Tuesday, September 11

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားအားထုတ္ရာ၌ ေရွးဦးမွတ္ဖြယ္

၁၃၁၉-ခုႏွစ္၊ေတာ္သလင္းလ၌ ဦးေက်ာ္သိန္းအား ေဟာ္ၾကားေသာ
တရား။
"ေမာင္ေက်ာ္သိန္း၊မင္းတရားအားထုတ္ဖို႔အခ်ိန္ေတာ္ၿပီ၊အေသး
ကဦးသြားဦးမယ္၊ငါသည္ရခဲလွေသာလူဘဝႀကံဳႀကိဳက္ခဲလွေသာ
ဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳေနခ်ိန္မွာ၊အိုနာေသမြဲ ကြဲဆို
တဲ့ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဝိပႆနာအက်င့္
ျမတ္ကိုအားထုတ္ေတာ့မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ပါ။
ၿပီးေတာ့မင္းရဲ႕အေရာင္းအဝယ္အလုပ္ဆီကို လံုးဝစိတ္မေရာက္
ရဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာသားမယားကို တစ္ခါတည္းဉာဏ္နဲ႔စြန္႔ပစ္
ထားပါ။ အဓိပတိ ၃-ပါးဆိုတာက အတၱာဓိပတိ၊ေလာကာဓိပတိ၊
ဓမၼာဓိပတိလို႔ ၃-မ်ိဳးရွိတယ္။
(၁) မိမိကိုယ္ကိုအားထားၿပီး တရားအားထုတ္ရမယ္၊ငါဟာ စားစရာ
ေနထိုင္စရာ မရွိလို႔တရားအားထုတ္တာမဟုတ္၊အိုေဘး၊နာေဘး၊
ေသေဘး မြဲကြဲတည္းဟူေသာ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ႕တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္လို႔တရားအားထုတ္ျခင္း
ျဖစ္တယ္။အဲဒါ 'အတၱာဓိပတိ' လို႔ေခၚတယ္။
(၂) ေလာကႀကီးကိုလဲ အဓိပတိထားၿပီးတရားအားထုတ္ရမယ္။ငါသည္တရားအားထုတ္တယ္လို႔
အမည္ခံၿပီး တရားအားထုတ္ခ်ိန္မွာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ တရားေတြဖံုးလႊမ္းၿပီးအေရာင္အဝယ္
ကိစၥေတြ စဥ္းစားေတြးေတာမေနနဲ႔၊ထိနမိဒၶလဲမျဖစ္နဲ႔၊ပ်င္းလဲမပ်င္းနဲ႔၊စိတ္ကလဲေလလြင့္မေနနဲ႔၊
မေတာ္တာေတြ လုပ္ေနရင္ ကိုယ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္သမာေဒဝနတ္ျမတ္မ်ားကလဲသိတယ္၊အဘိညာဥ္
ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလဲသိတယ္၊ဒါေၾကာင့္ေလာကႀကီးကိုရွက္ေၾကာက္ၿပီးအားထုတ္ရမယ္၊
အဲဒါေလာကကို အဓိပတိထားၿပီးအားထုတ္လို႔ "ေလာကဓိပတိ" လို႔ေခၚတယ္။
(၃) တရားေတာ္ကို အဓိပတိထားၿပီး ရုိေသေလးစားၿပီး တရားအားထုတ္ရမယ္၊တရားေတာ္ကို
ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ႔မျမင္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္၊တရားမျမင္တရားမေပါက္တာဟာတရားမရွိလို႔
