Friday, May 6

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး အပိုင္း ( ၂ )

                                                         ( ည အလုပ္ေပး တရားေတာ္ )
                                                      ( ဗာဟိယ - ဒါရုစိရိယ ဥပမာျပ )
                                                            အပိုင္း( ၁ ) အဆုံး * *
                                      @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ေကာင္းျပီ ။ ဒါဟာနိဗၺာန္ေရာက္တ့ဲတရားလို ့ ငါက - ေဟာလိုက္တယ္ ။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကလဲ ေဟာလိုက္တယ္ ။ ဒါျဖင့္ ဝိပႆနာ မပါပါလားဆိုေတာ့ တဏွာ တားတယ္ဆိုကတည္းက ၊ ဒါတဏွာမလာ လို ့ရွိရင္ ကိစၥျပီးေန တာပဲ ။ ေဒါသမလာလဲ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။ ေမာဟ မလာလဲ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။ဣႆမစၧရိယေတြ မလာရင္ေကာ ကိစၥျပီးပါတယ္ ။ မေကာင္းတ့ဲ တရားေတြ ေနာက္ကလိုက္မွာသာစိုးရတယ္ ။ မေကာင္းတ့ဲတရားကို ပယ္လိုက္ တယ္ဆိုတ့ဲအဓိပၸါယ္က အသိကေန ပယ္ခ်လိုက္တ့ဲအတြက္ ဘာအျပစ္မွ မရွိ ပါဘူး ။
                                                အပိုင္း ( ၂ )

ဒါက - ဘယ္လိုအခ်ိန္ ဝိပႆနာ ေပးတာတုံးလို ့ ေမးတ့ဲအခါက်ေတာ့
သြားရင္း ၊ ေနရင္း ၊ ထိုင္ရင္း ၊ ေျပာရင္း ၊ ဆိုရင္း မို ့ေနာ္ ၊ တင္ပ်ဥ္ထိုင္တ့ဲအခါ
ကို ဆိိုတာမဟုတ္ဘူး ။ တင္ပ်ဥ္ထိုင္တ့ဲအခါက်ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ရူရမယ္ ။
( တင္ပ်ဥ္ထိုင္တ့ဲအခါက်ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ရူရမယ္ ။ )
ဒါျဖင့္ - ျမင္ရင္ ျမင္သိတင္ရပ္ ။ ၾကားျပန္ရင္ ၾကားသိတင္ရပ္ရမွာ ၊ ေနာက္
ဆက္ျပီး သကာလ မသြားေစနဲ ့ဆိုတ့ဲအဓိပၸါယ္ေကာ ရွင္းပလား ။ ဒါ ဘယ္သူ ့
ကို ေဟာသလဲ ဆိုလို ့ရွိရင္ " ဒါရုစိရိယ " ကို ေဟာတယ္လို ့မွတ္ရမယ္ ။
" ဗာဟိယ ဒါရုစိရိယ " ကို ေဟာတယ္ ။
အဲဒီေတာ့ - " ဗာဟိယ ဒါရုစိရိယ " ဇာတ္ထုပ္ကို မင္းတို ့ကို ေျပာရဦးမယ္ ။
