Friday, September 28

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စိတၱာနုပႆနာ႐ႈပြားနည္း

                                        "စိတ္႐ႈတာ ထာဝရ ဝိပႆနာပဲ"
စိတၱာႏုပႆနာဆုိေပမယ့္ စိတ္ကို အ႐ႈခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္၏မရွိမႈ ပ်က္မႈကို ႐ႈရမွာ၊ စိတ္႐ႈ႐ႈ
ေဝဒနာ႐ႈ႐ႈ အပ်က္ကိုျမင္ေစရမယ္၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ ယခုျဖစ္ဆဲစိတ္တစ္ခုနဲ႔ပဲ အသက္ရွင္ေနတယ္
တစ္ခုေသာ စိတ္ဟာ လူ႔အသက္ပါပဲ၊ စိတ္တစ္ခုသက္တန္းဟာ (၁) မွာေပၚ (၂) မွာပ်က္၊ စိတ္ကေလး
တစ္စိတ္ေပၚလာ ဖ်တ္ဆို ေသၿပီး၊ ေနာက္စိတ္တစ္ခု အစားထိုးတာပဲ၊ တစ္စိတ္ၿပီး တစ္စိတ္ျဖစ္ၿပီးပ်က္
ျဖစ္ၿပီးပ်က္နဲ႔..အစဥ္မျပတ္ မရပ္မနား ျဖစ္ပ်က္ေနတာပဲရွိတယ္၊ အစားထိုးစိတ္နဲ႔သာ အသက္ရွင္ေနၾက
တာပဲရွိတာ..အစားထိုးရပ္တာနဲ႔ ေသမွာနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္းဘဲ။
ကမၼ႒ာန္းခြင္ဝင္ထိုင္ေနမွ ကမၼ႒ာန္းမဟုတ္..အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး လာသမွ်စိတ္ကို ရွိမရွိ အၿမဲအကဲ
ခတ္ေနတာဟာ ကမၼ႒ာန္းပဲ၊ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္အကဲခတ္တာနဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္၊ ကိုယ့္သႏာၱန္
စိတ္က ႏွစ္ခု ၿပိဳင္ မျဖစ္ႏိုင္လို႔..ေရွစိတ္ကို အကဲခတ္တဲ့ ေနာက္စိတ္နဲ႔..ျမင္လို႔ မရႏုိင္ဘူး၊ ေပၚတဲ့စိတ္
ကအရင္ေပၚမွာပဲ..အကဲခတ္တဲ့စိတ္က ေနာက္မွ ေပၚမွာပဲ၊ ေပၚတဲ့စိတ္ရွိတုန္းမွာ အကဲခတ္တဲ့ စိတ္မ
ဝင္းႏိုင္ဘူး၊ ဘယ္စိတ္ေပၚလာလာ မရွိမွန္းသိရင္ အနိစၥေတြ႔တာပဲ။
ဒြါရ (၆) ေပါက္မွာေပၚလာမွ် ဓမၼေတြကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈရမယ္၊ မ႐ႈရင္ ေပၚတဲ့စိတ္ကို ငါစြဲတာခ်ည္းပဲ၊ ႐ႈရမွာ
က စိတ္တစ္ခု ေပၚရာ႒ာနက (၆) ေနရာ။ ေပၚေတာ့လည္း တစ္ခုတည္း တစ္ေနရာမွာသာ ေပၚမွာ၊
တစ္စိတ္မေပၚ တစ္စိတ္ အၿမဲေပၚေနမယ္၊ ျမင္တာနဲ႔ ျမင္ၿပီ သိတယ္၊ ျမင္တာမ်က္လံုး သိတာ ဟဒယ
ဝတၱဳ ျမင္စိတ္ကေလးက ျမင္ၿပီး ပ်က္တာပဲ၊ သိစိတ္ကေလးကလည္း သိၿပီးပ်က္တာပဲ၊ သိစရာတစ္ခု
ခ်ဳပ္ၿပီးမွ သိတာျဖစ္တယ္၊ ႐ႈတဲ့အခါ ျမင္တာကို မိရင္မိ..မမိရင္ သိတာကို မိေအာင္ဖမ္းရမယ္၊ ျမင္တိုင္း
ျမင္တိုင္း ျမင္စိတ္ကေလးဟာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္တာပဲလို႔ ဝမ္းထဲက ႐ႈေပး၊ အရင္ဟာ မရွိိတာသိရင္ ၿပီးတာပဲ
ေနာက္အစားထိုးတာ ရွိခ်င္ရွိမွာေပါ့ စိတ္သည္ လက္ပစ္တစ္တြက္ ကုေဋတစ္သိန္းခ်ဳပ္တယ္လို႔ ဘုရား
ကေဟာထားတာပဲ၊ ဘယ္စိတ္ျဖစ္၍ ဘယ္စိတ္ခ်ဳပပ္တယ္ဆိုတာ..ငါသိေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္
ခ်က္ထားၿပီး၊ အကဲ ခတ္သာေန၊ အကဲခတ္တဲ့စိတ္ေပၚရင္၊ ေရွ႕စိတ္က ခ်ဳပ္ၿပီသားလို႔..မွတ္လိုက္ေပ
ေတာ့ ေပၚတဲ့စိတ္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့..မရွိတာဘဲ ေတြ႔တယ္၊ စိတ္ဟာ မရွိတာမွာ လမ္းဆံုးတယ္၊ တရား
ေတြ႔တယ္ဆိုတာ ခႏၶာ၏ မရွိမႈသေဘာ၊ အနိစၥကို ေတြ႔မွ တရားေတြ႔တယ္လို႔ ေခၚႏိုင္တယ္။
ေဝဒနာ၏ အပ်က္ကို ေတြ႔မွသာ..အနိစၥေတြ႔တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္၊ ေဝဒနာေတြ ေပၚၿပီးေတာ့ ပ်က္တာ
ေတြ႔မွ..လမ္းမွန္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ၿပီ။
ေဝဒနာေတြ..စိတ္ေတြ ဆိုတာလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ေပၚတာမဟုတ္ပါဘူး..တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီးမွ တစ္ခုေပၚ
တာျဖစ္ပါတယ္၊ ပိဋိကတ္ ဘယ္လိုဆိုတယ္ဆိိုလို႔ရွိရင္..ယထာဘူတ မက်ေသးဘူး၊ ခႏၶာက ဘယ္လို
