဒီေတာ့ ခႏၶာ
ကိုယ္ႀကီးဟာ အဲဒါေတြစုေနလုိ႔ခြဲမရတဲ့ ဒုကၡအစုႀကီးလုိ႔မွတ္ထားပါ၊ အဲဒီ ဒုကၡအစုႀကီးဟာ ဘယ္ကျဖစ္လာ
တယ္ ဆုိတာလဲသိရမယ္၊ ဒုကၡဟာ မိမိျပဳတာလား၊ မဟုတ္ဘူး၊ သူတစ္ပါး ျပဳတာလား မဟုတ္ဘူး၊
အေၾကာင္းမရွိဘဲ အလိုလုိျဖစ္လာတာလား၊ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ဒုကၡဟာ ဘယ္က ျဖစ္လာတာလဲ၊ ပဋိစၥသမု
ပၸါဒ္ ပါဠိေတာ္ကုိ ရြတ္ၾကည့္၊ အေျဖေတြ႔မယ္၊ "အဝိဇၨာပစၥယာသခၤ ါရာ"စသည္ရြတ္လုိက္ေတာ့ အဆံုးမွာ
"ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ"(ဒုကၡအစုႀကီး၏ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း) လုိ႔ေတြ႔မယ္၊ ဒီပါဠိေတာ္အရ အဲဒီ
ဒုကၡအစုႀကီးဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ သႏာၱန္မွာရွိတဲ့ အဝိဇၨာ..သခၤ ါရ ေတြက စတင္ျဖစ္လာတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါက
 လုပ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ဓမၼမလုပ္တာ၊ အဝိဇၨာသခၤ ါရဆိုတဲ့ ဓမၼကလုပ္တာလုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားပါ၊ ဒီ
ေတာ့ ဒီဒုကၡေတြကုိ စလုပ္တဲ့ ဓမၼဟာ အဝိဇၨာ (သစၥာမသိမႈ) ပဲ၊ ဒုကၡဟူသေရြ႕ဟာ အဝိဇၨာအရင္းခံပဲ၊ ခင္ဗ်ား
တုိ႔ရဲ႕ သစၥာမသိမႈ..အဝိဇၨာေၾကာင့္ ..အို..နာ..ေသ..မြဲ..ကြဲ ေသာက ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ဆုိတဲ့ ဒုကၡေတြ
ေတြရတာ၊ အဲဒီေတာ့ ဒုကၡေတာ့ ဒုကၡဟာ အဝိဇၨာဆိုတဲ့ဓမၼက စတင္ေပၚလာတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ မိမိျပဳ
တာလဲ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ မွတ္ရမယ္။
ခင္ဗ်ားတို႔မွာ သစၥာမသိမႈ၊ ဒုကၡမသိမႈ၊ အဝိဇၨာ ဖံုးလႊမ္းထားလုိ႔ ဒုကၡလို႔မသိတာနဲ႔ ဒုကၡကုိ တဏွာနဲ႔ဆုေတာင္း
လာခဲ့ၾကတယ္၊ အဝိဇၨာက အဖံုးသမား၊ တဏွာက အေတာင္းသမား ျဖစ္တယ္၊ အဝိဇၺာက လူ႔ျပည္ဟာ
ေကာင္းတယ္ဆုိၿပီး အိုေဘး နာေဘး ေသေဘးေတြဖံုးၿပီး အပ်ိဳအရြယ္ပုိင္းကုိထုတ္ျပလုိက္တယ္၊ တစ္ပိုင္းကုိ
ျပၿပီး တစ္ပိုင္းကုိဖံုးထားတယ္၊ အဝိဇၨာက ေတာင္ေဝွးေထာက္ မ်က္မွန္တပ္ၿပီး၊ သားမုန္း သမီးမုန္း အမ်ား
မုန္းတဲ့ ကိစၥေတြဖံုးၿပီး၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ပ်ိဳပ်ိဳရြယ္ရြယ္နဲ႔ သြားလာေပ်ာ္ရြင္တဲ့ ေကာင္းတဲ့အပုိင္းကုိျပထား
ေတာ့၊ တဏွာကလဲ ဒီပ်ိဳပ်ိဳရြယ္ရြယ္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးကုိႀကိဳက္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ဒုကၡႀကီးကုိ အစဥ္