သူဒီလိုက်င့္သြားလို ့ ရဟနၲာ ျဖစ္သြားပုံကို ယေန ့ေျပာျပမယ္ ။ "ဒါရုစိ" ဆိုတာက
တျခားမဟုတ္ဘူး ။ သူကသေဘၤာၾကီးနဲ ့ ကုန္ကူးသြားတယ္ ။ လူေတြ အေျမာက္ အျမားနဲ ့ေပါ့ ။ သေဘၤာၾကီးက ပင္လယ္ထဲမွာ စက္ပ်က္ျပီး ပ်က္စီးတယ္ ။ တျခား ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ငါးတို ့ လိပ္တို ့ မကန္းတို ့၏ အစာျဖစ္ကုန္တယ္ ။ သူ တစ္ေယာက္ ကေတာ့ သစ္တုံးပိုင္းကေလး တစ္ခု ရတာနဲ ့ အသက္အနၲရာယ္က
လြတ္သြားတယ္ ။ လြတ္သြားတာနဲ ့"သုပၸါရက"သေဘၤာဆိပ္ကမ္းကိုသူယက္ရင္း
ယက္ရင္းနဲ ့ ေရာက္သြားတာေပါ့ကြာ ။ ေျခာက္ရက္ ၊ ခုနွစ္ရက္ေလာက္ ေရထဲမွာ
ေနရတ့ဲအတြက္ သူ ့အဝတ္အစားေတြက လိွဳင္းရိုက္တာနဲ ့ ဘာမွကို မရွိေတာ့
ဘူး ။ တုံးလုံးျဖစ္ေနတယ္ ။ ဒါနဲ ့ ကုန္းေပၚေရာက္သြားတ့ဲအခါမွာ သစ္သားေလး
က်ဴပင္ က်ဴစီးေလးေတြေပါ့ကြာ ၊ နြယ္ကေလးနဲ ့ ရစ္ရစ္ျပီး ၊ ခက္ခက္ျပီးေတာ့မွ
ဒါေလးဝတ္ထားတာေပါ့ကြာ ။ " ဒါရု"က = သစ္သားတ့ဲ ။ " စိရိယ" ဆိုတာက = ခက္ ( ဝတ္ ) ထားတာ ။ က်ဴစီးေလးကို သူခက္ျပီးေတာ့ ဝတ္ထားတာ ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက ဘုရား ၊ ငါက ဘုရား နဲ ့ ဘုရားေတြက မ်ားေနတ့ဲအခါ မွာ " ဒါရုစိ " ကေခ်ြတာေရးနဲ ့ဝတ္ျပီးသြားေတာ့ ဒါကလဲ မရွိလို ့ဝတ္ရတာေပါ့
ကြာ ။ ဟိုသေဘၤာဆိပ္ဘက္က လူေတြက သူ ့ကိုျမင္ေတာ့ ၊ ေၾသာ္ - ဟိုပုဂၢိဳလ္
မွ ရဟနၲာပဲ ။ ဘာမွ မခင္တြယ္ဘူး ။ အဝတ္ေတာင္ မဝတ္ေတာ့ဘူး နဲ ့ ပညာ
မရွိတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီလို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္ ။ အဝတ္မဝတ္တာ သစ္သားေတြ ဝတ္လာတာကို အဝတ္မသာယာဘူးထင္ျပီး သကာလ သူတို ့က သူ ့ကိုရဟနၲာ
လုပ္ျပီး ေနတာေပါ့ ကြာ ။ အဲဒီတင္ ထမင္းေပး ဟင္းေပးနဲ ့ သူ ့မွာလဲ အိုးကင္းပ့ဲ
ပါတာပဲ ။ ဒါနဲ ့ စားေသာက္ေနတာပဲ ။
သူ ့ကို သေဘၤာဆိပ္ကလူေတြက ၾကည္ညိုေလးစားျပီး သကာလေနေတာ့
ဒီျပင္လူေတြက အဝတ္ေပးၾကပါရဲ ့ ၊ ဒါေပမယ့္ သူက မဝတ္ဘူး ။ ဝတ္ရင္ သူ