ျပေနတယ္၊ ခႏၶာက ဘယ္လိုဆိုေနတယ္ဆိုရင္ျဖင့္၊ ယထာဘူတ က်ၿပီ၊ ဘုန္းႀကီးထြက္ေစခ်င္တာက
ခႏၶာက ဘယ္လိုျပေနတယ္ဆိုတာကို၊ ႀကိဳက္တယ္..ဒီေတာ့ ေပၚရာ႐ႈ ဘာမွ မေပၚရင္..သက္ေစာင့္စိတ္
ဆိုတဲ့ အိမ္သည္ကို႐ႈ။ ေစာင့္သာၾကည္ေန..တကယ္ရွိတာက ဓမၼျဖစ၍ ဓမၼပ်က္တာပဲရွိတယ္၊ တပည့္
ေတာ္တို႔ ဝိပႆနာ မလုပ္တတ္ေသးဘူးဘုရားဆိုရင္ ေစာင့္ၾကည့္မေနလို႔သာ မွတ္လိုက္ေပေတာ့
ဒိ႒ိဆိတာ ဒီဓမၼေတြကို ငါလို႔လုပ္တာ၊ ဒါ ငါ့ဆံပင္၊ ငါ့သြား၊ ငါ့အသားနဲ႔၊ ဒီ ဒိ႒ိက စြဲထားလိုက္ထာ..
တစ္ကိုယ္လံုးမွာ..အပ္ဖ်ားခ်စရာေတာင္ မရွိဘူး၊ အၿမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္လိုက္ ပ်က္စီးလိုက္ အစားထိုး
လိုက္ ဒီလိုျဖစ္ေနတာကို အမွန္မျမင္လို႔..ခိုင္တယ္ၿမဲတယ္ထင္ၿပီး..ဒိ႒ိဝင္တာ။ ဒိ႒ိက ေလဘ၊ ေဒါသ၊
ေမာဟထက္..ပိုေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ အလံုးစံုေသာ အကုသိုလ္တို႔၏ ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္း
ဟာ..ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစာၦပဲ။
ခႏၶာကိုယ္ထဲ ဘာေပၚေပၚ..အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရ အေၾကာင္းတရား ႏွစ္ခုေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ သခၤါရတရားပဲ..
ျမင္စိတ္ဟာ..မ်က္စိအၾကည္နဲ႔ အဆင္းေၾကာင့္ ေပၚလာတာသိရင္၊ သံသယ ေသတယ္၊ ငါမဟုတ္လို႔
ငါမပိုင္ ငါမဆိုင္လို႔..အေၾကာင္းႏွစ္ခု ႐ုပ္သိမ္းတာနဲ႔ ပ်က္တာသိရင္..ဒိ႒ိေသတယ္၊ ဒီလို အေၾကာင္းနဲ႔
အက်ိဳးဆက္တာသိေတာ့ ငါဘယ္ကလာပါလိမ့္မလဲဆိုတဲ့..သံသယ ဝိစီကိစာၦ ေသတယ္၊ တစ္ခါ
အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးစလံုးထဲမွာ..ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ငါ၊ သူ၊ ဒါေတြမပါတာ
သိေတာ့ ဒိ႒ိေသတယ္။ ဒီအသိနဲ႔ေသရင္ အပါယ္မက်ဘူး ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ..အခုေပၚလာတဲ့ တရားေလး
တစ္ခုကို..ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေပၚလာသလဲ..ဘယ္လုိေၾကာင့္ ပ်က္သြားသလဲ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိရင္
အပါယ္မက်ဘူး။ ဒြါရေျခာက္ေပါက္က..ခႏၶာငါးပါးတို႔..တစ္ေန႔တစ္ေန႔ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲ
ေနတာကို..လဲၿပီ လဲၿပီလို႔ ဖန္ဖန္သိတာဟာ..ဝိပႆနာပါ။ အားထုတ္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္ၿပီ ပ်က္ၿပီလို႔သာ
အားထုတ္ပါ၊ ဓမၼသေဘာ သူ႔ဟာသူ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြ ၾကည့္ေနဖို႔ပဲ၊ ဓမၼေတြပဲလို႔ သံသယရွင္း
သြားရင္..ဝိစိကိစာၦေသတာပဲ၊ ဒိ႒ိသတ္ဖို႔ကေတာ့.. ေပၚလာသမွ် တရား ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ျဖစ္ပ်က္ ၿဖိဳင္
ၿဖိဳင္႐ႈ၊ သံသယ ကင္းကင္းနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္႐ႈႏိုင္ၿပီဆိုရင္..ေသာတာပန္ဟာ အလြယ္ကေလးမွတ္။     ။

                                             ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ
                               ေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
                               ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ
                                        အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္
                                             တည္ရွိပါေစသတည္း ။

                                                                  အရွင္ဉာဏဓဇ

No comments:

Post a Comment