မဟုတ္ဘူး၊ငါကတရားေတာ္ကို မေလးစားလို႔မျမင္တာလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး တရားေတာ္ကို
အဓိပတိထားၿပီးအားထုတ္ရမယ္၊ အဲဒါကို "ဓမၼဓိပတိ" လို႔ေခၚတယ္။
ၿပီးေတာ့တရားအားထုတ္တဲ့အခါ သဒၶါ၊သတိ၊သမာဓိ၊ဝီရိယ၊ပညာနဲ႔ႀကိဳးစားၿပီးလုပ္ရမယ္၊
တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ရွစ္ပါးသီလကို အၿမဲေဆာက္တည္ရမယ္၊ၿပီးေတာ့
"ယံုၾကည္၊က်န္းမာ၊စိတ္ေျဖာင့္စြာျဖင့္၊လြန္စြာအားထုတ္၊နာမ္နဲ႔ရုပ္ကို၊ျဖစ္ခ်ဳပ္ဉာဏ္ျမင္၊
ဤငါးအင္ မွန္ပင္မဂ္ရေၾကာင္း" ဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကိုအရက်က္မွတ္ထားၿပီး၊အဲဒီအတိုင္းလိုက္
နာက်င့္သံုးရမယ္။ တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ပုဗၺကိစၥ-၅ပါး(ဦးစြာလုပ္ေဆာင္ရမယ့္
ကိစၥ ၅ ပါး)ကို လုပ္ေဆာင္ရမယ္။
(၁) တရားအားထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ဘုရားမွာလွဴထား။
(၂) ဆရာမိဘပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔ကို ကံသံုးပါးျဖင့္ျပစ္မွားမိက ထိုအျပစ္တို႔မွ
     ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွာ ေတာင္းပန္ ဝန္ခ်ကန္ေတာ့ပါ၏ လို႔ဆို။
(၃) ကိုယ္ေစာင့္နတ္၊အိပ္ေစာင့္နတ္၊ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္၊သာသနာေစာင့္နတ္နဲ႔တကြ သတၱာဝါအားလံုးအား
      ေဘရန္ကင္း၍ က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစလို႔ေမတၱာစိတ္ပြားမ်ားေပးရမယ္။
(၄) ေရွးဘဝယခုဘဝ ငါျပဳသမွ်ေသာ ဒါနစတဲ့ကုသိုလ္တို႔သည္ ငါအလိုရွိေသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို
      ေရာက္ေစျခင္းငွာလ်င္ျမန္စြာ ေက်းဇူးျပဳပါေစသတည္း လိုဆို။
(၅) မရဏာႏုႆတိ=ငါသည္ဘဝမ်ားစြာက ေသခဲ့တာမ်ားလွၿပီ၊ယခုဘဝမေသခင္မွာ
     တရားအားထုတ္မွပဲလို႔ ေသျခင္းတရားကိုပြားမ်ားၿပီး အားထုတ္မႈအရွိန္ျပင္း
     ထန္ေအာင္ မိမိကိုယ္ကိုတိုက္တြန္းပါ။
တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ "ေရွးဦးုူစြာ ရုပ္နဲ႔နာမ္ခြြဲတတ္ရမယ္"၊ငါေျပာျပမယ္၊
"မင္းျမင္စရာအဆင္းနဲ႔ ျမင္တဲ့မ်က္စီကရုပ္ပဲ၊သိမႈကနာမ္လို႔ေခၚတယ္၊အာရုံ ၆-ပါးမွာ အဲဒီလို
ရုပ္နဲ႔နာမ္ဟာ အၿမဲတြဲေနတာပဲ"ၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္ရာမွာ "ပရိညာ"၃-ပါးနဲ႔ သိ-သိ
