Thursday, May 19

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရားေတာ္ (၅)

ဤတရားတြင္ ျမတ္စြာဘုရားက အေစလကႆပအား ေဟာေသာ တရားျဖစ္သည္။ အေစလကႆပသည္ အဝတ္မဝတ္ေသာ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး တကၠဒြန္းျဖစ္သည္။ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္တြင္း ဆြမ္းခံၾကြရင္း ဆုံေတြ႔ၾကသည္။
အေစလကႆပက အၾကံရျပီး ေမးသည္။ ရွင္ၾကီးေဂါတမ ဒုကၡကို မိမိျပဳတာလားဟု ေမးသည္။ မဟုတ္ဘူးဟု ဘုရားက ေျဖသည္။ ဒါဆို ဒုကၡကို သူတစ္ပါးျပဳလို႔ မိမိ ခံရတာလားဟု ေမးျပန္သည္။ ဒါလည္း မဟုတ္ဘူးဟု ဘုရားက ေျဖသည္။ မဟုတ္ရင္ ဒုကၡကိုမိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ျပဳၾကတာလား မဟုတ္ဘူးဟု ဘုရားက ေျဖသည္။ မဟုတ္လွ်င္ ဒုကၡသည္ သူ႔အလိုလို ေပၚတာလား ဒါလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါဆို ရွင္ၾကီးေဂါတမ ဒုကၡဆိုတာ မရွိဘူးလား။ ဒုကၡရွိပါတယ္။ ဘုရားက ေျဖသည္။ ဒုကၡရွိတယ္ဆိုရင္ ရွင္ၾကီးေဂါတမက မသိဘူးလားလို႔ ေမးျပန္သည္။ သိတယ္ဟု ဘုရားက ေျဖသည္။
ဒုကၡကို မိမိ ျပဳခ့ဲလို႔ မိမိ ခံရသည္ဟု ယူလွ်င္ သႆတဒိ႒ိ ျဖစ္သည္။ ပဋိစၥသမုပၸၸာဒ္ နားမလည္၍ ျဖစ္သည္။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို နားလည္လွ်င္ အဝိဇၨာပစၥယာသခၤါရာေၾကာင့္ ခႏၶာဒုကၡသစၥာၾကီး ရျခင္းျဖစ္သည္။ ငါ သူတစ္ပါး မပါ။ အေၾကာင္း သမုဒယေၾကာင့္ အက်ဳိးဒုကၡသစၥာ ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု နားလည္ရမည္။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ နားလည္မွ ဒိ႒ိ ျပဳတ္သည္။ သစၥာဉာဏ္ ေပၚသည္။ အဝိဇၨာသခၤါရ(သမုဒယသစၥာ)ေၾကာင့္ ဝိညာဥ္ နာမ္ရုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေဝဒနာ (ခႏၶာငါးပါး) ဒုကၡသစၥာရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ငါ လုပ္လို႔ ငါ ခံရသည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ စိတ္ထဲမွာ ကိုယ္လုပ္လို႔ ကိုယ္ခံရသည္ဟု ယုံၾကည္ေနၾကပုံ ျပဳသူလည္း ကိုယ္ ခံသူ လည္း ကိုယ္ဟု သႆတဒိ႒ိ အစြဲသန္ေနပုံ ရွင္းျပျပီး အေခၚမွာ ဗုဒၶဘာသာ အယူမွာေတာ့ ဒိ႒ိဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၾကသည္။ ဤတရားတြင္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို နားမလည္လွ်င္ ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘူးဟု အေလးအနက္ ဆိုထားသည္။
ငါလုပ္ငါရ ငါျပဳငါခံ သႆတဒိ႒ိ ဝင္ေနပုံကို ရွင္းေအာင္ျပျပီး ဒိ႒ိျဖဳတ္ခိုင္းသည္။ မျဖဳတ္ဘဲ ဝိပႆနာလုပ္လွ်င္ ေလာကုတၱရာမဂ္ မရႏုိင္ဘူး။ ဝိပႆနာနမဂ္ပဲ ရႏုိင္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ထားသည္။
အေစလကႆပ၏ ဒုတိယအေမးကို ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ျဖင့္ ေဝဖန္ျပသည္။ အေၾကာင္း သမုဒယ(အဝိဇၨာသခၤါရ)ေၾကာင့္ အက်ဳိးခႏၶာငါးပါး (ဝိညာဥ္ နာမ္ရုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေဝဒနာ) ဒုကၡသစၥာ ရျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းထားသည္။ ငါ သူတစ္ပါး မပါပါ။ ဤအေမးမွာ ျပဳသူ တျခား ခံသူက တျခားလားဟု ေမးျခင္းျဖစ္သည္။ ဥေစၦဒဒိ႒ိျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းအက်ဳိး ျပတ္သြားသည့္သေဘာ။ ဤအေမးကို ဘုရားက မဟုတ္ဘူးဟု ေျဖပုံကို နားလည္ႏုိင္ျပီ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးပဲဟု သိလွ်င္ ဥေစၦဒဒိ႒ိ ျပဳတ္သည္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု သိျခင္းအားျဖင့္ ဒုကၡကို ငါသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ျပဳတာလားဆိုေသာ တတိယအေမးကို မဟုတ္ဘူးဟု ေျဖသင့္ပုံ သိသာသည္။
စတုတၴေမးခြန္း 'ဒုကၡသည္ အလိုလို ျဖစ္တာလား'သည္ အေဟတုကဒိ႒ိ အေၾကာင္း သမုဒယေၾကာင့္ အက်ဳိးဒုကၡ ျဖစ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဒိ႒ိျပဳတ္ျပီးလွ်င္ ဝိပႆနာ အလုပ္လုပ္ဖို႔သာ အေရးၾကီးေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဒုကၡမရွိဘူးလား ဒုကၡမသိဘူးလားဆိုေသာ အေမးမ်ား၏ အေရးမပါပုံ ရွင္းျပသည္။ ခႏၶာရွိလွ်င္ ဒုကၡရွိမည္။ ဒုကၡကို သိလွ်င္ သစၥာဉာဏ္ရသည္။ သစၥာဉာဏ္ျဖင့္ ခႏၶာဆုံးေအာင္ သာလိုက္ ခႏၶာအဆုံး(ဒုကၡအဆုံး) နိဗၺာန္ေပၚသည္။

                                                                                                          ~ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ~

No comments:

Post a Comment