ေလွ်ာက္ေတြးလုိက္ေတာ့ ဒီ"အဝိဇၨာတဏွာ"က ေပးတာပဲ၊ စတင္လုပ္ေပးတာပဲ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကမွ
လုပ္ေပးတာမဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ မသိမႈအဝိဇၨာ၊ ႏွစ္သက္မႈတဏွာတုိ႔ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္
ေၾကာင္း..သခၤ ါ အလုပ္ေတြလုပ္ေတာ့၊ ဒုကၡေတြရတာေပါ့၊ အရင္းက်က်ေျပာရရင္ ဒုကၡဆုိတာ မသိလုိ႔ရတာ
သိလုိ႔ရွိရင္ မရဘူး၊ ဒါျဖင့္ ဒုကၡသိတာက"ဝိဇၨာ"၊ ဒုကၡမသိတာက"အဝိဇၨာ"၊ ဒုကၡဟာ မသိလို႔ရတာ၊ သိရင္မရ
ဘူး ဆိုေတာ့၊ ဝိဇၨာျဖစ္ရင္မရေတာ့ဘူး၊ အဝိဇၨာရွိေနရင္ေတာ့ ရမွာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ခႏၶာကုိယ္ထဲ ခႏၶ ၅-
ပါးထဲကုိ ဉာဏ္နဲ႔ၾကည္လုိက္လုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာသိသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့၊  ဝိဇၨာ ျဖစ္လာတယ္၊ ဝိဇၨာျဖစ္
တယ္၊ ဝိဇၨာျဖစ္ရင္"ဒႆနေ႒ာ"နိဗၺာန္ကို ျမင္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီေတာ့"ဒုကၡျမင္ရင္ နိဗၺာန္ျမင္တယ္၊ ဒုကၡမျမင္
ေသးရင္ နိဗၺာန္မျမင္ဘူး၊ ဝိဇၨာျဖစ္ရင္ သစၥာ ၄-ပါး ၄-ခ်က္ကိုတၿပိဳင္နက္ျမင္ရတယ္၊ ဒုကၡလဲ သူျမင္တာပဲ၊ ဒါ
ဒုကၡအစစ္ပဲလို႔ ပုိင္းျခားေသာအားျဖင့္ ျမင္တာပဲ၊ ဒါ သမုဒယပဲလုိ႔ ပယ္ဖို႔ရာလဲ ျမင္တာပဲ၊ ဒါ နိေရာဓ..ဒုကၡ
ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ကိုလဲ ျမင္တာပဲ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္း လမ္းမွန္ကိုလဲသိလာတာပဲ၊ ဒီသစၥာ ၄-
ခ်က္ကို တၿပိဳင္နက္ ျမင္ႏုိင္တဲ့ ဒီဝိဇၨာ..ဉာဏ္ဟာ ခႏၶာ ၅-ပါးရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္
ပြားမ်ားမွျဖစ္တာ၊ ႏုိ႔မို႔ရင္ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါ ပြားမ်ားဖုိ႔ဆုိတာကလဲ ဒုကၡသစၥာဆုိတာ ဘာဆိုတာအရင္သိထားမွ
ပြားမ်ားလုိ႔ ရတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးက ဒုကၡအေၾကာင္းကို မၾကာခဏ ထည့္ထည့္ၿပီး ေဟာေနရတာ၊
"ပုထုဇဥ္အကန္း"သစၥာမသိမႈ အဝိဇၨာေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့..အဝိဇၨာဟာ ဒုကၡရဲ႕လက္သည္ပဲ၊
ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဘဝမ်ားစြာ သံသရာက"ဒုကၡသစၥာ"ကို ဘယ္ေတာ့မွမထင္ခဲ့ေတာ့၊ ဘယ္တုန္းကမွ ဝိဇၨာမျဖစ္