သြားရမယ္။(၁)"ဉာတပရိညာ"ျဖစ္ဆဲ ရုပ္နဲ႔နာမ္ကို ဒီဟာကရုပ္၊ဒီဟာကနာမ္ဆိုတာ ခြဲျခားၿပီး
သိ-သိသြားရမယ္။(၂)"တိရဏပရိညာ"ျဖစ္ဆဲ ရုပ္နာမ္တို႔၏ "အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ"သေဘာကို
ပိုင္းျခားၿပီးသိရမယ္။(၃)"ပဟာနပရိညာ"ရုပ္နာမ္တို႔အေပၚမွာ ငါ့ရုပ္ဆိိုတဲ့ တဏွာစြဲ၊ရုပ္ဟာ
ငါပဲဆိုတဲ့ မာနစြဲ၊ဒီရုပ္ဟာ ငါ့ကိုယ္ဆိုတဲ့ ဒိ႒ိစြဲ၊ဒီအစြဲ ၃-ပါးကို မင္းသိေအာင္လုပ္ၿပီး
ျပဳတ္ေအာင္ျဖဳတ္ရမယ္။ တရားအားထုတ္ရာမွာ မင္းရုပ္နာမ္ကို ပိုင္းျခားသိရမယ္၊
ၿပီးေတာ့ စ်ာန္လမ္းေခၚတဲ့ သမထလမ္းကို မလိုက္ဘဲ၊သမာဓိ ရရုံေလာက္သာ သမထကို
အားထုတ္ၿပီး၊သမာဓိရလာတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ ဝိပႆနာကိုေျပာင္းလုပ္ရမယ္၊ဝိပႆနာကို
ေျပာင္းတယ္ဆိုတာ မီးရထား ေခါင္းတြဲ လမ္းလႊဲလိုက္သလို သမထ (သမာဓိ) လမ္းက
ဝိပႆနာ (ပညာ) လမ္းကို စိတ္လႊတ္ၿပီး၊ရုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ လကၡဏာကို ဆင္ျခင္
တာပါပဲ၊အဲဒါကဉာဏ္ဦးစီးတယ္လိုမွတ္၊အဲဒီေတာ့မင္း အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းကို အရင္လုပ္၊
အာနာပါနဆိုတာ ဝင္ေလထြက္ေလ (ဝင္သက္-ထြက္သက္) ကိုေခၚတယ္၊ဒီဝင္ေလထြက္ေလ
ကိုရွဴရာမွာ ေလကို ဝေအာင္ရွဴ၊ေလွ်ာ့ၿပီးလည္းမရွဴရဘူး၊သိပ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္လည္္း
မရွဴရဘူး၊မွန္မွန္ပဲရွဴရမယ္၊ရိႈက္ရမယ္၊ၿပီးေတာ့ မင္းစိတ္ကို ႏွာသီးဖ်ား၊အထက္ႏႈတ္ခမ္း၊
ရင္ညြန္႔ဆိုတဲ့ ၃-ေနရာတြင္ ႀကိဳက္ရာတစ္ေနရာမွာထားပါ၊သတိနဲ႔ကပ္ထားရမယ္၊မလစ္ေစ
ရဘူး၊ဝင္ေလထြက္ေလရွဴရိႈက္တဲ့အခါမွာ ႏွာသီးဖ်ားမွာ ထိတာကိုသိရမယ္၊သူသေဘာ
အတိုင္း မွန္မွန္ေလး (ဝင္သက္-ထြက္သက္) ကိုသိေနတဲ့အာရုံမွတစ္ပါး တျခားဘယ္
ကိုမွမေရာက္ရဘူး၊အာရုံမျပဳရဘူး။
အာနာပါနလုပ္ၿပီး သမာဓိအားေကာင္းလာတဲ့ ေယာဂီဟာ ရုပ္နာမ္-၂ပါးကိုပိုင္းျခားသိ
ၿပီး ခႏၶာ ၅-ပါးဆိုတာလည္းပိုင္ျခားသိရမယ္။(၁) ရုပ္ကရႈပကၡႏၶာ။(၂)သိစိတ္ကဝိညာ
ဏကၡႏၶာ၊(၃) ခံစားမႈ-ေဝဒနာက ေဝဒနာကၡႏၶာ၊(၄) မွတ္သားမႈ-သညာက သညာကၡႏၶာ၊
(၅) ဖႆေစတနာ စတဲ့က်န္ေစတသိက္ ၅၀-ကသခၤါရကၡႏၶာလို႔ သိမွတ္ရမယ္။ဒါေတြသိ
ၿပီးတဲ့ေနာက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းနဲလဲ အေၾကာင္းအက်ိဳးခြဲၿပီး ဒိ႒ိခြာရဦးမယ္၊ဒီလိုသိမႈကို
