Friday, May 6

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး

                                                       ( ည အလုပ္ေပး တရားေတာ္ )
                                                      ( ဗာဟိယ - ဒါရုစိရိယ ဥပမာျပ )
                                    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
အဆင္းတစ္ခုကို ျမင္တယ္ ။ ေခ်ာတယ္ ။ လွတယ္ ။ အရုပ္ဆိုးတယ္ ။ ဒါကို
မ်က္လုံးနဲ ့ျမင္တယ္ ။
ျမင္ျပီးသကာလ - ေၾသာ္ - ျဖဴပါတယ္ ၊ နီပါတယ္ လို ့သိတယ္ ။ ဒါက ျမင္
စရာလို ့ေခၚတယ္ ။
ဒါက ျမင္တ့ဲမ်က္စိ ၊ ဒါက
ျမင္လို ့သိတာ ၊ ( ပုံစံခြက္မ်ား ခ်ျပသည္ ။ )
ဒီဘက္က ျမင္စရာ ၊ ဒီဟာကကိုယ့္မ်က္လုံးေပါ့ေလ ။
ဒီဟာကခနၶာထဲကေန သိတာ ။ ျမင္စရာကို ျမင္တာနဲ ့သိတယ္ ။ ဒါ ဘာအျပစ္မွ မရွိဘူးလို ့ ေအာက္ေမ့ၾကပါ ။ ဘာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ မွ မဆက္နိုင္ဘူး ။
ဒါကျဖဴတယ္ ။ ျဖဴတာကို အျဖဴေလးလို ့သိတယ္ ။ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါဘူး ။
သိျပီး - ျပီးတာပဲ ။
အသံကေလးကို ၾကားတယ္ - သိတယ္ ။ သိရံုနဲ ့ေတာ့ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါ
ဘူး ။
သိ တဲ့ေနာက္ကေန ျပီးမွ သာယာတယ္ ၊ သေဘာက်တယ္ ၊ စိတ္ပ်က္တယ္
ဒါေတြလာေတာ့ အျပစ္ရွိတာပါ ။
ဥပမာ မင္းတို ့ ေမာ္ေတာ္ကား စီးသြားၾကတယ္ ။ ေဘးက သစ္ပင္ေတြကို မျမင္ၾကဘူးလား ။ မက်ည္းပင္ကို ျမင္တယ္ ၊ သိတယ္ ၊ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါဘူး ။
ဒီ မက်ည္းပင္ၾကီးက ကန္ ့လန္ ့ ကန္ ့လန္ ့နဲ ့ဗ်ာ - ဆိုလို ့ရွိရင္ေတာ့ ေဒါသ က
လာျပီ ။ မက်ည္းသီးေလး ေတြ စားခ်င္လိုက္တာ ဆိုရင္ေတာ့ ေလာဘ လာတယ္။
ဒါျဖင့္ - မင္းတို ့ စိတ္ကို လမ္းသြားတ့ဲအခါက်လို ့ရွိရင္ ျမင္ရံု သိရံုတင္
ရပ္ပါ ။ ဘယ္သူနဲ ့ ေတြ ့ေတြ ့ ျမင္ရံု သိရံုတင္ ရပ္လို ့ရွိရင္ျဖင့္ ၊ ဘာအျပစ္မွ
မရွိဘူး ။
ကိေလသာမလာလို ့ပဲ ။ ဒီဟာ နိဗၺာန္ ရေၾကာင္း တစ္မ်ိဳး ပဲ ။
( ဒါျဖင့္ - မင္းတို ့ စိတ္ကို လမ္းသြားတ့ဲအခါက်လို ့ရွိရင္ ျမင္ရံု သိရံုတင္
ရပ္ပါ ။ ဘယ္သူနဲ ့ ေတြ ့ေတြ ့ ျမင္ရံု သိရံုတင္ ရပ္လို ့ရွိရင္ျဖင့္ ၊ ဘာအျပစ္မွ
မရွိဘူး ။ ကိေလသာမလာလို ့ပဲ ။ ဒီဟာ နိဗၺာန္ ရေၾကာင္း တစ္မ်ိဳး ပဲ ။ )
ျမင္တယ္ ၊ သိတယ္ ၊ ၾကားတယ္ ၊ သိတယ္ မဟုတ္လား ။ ကိစၥ မရွိပါဘူး ။
နံတယ္ ၊ သိတယ္ ၊ ဘာမွကိစၥ မရွိပါဘူးတ့ဲ ။ အခ်ိဳ ခ်က္စားလို ့ စိတ္ပ်က္ရင္ ၊
အခ်ဥ္ ခ်က္စားလို ့ စိတ္ပ်က္ရင္သာ အျပစ္ရွိတာပါ ။ ခ်ဳိတာ ခ်ိဳတာမွန္း သိရံုနဲ ့
ေတာ့ အျပစ္မရွိပါဘူး ။
အဝတ္တစ္ထည္ကို စမ္းၾကည့္တယ္ ။ လက္နဲ ့စမ္းၾကည့္တယ္ ။ နူးည့ံ
တယ္ သိတယ္ ၊ ၾကမ္းတယ္ သိတယ္ ၊ အၾကမ္းၾကီးေတာ့ မဝတ္ခ်င္ဘူး ဆိုရင္
ေဒါသ လာမယ္ ။ ၾကမ္းၾကမ္း ပဲ က်ဳပ္က သေဘာက်တယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္ တဏွာ
