Friday, May 6

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး အပိုင္း ( ၃ )

                                                      ( ည အလုပ္ေပး တရားေတာ္ )
                                                     ( ဗာဟိယ - ဒါရုစိရိယ ဥပမာျပ )
                                                          အပိုင္း( ၂ ) အဆုံး * *
ဒါနဲ ့ - အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ရဟန္းခံခ်င္ပါတယ္ ။ မင္းရဟန္းခံခ်င္လို ့ ရွိရင္ ဒိျပင္လူေတြေတာ့ " ဧဟိဘိကၡဳ " ေခၚလိုက္ရင္ ရဟန္းျဖစ္လာမွာေပါ့ကြာ ။
ဒါရုစိရိယ ကေတာ့ ေနာက္ဘဝတုန္းက သပိတ္သကၤန္း ဘာမွ မလွဴဘူးတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္
ျဖစ္ေနေတာ့ ၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေခၚလို ့မျဖစ္ဘူး ။ ဒါနဲ ့ မင္းသပိတ္
သကၤန္းေတြ ရွာခ်ည္ကြာ ၊ သပိတ္သကၤန္းရွာခ်ည္ဦး ဆိုေတာ့ သပိတ္သကၤန္း
အရွာထြက္ရာမွာပဲ ဘီလူးမက နြားေယာင္ေဆာင္ျပီး သူ ့ကို ေခြ ့ျပီးသတ္ပစ္လိုက္ တယ္ ။ သတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ ေသေရာဆိုပါစို ့ ။
                                                  အပိုင္း ( ၃ )
                                                    ******
ဒါနဲ ့ - ရဟန္းေတြကလဲ ဆြမ္းခံျပီး အကုန္ျပန္လာတ့ဲအခါမွာ ဒါရုစိရိယ ကို
အမိွဳက္ပုံထဲမွာ ေသေနတာ ေတြ ့ၾကတယ္ ။ ဒါနဲ ့ - ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး
ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ အရွင္ဘုရား - လမ္းမွာ တရားေတာင္းတ့ဲလူေတာ့ ဟို
အမိွဳက္ပုံထဲမွာ ေသေနျပီ ။ ဟ - ေသတာမဟုတ္ဘူးကြ ၊ မင္းတို ့အေပါင္း အေဖၚ အာသေဝါ ကုန္ခန္းျပီး ရဟနၲာ ျဖစ္တယ္ကြ လို ့ေျပာေတာ့ အို - ဘယ္
အခ်ိန္ က်င့္လိုက္ပါလိမ့္မတုံးလို ့ ေမးၾကတာေပါ့ ။ က်င့္ခ်ိန္မွ မပါတာကိုး ။
ဘယ္အခ်ိန္ က်င့္လိုက္ပါလိမ့္မတုံး ဆိုေတာ့ က်င့္ခ်ိန္မွ မပါေတာ့ ၊ ဒါ က်င့္
တာပဲကြ ။
"" ျမင္တာ ျမင္ရံုတင္ရပ္ "" ဆိုတာ က်င့္တာပဲ ။
"" ၾကားတာ ၾကားရံုတင္ရပ္ "" ဆိုတာ က်င့္တာပဲ ။
ဒါ - အက်င့္တစ္မ်ိဳးပဲ ။ ကိေလသာမွ မလာပဲကိုး ။
ကိေလသာ မလာေအာင္ က်င့္တာ အက်င့္ခ်ည္းေပါ့ကြ ။
ကိေလသာ မလာေအာင္ - က်င့္တ့ဲ အက်င့္ဟာ အက်င့္တစ္မ်ိဳး ။
တို ့ျဖစ္ပ်က္ အားထုတ္ေနတာလဲ ကိေလသာမလာေအာင္ လုပ္တာပဲ ။
ဒါလဲ ရပ္နိုင္တ့ဲ သတၲိ ရွိရင္ ကိေလသာ မလာေတာ့ဘူး ။ ကိေလသာ မလာ
တာပဲ ရပ္နိုင္တ့ဲ သတၲိ ရွိလို ့ရွိရင္ ။
အဲဒီက့ဲသို ့ အားထုတ္တ့ဲအခါ ျမင္ရံုတင္ရပ္ ၊ ၾကားရံုတင္ရပ္ ၊ ဆိုတာ
သူရယ္ ( ဒါရုစိရိယ ) ၊ တစ္ေန ့က င ါေဟာခ့ဲတ့ဲ " မာလုက်ပုတၲ ရယ္ " ၊ သူတို ့
နွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္ ။
* ( ၁ ။ ဗာဟိယ - ဒါရုစိရိယ နွင့္ ၂ ။ မာလုက်ပုတၲ )
ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ ့ဂိုဏ္းေတြက်ေတာ့ တင္လွတို ့လဲ ၾကားဖူးမွာေပါ့ ။ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္ လုပ္ေန ၊ ၾကားတယ္ ၾကားတယ္ လုပ္ေန ၊ ဆိုတာ