ထမင္းငတ္ေတာ့မွာကိုး ။ ပရိေယသနင့ဲျပီး ျခံဳထည္ေပးလဲ မျခံဳ ၊ အဝတ္အထည္ ေပးလဲ မဝတ္ ။ ဒီလိုျဖစ္ျပီး သကာလေနေတာ့ ေၾသာ္ - ဒါမွ ရဟနၲာပဲလို ့ တစ္ခါ တည္း သူ ့ကို ရဟနၲာ လို ့ ထင္ေတာ့တာပဲ ။ ဥာဏ္ မပါတ့ဲ လူေတြ ေျပာပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူနဲ ့ဘဝေဟာင္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဟာ သုဒၶါဝါသ
ျဗဟၼာ့ဘုံမွာေရာက္ေနတယ္ ။ အဲဒီ ျဗဟၼာၾကီးက တျခားလဲ မဟုတ္ဘူး ။ တို ့
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား မပြင့္ခင္က ကႆပျမတ္စြာဘုရားဆိုတာကို မင္းတို ့
ၾကားဘူးမွာေပါ့ ။ ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဒီလိုသာသနာငါးေထာင္
က မထားခ့ဲဘူး ။ မထားခ့ဲေတာ့ သာသနာကလဲ ကြယ္ခါနီးေနေတာ့ ျမတ္စြာ
ဘုရားကလဲ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးျပီး ေနေတာ့ သံဃာေတြ ေနပုံထိုင္ပုံေတြ ေနရာမက် တာနဲ ့ ရဟန္းခုနွစ္ပါး က ကဲ သာသနာ ေတာ့ ပ်က္ခါနီးေနျပီ ။ သာသနာအလုပ္ ကျဖင့္ ဒီအထဲမွာ ေနလို ့မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုျပီး ေတာင္ကလပ္ တစ္ခုေပၚ ကို တက္ၾကတယ္ ။ ေလွကားေထာင္ျပီးေတာ့ ။ အသက္စြန္ ့တ့ဲသူျဖင့္လိုက္ခ့ဲၾက ၊
ဒီေလွကားေနာက္ဆုတ္ပစ္လိမ့္မယ္ ။ အသက္မစြန္ ့တ့ဲသူျဖင့္ မလိုက္ခ့ဲၾကနဲ ့
ဆိုျပီး ခုနွစ္ပါး တက္သြားၾကတယ္ ။ အသက္စြန္ ့မယ့္လူခ်ည္း ဟိုေပၚမွာ တရား
အားထုတ္ျပီး ေသခ်င္ေသေပ့ေစတ့ဲ ။ ငတ္လို ့ေပါ့ေလ ။ တကယ့္သတၲိေတြ ။
ရဟန္းခုနွစ္ပါးစလုံးလဲ အေပၚကိုေရာက္ပါေရာ ၊ ေလွကားျဖဳတ္ခ်လိုက္
တယ္ ။ ေတာင္ကလပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ေလွကားျဖဳတ္ခ်လိုက္ရင္ မင္းတို ့ဘယ့္နွယ္ လုပ္ဆင္းမလဲ ။ ဆင္းလဲ ေသမွာပဲ ။ ဒါနဲ ့အေသခံ အားထုတ္မယ္ဆိုျပီး ေတာ့
အားထုတ္ၾကတယ္ ။ အားထုတ္တ့ဲအခါမွာ တစ္ပါးက ငါးရက္ေျမာက္ေန ့မွာပဲ
အားထုတ္ျပီး ရဟနၲာျဖစ္သြားတယ္ ။ ရဟနၲာျဖစ္ေတာ့ ရိုးရိုးရဟနၲာ မဟုတ္ဘူး
တ့ဲ ။ ေကာင္းကင္ပံ် ေျမလ်ွဳိးနိုင္တ့ဲ ရဟနၲာျဖစ္သြားတယ္ ။ ျပန္လို ့လဲ မထူးေတာ့ ပဲကိုး ။ ေသမယ့္အတူတူ မရ ၊အရ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဝီရိယက မျပင္းထန္ ေပဘူးလား ။
ဒီမွာလဲ - ဒီအတိုင္းပဲ ၾကိဳးစားရမွာပဲ ၊ ေသမယ့္ခနၶာကိုယ္ေတြ ရထားေတာ့