အရင္ေပးၿပီးမွ အလုပ္ကိုေပးလို႔ျဖစ္မယ္၊ဒီေတာ့ ခႏၶာ ၅-ပါးကိုပိုင္းျခားၿပီး သိျမင္ၿပီးရင္
ရုပ္နာမ္၊ခႏၶာ ကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ေရွးကျဖစ္ၿပီးခဲ့တဲ့ အဝိဇၨာ၊တဏွာ၊သခၤါရတို႔ဟာ အေၾကာင္း
တရား၊ဒီရုပ္နာမ္ ခႏၶာတို႔ဟာ အက်ိဳးတရားလို႔အၾကမ္းအားျဖင့္ မင္းသိျမင္ရမယ္။
ကဲ....မင္းတရားအားထုတ္ဖို႔ ကမၼ႒ာန္းေတာင္လိုက္ဆို၊"ကမၼ႒ာနံ ေမ ဘေႏၱ ေဒထ
သံသာရဝဋၬဒုကၡေတာ ေမာစနတၱာယ"၊ဘေႏၱ-အရွင္ဘုရား၊ေမ-တပည့္ေတာ္အား၊သံသာရ
ဝဋၬဒုကၡေတာ-သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ၊ေမာစနတၱာယ-ကၽြတ္လြတ္ထြက္ေျမာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳး
ငွာ၊ကမၼ႒ာနံ-မဂ္ ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အေကာင္းဆံုးျဖစ္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းကို၊ေဒထ-ကရုဏ
ေရွ႕ထားေပးသနားေတာ္မႈပါဘုရား။အဲဒါကိုသံုးေခါက္ဆိုပါ၊ကဲငါေျပာသလို"အာနာပါန"ကို
အားထုတ္ေခ်ေတာ့။
မင္း အာနာပါနကို အားထုတ္တာ တစ္နာရီေလာက္ သမာဓိရတယ္ဆိုတာဟာ ဝီရယရွိိလို႔ေပါ့၊
အဲဒါ"သမၼာဝါယာမ"လို႔ေခၚတယ္၊မင္းစိတ္က ေလကိုရွိဴတိုင္း ရွဴတိုင္း ရင္ညြန္႔ကိုေရာက္တိုင္း
ေရာက္တိုင္္းသိရဲ႕လား၊(သိပါတယ္ဘုရား)ေအး...မင္းအဲဒါကိုသိေနတယ္ဆိုတာ သတိကို
လက္မလြတ္လို႔ သိတာ၊အဲဒါ 'သမၼာသတိ'လို႔ေခၚတယ္၊မင္းအာနာပါနကို အားထုတ္ေနတုန္း
မင္းစိတ္ဟာထားတဲ့ရင္ညြန္႔မွာပဲရွိေနၿပီး တျခားအာရုံသို႔ ေရာက္မသြားတာကို"သမၼာသမာဓိ"
လိုေခၚတယ္၊စိတ္ကကိုယ္ထားတဲ့ေနရာမွာ တည္ေနတာေပါ့။
ေအး...မင္းသမာဓိေတာ့ရပါၿပီး၊ဒါေဘမယ့္ ဒါထက္ သမာဓိေကာင္းေကာင္းႀကီးရဖို႔ အားထုတ္
ရန္ လိုေနေသးတယ္၊ဝင္ေလ-ထြက္ေလရွဴတဲ့အခါ ႏွာေခါင္းထဲက ရွဴရမယ္၊ပါးစပ္က မရွဴရဘူး၊
ႏွာေခါင္းကရွဴလည္း၊ဘယ္ကရွဴတယ္၊ညာဘက္ကရွဴတယ္ဆိုတာ ေတြလိုက္ေနဖို႔မလိုဘူး၊
သမာဓိရဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္၊ႏွာေခါင္းက ရွဴရင္ ရွဴတာသိရမယ္၊ရႈိက္ရင္ ရိႈက္တာသိရမယ္၊
မင္းကို ပထမအာနာပါန အားထုတ္ခိုင္းစဥ္ကလည္း စိတ္ကိုရင္ညြန္႔မွာ အကပ္ခိုင္းတယ္၊
အခုတစ္ခါ အားထုတ္ရမွာက(ႏွာသီးဖ်ား ရင္ညြန္႔ခ်က္)ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္း ဝင္ေလရွဴ
လိုက္တဲ့အခါ ႏွာသီးဖ်ားကအစ၊ရင္ညြန္႔အလယ္၊ခ်က္အဆံုးဝင္တာကို သိရမယ္၊ေလထုတ္