ခဲ့ဘူး၊ မျဖစ္ေတာ့ ဒုကၡႀကီးက မထြက္ဘူး၊ ၿပီးေတာ့လဲ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းဟာ"သမုဒယသစၥာ"ပဲလုိ႔လဲ မသိခဲ့
ဘူး၊ မသိေတာ့ သမုဒယ..တဏွာကိုပဲလုိက္စားေနခဲ့တာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ ဒီဒုကၡခ်ဳပ္မွ"နိေရာဓ"ဆုိက္မယ္ဆိုတဲ့
 နိေရာဓကိုလဲ ဘဝမ်ားစြာ သံသရာက မေတြးမိခဲ့ၾကဘူး၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္"မဂၢ
သစၥာ"ကိုလဲ ရွာမေတြ႔ခဲ့ၾကဘူး၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မ်က္လံုးဟာ ဘယ္တုန္းကမွ အလင္းေရာင္ မရခဲ့ၾကဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္အကန္းလုိ႔ ဆုိတာ၊ ဘယ္ေလာက္ကန္းခဲ့သလဲ၊ တစ္သံသရာလံုးကန္းခဲ့တယ္၊ "ဝိဇၨာမ်က္
လံုး"ဘယ္တုန္းကမွ မရခဲ့ဘူး၊ မရခဲ့ေတာ့ သံသရာထဲမွာက်င္းမွန္းမသိ..ခ်ဳိင့္မွန္းမသိ..မီးပံုမွန္းမသိ..က်င္ႀကီး
ပံုမွန္းမသိ..ဦးတည္ရာ ေလွ်ာက္သြားေနတာပဲ၊ တစ္ခါတေလ က်င္ႀကီးပံု..ႏြားေခ်းပံုထဲမွာ ႏြားေခ်းပိုးျဖစ္ခ်င္
လဲ ျဖစ္သြားလုိက္တာပဲ။
ေနာက္တုန္းကကန္းခဲ့ေတာ့ လမ္းမွာတီေကာင္းတစ္ေကာင္ဟာ သူ႔သတ္စားမယ့္ ပုတ္သင္..ၾကက္ေတြဆီ
ကုိ ဦးတည့္ရာသြားေနတာပဲ၊ ရန္သူရွိတဲ့ေနရာမွ အတင္းတိုးဝင္သြားေတာ့ေသပြဲဝင္ရတယ္၊ ရန္သူရွိတဲ့ေန
ရာမွ အတင္းတိုးဝင္သြားေတာ့ ေသပြဲဝင္ရတယ္၊ ဒီကေန႔ ပဋိသေႏၶေနျပန္ေတာ့ ေသပြဲခ်ည္းဝင္တာပဲ၊ ေတာ္
ေလာက္ၿပီထင္တယ္၊ အကန္းပါး မဝၾကေသးဘူးလား၊ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ကန္းခ်င္ေသးသလား၊ ဆင္ကန္းေတာ
တုိး အလုပ္ေတြလုပ္ၾကဦးမွာလား၊ တစ္သံသရာလံုးကန္းခဲ့တာ ဒီ"ဝိဇၨာအလင္း"မရခဲ့ၾကဘူး၊ ဒီအလင္း ျမန္
ျမန္ရေအာင္ ဒုကၡကိိုျမင္ေအာင္ၾကည္၊ အခုေတြ႔ရတဲ့အလင္းကုိလက္မလြတ္ေစနဲ႔၊ ျပန္မုိက္သြားရင္ခက္တယ္
ခင္ဗ်ားတို႔ကေတာ့ မအားတာနဲ႔၊ မလပ္တာနဲ႔၊ ကိစၥမၿပီးေသးတာနဲ႔၊ ဘာေတြညာေတြ..တစ္ယူသန္နဲ႔ ေရွာက္
ေျပာေနတာပဲ၊ ဒီလုိဆင္ေျခေတြလဲေနတာျဖင့္ ဒါ ကန္းဖုိ႔ပဲ၊ ကန္းခ်င္လုိ႔ပဲ၊ ဒီ ေန႔အားမထုတ္ျဖစ္ဘူးဆိုရင္၊
ကန္းရတာ အားမရေသးဘူး၊ ကန္းသက္ရွည္ခ်င္ေသးတဲ့အဓိပၸာယ္ပဲ၊ ကန္းလက္စသတ္ၾကပါေတာ့၊ ကဲ ဒါ
ျဖင့္ ကန္းလက္စသတ္ခ်င္ရင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ
"အကန္းဘဝ"နဲ႔ ေနရတာဟာ မေရမတြက္ႏုိင္ဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ကန္းသလဲဆိုရင္၊ ဒုကၡေရာက္တာျမင္တာ