မေသခင္ မရ အရ ၾကိဳးစားပစ္လိုက္ ။ မရ - ရေအာင္ ၾကိဳးစားပစ္လိုက္ပါ ။ ဒါနဲ ့
အဲဒီ ရဟနၲာက ေျမာက္က်ြန္းကိုသြားျပီး ဆြမ္းခံတယ္ ။ တံပူေတြ ေရေတြ ယူလာ ခ့ဲတယ္ ။ ခုနက ရဟန္းေတြကို ကဲ - ငါရွင္တို ့ တရားသာၾကိဳးစားၾက ။ ငါတစ္ ေယာက္ တည္း ဆြမ္းခံေက်ြးမယ္ေပါ့ ။ ဒါနဲ ့ ဟိုေျခာက္ပါးက တို ့ေတာင္ေပၚ တက္ကတည္းက အသက္အေသခံမယ္ ဆိုျပီးေတာ့ ဘယ္သူက ရဟနၲာ ျဖစ္ခ့ဲ
လို ့ရွိရင္ ဘယ္သူကေက်ြးၾကစမ္း ဆိုတ့ဲ ကတိကဝတ္ မပါဘူးဆိုျပီး က်န္ ေျခာက္ပါး ကလဲ စားကို မစားဘူးတ့ဲ ။ ေသခ်င္ ေသေပ့ေစ ။ ဇြဲကမည့ံဘူးကြ ။
မင္းတို ့လူစုေတြဆို ေတာင္းစားဦးမွာ ။ ဟိုက အသက္ကိုစြန္ ့တာ ။
ဒါနဲ ့မစားဘူး ။ မစားေတာ့ ဟိုကိုယ္ေတာ္ကလဲ မစားေတာ့ ဘယ္တတ္နိုင္ ပါ့မတုံးကြာ ။ ေနာက္တစ္ပါးက ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ အနာဂါမ္တည္ျပန္
တယ္ ။ သူကလဲ တန္ခိုး အဘိညာဥ္ရတာနဲ ့ ေျမာက္က်ြန္းသြားျပီး ဆြမ္းခံ ေက်ြး
ျပန္တာပဲ ။ က်န္တ့ဲ ငါးပါးကလဲ မစားဘူး ။ ေသခ်င္ေသေပ့ေစ ။ နဂိုကတိကဝတ္
က တစ္ေယာက္ကေက်ြးလို ့ရွိရင္ တစ္ေယာက္ကစားၾကစတမ္း ဆိုတာ နဂို ကတည္း ကကို မပါခ့ဲဘူး ။ မပါတ့ဲအတြက္ သူတို ့ဟာ အသက္စြန္ ့မယ္ဆိုျပီး
အသက္စြန္ ့ၾကိဳးစားတယ္လို ့ မင္းတို ့အားလုံးက မွတ္ထားေပါ့ ။
က်န္တ့ဲငါးပါးဟာ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးကို မရၾကဘဲ ေျခာက္ကပ္ျပီး ေသကုန္ တယ္ ။ အာဟာရျပတ္ျပီး ေသကုန္ၾကတယ္ ။ ေသေတာ့လဲ အကုန္နတ္ျပည္ ေရာက္ ၊ နတ္ျပည္က ဆင္းျပီး တို ့ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး လက္ထက္က်
လာ ေတာ့ တစ္ေယာက္က " ဗာဟိယ " ၊ တစ္ေယာက္က " ပုကၠဳသာတိ " ၊
တစ္ေယာက္က " သဘိယ " ၊ တစ္ေယာက္က " ကုမာရ ကႆပ " ၊ သြားျဖစ္
ၾကတယ္ ။ သူတို ့ငါးေယာက္ သြားျဖစ္ၾကတယ္ ။ အဲဒီ " ဗာဟိယဒါရုစိရိယ " က
သူတစ္ေယာက္ အပါအဝင္ကြ ။ အဲဒီေတာင္ကလပ္ေပၚ တရားက်င့္တ့ဲအထဲမွာ
တစ္ေယာက္အပါအဝင္ပဲ ။
ဒါနဲ ့ - အဲဒီ အနာဂါမ္တည္တ့ဲ ရဟန္းၾကီးက သုဒၶါဝါသ ျဗဟၼာ့ဘုံမွာ သြား
ျဖစ္တယ္ ။ ျဗဟၼာ့ဘုံကေနျပီး နိဗၺာန္ကူးေတာ့မွာေပါ့ကြာ ။ အဲဒီလို ျဖစ္ျပီးေနေတာ့