လိုက္တဲ့အခါမွာလဲ ခ်က္အစ၊ရင္ညြန္႔အလယ္၊ႏွာသီးဖ်ားအဆံုး ထြက္တာကိုသိလိုက္ရမယ္၊
ဒီလိုအားထုတ္ၿပီး အသိလိုက္သြားရင္ အာရုံတစ္ျခားထြက္မသြားပဲ၊သမာဓိေကာင္းေကာင္းႀကီး
ရႏိုင္တယ္၊ေနာက္အေလ့အက်င့္ ေကာင္းေကာင္းရသြားရင္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္နဲ႔ သမာဓိ
ထူေထာင္ႏိုင္တယ္။
မင္းသိဖို႔ရာက မင္းအခုရွဴရႈိက္ေနတာက ရုပ္၊ဒီရွဴရုိက္ေနတာကို သိတာကနာမ္၊အဲဒီရုပ္နာမ္ ၂-ပါး
ပိုင္းျခားသိတဲ့အခါ၊"နာမရူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္"၊ဝိသုဒၶိလို႔ေျပာရင္ ''ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ'တေပါင္းတည္းျဖစ္
လာတယ္၊ၿမဲၿမဲမွတ္ထားေနာ္၊ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ဝင္းတဲ့အခါ သိဖို႔ရာက (၁)အာရုံနဲ႔ သိမွတ္တဲ့စိတ္
လို႔ ၂-မ်ိဳးမွတ္ထားရမယ္၊(၂)အာရုံနဲ႔ သိမွတ္တဲ့စိတ္ဟာ တည့္တည့္ေနေအာင္ ရႈရမယ္၊
(၃)အာရုံထဲက စိတ္ထြက္မသြားေအာင္ သတိျပဳရမယ္၊(၄)ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ ဝင္တဲ့အခါ စိတ္ကဘာ
တစ္ခုမွ မစဥ္းစားနဲ႔၊ဘာအာရုံမွ ဝင္မလာေစနဲ႔၊မင္းဟာစိတ္တစ္လံုးကို ႏိုင္ေအာင္ဆံုးမႏိ္ိုင္ရင္၊
ကိေလသာႏူနာ အျမစ္ျပတ္ႏုိင္တယ္။စိတ္တစ္လံုးကို မႏိုင္ရင္ေတာ့ ေလာကီအလို မင္းခ်မ္းသာ
ရာရမွာမဟုတ္ဘူး၊ေလာကုတၱရာအလို လည္းေထာင္ငါးရာကိေလသာႏူနာအျမစ္ျပတ္မွာ
မဟုတ္ဘူး။
မင္းစိတ္ကိုႏိုင္ေအာင္ ဒီလိုဆံုးမ၊ငါဥပမာေလးျပမယ္၊(၁)ႏြားေက်ာင္းသားဟာ ႏြားရိုင္းကို
ဆံုးမခ်င္ရင္ ခ်ည္တိုင္ကို ခိုင္ခိုင္စိုက္၊ႏြားရုိင္းကို နဖားႀကိဳးထိုး၊ ခ်ည္တိုင္မွာႀကိဳးနဲ႔ ၿမဲၿ္မဲ
ခ်ည္ၿပီးဆံုးမသလိုပဲ၊ခ်ည္တုိင္နဲ႔တူတဲ့ ကမၼ႒ာန္း "အာရုံ" မွွာႏြားရိုင္းနဲ႔တူတဲ့"စိတ္"ကိုႀကိဳး
နဲ႔တူတဲ့"သတိ"တရားၿဖင့္တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ခ်ည္ၿပီး ဆံုးမရမယ္၊မင္းစိတ္ကို ဒီအတိုင္းဆံုးမ။
(၂) ကဲကြာ-မင္းကိုေနာက္တစ္မ်ိဳး ထပ္ေျပာဦးမယ္၊"အေပါက္ ၆-ေပါက္ရွိတဲ့ ေတာင္ပို႔ႀကီးထဲမွာ
ရွိေနတဲ့ ဖြတ္တစ္ေကာင္ကို အမိဖမ္းခ်င္ရင္ အေပါက္ ၅-ေပါက္ကိုလံုေအာင္ပိတ္၊က်န္တဲ့
အေပါက္ကေနၿပီးေစာင့္ဖမ္းရင္ ဒီဖြတ္ကိုမိသလို၊မင္းရဲ႕မ်က္စိ၊နား၊ႏွာေခါင္း၊လွ်ာ၊ကိုယ္ ဆို
တဲ့ ဒြါရ ၅-ေပါက္ကိုပိတ္ၿပီး က်န္တဲ့ မေနာဆိုတဲ့အေပါက္က ေစာင့္ဖမ္းရင္ မင္းရဲ႕ဖြတ္နဲ႔တူ
တဲ့ စိတ္ကိုမိေရာေပါ့"။....