လာမယ္ ။ ၾကမ္းတယ္လို ့ သိရံုေလးေတာ့ အျပစ္မရွိဘူးလို ့မွတ္ထားၾကစမ္းပါ ။
ၾကမ္းတာ သိရံုေလးေတာ့ အျပစ္မရွိပါ ။
ဒါျဖင့္ - ျမင္တာျမင္ရံုတင္ရပ္ဆိုရင္ ဒီ အသိတင္ ရပ္ၾကပါ ။ ၾကားတာ ၾကား
ရံုတင္ ရပ္ဆိုရင္ေကာ အသိတင္ရပ္ပါ ။ နံတာ နံရံုတင္ရပ္ဆိုရင္ အသိတင္ရပ္ရ
မွာပါ ။ စားတာ စားရံုတင္ရပ္ပါဆိုရင္ အသ္ိတင္ရပ္ရမွာပါ ။ အသိတင္ ရပ္ေပးပါ
တ့ဲ ။ ဝတ္တာကို ဝတ္တယ္လို ့သာ သိေနရင္ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါဘူး ။ ဒီအဝတ္
ၾကီး ျဖင့္ ၾကမ္းေထာ္တာၾကီးမို ့ မဝတ္ခ်င္ပါဘူး ဆိုရင္ အျပစ္ရွိတာပဲ ။ ေဒါသျဖစ္
လာတာကိုး ။
အဲဒီေတာ့ကို - ျမင္သိ ၊ ၾကားသိ ၊ နံသိ ၊ စားသိ ၊ ေတြ ့သိ ၊ ဒီတင္ရပ္ ။
ၾကံတာလဲ ၾကံသိ ။ ေၾသာ္ - ဒါအျဖဴေလး ျဖစ္ရင္ေကာင္းမွာပဲလို ့ ၾကံရင္ ၊ ၾကံရံု
တြင္ ရပ္ရင္ ကိစၥ မရွိပါဘူး ၊ အနီေလးရရင္ ေကာင္းမွာပါပဲလို ့ ၾကံရံုတင္ ရပ္ရင္
ကိစၥမရွိပါဘူး ။ ၾကံသိတင္ရပ္ရင္လဲ ကိစၥ မရွိပါဘူးတ့ဲ ။ အခုေတာ့ မင္းတို ့ဟာက
လြန္လြန္းသြားလို ့ ။
လြန္လြန္သြားတာက ေလာဘနဲ ့လြန္သြားလိုက္ ၊ ေဒါသနဲ ့လြန္သြားလိုက္ ၊
ေမာဟနဲ ့လြန္သြားလိုက္ ၊ ဣႆာနဲ ့လြန္သြားလိုက္ ၊ မာနနဲ ့လြန္သြားလိုက္ ၊
ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ဒါေတြေတာ့ အျပစ္ရွိတယ္လို ့မွတ္ရမယ္ ။ လြန္သြားရင္ အျပစ္
ရွိပါတယ္ ။ ဒါျဖင့္ - ျမင္သိ ကိစၥ မရွိပါဘူး ။ ၾကားသ္ိ ကိစၥမရွိပါဘူး ။ အခုေျပာ
တ့ဲအတိုင္း ၾကံသိ အထိေအာင္ သြားလိုက္ ၊ အျပစ္မရွိပါဘူးတ့ဲ ။
ေကာင္းျပီ ။ ဒါဟာနိဗၺာန္ေရာက္တ့ဲတရားလို ့ ငါက - ေဟာလိုက္တယ္ ။
ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကလဲ ေဟာလိုက္တယ္ ။ ဒါျဖင့္ ဝိပႆနာ မပါပါလား
ဆိုေတာ့ တဏွာ တားတယ္ဆိုကတည္းက ၊ ဒါတဏွာမလာလို ့ရွိရင္ ကိစၥျပီးေန တာပဲ ။ ေဒါသမလာလဲ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။ ေမာဟ မလာလဲ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။
ဣႆမစၧရိယေတြ မလာရင္ေကာ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။ မေကာင္းတ့ဲ တရားေတြ ေနာက္ကလိုက္မွာသာစိုးရတယ္ ။ မေကာင္းတ့ဲတရားကို ပယ္လိုက္တယ္ဆိုတ့ဲ
အဓိပၸါယ္က အသိကေန ပယ္ခ်လိုက္တ့ဲအတြက္ ဘာအျပစ္မွ မရွိပါဘူး ။
                                 
                                                                                                    (ဆက္လက္ေဖၚပါဦးမည္ )။
                           
                                                                အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                 မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                            မိခင္ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                   အမရပူၿမိဳ႕။

No comments:

Post a Comment