အဲဒီ အနာဂါမ္ၾကီးက ၾကည့္လိုက္တယ္ ။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလဲ ပြင့္ျပီ ။ ငါ့မိတ္
ေဆြ ေတြ ဘယ္မ်ားေရာက္ေနၾကတုံး ဆိုျပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေၾသာ္ - တစ္ေယာက္က " ပုကၠဳသာတိ " မင္းၾကီးျဖစ္ေနတယ္ ။ တစ္ေယာက္က " ဒါရု
စိရိယ " ျဖစ္ျပီး ရဟနၲာ မဟုတ္ပဲနဲ ့ ရဟနၲာ လုပ္ျပီး ေနျပန္ျပီ လို ့သူက သြားျပီး
ျမင္ျပန္တာကိုးကြ ။
ျမင္တ့ဲအခါက်ေတာ့မွ သူကေကာင္းကင္ကေန အေရာင္အဆင္း အလင္း ေတြနဲ ့ ၊ ေဟ့ - ဒါရုစိရိယ ၊ ဘာလုပ္ေနတာတုံးလို ့ ေမးတာေပါ့ ။ ဒါနဲ ့ - ဒါရု
စိရိယ ကၾကည့္လိုက္တယ္ ၊ ေၾသာ္ - ျဗာဟၼာၾကီးပါလား ။ ျဗဟၼာၾကီးက မင္းဟာ
ရဟနၲာ မဟုတ္ဘဲနဲ ့ ရဟနၲာ လုပ္ေနတာကိုး ။ ေဟာ - ေျမာက္ပိုင္းမွာ သာဝတၴိ
ျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္ေတာ္မွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ထြန္းေနတယ္ ။
မင္းအဲဒီကိုသြား ။ မင္းဟာ ဘာမွ မဟုတ္ေသးဘူး ။ အဲဒီကို သြားပါလို ့ေျပာလိုက္ တယ္ ။ ယူဇနာတစ္ရာ့နွစ္ဆယ္ေတာင္ ေဝးတာကြ ။
ဒါနဲ ့ ဒါရုစိရိယ လဲ တစ္ညဥ့္တည္း အျပင္းသြားျပီး ေရာက္သြားတယ္ ။
ေရာက္သြားတာ ဘယ္အခ်ိန္ေရာက္သြားသတုံးဆိုေတာ့ ခုနွစ္နာရီေလာက္
ေရာက္သြားတယ္ ။ ခုနွစ္နာရီေလာက္ေရာက္ေတာ့ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ၾကီးက သာဝတၴိျမိဳ ့ထဲကို ဆြမ္းခံထြက္ေနတယ္ ။ ဒါရုစိရိယ က ဘုရား ေက်ာင္းေတာ္ ကို ေရာက္သြားေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ေကာ ဘယ္မွာေန
တုံး ေမးတာေပါ့ ။ ဟာ - ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက ဆြမ္းခံထြက္သြားတယ္လို ့
ေက်ာင္းကဟာေတြက ေျပာတ့ဲအခါမွာ ၊ ေတြ ့ခ်င္တယ္ဘုရား လို ့ဆိုေတာ့ ၊
မင္းကဘယ္ကလာသတုံး လို ့ေမးတာေပါ့ ။ ယူဇနာတစ္ရာ့နွစ္ဆယ္ ခရီးရွိတ့ဲ
" သုပၸါရက " သေဘၤာဆိပ္က လာခ့ဲပါတယ္ ။ အီတလီျပည္ကလာတာ ။ အီတလီ ျပည္ကေနျပီး အိနၵိယျပည္ သာဝတၴိကိုလာတာ ။
ဒါနဲ ့ - ဒါေလာက္ တစ္ညဥ့္လုံးၾကီး လာခ့ဲရတာ ၊ ေျခကေလး ဘာေလး ေဆးျပီး ဆီေလး ဘာေလး နဲ ့နွယ္ပါဦး ဆိုေတာ့ ၊ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒီအလုပ္ေတြက