မင္းမေန႔က သမာဓိေကာင္းေကာင္းရရဲ႕လား၊(ထိနမိဒၶဝင္လို႔ သမာဓိခပ္က်ဲက်ဲပဲရတယ္
ဘုရား)၊တယ္ေရွာ္ကိုး၊အဲဒါမင္းဝီရလြန္လို႔ပဲ၊ဝီရိယလြန္ေတာ့လဲ ထိနမိဒၶ ဝင္တာပဲ၊
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ မင္းထိုင္တဲ့ ဣရိယာပုတ္ကို ဖ်က္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အားထုတ္ရတယ္၊
မင္းၿမဲၿမဲမွတ္ထား၊သတိသာလြန္တယ္လို႔မရွိတာ၊သဒၶါ၊ပညာ၊သမာဓိ၊ဝီရဆိုတာကို ညီတူတစ္
ၿပိဳင္တည္း လႊတ္ရတယ္၊တစ္ၿပိဳင္တည္း တညီတည္းျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ႏုိင္ရင္ "ဥဒၶစၥ"
(စိတ္ပ်ံ႕လြင္မႈ)ျဖစ္ျဖစ္၊ "ထိနမိဒၶ"(စိတ္ထိုင္းမိႈင္းမႈ)ျဖစ္ျဖစ္တစ္ခုခုေတာ့ ဝင္မွာပဲ၊
(အခုအားထုတ္ခိုင္းတာက)သမထ သက္သက္ သမာဓိရရံုခိုင္းတာ၊ ဝိပႆနာနဲ႔
မေရာေစနဲ႔ဦး၊သဒၶါ၊ပညာ၊သမာဓိ၊ဝီယရ၊တို႔ကို အပိုအလိုမရွိ၊မေလ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညႇင္း
ဆိုသလို အားထုတ္ရမယ္၊မင္းကတစ္ခါမွ အားမထုတ္ဖူးလို႔ ငါက ဒါေလာက္အခ်ိိန္အကုန္း
ခံၿပီးေျပာျပေနရတာ၊ဒီအာနာပါန ဝင္ေလထြက္ေလ ရွဴရႈိက္ၿပီးအားထုတ္တာ၊ဘာခက္တာ
လိုက္လို႔၊ကဲ...အက်င္ရသြားေအာင္အားထုတ္စမ္း၊သမာဓိေကာင္းေကာင္းရမွ ငါ့ဆီလာခဲ့။
မင္း သမာဓိေကာင္းေကာင္းရၿပီးလား၊(ရပါၿပီဘုရား) မင္းက သမာဓိေကာင္းေကာင္းရတယ္
သာေျပာတာ၊မင္းရဲ႕ ရုပ္လကၡဏာက သမာဓိေကာင္းေကာင္းရတဲ့ လကၡဏာမဟုတ္ေသးဘူး၊
သမာဓိရတဲ့လကၡဏာက သမာဓိေကာင္းေကာင္းရတဲ့ လကၡဏာနဲ႔ မရေသးတဲ့ လကၡဏာဟာ
အပံုႀကီးျခားနားတယ္ဆိုတာ ေနာက္ေတာ့ငါေျပာျပမယ္၊မင္းအခု ထမင္းစား၊ေရခ်ိိဳး၊ေနာက္
ခႏၶာဝန္ကိုျပည့္စုံေအာင္ေဆာင္ရြက္၊"တရားထိုင္ခ်ိန္က်မွ အခင္းႀကီး၊အခင္ေလးေတြမေပၚေစနဲ႔၊
ဒီကိစၥေတြဟာအမ်ားႀကီးအေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္"၊ကဲ-ဒါေတြျပည့္စံုေအာင္လုပ္ၿပီး
အားထုတ္ေခ်။
(၂ ႏွစ္နာရီေလာက္အားထုတ္ၿပီးျပန္လာေတာ့) မင္းသမာဓိေကာင္းေကာင္းရၿပီးလား၊
(ရပါၿပီးဘုရား) ေအးဒါေလာက္ဆိုရင္ေတာ္ေလာက္ၿပီ၊ဒီတစ္ခါဝိပႆနာရႈရမယ္။
"ေရွးဦးစြာ သမာဓိေကာင္းေကာင္းထူေတာင္ရမယ္၊ေနာက္ဝိပႆနာဘက္ေျပာင္းၿပီးရႈရမယ္၊
ဝိပႆနာဆိုတာက ပညာလမ္းကို စိတ္ညႊတ္ၿပီး ရုပ္နာမ္လကၡဏာျဖစ္ေပၚလာတာေတြကို
ဆင္ျခင္တာပါပဲ"၊ယခုလက္ရွိခႏၶာႀကီးဟာ ပဋိသေႏၶကစၿပီး ေသသည့္တိုင္ေအာင္မျပတ္ မစဲ
ထပ္တလဲလဲ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္၊အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ၊လကၡဏာေရး ၃-ပါးတို႔သာ မုခ်ဧကန္ျဖစ္
ပ်က္ေနၾကပါတကားလို႔သိျမင္ရတယ္၊ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးတို႔ကား၊အနတၱ၊ဟုထင္ျမင္မႈမ်ားလာ
တဲ့အခါ၊ျဖစ္လိုက္ ခ်ဳပ္လိုက္နဲ႔ ခ်ဳပ္ပ်က္ေနၾကတာကိုေတြြျမင္ တဲ့အခါ 'ဥဒယဗၺယဉာဏ္'