ကိုပင္ ဝမ္းသာေနၾကတယ္၊ သားေတြ သမီးေတြ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာကိုပင္ ဒုကၡလုိ႔ မ
ျမင္ဘူး၊ မစဥ္စားမိဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို စီးပြားေတြတက္လုိ႔ အေစာင့္အၾကပ္ေတြနဲ႔ သြားလာေနၾကတာ..ကိုယ့္
ကုိယ္မွ စိတ္မခ်လုိ႔၊ အံမယ္ ေျခာက္လံုးျပဴးႀကီးေတြ ခါးခ်ိတ္ၿပီးေနရတာကိုပင္ဝမ္းသာလုိ႔ မဆံုးဘူး၊ ဒါ ဒုကၡနဲ႔
ေနရတာကိုပင္ ဝမ္းသာတာ၊ ကန္းတာကလဲ မေျပာနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ၊ ဒုကၡေတြ႔လ်က္နဲ႔ ဒုကၡမွန္းမသိေအာင္ ကန္း
တယ္၊ ဒါတကယ္ကန္းလို႔ ကန္းတယ္ေျပာတာ၊ ကန္းလက္စသတ္ၾကပါေတာ့၊ ပစၥည္းခ်မ္းသာလဲ မရဏမီး
ပြားရဲ႕ စားဖတ္ ဝါးဖတ္ျဖစ္မွာပဲ၊ မရဏမီးကဘယ္သူ႔ မွ ခ်မ္းသာမေပးဘူး၊ ကန္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆို ေသမင္းက အ
ကုန္စားမွာ ဝါးမွပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ အေသခံရဲ႕တဲ့ ပလူေတြလို ျဖစ္ေနတယ္၊ ပလူမ်ားဟာတြင္းထဲ
က လုထြက္ၿပီး စားမယ့္ ေသာက္မယ့္ သတၱဝါေတြဆီကို သြားၾကတယ္၊ ပလူမ်ားဟာ ကန္းလို႔လုထြက္တာ
ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ေလာကီအလုပ္ေတြကို ပ်ာပ်ာသလဲ အလုပ္ လုပ္ၿပီး၊ ပလူထြက္..ထြက္ေနတာဟာ ေသခ်င္လုိ႔
ပဲ၊ မရဏမီးနဲ႔ ေသမင္းနဲ႔ ျမန္ျမန္ေတြ႔ခ်င္လုိ႔ ပ်ာပ်ာသလဲလုပ္ေနၾကတာ၊ နိဗၺာန္ေရာက္မယ့္ ေသမင္းလြတ္
မယ့္ အလုပ္က်ေတာ့မလုပ္ခ်င္ဘူး၊ ေသမင္းနဲ႔ေတြ႔ရမယ့္ အလုပ္က်ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က လုမ်ားထြက္ေသး
တယ္၊ ေလာကီအလုပ္ကိုသူ႔ ထက္ငါလုရထြက္ေနတာျဖင့္ ပလူထြက္ ထြက္တာသာမွတ္ေပေတာ့။
လုပ္ေတာင္မစားခ်င္ေတာ့ဘူးလုိ႔မ်ား ဆိုၾကမလား၊ အဲ..လုပ္မစားရေတာ့ ဒါနိဗၺာန္ပဲ၊ ဘာမွ မလုပ္ဘဲနဲ႔ခ်မ္း
သာေနတာဟာ နိဗၺာန္ပဲ၊ ဒီလုိျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ ဒါအခု ဘုန္ႀကီးေျပာတဲ့"ဝိပႆနာ..ဝိဇၨာအလုပ္"ကိုလုပ္
ဒုကၡပုိင္းျခားတဲ့ အလုပ္သာ လုပ္ေနရင္၊ ဒါ ခ်မ္းသာအစစ္ ရမွာပဲ၊ အခု ခင္ဗ်ားတို႔ ခႏၶာႀကီးမွာ ေပၚတဲ့ ေဝဒနာ
ေလးေတြေလွ်ာက္ၾကည့္၊ ၾကည့္ေတာ့..ေဝဒနာဟာ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာကိုေတြ႔ရမယ္၊ ခႏၶာကုိယ္တစ္ကိုယ္
လံုးမွာ ဒီေဝဒနာေတြဟာ အႏွံ႔အျပားေပၚေနတာပဲ၊ ဒါေတြကိုၾကည့္လိုက္ရင္၊ ျဖစ္တာ ပ်က္တာေတြကိုေတြ႔
မွာပဲ၊ အဲဒါ ဝိပႆနာဝိဇၨာေလးျဖစ္လာတယ္၊ ဝိပႆနာဝိဇၨာေလးျဖစ္ရင္ပဲအေတာ္သက္သာသြားၿပီ၊ အင္း..