အပိုအလုပ္ေတြပါ ၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးနဲ ့ေတြ ့ဖို ့သာ အေရးၾကီးပါတယ္ ။
ဘယ္ကိုၾကြသြားသတုံး ေမးတ့ဲအခါ မွာ သာဝတၴိျပည္ထဲ ဆြမ္းခံၾကြသြားတယ္ ဆို
တာက္ို သိတာနဲ ့သူလိုက္သြားတယ္ ။ လိုက္သြားေတာ့ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ၾကီး ကိုျမင္တ့ဲေနရာကစျပီး ေတာ့ ကုန္းျပီးသကာလ ေျခဖမိုးကိုသြားျပီး
ဦးတိုက္တာပဲ ။ အရွင္ဘုရား တရားေဟာေတာ္မူပါ ။ ဟ - ဒါရုစိရိယ ဆြမ္းခံရင္း
ဘယ္တရားေဟာရမွာတုံး ဆိုျပီး ဘုရားက ပယ္လိုက္တယ္ ။
ဒါနဲ ့သူက ေနာက္ဆုတ္လိုက္တယ္ ။ ေနာက္ ဟိုနားတစ္ျပေလာက္ သြားမိ
ျပန္ေတာ့ ၊ အရွင္ဘုရား တရားေဟာေတာ္မူပါ ။ မဟုတ္ဘူးကြ ။ ဆြမ္းခံတုန္း
ရွိေသးတယ္ဆိုျပီး ဘုရားက ပယ္တယ္ ။ အရွင္ဘုရား ဆြမ္းဆိုတာ ဘဝမ်ားစြာ
သံသရာက စားခ့ဲရပါျပီ ။ တရားရဖို ့သာ အေရးၾကီးပါတယ္ ။ တရားသာေပးပါ
ဆိုေတာ့ ဘုရားက မေဟာေသးဘူး ။ ဒါရုစိရိယ က ပင္ပန္းတ့ဲ စိတ္ေတြက အင္မတန္ မ်ားျပီးေနေတာ့ စိတ္မျငိမ္ေသးလို ့ ဥာဏ္ရင့္ေအာင္ေစာင့္ေနတာ ။
ေနာက္တစ္ျပေလာက္ သြားမိေတာ့ အရွင္ဘုရား တရားေဟာေတာ္မူပါ ၊ ေျခဖမိုး
ဦးတိုက္ျပီးေတာ့ ။
ကြာ - ဒါျဖင့္ ျမင္ရံုတင္ရပ္ကြာ ။ သေဘာက်ပလား ။ ၾကားရင္ ၾကားရံုတင္
ရပ္ရမွာ ။ နံရင္ နံရံုတင္ ရပ္ရမွာ ။ နံတယ္ သိတယ္ ဆိုရင္ ရပ္ပစ္လိုက္ ။ ေရွ ့ မဆက္နဲ ့ ။ စားတယ္ဆိုလို ့ရွိရင္ေကာ စားရံုတင္ရပ္ရမွာ ။ စားတာကို ခ်ိဳမွန္းသိ ၊
ခ်ဥ္မွန္းသိရင္ ရပ္ပစ္လိုက္ ။ ရပ္ပစ္လိုက္ပါတ့ဲ ။ အဝတ္ ဝတ္တယ္ဆိုရင္ ၊ နူးည့ံ
တယ္ လို ့သိျပီးရပ္လိုက္ ။ ၾကမ္းတယ္လို ့သ္ိျပီး ရပ္ရမွာ ။ ၾကံစည္တာလဲ ၾကံတယ္ လို ့သိျပီးရင္ ရပ္ရမွာ ။ အဲဒီတင္ ရပ္လိုက္ကြ တ့ဲ ဆိုေတာ့ ဥာဏ္ ကလဲ
ဒါရုစိရိယ က တရားက်င့္ျပီးသား ပုဂၢိဳလ္ကိုးကြ ။ နဂိုကလဲ အရွိန္ပါလာတယ္ ။
အရွိန္ပါလာေတာ့ အဲဒီတင္ တရားနာရင္းမတၲ နဲ ့ပဲ ရဟနၲာျဖစ္တယ္ကြ ။ အျမန္
တကာ့ အျမန္ထဲမွာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး လက္ထက္က သူအျမန္ဆုံးပဲ ၊
ရပ္တ့ဲ တရားနဲ ့ေနာ္ ။