ေရာက္တယ္လို႔ သိရမယ္၊တရားမထိုင္ခင္က အသိဉာဏ္နဲ႔ ဒီလိုမရွင္းရင္ခရီး ေရာက္မွာမဟုတ္
ဘူး၊အဲဒီေတာ့ ဒိ႒ိဝိစိကိစာၦကို ထပ္ၿပီးပယ္ေပးရဦးမယ္၊မင္းေသာတာပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္
"ဒိ႒ိဝိစိကိစာၦ"ကိုအရင္ပယ္ရမယ္။
ဒိ႒ိ နဲ႔ ဝိစိကိစာၦ။   ။ဒိ႒ိ၊ဝိစိကိစာၦ ဆိုတာဘယ္မွာ ကပ္ေနသလဲ၊"ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ"ဆိုတာ ခႏၶာ ၅-ပါး
မွာကပ္ေနတယ္၊အဲဒီေတာ့ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦကပ္ေနတဲ့" ဒီခႏၶာ ၅-ပါးဘယ္ကျဖစ္လာသလဲ၊ဘယ္လို
လုုပ္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနတာလဲဆိုတာသိထားရမယ္၊ဒါမသိလို႔ရွိရင္ ဒီကပ္ေနတဲ့ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ"
ဟာဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မခြာႏိုင္ဘူး၊မပယ္ႏိုင္ဘူး၊အဲဒီေတာ့ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာဘာေတြလဲဆိုတာ
 ဆရာသမားေျပာတာၾကားဘူးလို႔ သိၿပီးထား၊ဒီခႏၶာရဲ႕ျဖစ္ေၾကာင္းခ်ဳပ္ေၾကာင္းကို မသိခဲ့လိုရွိရင္
"ဒိ႒ိ"ကပ္ဦးမွာပဲ၊အဲဒါေၾကာင့္ ခႏၶာ ၅-ပါးအေၾကာင္းသိလို႔ရွိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အရင္သိေအာင္
လုပ္ရမယ္၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကစာထဲမွာပါတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားလည္ရုံေလာက္နဲ႔ မင္းခရီးမေပါက္ဘူး၊
မင္း ခႏၶာႀကီးထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုနားလည္မွ သေဘာေပါက္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာ ၅-ပါး၏ျဖစ္ေၾကာင္း ခ်ဳပ္ေၾကာင္းကိုျပမယ္၊"အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရ"ပံုစံလဲၾကည့္၊
မင္းတို႔ ဟိုအတိတ္ဘဝကလုပ္ခဲ့တဲ့ အဝိဇၨာသခၤါရေတြေၾကာင့္ "သခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ၊"ဒီဘဝ
မွာ ဒီခႏၶာႀကီးျဖစ္လာရတယ္၊(အဝိဇၨာ၊သခၤါရက)လြန္ေလၿပီးအတိတ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မို႔ မင္းတို႔နဲ႔
မဆိုင္ေတာ့ဘူး၊ေနာက္ျဖစ္မယ့္ အနာဂတ္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လဲ မေရာက္ေသးလို မင္းနဲ႔မဆိုင္ဘူး၊
အေရးႀကီးတာက အခု ပစၥဳပၸန္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုနားလည္ဖို႔ပဲ၊ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ"၊ ကဒီခႏၶာ ၅-ပါး
မွာကပ္ေနတာ၊ဒါဘယ္သူ႔ဆံပင္လဲ ဆိုရင္ ငါ့ဆံပင္ လို႔မင္းေျဖမွာပဲ၊ ဆံပင္ဆိုတဲ့ "ရူပကၡႏၶာမွာ"
ငါသြားခိုတယ္။ငါလက္ဖက္ရည္ေသာက္လို႔ေကာင္းလိုက္တာဆိုရင္" ေဝဒနာကၡႏၶာ" မွာငါ
သြားခိုတယ္။ ငါမွတ္ထားတယ္ ဆိုရင္"သညာကၡႏၶာမွာ ငါသြားခိုတယ္။ ငါရက္ကန္းခတ္တာမ်ိဳး                 ရွာမွရွားဆိုေတာ့"သခၤါရကၡႏၶာ"ငါသြားခိုတယ္။ ငါစိတ္မစမ္းနဲ႔ ဆိိုေတာ့ "ဝိညာဏကၡႏၶာမွာ"