မ်က္လံုးေလးေတာ့ တိမ္သလာ နည္းနည္းရွင္းေယာင္ေလးေတာ့ရွိၿပီ၊ ဒီထက္ရွင္းရင္ နိဗၺာန္ျမင္လိမ့္မယ္။
"ဒႆန႒"ဒါျဖင့္ ဝိဇၨာရဲ႕ ဒႆနေ႒ာကို ရွင္းေတာ့မယ္၊ ဒႆနေ႒ာဆိုတာ..အနမတဂၢ သံသရာမွာ တစ္ခါမွ
မျမင္ဘူးခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္ႀကီးကို ထင္လင္းစြာျမင္စြမ္းႏုိင္ေသာ အနက္သေဘာ၊ နိဗၺာန္ဟာ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္
ႏိုင္တယ္၊ ဝိဇၨာအလင္းသာရရင္ ျမင္တာပဲ၊ ဒါတင္မကေသးဘူး၊ ဋီကာမ်ားက"နိဗၺာနဒႆနံ စတုသစၥဒႆနံ
လုိ႔ ဆုိထားတယ္၊ နိဗၺာန္တင္မကေသးဘူး၊ သစၥာ ၄-ပါးကို တၿပိဳင္နက္ျမင္တယ္တဲ့ ဝိဇၨာျဖစ္လာရင္..နိဗၺာန္
ေရာ သစၥာ ၄-ပါးပါျမင္ႏုိင္တယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေနာက္တုန္းက သစၥာ ၄-ပါးကိုမသိခဲ့ဘူး၊ အိပ္မက္ေတာင္ မ
မက္ဖူးဘူး၊ ခႏၶာႀကီးဟာ ဒုကၡသစၥာပါလား၊ ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းဟာ သမုဒယသစၥာပါလား၊ ခႏၶာ အဆံုးမွာ..ခႏၶာ
ဆံုးရင္ နိဗၺာန္ပါလား၊ နိဗၺာန္ ျမင္ႏုိင္တာ သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္..သမၼာဒိ႒ိမ်က္လံုးပါလားဆုိတာေတြကိုတစ္ခုမွ အိပ္
မက္ေတာင္ မမက္ဖူးဘူး၊ အဲဒီ အျပင္ဟာေတြကိုေတာ့မက္ဖူးၾကတယ္၊ သူမ်ားေျပာသံၾကားနဲ႔ တစ္ခါတေလ
အိပ္မက္ထဲ နတ္ျပည္မ်ားေတာင္ ေရာက္ေနေသးတယ္၊ အဲ..နိဗၺာန္တို႔၊ ဒုကၡသစၥာတို႔က်ေတာ့ အိပ္မက္ထဲ
တစ္ခါမွမမက္ဖူးဘူး၊ တစ္သံသရာလံုးမွာ"သစၥာကြယ္"ေနခဲ့တယ္၊ သမၼာဒိ႒ိမ်က္လံုးလဲကြယ္ခဲ့တယ္၊ ဒါျဖင့္
"အကန္းဘဝ"နဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ခဲ့တယ္ေပါ့၊ ဒီကေရွ႕ အကန္းဇာတ္ သိမ္းပါေတာ့၊ အကန္းဇာတ္သိမ္းရင္