( ျမင္ရံုတင္ရပ္ကြာ ။ ၾကားရင္ ၾကားရံုတင္ရပ္ရမွာ ။ နံရင္ နံရံုတင္ ရပ္ရမွာ ။ နံတယ္ သိတယ္ ဆိုရင္ ရပ္ပစ္လိုက္ ။ ေရွ ့ မဆက္နဲ ့ ။ စားတယ္ဆိုလို ့ရွိရင္ ေကာ စားရံုတင္ရပ္ရမွာ ။ စားတာကို ခ်ိဳမွန္းသိ ၊ ခ်ဥ္မွန္းသိရင္ ရပ္ပစ္လိုက္ ။ ရပ္ပစ္လိုက္ပါတ့ဲ ။ အဝတ္ ဝတ္တယ္ဆိုရင္ ၊ နူးည့ံတယ္ လို ့သိျပီးရပ္လိုက္ ။ ၾကမ္းတယ္လို ့သ္ိျပီး ရပ္ရမွာ ။ ၾကံစည္တာလဲ ၾကံတယ္ လို ့သိျပီးရင္ ရပ္ရမွာ ။ အဲဒီတင္ ရပ္လိုက္ကြ တ့ဲ ဆိုေတာ့ ဥာဏ္ ကလဲ ဒါရုစိရိယ က တရားက်င့္ျပီး
သား ပုဂၢိဳလ္ကိုးကြ ။ နဂိုကလဲ အရွိန္ပါလာတယ္ ။ အရွိန္ပါလာေတာ့ အဲဒီတင္ တရားနာရင္းမတၲ နဲ ့ပဲ ရဟနၲာျဖစ္တယ္ကြ ။ အျမန္တကာ့ အျမန္ထဲမွာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး လက္ထက္က သူအျမန္ဆုံးပဲ ၊ ရပ္တ့ဲ တရားနဲ ့ေနာ္ )
ဒါနဲ ့ - အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ရဟန္းခံခ်င္ပါတယ္ ။ မင္းရဟန္းခံခ်င္လို ့ ရွိရင္ ဒိျပင္လူေတြေတာ့ " ဧဟိဘိကၡဳ " ေခၚလိုက္ရင္ ရဟန္းျဖစ္လာမွာေပါ့ကြာ ။
ဒါရုစိရိယ ကေတာ့ ေနာက္ဘဝတုန္းက သပိတ္သကၤန္း ဘာမွ မလွဴဘူးတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္
ျဖစ္ေနေတာ့ ၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေခၚလို ့မျဖစ္ဘူး ။ ဒါနဲ ့ မင္းသပိတ္
သကၤန္းေတြ ရွာခ်ည္ကြာ ၊ သပိတ္သကၤန္းရွာခ်ည္ဦး ဆိုေတာ့ သပိတ္သကၤန္း
အရွာထြက္ရာမွာပဲ ဘီလူးမက နြားေယာင္ေဆာင္ျပီး သူ ့ကို ေခြ ့ျပီးသတ္ပစ္လိုက္ တယ္ ။ သတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ ေသေရာဆိုပါစို ့ ။

                                                                                        (ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)။

                                                                            အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                          မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                      မိခင္ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                အမရပူၿမိဳ႕။

No comments:

Post a Comment