ဒီ ကမၼ႒ာန္း ကို ေပးတာကြ ။ သူတို ့က အနိစၥ မပါဘူး ။ ျမင္ရင္ ျမင္တယ္မွတ္ ၊
ၾကားရင္ ၾကားတယ္မွတ္ လို ့ ။ အဲဒါ - ဒါေပးတာပဲကြ ။ လြဲတယ္လို ့ သြားမဆို
ၾကနဲ ့ ။ လြဲတယ္ သြားမလုပ္နဲ ့ ။ ကိုယ္က ဗဟုသုတ မရွိလို ့ ။
သူက ရပ္ခိုင္းတာကြ ၊ ျမင္တာ ျမင္ရံုတင္ရပ္ ။ ၾကားတာ ၾကားတာနဲ ့ရပ္
ဆိုေတာ့ကို ကိေလသာက လာေသးရဲ့လား ။ မလာေတာ့ဘူး ။ အဲဒီ ကမၼ႒ာန္း
ကို ေပးၾကတာ ။ သို ့ေသာ္ တို ့က ဒီကမၼ႒ာန္းကို ဘာလို ့မေပးတာတုံးဆိုေတာ့
မင္းတို ့လူစုထဲမွာ ရပ္နိုင္တ့ဲ လူကမပါဘူး ။ မပါေတာ့ ေဟာဒါကို ျဖစ္ပ်က္ရူ ။
ဒါကို ျဖစ္ပ်က္ရူ ။ ၾကိဳက္တာကိုရူဆိုျပီး နင္တို ့ကို ေပးရတာ ။ နင္တို ့က ရပ္လို ့
မွမရတာ ။ ျမင္တယ္ဆို မုန္းလိုက္တာက အရင္လာျပီ မဟုတ္လား ။ အင္း -
ေခ်ာေခ်ာလွလွ အထည္လိပ္ကေလး ကိုျမင္ျပန္ရင္ လိုခ်င္လိုက္တာက အရင္ လာ တယ္ ။ ျမင္သိတင္ မကေတာ့ဘူး ၊ လိုခ်င္တာက ေရာက္ - ေရာက္ သြား
တယ္ ။ အဲဒီေတာ့ တင္လွတို ့လူစုက ရပ္လို ့ ရ႐ဲ့လား ။ မရတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့
ျဖစ္ပ်က္ကမၼ႒ာန္း ေပးရတယ္ ။ ဟ - ရဖို ့ဟာက တယ္မလြယ္ဘူးကြ ။ မင္းတို ့
စိတ္နဲ ့ေလ ။
အဲဒီေတာ့ကို အခုကမၼ႒ာန္းေပးၾကတ့ဲ ဆရာေတြက ျမင္တယ္ - ျမင္တယ္
လုပ္ေန ၊ ၾကားတယ္ - ၾကားတယ္လုပ္ေန ၊ နံတယ္ - နံတယ္လို ့သိေန ၊ စားတယ္ - စားတယ္လို ့သိေန ၊ အိပ္တယ္ - အိပ္တယ္လို ့သိေန ဆိုတာက
ဟိုေရွ ့မဆက္ေအာင္ လို ့ လုပ္ခိုင္းေနတာ ။ အဲဒါ - သူတို ့ ကမၼ႒ာန္းကတစ္မ်ိဳး
ပဲ ။ သူတို ့ဟာက အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲ မပါဘူးလို ့သြားလုပ္မေနနဲ ့ ။ ရပ္နိုင္ရင္
ဟုတ္တာပဲ ။ မရပ္နိုင္ရင္ ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ မရပ္နိုင္ရင္ေတာ့ တရားက မဟုတ္
တာလား ၊ ကိုယ္က မဟုတ္တာလား ဆိုတာကို အကဲခတ္ ။ ကိုယ္က မဟုတ္တာ လို ့ မွတ္ၾက ။
သို ့ေသာ္ ဒီကမၼ႒ာန္းက အခုဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ( ၄၅ ) ဝါ ေဟာခ့ဲ တ့ဲ တရားေတြထဲမွာ သူတို ့နွစ္ေယာက္တင္ပါတာ ။ အမ်ားနဲ ့ဆက္ဆံ တာ က ေတာ့ အခုမင္းတို ့ရူေနတ့ဲ ဥစၥာပဲ ။ အမ်ားနဲ ့ဆက္ဆံတာကေတာ့ ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္
ပဲ ။ ဒါက သူတို ့နွစ္ေယာက္တင္ ဆက္ဆံတာ ။ အဲဒီေတာ့ မွားတယ္လို ့ေတာ့
မဆိုနဲ ့ ။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရင္လုပ္ ။ ကိုယ့္စိတ္နိုင္ရင္လုပ္ပါ ။
ကိုယ္စိတ္နိုင္ရင္ ဆိုတ့ဲ အဓိပၸါယ္က တျခားမဟုတ္ပါဘူးတ့ဲ ။ ကိုယ့္စိတ္က
ရပ္နိုင္တယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္ လုပ္ပါ ။ သို ့ေသာ္ မင္းတို ့အထဲမွာ ငါေတြးၾကည့္တယ္ ။
ရပ္နိုင္တ့ဲလူ တစ္ေယာက္မွ ပါမယ္မထင္ဘူး ။ ျမင္ရင္ မုန္းတာရယ္ ၊ ျမင္ရင္ ခင္တာရယ္ ၊ ျမင္ရင္ မသိတာရယ္ ၊ တစ္ခါတည္း အဝိဇၨာေတြနဲ ့ ၊ တဏွာနဲ ့ ၊
ဥပါဒါန္ေတြက ေနာက္ကေန အျမဲတမ္း လိုက္မေနေပဘူးလား ။ ေအး - ဒါေတြ
ကိုသိေတာ့ တို ့နဲ ့ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဆိုရင္လဲ ဒီျမင္တာရင္လဲ ျဖစ္ပ်က္ရူ ။ သိတာရင္လဲ ျဖစ္ပ်က္ရူ ။ အင္း - ျမင္စိတ္ကိုျဖစ္ပ်က္ရူရင္ရူ ၊ သိတ့ဲစိတ္ကိုလဲ