"ဒႆနေ႒ာ"ဆိုတဲ့ ျမင္ပံုကေလးထင္ရွား လာလိမ့္မယ္၊ ဒႆနေ႒ာဆိုတာ ဒုကၡသစၥာျမင္မႈ၊ နိေရာဓသစၥာ
ျမင္မႈကိုဆိုတာ၊ ျဗဟၼာေတြဟာ အလြန္တန္ခိုးႀကီးတယ္၊ လူ႔ျပည္နဲ႔ေအာက္ဆံုး ျဗဟၼာျပည္ဟာ ယူဇာနာ
ေပါင္း ၂၂၆ဝဝဝဝ-ေလာက္ေဝးတယ္၊ ဒီေလာက္ေဝးတာကို ျဗဟၼာမ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္ရင္ လူ႔ျပည့္မွာရွိတာေတြ
ကို ခ်က္ခ်င္းျမင္ႏုိင္တယ္၊ ဒီေလာက္ ထက္ျမက္တဲ့ ျဗဟၼာမ်က္လံုးေတြ အကုန္စုေပါင္းၿပီးေတာ့၊ နိေရာဓ..
နိဗၺာန္ကို ၾကည့္ပါ၊ မျမင္ပါဘူး၊ အဲဒီမ်က္လံုးေတြထက္ သမၼာဒိ႒ိ မ်က္လံုးကပိုၿပီးထက္တယ္၊ ျဗဟၼာေတြ
ဘယ္ေလာက္တန္ခိုးႀကီးႀကီး၊ ဘယ္ေလာက္မ်က္လံုးေကာင္းေကာင္း၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျဗဟၼာျပည္ကေန လူ႔
ျပည္ဆင္းၿပီး ဝက္ျဖစ္ခ်င္လဲ ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေနာက္ ငရဲလဲက်ႏုိင္တယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ ျဗဟၼာ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ၊
ျဗဟၼာလူထြက္ေတြပဲ၊ ျဗဟၼာျပည္ကေန အခု လူ႔ျပည္ေရာက္ေနၾကတာပဲ၊ ေရာက္ေတာ့ အခုျဖင့္ ေလာဘ
ေဇာ..ေဒါသေဇာ..ေမာဟေဇာေတာထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္။
ဒီေတာ့ သာသနာနဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳခိုက္မွာ ဒီျဗဟၼာမ်က္လံုးထက္ပိုထက္ျမက္တဲ့"သမၼာဒိ႒ိမ်က္လံုး"ကိုမလြတ္တမ္း
ရေအာင္ယူၾကပါ၊ ဒါရထားမွ၊ ရမထားရင္..ေနာင္ဘဝ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ မေသခ်ာဘူး၊ လားရာဂတိ မၿမဲဘူး
ပရမ္းပတာက်တဲ့ေဘး (ဝိနိပါတိကေဘး) မွ မလႊတ္ႏုိင္ဘူး၊ ပရမ္းပတာက်ဦးမွာပဲ၊ တိရစာၦလား..ငရဲလား..