ငါသြားခိုတယ္။ ဒါျဖင့္ ခႏၶာ ၅-ပါးဟာ "ဒိ႒ိ" ခိုကပ္စရာ႒ာနႀကီးပဲ၊ဒီေတာ့ 'ခႏၶာနဲ႔ဒိ႒ိ၊ဝိစိကိစာၦ'
ခြာရလိမ့္မယ္။စာအေနနဲ႔ကေတာ့ ရုပ္နာမ္ကြဲရင္ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ ကြာတယ္လို႔ေရးၾကလိမ့္မယ္၊
တစ္ဆင့္က်န္ေနေသးတယ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲနားလည္မွ၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ခ်ဳပ္ေၾကာင္း
ကိုလဲနားလည္မွ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ" ကြာမယ္။ မသိရင္ေတာ့ "ဒိ႒ိ ဝိစိကိစာၦ" ကပ္ေနမွာပဲ။
ဒီေတာ့ မင္းအလုပ္ခြင္ဝင္ရမယ့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ပစၥဳပၸန္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပဲ၊ဒီေန႔တစ္ေန႔လံုးျဖစ္တဲ့
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး၊ခုျမင္တဲ့အခိုက္၊ၾကားတဲ့အခိုက္မွာ ေပၚတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ကို ခုတရားထိုင္မယ့္အခ်ိန္မွာ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ရႈဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊မင္းအသက္ဘယ္ေလာက္
ရွိၿပီလဲ။(၄ဝ-ပါဘုရား) ေအး-အသက္-၄ဝ-သာဆိုတယ္ ငယ္ငယ္တုန္းကလဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ဒီရုပ္ရည္ပဲ၊ခုႀကီးလာေတာ့လဲ ဒီရုပ္ရည္ပဲ၊ရုပ္မက်ဘူးလို႔ မင္းထင္မွတ္ေနလို႔ရွိရင္ ဒါ
"သႆတဒိ႒ိ"ျဖစ္တယ္၊ဒီလို ဆက္ၿပီးတည္တယ္လိုမယူရဘူး၊တစ္ခါ ငါပိုက္ဆံမ်ားမ်ားရမယ္
ဆိုရင္ ဘာမဆိုလုပ္ရဲတယ္၊ေသရဲတယ္၊ေသရင္ၿပီးတာပဲ ဆိုလို႔ရွိရင္၊ဒါ "ဥေစၦဒဒိ႒ိ"ျဖစ္တယ္
ဒီလိုလဲအျပတ္မယူရဘူးတဲ့၊ကဲ...ဒီေလာက္ဆိုေတာ္ေလာက္ၿပီ။မင္း-ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ ေနရာသြား
ၿပီးအလုပ္ထိိုင္ပါ။သမထကိုေတာ့ သမာဓိေကာင္းေကာင္းရေအာင္အားထုပ္ပါ၊ခႏၶာကိုယ္
တည့္တည့္ (တဲ့တဲ့)ထိုင္ပါ။(ရွဴေလ)ဝင္လိုက္တာလဲသိ၊ထြက္ေလ ထြက္သြားတာလဲသိ၊
သမာဓိအားေကာင္း လာလိမ့္မယ္၊အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဝီရိယကိုလဲ အေလ်ာ့မေပးရဘူး၊သတိနဲ႔
ပညာကိုလဲ တပါးတည္းကပ္လိုက္ပါ၊ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ေဖာက္ျပန္ၿပီး ေဝဒနာေပၚလာ
လိမ့္မယ္၊ေပၚလာတာေတြကို သိလိုက္ပါ၊ဒီလိုသိေနတဲ့ၾကားထဲက အသံတစ္ခုခုၾကားလိုက္
ရင္လဲ၊"ၾကားလိုက္ျပန္ၿပီ"လို႔သိလိုက္၊နားလည္ၿပီလား၊ကဲ...သြားထိုင္ေခ် ။    ။......

                                             ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။   ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ


No comments:

Post a Comment