ထို႔ေနာက္ သစၥာမသိဘဲ အဝိဇၨာ ဦးစီးေသာ အလွဴမွာ ဆုေတာင္းတဏွာပါ၍ သမုဒယသစၥာျဖစ္ပုံ ဒုကၡသစၥာ အက်ဳိးေပးပုံကို ထပ္ေဟာျပန္သည္။ အေၾကာင္းအနတၱဆိုလွ်င္ အက်ဳိးအနတၱျဖစ္ပုံကို ဆက္ရွင္းသည္။ ဓမၼာ အနတၱာ ျဖစ္ပုံကိုလည္း ေထာက္ျပသည္။ ဤတြင္ အရွင္ဆႏၵ စိတ္ထဲမွာ သႆတဒိ႒ိခံေန၍ နိဗၺာန္ မရျဖစ္ေနပုံကို ျပသည္။ ျပီးမွ အရွင္အာနႏၵာက ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို ျပျပီး ဒိ႒ိျဖဳတ္မွ မဂ္ရပုံကို ေဟာသည္။ ပထမမဂ္မွာ နိဗၺာန္၏ အႏၲရာယ္သည္ ဒိ႒ိျဖစ္၏။
ဤတရားတြင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္ပုံကို အဓိက ထား၍ ေဟာသည္။ ဤတြင္ သမုဒယကို နားလည္လွ်င္ ဥေစၦဒဒိ႒ိမရွိ နိေရာဓကို နားလည္လွ်င္ သႆတဒိ႒ိ မရွိေၾကာင္း ထူးထူးျခားျခား ဆိုသည္။ ျဖစ္တာျမင္ ဥေစၦဒဒိ႒ိ စင္သည္။ ပ်က္တာျမင္ရင္ သႆတဒိ႒ိ စင္သည္ကိုလည္း ေပၚလြင္ေအာင္ ရွင္းထားသည္။
ဤသို႔ျမင္လွ်င္ ဉာဏ္စင္တက္သည္။ ယထာဘူတဉာဏ္မွ နိဗၺိႏၵဉာဏ္သို႔ တက္သည္။ ထိုဉာဏ္မွတစ္ဆင့္ မဂ္ဉာဏ္သို႔ ကူးသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ နားလည္ေအာင္ အလ်င္အားထုတ္ျပီးမွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းသည္။ ကခၤါဝိတရဏဝိသုဒၶိဆိုတာ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို နားလည္ျခင္းပဲဟု မိန္႔ျပီး ဒီဝိသုဒၶိ ျဖစ္ျပီးမွ မဂၢါ မဂၢညာဏ ဒႆနဝိသုဒၶိ လုပ္ရန္လည္း ႏွုိးေဆာ္သည္။ တရားလုပ္ရာမွာ ေရွ႕ေနာက္ အစဥ္လြဲလို႔ မရေၾကာင္း ဆုံးမထားသည္။
~ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ~
No comments:
Post a Comment