ၿပိတၱာလား၊ အက်ိဳးလား..အကန္းလား..အ႐ႈလား..အအလား၊ ဘယ္က်မယ္လုိ႔ေတာ့ မဆုိႏုိင္ဘူး၊ ပရမ္းပတာ
ေဘးက မလြတ္ဘူးဗ်၊ ဒီဘဝမွာ"ဒႆနေ႒ာ"နိဗၺာန္ျမင္ေအာင္ လုပ္ပါ၊ အခုၾကည္သေယာင္ေယာင္ရွိေနတဲ့
မ်က္လံုးဟာ ေတာ္ေတာ္ၾကာ (အရင္လုိ) တိမ္သလာေတြအကုန္ဖံုးသြားမယ္၊ ဖံုးရင္ဦးတည့္ရာသြားၿပီးသူမ်ား
စားဖတ္..ဝါဖတ္ ျဖစ္ရလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္"ဒႆနေ႒ာ"ဟာသာမညအေရးမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ မရရင္ ျဖစ္ကို
မျဖစ္ဘူး၊ "ဒႆနေ႒ာ" ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ (ဓမၼာသဂၤဏီမွာ) "သမၼတၱနိယတာဓမၼာ"လို႔ ဘုရားကေဟာ
တယ္၊ "သမၼတၱနိယတာ"ဆိုတာ စုေတတဲ့အခါဘယ္ေတာ့မွ ပရမ္းပတာမက်ေတာ့ဘူး၊ ဘဝၿမဲသြားၿပီ၊ ကိုယ္
လုိခ်င္တဲ့ဆီရၿပီး ၿမဲတယ္၊ ဒီမွာ ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ နတ္ျပည္မွာ တစ္ပါးဘယ္မွ မသြားေတာ့
ဘူး၊ "ဒႆနေ႒ာ"ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ မျမင္းေသးရင္ ျဖစ္ရာဘဝ လားရာဂတိ မၿမဲေသးဘူး၊ မၿမဲေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔
ဒီဘဝမွာ လူ၊ ေနာက္ဘဝမွာ ခ်ိဳႀကီး ၂-ခုနဲ႔ ကၽြဲႀကီးသြားျဖစ္မယ္၊ အစြယ္ေငါေငါႀကီးနဲ႔ ေခြးလဲျဖစ္မွာပဲ၊ ပရမ္းပ
တာက်မယ့္ေဘးက မလြတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္"ဒႆနေ႒ာ" ျမင္ေအာင္ ဒီဘဝလုပ္ရင္လုပ္၊ မလုပ္ရင္ ကိုယ္က်ိဳး
ႀကီးနည္းၿပီ၊ ဒီဘဝ စီးပြားေရး ၾကြားေရး ဝါးေရး အေရးႀကီးၿပီး လူ႔ေအာက္က်မွာေလးေၾကာင့္ၾကတဲ့အလုပ္နဲ႔
လုပ္ေနရင္ေတာ့၊ ေနာက္ လူ႔ေအာက္မကပါဘူး၊ ဒယ္အုိး (ငရဲအုိး) ေရာက္ေအာင္က်ပ္လိမ့္အံုးမယ္၊ သံသရာ
ေရယဥ္ေၾကာမွာ ေမ်ာကာ..ျမဳပ္ကာနဲ႔..အေမ်ာသမား..အျမဳပ္သမား ျဖစ္ေနမွာပဲ၊ ဒါျဖင့္"ဒႆနေ႒ာ"ျဖစ္ဖို႔ရာ
အင္မတန္းအေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒီေတာ့"ဒႆနေ႒ာ"ျဖစ္ေအာင္ ဒီလိုလုပ္ပါ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေဝဒနာ
၃-ပါးဟာ လွည့္ေပၚေနမွာပဲ၊ ေပၚလာတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ေဝဒနာျဖစ္တုိင္း စိတ္ဟာ တစ္ခါတည္း ပါတာပဲ၊
စိတ္ျဖစ္တုိင္းလဲ ေဝဒနာဟာ အၿမဲပါတာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔သႏာၱန္နဲ႔ (ဟဒယဝတၳဳ) မွာေလာဘစိတ္ (လုိ
ခ်င္တဲ့စိတ္) ေဒါသစိတ္ ( မုန္းတည္းတဲ့စိတ္) ေမာဟစိတ္ (မသိေတြေဝတဲ့စိတ္) စတဲ့ စိတ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္
ေပၚႏိုင္တယ္၊ ဘယ္စိတ္ေပၚေပၚ၊ ေပၚလာတဲ့စိတ္ကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ဒါန သီလျပဳတဲ့အထိ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ
ေပၚမယ္၊ ေပၚရင္လဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ (မ႐ႈရင္ ကုသိုလ္ခင္တြယ္တဲ့ တဏွာလာမယ္) ဒီေတာ့ ေဝဒနာ ၃-ပါးတြင္
ဘယ္ေဝဒနာေပၚေပၚ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ "ေဝဒနာႏုပႆနာ"ျဖစ္တယ္၊ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ..အကုသိုလ္စိတ္ေတြလဲ