ျဖစ္ပ်က္ရူရမွာ ။ ဒါမွ ရူမရလို ့ရွိရင္ က်န္ခနၶာလွည့္ရူ ။ အကုန္ျဖစ္ပ်က္ေတြ ေတြ ့
လို ့ရွိရင္လဲ သူတို ့လိုပဲ ရပ္နိုင္တာပဲ ။
* ( အကုန္ျဖစ္ပ်က္ေတြ ေတြ ့လို ့ရွိရင္လဲ သူတို ့လိုပဲ ရပ္နိုင္တာပဲ ။ )
သူတို ့ကေတာ့ ထက္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုးကြ ။ " ခိပၸါဘိည " ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့
ခိပၸါဘိည = " လ်င္ျမန္ေသာ မဂ္ ဖိုလ္ အသိဥာဏ္ရွိေသာ အရာဝယ္ အသာဆံုး အျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္ " ။ လူ ထူး တ့ဲ ။ အျမန္ကို ခရီးေပါက္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ ပဲ ။ အျမန္ ခရီးေပါက္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္လို တို ့ဥာဏ္ထူလပိန္းကေနျပီး သူ ့ေနာက္ လိုက္လို ့ေတာ့
ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္နဲ ့မမီေပဘူးကြ ။ မီနိုင္ပါ့မလား ။ မမီနိုင္ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္သမားက
ျဖစ္ပ်က္မိေအာင္ရူ ။ အနိစၥ ဒုကၡ ပဲရူ ။ သူက အနိစၥ ဒုကၡမပါဘူး ။ ရပ္နိုင္လို ့သူက
ျပီးသြားတာ ။ ရပ္နိုင္လို ့ တဏွာက ေသသြားတာ ။ မလာပါမ်ားေတာ့ မလာတာ ေပါ့ကြာ ။ ဧည့္သည္လာတိုင္း နွင္ပစ္တယ္ ၊ ဧည့္သည္လာတိုင္း နွင္ပစ္တယ္ ဆိုရင္ ေနာက္ကို ဒီဧည့္သည္ ဟာလာပါဦးမလား ။
အဲ - သူကလဲ ရပ္ - ရပ္ ပစ္လိုက္တ့ဲအတြက္ ဒီ ဧည့္သည္ ကၾကာေတာ့ အျမစ္ျပတ္သြားတာ ။ အျမစ္ျပတ္ျပီး မလာပဲေနလိုက္တာပဲ ။ အဲ - ဒါရုစိရိယ ရယ္
မာလုက်ပုတၲ ရယ္ ၊ ဒီနွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္ ။ ဒီ ရပ္နိုင္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ဟာေလ ။ ရပ္
နိုင္လို ့ပဲ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ့ ေျခဖမိုးကို ဝတ္ခ်ရင္း မတၲနဲ ့ သူတို ့
အကုန္ ရပ္နိုင္တာကိုးကြ ။ ရပ္နိုင္ေတာ့ တဏွာေသသြားတာေပါ့ ။
ဒါနဲ ့ - ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို ရဟန္းေတြက အမွဳိက္ပုံထဲမွာ
ေသေနတယ္လို ့ ေလ်ွာက္ေတာ့ ၊ သြားမီးရွဳိ ့ခ်ည္ကြ ဆိုေတာ့ တစ္ခါတည္း ဓာတ္ေတာ္ေတြ က်လာတယ္ ။

                                                                          ============
                                                                                      ေနာက္ဆုံး အပိုင္းကို ဆက္ပါဦးမည္ ။

                                                                                                     အရွင္ဉာဏဓဇ
                                                                                    မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သာ
                                                                                                 မိခင္ပင္မသံေဝဇနိယဌာန
                                                                                                       အမရပူရၿမိဳ႕။

No comments:

Post a Comment