ဘယ္စိတ္ပဲေပၚေပၚ၊ ေပၚတဲ့စိတ္ကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ "စိတၱာႏုပႆနာ"ျဖစ္တယ္၊ ဒီေတာ့ ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိ႔ ျဖစ္ပ်က္
ျမင္ရင္"ယထာဘူတဉာဏ္"ျဖစ္ၿပီ၊ ေနာက္ဆက္႐ႈလို႔ ျဖစ္ပ်က္မုန္းလာရင္"နိဗၺိဒါဉာဏ္"ျဖစ္ၿပီ၊ ေနာက္ မုန္း
လ်က္နဲ႔ပဲ ေပ႐ႈလုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးသြားရင္"မဂ္ဉာဏ္"ျဖစ္ၿပီ၊ မဂ္ဉာဏ္ရရင္"ဒႆနေ႒ာ"ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္ကိုျမင္ၿပီ
နိဗၺာန္ျမင္ရင္ အပါယ္လႊတ္၍ သုဂတိဘဝၿမဲသြားၿပီ၊ ျဖစ္ပ်က္ဟာ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြပဲ၊ ခႏၶာေတြပဲ၊ ဒါေတြဟာ
ဒုကၡသစၥာ အစစ္ေတြပဲ၊ ၃၁-ဘုံအတြင္းရွိ ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ ဒုကၡသစၥာခ်ည္းပဲ၊ အုိေဘး..နာေဘး..ေသေဘး
ေတြနဲ႔ေရာေထြးေနတာပဲ၊ "ေသာက ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆ"မီးေတြနဲ႔လဲ ေလာင္ေနတာပဲ၊ ဒီေတာ့ ခႏၶာရ
တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာျဖင့္ေလာင္ေနတာပဲလုိ႔ ျမင္လာမယ္၊ ျမင္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ အင္း...ဒုကၡအစစ္ဆိုတာဟာ ဒီခႏၶာ
ႀကီးကိုးလုိ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ပိုင္းျခားသိျမင္လာလိမ့္မယ္၊ အဲဒီက်ေတာ့ ဒီခႏၶာႀကီးေတာ့ျဖင့္ မရခ်င္ေတာ့ပါဘူးဆို
တဲ့ ဉာဏ္မျမင္ေပၚလာမယ္၊ ဒီဉာဏ္ေပၚလာတဲ့အခါက်ေတာ့၊ ဒီခႏၶာ ၅-ပါးဟာ ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ ဒုကၡခ်ဳပ္သြား
တယ္၊ ဒုကၡခ်ဳပ္သြားေတာ့ ဒီေနရာမွာ သုခသစၥာ..နိဗၺာန္က်န္ရစ္တယ္..ေပၚလာတယ္၊ အဲ..ဒုကၡမရွိတာဟာ
နိဗၺာန္ပဲ၊ ဒုကၡမရွိတာကုိ သိတာက မဂ္ဉာဏ္ပဲ၊ မဂ္ဉာဏ္ျဖစ္ရင္ မဂၢင္ ၅-ပါးက ၈-ပါးျဖစ္လာတယ္၊ ဝိပႆနာ
မဂၢင္အလုပ္ဟာ ဒီမဂ္ဉာဏ္အစစ္ေရာက္မွ ၿပီဆံုးတယ္၊ ကိစၥၿပီးတယ္၊ မဂ္ဉာဏ္ရရင္ နိဗၺာန္ျမင္ၿပီး ဒႆန
ေ႒ာျဖစ္ၿပီ၊ အဲဒီက်မွ စိတ္ေအး လက္ေအး ဘဝင္ေအးၿပီး ေအးေအးေနၾကေပေတာ့့၊ "ဒႆနေ႒ာ"မျဖစ္ေသး
ရင္"အေမ်ာသမား..အျမဳပ္သမားပဲ"ျဖစ္မွာပဲ။                 ။

                                               ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                              ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                              ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                       အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                                တည္ရွိပါေစသတည္း ။                   ။

                                                                                                             အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                          မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                                      ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                                 အမရပူရၿမိဳ႕ ။            ။

No comments:

Post a Comment